Gå til innhold

Hvordan kan vi få flyttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samlet inntekt netto: 32 000/mnd. + Barnetrygd for 2 barn. Har bil. 

Hvor høy leie er realistisk for oss? Hva bør være maks inkl strøm etc.? 

Må flytte på oss, har oppdaget mugg her vi bor og både jeg og mannen har symptomer på "å leve med mugg". Men det er så vanskelig! Her er problemene:

- I og utenfor byen mannen min jobber i, er leieprisene fra 10 000 i måneden. 

- Vi kan ikke leie et sted det har bodd pelsdyr

- Barna våre bråker. Og da mener jeg Bråker, med stor B. De er våkne om natta og skriker, de krangler på dagtid og er i en alder der er sipper for alt mulig (buhu, en edderkopp, Bjarne så på meg, Isak slo meg), og de er aktive og tramper og bråker! Vi har prøvd og prøver å dempe dem, men tror det er alderen og (2 og 4) også... 

- Vi har lav inntekt. Jeg er ikke i arbeid, så får ikke lån. Fikk avslag på søknad om lån fra Husbanken fordi de ikke regner AAP som inntekt (beskjed om at vi kan søke på nytt hvis min situasjon endrer seg).

Føler vi ikke kan bo et sted der andre er naboer vegg i vegg, for vi kommer til å plage vettet av dem med bråket vårt! Aner ikke hva vanlige regler er, men stille etter kl 23 er ikke noe vi kan garantere. Fester aldri, røyker ikke, har ikke katt/hund. Og er rolige, vi voksne.

Noen med gode tips? Føler vi må flytte fort. Men finner ingen steder som kan passe til oss...

Anonymkode: b016e...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mannen din mulighet til å pendle eller evt bytte jobb ? Tenker at dere burde leie et mindre hus. Sjekk på finn og se etter hus til leie i nærheten av der mannen jobber. Evt en leilighet i et nyere hus, da nyere hus har god lydisolering..

Flytt til det blir billigste nærmeste tettsted/by.

Skrevet
1 minutt siden, 3 i april skrev:

Har mannen din mulighet til å pendle eller evt bytte jobb ? Tenker at dere burde leie et mindre hus. Sjekk på finn og se etter hus til leie i nærheten av der mannen jobber. Evt en leilighet i et nyere hus, da nyere hus har god lydisolering..

Flytt til det blir billigste nærmeste tettsted/by.

Han har ikke utdanning, har sett på jobber, men alle krever utdanning. Han har kun arbeidserfaring. 

Kommer selvsagt til å være ærlig om at de er bråkete. Men i blokk ser jeg for meg at naboene kan bli irriterte? 

Leie av hus koster ganske mye. 

Skrevet

Anbefaler foreldrekurs om dere og ungene bråker så fælt at det ikke engang blir stilt etter kl.23

Anonymkode: 4c211...9ee

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Anbefaler foreldrekurs om dere og ungene bråker så fælt at det ikke engang blir stilt etter kl.23

Anonymkode: 4c211...9ee

Og hva skal vi lære der? Er ikke akkurat sånn at vi går inn på rommet deres kl 0230 og vekker dem så de begynner å grine, heller. Det gjør de faktisk helt selv (mista bamsen/smokken/er bare våken). Noen barn sover dårlig. Sånn er det bare. De deler rom pga liten plass, så vekker hverandre. 

Skrevet

Hva dere har råd til kommer helt an på de andre utgiftene deres. Hva har dere igjen etter alle faste utgifter og mat er betalt?

Kan mannen din få jobb i nærheten av et billigere sted å bo? Eller kanskje en jobb som er bedre betalt? Han kan ikke ha så mye mer enn 350 000 i året.

Har dere søkt om redusert barnehageutgifter?

Anonymkode: 6dc52...cdd

Skrevet

Lei en hytte/fritidsbolig i området der han jobber, for en periode. Evt. bo i campingvogn. Lev enkelt og billig ei stund. Ingen dømmer dere for det, det er faktisk ganske kult å forenkle livsstilen sin ned til det minimalistiske. 

Dere bør absolutt forenkle livet til barna med mindre skjermtid og mer tid ute i naturen, samt bedre rutiner i hverdagen, så skal du se at barna sover bedre om natta (her er det mye antagelser, men dette er generelle råd som garantert aldri skader uansett). 

Sett deg noen visjoner for hva du vil med livet. Sånn som dere har det økonomisk vil du jo ikke leve testen av livet. Finn et kurs/nettskole/studie som du kan ta fortest mulig. Bli tilkallingsvikar på nærmeste sykehjem/barnehage/SFO, og kom deg inn på arbeidsmarkedet den veien. Det ordner seg, bare man ikke tenker så himla A4 bestandig. 

Anonymkode: 33a9b...4a8

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva dere har råd til kommer helt an på de andre utgiftene deres. Hva har dere igjen etter alle faste utgifter og mat er betalt?

Kan mannen din få jobb i nærheten av et billigere sted å bo? Eller kanskje en jobb som er bedre betalt? Han kan ikke ha så mye mer enn 350 000 i året.

Har dere søkt om redusert barnehageutgifter?

Anonymkode: 6dc52...cdd

Skal ha igjen 23000 som skal holde til mat og alt annet. Han tjener 171 kr/t, så det er ingen god jobb... Renhold. 

Har reduserte bhgutgifter, betaler i underkant av 4000 for to barn.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lei en hytte/fritidsbolig i området der han jobber, for en periode. Evt. bo i campingvogn. Lev enkelt og billig ei stund. Ingen dømmer dere for det, det er faktisk ganske kult å forenkle livsstilen sin ned til det minimalistiske. 

Dere bør absolutt forenkle livet til barna med mindre skjermtid og mer tid ute i naturen, samt bedre rutiner i hverdagen, så skal du se at barna sover bedre om natta (her er det mye antagelser, men dette er generelle råd som garantert aldri skader uansett). 

Sett deg noen visjoner for hva du vil med livet. Sånn som dere har det økonomisk vil du jo ikke leve testen av livet. Finn et kurs/nettskole/studie som du kan ta fortest mulig. Bli tilkallingsvikar på nærmeste sykehjem/barnehage/SFO, og kom deg inn på arbeidsmarkedet den veien. Det ordner seg, bare man ikke tenker så himla A4 bestandig. 

Nei, vi kan ikke bo i en campingvogn. 

De ser ikke på TV og driver ikke med nettbrett. De har gode rutiner. De er mye ute. 

Jeg har ikke generell studiekompetanse. Jeg arbeider ikke fordi jeg er syk.

Skrevet

Hvorfor er du på aap? Har du sjans til å ta på deg småjobber? Dere bør jo få økt inntekten på en eller annen måte. Kan mannen, ev du gå på kveldsskole og få litt mer utdannelse? Ev kan dere flytte et sted med bedre jobbmuligheter? 

Anonymkode: 04c48...7c8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du på aap? Har du sjans til å ta på deg småjobber? Dere bør jo få økt inntekten på en eller annen måte. Kan mannen, ev du gå på kveldsskole og få litt mer utdannelse? Ev kan dere flytte et sted med bedre jobbmuligheter? 

1: Fordi jeg er for syk til å arbeide. 

2: Nei. 

3: Jeg har foreslått det, han vurderer truckførerkurs, men han måtte økt lønnen sin betraktelig for å kunne få lån (og forsørge alle oss) alene! De regner ikke med mine penger engang når de fører regnestykket.. :(

4: Vet ikke hvor det skulle vært. Han kan pendle litt, men har sett på finn og alle jobbene krever utdannelse 

Jeg ble syk etter jeg fikk barn, gikk på skole, så er ikke sånn at jeg aldri hadde fremtidsplaner heller 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1: Fordi jeg er for syk til å arbeide. 

2: Nei. 

3: Jeg har foreslått det, han vurderer truckførerkurs, men han måtte økt lønnen sin betraktelig for å kunne få lån (og forsørge alle oss) alene! De regner ikke med mine penger engang når de fører regnestykket.. :(

4: Vet ikke hvor det skulle vært. Han kan pendle litt, men har sett på finn og alle jobbene krever utdannelse 

Jeg ble syk etter jeg fikk barn, gikk på skole, så er ikke sånn at jeg aldri hadde fremtidsplaner heller 

Jeg mente ikke å være spydig mtp at du ikke jobber, jeg tenker bare høyt her. Dere er i en vrien situasjon og må nok tenke litt ut av boksen. Single folk får jo lån, så da burde vel dere også kunne få det etterhvert.  

Aap er vel midlertidig? Så da blir det enten jobb eller uføretrygd for deg? Den må vel regnes som lønn, den er jo like stabil inntekt som om du var i jobb. 

Lykke til, håper det ordner seg for dere. 

Har dere søkt bostøtte, forresten? NAV må vel kunne bidra litt for å hjelpe dere på vei. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mente ikke å være spydig mtp at du ikke jobber, jeg tenker bare høyt her. Dere er i en vrien situasjon og må nok tenke litt ut av boksen. Single folk får jo lån, så da burde vel dere også kunne få det etterhvert.  

Aap er vel midlertidig? Så da blir det enten jobb eller uføretrygd for deg? Den må vel regnes som lønn, den er jo like stabil inntekt som om du var i jobb. 

Lykke til, håper det ordner seg for dere. 

Har dere søkt bostøtte, forresten? NAV må vel kunne bidra litt for å hjelpe dere på vei. 

Ja, men han tjener under gjennomsnittet og har flere å forsørge enn de fleste single. 

Er bare det at alt er så langt frem i tid. Jeg kan no ikke arbeide nå, eller om 12 mnd. 

Har regner på bostøttekalkulator at vi ikke kan få bostøtte.

synes ikke du er spydig :)

Skrevet

Selv om jobbene krever utdanning, søk allikevel, kanskje erfaring gjør opp for det. Tenker på mannen din da.

Anonymkode: ef287...737

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hva skal vi lære der? Er ikke akkurat sånn at vi går inn på rommet deres kl 0230 og vekker dem så de begynner å grine, heller. Det gjør de faktisk helt selv (mista bamsen/smokken/er bare våken). Noen barn sover dårlig. Sånn er det bare. De deler rom pga liten plass, så vekker hverandre. 

Du skriver i hi at de bråker om dagen og, kanskje et foreldreveiledningskurs kan hjelpe. Du vil i hvert fall få mange tips og nyttige verktøy på veien. Jeg anbefaler De utrolige årene.

Anonymkode: a3bef...643

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver i hi at de bråker om dagen og, kanskje et foreldreveiledningskurs kan hjelpe. Du vil i hvert fall få mange tips og nyttige verktøy på veien. Jeg anbefaler De utrolige årene.

Vi kan alle "triksene", de er bare høylytte. Lærer det mye i barnehagen, i sommerferiene roer de seg ned. Så er det på'n igjen ved bhgstart

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selv om jobbene krever utdanning, søk allikevel, kanskje erfaring gjør opp for det. Tenker på mannen din da.

Anonymkode: ef287...737

Det er type controller, butikksjef, sykepleier, sånne ting. Hans beste kort er å ta truckførerkurs tror jeg

Skrevet

Du har et motsvar til alt, hi, så tydeligvis er alt umulig. Slutt å be oss om råd og jobb med deg selv for å akseptere situasjonen.

Evt. skaff deg en annen innstilling til livet (og skaff mannen din litt ambisjon med det samme) og legg langsiktige planer. 

Beklager, men dere kan kun hjelpe dere selv. Og det starter med holdninger til hva som er mulig. Har du en unnskyldning for absolutt ALT, så er alt umulig, da. 

Skrevet

Men hva ligger leiein på rundt der  dere bor.? 

Er det ikke eiers oppgave og ordne opp med mugg.?

Hvor bor dere? 

Hvor mye kan dere betale i leie da? 

Anonymkode: 821d3...5fc

Skrevet

Er ikke barna i barnehage? 

Har  barna diagnoser?

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan alle "triksene", de er bare høylytte. Lærer det mye i barnehagen, i sommerferiene roer de seg ned. Så er det på'n igjen ved bhgstart

Hm, merkelig. Da er dere særs dårlige på å utøve de, uansett hvor mye de lærer det i bhg. Det må være noe dere gjør feil. For å endre barn, må man begynne med seg selv. 

Skrevet

Er ikke barna i barnehage? 

Har  barna diagnoser?

Hva?..

Skrevet

Men hva ligger leiein på rundt der  dere bor.? 

Er det ikke eiers oppgave og ordne opp med mugg.?

Hvor bor dere? 

Hvor mye kan dere betale i leie da? 

10 000. Eieren bryr seg ikke, så hjelper ikke det. 

Og det siste spørsmålet skrev jeg selv, men det har jeg enda ikke fått svar på her inne, så aner ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

10 000. Eieren bryr seg ikke, så hjelper ikke det. 

Og det siste spørsmålet skrev jeg selv, men det har jeg enda ikke fått svar på her inne, så aner ikke. 

Mener du at dib skal gi deg svar på hvor mye dere kan betale i leie?

Skrevet

Du har et motsvar til alt, hi, så tydeligvis er alt umulig. Slutt å be oss om råd og jobb med deg selv for å akseptere situasjonen.

Evt. skaff deg en annen innstilling til livet (og skaff mannen din litt ambisjon med det samme) og legg langsiktige planer. 

Beklager, men dere kan kun hjelpe dere selv. Og det starter med holdninger til hva som er mulig. Har du en unnskyldning for absolutt ALT, så er alt umulig, da. 

Dummeste svaret hittil. Tror du jeg hadde spurt om hjelp hvis jeg ikke ønsket det? 

Man må også ta fatt i realitetene her, og det er at ting er som de er. Nei, det er faktisk ingen quick fix å bytte jobb - og dersom mannen skulle byttet jobb måtte han på mirakuløst vis, uten utdanning, få seg en jobb der han tjener det dobbelte - for å kunne få lån alene.

Hvilke yrker kan tilby ham 40 000 i månedslønn uten at de krever utdanning? 

Jeg kan ikke bare skrive "åå, takk for godt tips - nå ordner alt seg", når det er fullstendig urealistisk.

Jeg har ambisjoner, høye ambisjoner. Vet du hva de er? Å bli frisk så jeg kan leve normalt. Akkurat nå greier jeg bare såvidt å holde hodet over vannet, og dette med muggen er bare toppen av fjellet. Vi må bort, fort. Ikke om 1-5 år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...