Gå til innhold

Lukk øynene dine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

The fig tsb very fary

😳

Har ikke ordliste på mobilen, så det ble så som så. Fra pc hadde det gått bra, for som Soleia har jeg lært touchmetoden via maskinskriving valgfag. 😁

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, sug lut skrev:

Det ser jo ikke akkrat sånn ut på det som ligger her i tråden. Touch vil også være raskest, antakelig.

Skulle gjerne utfordret deg på hastighet her, hehe. ;)  De jeg kjenner som kan touch skriver ikke raskere enn meg. Jeg jobber med IT, da, så jeg bruker kanskje tastaturet mer enn mange andre. "Programmeringstouch" kalte vi fenomenet å skrive raskt og uten å se på tastaturet det da jeg studerte. Poenget mitt er vel at hvis man bruker tastaturet nok, er ikke hastighet (eller treffsikkerhet) et problem, selv om man ikke kan tocuh-metoden.

Anonymkode: b82c9...193

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skulle gjerne utfordret deg på hastighet her, hehe. ;)  De jeg kjenner som kan touch skriver ikke raskere enn meg. Jeg jobber med IT, da, så jeg bruker kanskje tastaturet mer enn mange andre. "Programmeringstouch" kalte vi fenomenet å skrive raskt og uten å se på tastaturet det da jeg studerte. Poenget mitt er vel at hvis man bruker tastaturet nok, er ikke hastighet (eller treffsikkerhet) et problem, selv om man ikke kan tocuh-metoden.

Hihi, og der fikk jeg inn en perfekt skriveleif på slutten, sånn for å motbevise alt jeg skrev. :D

Skrevet
40 minutter siden, sug lut skrev:

Det er jo tragisk at i en tidsalder der alt er digitalt er det ingen som lærer touch.

Jeg kan faktisk touch, men feilet totalt på dette

Anonymkode: 1cbde...06f

Skrevet

1.gang: The år og ren ve4u rw5 

2.gang: The dog tak very da et

3.gang: The dog tak very fast 

4.gang: The dog tak very fast 

5.gang: The dog ran very fast 

På mobil 😊

Anonymkode: ca81e...2f5

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes sikkert unntak som deg. Og hvor mye man bruker tastaturet spiller nok også inn. Men generelt er det nok ikke så mange som er veldig raske uten å ha lært touch-metoden (men det er mange av dem som tror de er veldig raske selv om de ikke skriver mye i jobb heller).

Jeg gremmes når jeg ser saksbehandlere, leger og andre som må skrive mye i jobben som skriver med to fingre. Min tidligere lege, f.eks. skrøt av hvor raskt han skrev. Med to fingre. Han beveget fingrene raskt, og følte nok at han skrev hurtig, men å skrive to setninger i en erklæring tok forbausende lang tid. Samme ser jeg på sykehus også, spesialister som knoter. Ikke rart det er umulig å få ordentlige rapporter fra dem, for de vil jo bruke evigheter på å skrive utfyllende. Samme med saksbehandlere i ulike etater. Ikke rart de ofte også får senebetennelser, for måten de skriver på er veldig lite effektiv. Jeg mener at touch-metoden burde vært et absolutt krav til alle som jobber med saksbehandling! Men som sug lut skrev, det er jo ironisk at dette er en metode man ikke lærer i denne teknologiske tidsalderen. Det burde vært obligatorisk fra senest ungdomsskole, gjerne før.

Anonymkode: 12d08...dd3

Skrevet

the dog ran very fast

Glemte stor bokstav, da. 

Jeg tror ikke det er helt touch, men jeg skriver fort og ser sjeldent på tastaturet. Hadde et spill på PCen min da jeg begynte på skolen som het touch ett-eller-annet, der poenget var å skrive raskt og riktig. Er også PC- og internettavhengig, så her er det mye trening =D 

Anonymkode: eeb52...117

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Det er jo tragisk at i en tidsalder der alt er digitalt er det ingen som lærer touch.

Haha! Hjelper ikke mye med touch på iPad. 😅

Skrevet

Thr FDV CX vegvesen vxxc

med én finger på smsrtphone 😄

Anonymkode: 3eea9...456

Skrevet

The dog ran bety gast 

Skrevet

The dig ran very fast 

Anonymkode: 5019e...958

Skrevet

The dog ran very fast 👏🏻 På mobil

Skrevet
4 timer siden, sug lut skrev:

Pøh, jeg utfordrer deg! https://10fastfingers.com/typing-test/english

Jeg har utviklet min egen metode, og jeg skriver raskt som faen. Får kommentarer hele tiden, trolig mest fordi jeg også skriver så hardt at tastene slites av. 

Skrevet

The dog ran bety dask 

skrevet på tlf

Anonymkode: 59e2e...b38

Skrevet
6 timer siden, sug lut skrev:

Ehh - jeg vil vel egentlig si at akkurat den der var akkurat "så gæernt" :D:D !

Haha! Gjorde det på mobil. På pc hadde det nok gått noe bedre 😂

Skrevet

thd zøn f<b vweg fAR

hUFF. tRAFF VISST CAPS LOC

Anonymkode: b461c...837

Skrevet
8 timer siden, sug lut skrev:

Det ser jo ikke akkrat sånn ut på det som ligger her i tråden. Touch vil også være raskest, antakelig.

Ikke på mobilen med mine pølsefingre. Og for å forsvare mitt begredelige resultat litt: autocorrecten er på norsk, derfor bytter den ut ord den ikke kjenner til norske ord. 

Anonymkode: d2684...50b

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Thr FDV CX vegvesen vxxc

med én finger på smsrtphone 😄

Anonymkode: 3eea9...456

Elsker denne. Vegvesen, faktisk!

Anonymkode: d2684...50b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...