Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #26 Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: PS: Glemte å skrive at flesteparten flyr fra Oslo, og i august får man tur/retur til 1000,-. Hi Anonymkode: 1a461...643 Det blir jo en del penger av det. Vi er 4. Da blir det 4000 i flybilltter, ca 1000 til flytoget, 500? Til transport i Spania. 1000 til mat under reisene. Det blir 6500 forutsatt at dere spanderer alt av overnatting og mat der nede og at alle klarer seg med klærne de har. Jeg synes det er ganske dyrt for et bryllup. Anonymkode: abd14...3ad
Mrs. Bouquet Skrevet 4. april 2018 #27 Skrevet 4. april 2018 (endret) Hadde vel kommet om jeg følte meg såpass nær at jeg absolutt burde. Men jeg hadde sett mørkt på det. Hadde nok sett meg om etter et annet sted å bo, hadde ikke orket å bli stuet sammen på en sovesofa og delt bad og kjøkken med en hel gjeng. Bryllup i seg selv er kun en plikt for meg, noe av det verst jeg gjør, på delt andreplass kommer konfirmasjon/dåp/begravelse, på tredjeplass holde tale foran en stor forsamling. Når det så feires i Spania blir jeg i tillegg tvunget til å ta mange fridager, bruke ekstra mye penger, reise langt og måtte kle meg i penklær i den verste varmen. Urk og æsj, for en lidelse, sett i I-landsperspektiv. Dette er å dra bryllup så langt ned så mulig for min del, og jeg prøver faktisk ikke å være morsom en gang. Endret 4. april 2018 av Mrs. Bouquet
Superdolly Skrevet 4. april 2018 #28 Skrevet 4. april 2018 Sure og grinete svar? Jeg har ikke sett et eneste grinete og surt svar. Jeg har lest flere som svarer at de ikke hadde kommet, og de fleste begrunner det jo saklig og greit. Er det surt og grinete altså? Hi spør jo "hadde du reist til Spania i bryllup?" og da må det da være helt fair å svare nei, uten at man er sur og grinete? For å svare på trådens spørsmål, nei det hadde jeg dessverre ikke prioritert med mindre du eller brudgommen var mitt eller mannens søsken. Begrunnelsen går både på økonomi og tid. Jeg har en jobb der ferier er låst, og det er vanskelig å få fri utenom.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #29 Skrevet 4. april 2018 Kommer jo an på hvem som gifter seg. Men snakker du om førstkommende august? Altså nå i sommer? Da skulle jeg nok ønske du hadde invitert for flere måneder siden. Skulle jeg dratt til bryllup i Spania hadde det kanskje vært greit å kombinere med ferie der nede. Og ferie fra jobb har vi fått innvilget nå. Det er for seint å endre på tidspunkt for den. Anonymkode: cb91f...f1e
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #30 Skrevet 4. april 2018 Ja, med tilbud om gratis overnatting og fly til en tusenlapp hadde jeg uten tvil reist :-) Anonymkode: 43edb...610
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #31 Skrevet 4. april 2018 Man drar jo i bryllup i annen by i Norge og betaler drivstoff og hotellovernatting. Det koster like mye som flybilletten, så jeg ser ikke at det utgjør noen økonomisk forskjell. Jeg hadde i hvert fall kommet😊👍🏻 Anonymkode: 74628...100
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #32 Skrevet 4. april 2018 Vi var i bryllup i Spania for noen år siden. Vi hadde mulighet for billig overnatting i et hus med mange andre, men vi valgte heller å bo på hotell for å komme kunne være litt alene også. Vi lå også ferien dit det året og vasser det 2 uker. Vi møtte de andre på stranda noen av dagene og hadde noe noen dager for oss selv. Vi ga gave,men litt billigere enn vi pleier. Vi pleier alltid å dra til Syden 2 uker hver sommer og ettersom vi fikk beskjed i god tid, hadde vi ikke noen problemer med å dra dit vi ble invitert det året. Hadde jeg blitt invitert nå til bryllup i Spania i august i år, hadde jeg mest sannsynlig ikke fått det til, for jeg har ikke ferie i august og jeg hadde nok ikke prioritert å reise dit for en helg. Anonymkode: 5c6f0...5c4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #33 Skrevet 4. april 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Og vertsskapet har overnatting til ganske mange gjester. (7 soverom og fire bad) Har også sovesofa og ekstrasenger som folk tåler å ligge på ene stua. Flere kan da bo gratis! Har så lyst til å arrangere bryllup, men er redd ingen kommer... Og jada, vi skal lufte det for vennene våres 😊 Jeg har selv vært invitert i utenlandsbryllup, men det var ikke mulig for meg å reise da.. Alene med tre små barn (mann jobber i Kina), og alt kom på 18000,- +mat og reisepenger. Barna måtte bli med da familien min bor i Spania... Anonymkode: 1a461...643 Jeg inviterte 120 gjester til mitt bryllup i Spania. La ved alternative boplasser og ca billettpriser i den tiden bryllupet skulle stå. Det kom 69 gjester hvor alle brukte 1-2 uker av sin ferie med oss. Inviterte kun familie og veldig nære venner. Ja vi har stor slekt. Vi hadde satt opp 2 turer i uka for de som ville med på det, med priser og hva aktiviteten var. Så godt som alle var med på alt. Knall suksess Anonymkode: 769ed...ebd
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #34 Skrevet 4. april 2018 Du mener vel ikke august 2018? I såfall er du alvorlig sent med invitasjon. Å reise bort på i sommermånedene må planlegges! Barnevakter kan ha ferie på samme tid. Utenlandsbryllup på høsten/vinteren ville vært å foretrekke. Vil helst ikke planlegge sommerferie ut i fra et bryllup. Anonymkode: e3fbb...964
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #35 Skrevet 4. april 2018 Hadde jeg hatt økonomi til det hadde jeg kommet. Nå har min helse streiket og økonomien er deretter, så jeg hadde ikke kommet meg i bryllup i Norge en gang for tiden, så slik sett spiller det ikke noen rolle hvor i verden det er for meg Hi, jeg synes dere skal gjøre det dere ønsker. Det er jo et minne for livet, så gjøre det slik dere vil ha det. Kan bli veldig flott selv om ev. ikke så mange kommer også. Det er nok lurt å invitere i god tid slik at gjestene kan planlegge og ev. spare. Anonymkode: e8076...40f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #36 Skrevet 4. april 2018 Hvis det jeg ble invitert til Spania i august dette året hadde jeg ikke hatt mulighet. Har rett og slett ikke nok ferie igjen og reise fredag og komme hjem søndag med tre unger på slep orker jeg rett og slett ikke. Så da måtte jeg bedt om ulønnet perm for å få det til og det er rett og slett for stor kostnad. Hadde du invitert i god tid slik at ferien ikke allerede var planlagt og betalt kunne vi sikkert fått det til. Anonymkode: cd1cc...47c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #37 Skrevet 4. april 2018 Hva med å ha brylluppet i Mongolia i stedet? Det blir flott. Anonymkode: ff826...bda
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #38 Skrevet 4. april 2018 Jeg hadde ikke kommet, for midten/ av august er skolestart for ungene. Hadde også vært lite gira på å bo som sardiner med ungene sammen med en hel haug folk, noen kjenner jeg ikke fra før. Hadde jeg ikke hatt unger kunne jeg godt hatt kommet. Men du mener vel august neste år, 2019? Anonymkode: e12b6...65b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #39 Skrevet 4. april 2018 Tur/retur for ca. 2000 inkl div? Ja, jeg hadde kommet, og elsket det!! Meen, hadde ikke blitt mye gave, og jeg jobber turnus, så er fleksibel på fridagene mine. Hadde kommet uten mann og barn. Anonymkode: a5117...694
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå