Gå til innhold

Hadde du reist til Spania i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vertsskapet har overnatting til ganske mange gjester. (7 soverom og fire bad) Har også sovesofa og ekstrasenger som folk tåler å ligge på ene stua. Flere kan da bo gratis!

Har så lyst til å arrangere bryllup, men er redd ingen kommer...

Og jada, vi skal lufte det for vennene våres 😊

Jeg har selv vært invitert i utenlandsbryllup, men det var ikke mulig for meg å reise da.. Alene med tre små barn (mann jobber i Kina), og alt kom på 18000,- +mat og reisepenger. Barna måtte bli med da familien min bor i Spania...

Anonymkode: 1a461...643

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS: Glemte å skrive at flesteparten flyr fra Oslo, og i august får man tur/retur til 1000,-.

Hi

Skrevet

En ting er pengene, men de fleste synes det er surt å bruke ferien sin på å være på ferie med folk man bare treffer i bryllup..

Anonymkode: 46e4e...791

Skrevet

Spørs jo helt om hvem som inviterer (om det er familie, nære venner mm).

Anonymkode: 3331c...dcf

Skrevet

Det kom nok an på hvem som skulle gifte seg. Det er styr å reise frem og tilbake til Spania for en helg.

Anonymkode: abd14...3ad

Skrevet

Jeg ville prøvd å få det til om det var nære venner/familie, men måtte i så fall visst om det i god tid for å spare opp til flybilletter. Vi lurte på å dra til Spania (Alicante) i fjor sommer, men fant ikke billetter billigere enn 28000,- for 4 personer (reise i sommerferien), og det ble alt for mye for oss. Mulig det er billigere fra større flyplasser.

Anonymkode: c4e59...f23

Skrevet

Takker for svar 😊

Det er kun snakk om nære venner. Noe nær familie. 

Hi

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og vertsskapet har overnatting til ganske mange gjester. (7 soverom og fire bad) Har også sovesofa og ekstrasenger som folk tåler å ligge på ene stua. Flere kan da bo gratis!

Har så lyst til å arrangere bryllup, men er redd ingen kommer...

Og jada, vi skal lufte det for vennene våres 😊

Jeg har selv vært invitert i utenlandsbryllup, men det var ikke mulig for meg å reise da.. Alene med tre små barn (mann jobber i Kina), og alt kom på 18000,- +mat og reisepenger. Barna måtte bli med da familien min bor i Spania...

Jeg hadde kommer i bryllupet, men gaven hadde neppe vært stor.

Anonymkode: 3052d...f6e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ville prøvd å få det til om det var nære venner/familie, men måtte i så fall visst om det i god tid for å spare opp til flybilletter. Vi lurte på å dra til Spania (Alicante) i fjor sommer, men fant ikke billetter billigere enn 28000,- for 4 personer (reise i sommerferien), og det ble alt for mye for oss. Mulig det er billigere fra større flyplasser.

Anonymkode: c4e59...f23

Jeg har alt sjekket billettene, og fra Oslo koster det ca 1000,- Pr pers i midten-slutten av august.

hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde kommer i bryllupet, men gaven hadde neppe vært stor.

Anonymkode: 3052d...f6e

Gaven er jo gjestene ❤️

Hi

Skrevet

Vi giftet oss i Spania. Hadde bare med forlovere og deres mann/kone, men vi betalte både fly og hotell for alle sammen. Pluss selvsagt middag og slikt på bryllupsdagen 

Anonymkode: 649f6...94a

Skrevet

Mange sutrete mennesker her ;-) 

Vi har vært i utenlandsbryllup, og det var nydelig. Vi reiste til Hellas, og det kom 150 gjester ca. Det var en fantastisk atmosfære, og god stemning, og vakre omgivelser. Og selvfølgelig gir man gave. Vi er veldig glade for at vi deltok.

Anonymkode: 7a83d...75c

Skrevet

Altså, det er jo litt gøy med en helgetur til Spania også! Synes folk skal se litt positivt på ting også, ikke kun se begrensninger og problemer.

Jeg hadde kommet om jeg kunne og det var nære venner eller familie.

Skrevet

Jeg skrev nettopp i en annen tråd at jeg har brutto årsinntekt på kun 203 000 så jeg hadde ikke hatt råd. Hadde nær familie invitert meg hadde jeg bedd om å bli spandert på reisen også, så da hadde jeg nok reist 😃

Anonymkode: ac54e...6b3

Skrevet

Er det nære venner og familie, ja jeg hadde absolutt kommet. Ingen tvil.

fjerne venner eller slektninger: kanskje, kanskje ikke. Kommer an på pris og om jeg hadde giddi å brukt ferien på det. Jeg hadde ikke lagt mye penger i reise , da måtte den vært svært billig.

Anonymkode: 19b2d...1ff

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har alt sjekket billettene, og fra Oslo koster det ca 1000,- Pr pers i midten-slutten av august.

hi

1000 er greit hvis dere skriver at dere regner besøket som gave. Men de færreste er alene, så for oss hadde dette kommet på 5000 + tapt arbeidsinntekt da ferieukene er holdt av til annen ferie.

Så du måtte vært en som sto oss veldig veldig nære for at vi gjorde dette.

Anonymkode: b3a37...987

Skrevet

Pleier å stå over bryllup i utlandet. Ferien er hellig for oss. 

Skrevet

Hadde gjerne reist, ta det som en langhelg. Men midten av august i Spania? Da blir det tynn og kort sommerkjole, dresskode galla hadde jeg ikke klart overholde.

Anonymkode: 171c5...682

Skrevet

Hadde jeg vært en av de nærmeste, så jeg fikk bo gratis. Så hadde jeg nok reist. Men hadde ikke reist bare som venn, hvor jeg måtte bo på hotell.

Anonymkode: 3b0e0...9ca

Skrevet

Selvfølgelig! Kult med en spaniatur👍🌞

Anonymkode: 70955...782

Skrevet

Ja det hadde jeg og var i bryllup i Toscana for noen år siden. Nydelig begivenhet og var der en langhelg:strix:

Skrevet

Jeg har vært i bryllup i Frankrike, og legger MER ENN GJERNE ferien min til et deilig land hvis gode venner gifter seg. Da kan man jo bare legge til et par dager og kose seg før/etter. I hvert fall hvis jobbsituasjonen tillater et par fridager.

Synes det er mange grinete svar her. Du vet jo selv best hva slags økonomi gjestene dine har og om de liker å reise, men JEG hadde blitt kjempeglad over en invitasjon.

Anonymkode: c5fe4...e4b

Skrevet

Tror ikke jeg hadde kommet.... kanskje om vi var veldig gode venner og det passer med jobb/ferie. Et vennepar inviterte til bryllup i india... kom ikke mange... 2 vennepar som kom, de andre 15-20 venneparene ble hjemme. 

Anonymkode: c4eef...368

Skrevet

For nære venner og familie hadde jeg definitivt gjort det. Selv giftet vi oss i USA og tok det som en ferie sammen med nærmeste familie (18 stk), og det er den ebste ferien vi alle har hatt. Brukte nesten to år på planleggingen, og alle var med på å bestemme bosted ol (vi bestemte Florida) og alle betalte for seg selv både reise og opphold. Ønsket oss ikke noe i gave utenom, men fikk det likevel.

Anonymkode: aa1f4...141

Skrevet

Her kjenner jo du din vennekrets og familie. Er det store ungeflokker? Bestevenninne med fibriomyalgi på AAP?  Negativ svigermor som vil ha kjøttkaker til søndags og cabaret til fest? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...