Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #26 Skrevet 3. april 2018 24 minutter siden, skjotta skrev: Så om han hadde brukt kondom som sprakk, ville han kunnet tvinge henne til abort? Kvinnens kropp = kvinnens valg. Jeg ville valgt (og har gjort det) abort. Selvfølgelig ikke, men det skal noe til at både hennes og hans prevensjon svikter på samme knullet... Barn kan det bli når man knoller, man sikrer seg så godt man kan, men velger han sex velger han å si fra seg ansvaret for cellene han sprøyter ut. Har ham sådd frøet er resten opp til henne Anonymkode: c5de7...122
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #27 Skrevet 3. april 2018 Reis vekk i to-tre uker. Skru av mobilen. Så kan dere snakke sammen som voksne folk når det ikke lenger vil være lov å ta abort. Men, som flere sier; du kan ikke forvente mer enn barnebidrag fra han. Men en slik situasjon regner jeg med du har sett for deg når du har tatt valget ditt om å ikke ta abort. Anonymkode: 46250...445
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #28 Skrevet 3. april 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes faktisk at en mann også bør få bestemme om han skal bli far og kan skjønne fortvilelsen ved å få et barn og et livslangt forhold han ikke er klar for. Han har alt barn han ikke er sammen med 100 % og er nok stresset over tanken på mer samvær og "styr". En vond situasjon for dere begge, men jeg synes far også må få forståelse for sitt syn. Anonymkode: a6daa...b13 Det har han all mulighet til ved å bruke kondom, sterilisere seg eller avstå fra sex. Anonymkode: a70f9...6b5
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #29 Skrevet 3. april 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Man har jo tilnærmet den muligheten i Norge i dag da. Far trenger ikke gjøre noe mer enn å bidra økonomisk. Dvs. ta ansvar for handlingene sine på et slags minimumsnivå. Han har fullt ut mulighet til å si fra seg foreldreansvaret og dermed også de lovmessige pliktene han har ihht berneloven, og gi det i sin helhet til mor, om de skulle ønske det. Jeg synes det er en ganske «raus» ordning, til hans fordel jeg. Det er ikke mye ansvar vi krever av menn, om de ikke vil det selv. Den moralske plikten, med andre ord, den blir han ikke kvitt like lett. Det er shady å droppe barnet sitt på den måten og det blir sett ned på. Og det synes jeg er greit. Grunnen til at damen bestemmer er fordi det er hennes kropp som må gjennom den enorme påkjenningen det er å enten ta abort eller å bære fram et barn. «Valgkjeden» ser altså sånn ut: 1. De bestemmer begge om de vil ligge med hverandre eller ikke Obs det ble foster ut av det. 2. Hun bestemmer hvilket kroppslig fenomen som skal skje, og om hun ønsker å bli mor. 3. Han bestemmer om han ønsker å bli far eller om han bare vil betale bidrag, som en konsekvens av valg 1. Det er da egentlig en ganske så grei ordning? Jeg syns til og med far er den som kommer best ut av det her, med flest valgalternativer og gråsoner. Han kan bestemme om han vil se ungen sin i alt fra 1 dag i året til annenhver dag. Hun blir dermot Mor med stor M, og må ta all den byrden han skulle velge å ikke ta. Anonymkode: f1eb9...76e Å måtte betale mange tusen i måneden i 18 år for et barn man aldri ville ha er vel ikke akkurat fair. Anonymkode: e140f...629
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #30 Skrevet 3. april 2018 Skjønner ikke at folk frivillig blir alenemødre.... Anonymkode: 257ef...111
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #31 Skrevet 3. april 2018 Jeg skjønner meg ikke på menn som fordi abort er lovlig mener at de kan kreve det. Man kan ikke kreve av noen at de skal ta abort. Barn kommer ikke bare når man planlegger dem, og mange ganger snur de totalt opp ned på planer man hadde. Men abort er ikke en enkel løsning. En del menn oppfører seg som bortskjemte guttunger om uheldet er ute. Som om det hele er kvinnens feil. De føler seg SÅÅ dårlig behandlet. Men det de virkelig trenger å gjøre er å vise at de er MENN og tar ansvar for sine handlinger. Ok, så må de kanskje omrokkere litt på noen planer, men slik er vilkårene i livet. Fremtiden er ikke noe man bestiller og kan reklamere på om den ikke lever opp til forventningene. Forsøker min sønn en dag å løpe fra ansvaret sitt på den måten kommer jeg til å ta den helt store alvorsprat med ham. Anonymkode: 85529...b5b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #32 Skrevet 3. april 2018 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Å måtte betale mange tusen i måneden i 18 år for et barn man aldri ville ha er vel ikke akkurat fair. Anonymkode: e140f...629 Selvfølgelig er det fair! Han har valgt å ha sex uten å beskytte seg selv. Han er en voksen mann, han har tatt bevisste valg hver gang han hadde sex med Hi og stole på at hennes prevensjon fungerte, uten å ta høyde for at selv prevensjon tatt 100 % korrekt likevel kan svikte. Såsant han ikke er tilbakestående så visste han at han kunne risikere å gjøre henne gravid. Selv om han hadde brukt kondom så var det en risiko han visste om. Det å ha sex er risikosport. Man vet ikke om man kan stole på den andre om denne bruker prevensjon korrekt. Man vet ikke om den andre er fri for seksuelt overførbare infeksjoner. Man vet at man aldri kan stole på at prevensjon fungerer 100 % og at sex kan føre til graviditet hos kvinnen. Dette er risikoer man er fullstendig klar over. Hvis man likevel velger å ha sex, da aksepterer man risikoen. Alle vet også at hvis en mann skal være sikker på å ikke bli far, så må han ta sin risikoanalyse og sine valg på et annet tidspunkt enn kvinnen. Mannen må ta sine valg før han har sex med en kvinne - enten avstå fra sex eller beskytte seg selv, ev. sterilisere seg om han er sikker på at han ikke ønsker flere barn. Dette er mannens valg fordi det er slik biologien fungerer. Kvinnen har samme valg + at hun kan velge abort eller beholde barnet. Alle menn vet at de ikke kan velge abort, noe som er naturlig siden de heller ikke kan bli gravide. Ønsker en mann å ikke benytte seg av de valgene han har for å unngå å gjøre en kvinne gravid, da er det helt fair at han må betale for ev. barn han helt bevisst har vært med på å risikere å lage. Vi kan ikke endre biologien, det må både kvinner og menn akseptere. Menn som ikke er villige til å akseptere det må betale for det, sånn er det bare, og siden de har muligheter for å unngå å gjøre kvinner gravide så er det bare fair at de må betale for barn som blir til etter at de har valgt å ha sex, ev. også ubeskyttet sex. Spørsmålet ditt er omtrent like dumt som å spørre om det er fair at det er kvinnen må gå gravid og ta alle belastningene fysisk, psykisk og karrieremessig, hvis et par skal ha barn. Slik er det. Aksepter det. Ta følgene av at biologien er som den er. Anonymkode: 223f8...172
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #33 Skrevet 3. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Å måtte betale mange tusen i måneden i 18 år for et barn man aldri ville ha er vel ikke akkurat fair. Anonymkode: e140f...629 😂😂😂😂😂 Tror du barnet er gratis for mora, altså? Husk at man ikke ernærer dem kun ved amming i 18 år... Anonymkode: daf9c...99a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #34 Skrevet 3. april 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ha tatt abort likevel. Du ser frem mot evig lang konflikt med en mann som du kommer til å hate. Det er bare et helvetes strev. Å bli forelder er ikke en romantisk ide om å ha omsorg for et barn, det er store bekymringer, slitsomme dager, søvndeprivasjon, frustrasjoner og engstelse. De små lykkestundene du får innimellom har du ikke en gang noen å dele med fordi faren ikke er tilstede. Nei, forelder kan du bli når som helst, i en planlagt og god setting. Ikke med et hvilket som helst mannfolk som ikke lenger liker deg. Anonymkode: e7bf2...1fe Der er jeg enig. Anonymkode: daf9c...99a
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #35 Skrevet 3. april 2018 Jeg var i samme situasjon som deg. Bare at vi hadde vært sammen i 2 år da jeg ble gravid. Han ble rasende da jeg fant ut at jeg var gravid, sa jeg kom til å ødelegge livet hans og i det hele tatt. Jeg valgte å beholde, hele svangerskapet var et psykisk helvete mellom oss og jeg klarte ikke glede meg over gravidteten. Ble mega deppa og fikk en jævlig fødselsdep. etterpå. Jeg har verdens vakreste barn nå, og selvom jeg faktisk er sammen med han ennå, føler jeg på at barnet er mitt ansvar og iinnimellom kommer han m stikk om hvordan livet har blitt med barn. Unner ingen all den dramaen og kjipe følelser som følger med pga en idiot som ikke kan se hvor fantastisk barn egentlig er. Du vil føle skyld og svelge mange kameler for barnet ditt pga " jaja, hva kan jeg forvente når jeg fikk barn med en mann som ikke ville ha". Trist, men sant. Gå heller for en som ønsker seg hele pakka med deg og enda litt til, en en som kommer til å klandre deg for alltid Han kommer ikke til å være den pappan barnet ditt fortjener heller. Lykke til, det er en tøff reise og det er tøft å være supermom for å kompensere for en rævva far. men masse lykke til💜 Anonymkode: 0172a...e5e
skjotta Skrevet 3. april 2018 #36 Skrevet 3. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig ikke, men det skal noe til at både hennes og hans prevensjon svikter på samme knullet... Barn kan det bli når man knoller, man sikrer seg så godt man kan, men velger han sex velger han å si fra seg ansvaret for cellene han sprøyter ut. Har ham sådd frøet er resten opp til henne Anonymkode: c5de7...122 Prøver bare å poengtere at "da skulle han brukt kondom" er et poengløst argument. Kondom er ikke SÅ mye sikrere enn en p stav eller spiral, og om uhellet er ute burde virkelig ikke mannens bruk av badehette være formildende på noen måte.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2018 #37 Skrevet 3. april 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke at folk frivillig blir alenemødre.... Anonymkode: 257ef...111 Nettopp. Syns det bygger mest på misforstått idealisme og romantisering. Og det kan jeg si uten dårlig samvittighet ettersom jeg har prøvd det selv - ufrivillig, men like fullt. Anonymkode: daf9c...99a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #38 Skrevet 4. april 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Nettopp. Syns det bygger mest på misforstått idealisme og romantisering. Og det kan jeg si uten dårlig samvittighet ettersom jeg har prøvd det selv - ufrivillig, men like fullt. Anonymkode: daf9c...99a Trådstarter her. Nå er det ingen som har et sterkt ønske om å bli alenemor!!! Jeg beholder mitt barn da jeg nekter å drepe det kun fordi en barnefar som ikke tar ansvar ønsker at jeg fjerner det. At dere påstår at folk har store drømmer om å bli alenemor er det teiteste jeg har lest på lenge, og ikke minst ydmykende for oss som kom i denne situasjonen ved et uhell. Tenk dere om før dere skriver. Livet blir til, og uforutsette ting kan skje. Anonymkode: 80281...ad9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #39 Skrevet 4. april 2018 På Tuesday, April 03, 2018 den 1.30, Anonym bruker skrev: Jeg har det utrolig vanskelig nå og trenger råd fra noen som har vært i lignende situasjoner. Jeg ble uplanlagt gravid, jeg og barnefar har bare datet så det har ikke vært noe seriøst mellom oss. Nå som jeg har innsett at jeg ikke klarer å ta abort så prøver han å nesten true meg til å ta abort. Han mener at jeg ødelegger livet hans og livet til hans barn og familie, at jeg er egoistisk og at jeg bare kommer til å ende opp med å få en løsunge som ikke har far. Han prøver virkelig å presse meg mot veggen og det er sykt sårende og vanskelig.. jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal takle denne situasjonen og er redd for at stresset kommer til å gå utover den lille i magen ( er 10 uker på vei) Er det noen her som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere og hvordan endte det? Anonymkode: 80281...ad9 Hvis du er en mannen har vært utro med noe som det høres ut som. Så tar du selvsagt abort. Dama har kanskje gått med på å jobbe seg gjennom hans svik mot henne..og jeg kan godt forstå han når han sier at du ødelegger familien hans. Uansett så går man ikke bare å får et barn sånn uten at begge er enige om det! Og vanligvis så er man jo i et forhold med den andre når man tenker på å sette barn til verden, ikke bare en man har datet. Anonymkode: ad99c...d0f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #40 Skrevet 4. april 2018 Bf truet meg til å ta abort! Nå har jeg verdens nydeligste datter fordi jeg nektet å høre på han. Fikk god hjelp fra amathea!! Kontakt dem. Bf Idag? Jo har angret seg og sier jeg gjorde det rette 🤭 Anonymkode: 0194f...7b6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #41 Skrevet 4. april 2018 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trådstarter her. Nå er det ingen som har et sterkt ønske om å bli alenemor!!! Jeg beholder mitt barn da jeg nekter å drepe det kun fordi en barnefar som ikke tar ansvar ønsker at jeg fjerner det. At dere påstår at folk har store drømmer om å bli alenemor er det teiteste jeg har lest på lenge, og ikke minst ydmykende for oss som kom i denne situasjonen ved et uhell. Tenk dere om før dere skriver. Livet blir til, og uforutsette ting kan skje. Anonymkode: 80281...ad9 Som sagt, jeg har prøvd det selv og mange av de andre i tråden har det også. Men du tar det bare ikke til deg. Du "har blitt så glad i barnet i magen allerede". Med ALL MULIG respekt, fra en som har tre barn: det der er romantisering. Å gå rundt med en spennende forventning i uke10 er ikke på noen måte beslekta med de følelsene man senere huser for sine (fødte) barn. Det er ikke kjærlighet du opplever nå, det er forventning, drøm og fascinasjon. Viktig del av et svangerskap, men virkelig ikke noen god grunn til å knytte seg på livstid til en mann du ikke verken kjenner eller har tillit til. Anonymkode: daf9c...99a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #42 Skrevet 4. april 2018 Hi ikke hør på de teite kjerringene her inne! Følg hjertet ditt 💓 Anonymkode: 0194f...7b6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #43 Skrevet 4. april 2018 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du er en mannen har vært utro med noe som det høres ut som. Så tar du selvsagt abort. Dama har kanskje gått med på å jobbe seg gjennom hans svik mot henne..og jeg kan godt forstå han når han sier at du ødelegger familien hans. Uansett så går man ikke bare å får et barn sånn uten at begge er enige om det! Og vanligvis så er man jo i et forhold med den andre når man tenker på å sette barn til verden, ikke bare en man har datet. Anonymkode: ad99c...d0f Mannen har ikke vært utro, det er ingen annen dame i bildet. Nå var det ikke slik at dette var en situasjonen jeg drømte om, han kan be om ansvarsfraskrivelse, for meg er det uaktuelt å drepe et liv som vokser inni magen min. HI Anonymkode: 80281...ad9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #44 Skrevet 4. april 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som sagt, jeg har prøvd det selv og mange av de andre i tråden har det også. Men du tar det bare ikke til deg. Du "har blitt så glad i barnet i magen allerede". Med ALL MULIG respekt, fra en som har tre barn: det der er romantisering. Å gå rundt med en spennende forventning i uke10 er ikke på noen måte beslekta med de følelsene man senere huser for sine (fødte) barn. Det er ikke kjærlighet du opplever nå, det er forventning, drøm og fascinasjon. Viktig del av et svangerskap, men virkelig ikke noen god grunn til å knytte seg på livstid til en mann du ikke verken kjenner eller har tillit til. Anonymkode: daf9c...99a Så du mener at om det var mulig så hadde du aller helst levd uten barna dine? Du av alle mennesker som har vært gjennom det burde klare å sette deg inn i hvorfor det er så vanskelig å ta abort. Flere jeg kjenner som har tatt abort sliter med psykiske skader i flere år etter. Anonymkode: 80281...ad9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #45 Skrevet 4. april 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi ikke hør på de teite kjerringene her inne! Følg hjertet ditt 💓 Anonymkode: 0194f...7b6 Tusen takk❤️ Det er oppsiktsvekkende å lese om hvor forhåndsdømmende flere her inne er. HI Anonymkode: 80281...ad9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #46 Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk❤️ Det er oppsiktsvekkende å lese om hvor forhåndsdømmende flere her inne er. HI Anonymkode: 80281...ad9 Jeg er alene med barnet m, ifjor var jeg i din situasjon. Gjorde det rette, en gjeng bedrevitende damer skal ikke få avgjøre hvorvidt du beholder eller ikke her på DIB, de har aldri vært alenemor eller i din situation. Jeg koser meg masse nå med tulla på brystet og vi er alene ja, bf er ikke perfekt og kan være vanskelig men det plager ikke oss! Det er ikke lett å være alene heller men det er ikje lett å være i forhold heller, thats life! Du gjør det som er riktig for deg og alt snnet ordner seg etterhvert .. du bærer på noe og du føler deg knyttet til det! Det har du helt rett i fordi det er din kropp og andre kan ikke si hva du skal føle.. til dere andre her som svarer : skjerp dere!!! Vi kvinner burde støtte hverandre mer og verden er ikke så trangsynt som dere vil ha det til å være! Og det er ingen garantier selv om man er i et forhold at man aldri vil bli alene.. just saying Anonymkode: 0194f...7b6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #47 Skrevet 4. april 2018 Du har bestemt deg, Hi, og da skal du stå for det. Men jeg tror også at flere av kommentarene som du oppfatter som "forhåndsdømmende" er skrevet i beste mening. Om ikke annet så har de svarene en viktig misjon med å passe på at du holder fokus og er veldig virkelighetsorientert. Det valget du nå tar er du alene om. Du kan håpe på at barnets far endrer mening et sted på veien, men du må fokusere og planlegge som om han ikke kommer til å være der hverken for deg eller barnet. Da er det viktig at du gjør det du kan for å gi barnet en best mulig oppvekst, at du lager deg et nettverk, at du har gode rollemodeller rundt deg, at du sikrer deg selv osv. Det kan være lurt å søke hjelp på familievernkontoret og få råd om hvordan du best kan forholde deg til denne uvillige faren til barnet ditt. Om han ikke ønsker å være en del av ditt barns liv, kan du på sikt kanskje få kontakt med hans andre barns mor slik at søsknene kan bli kjent med hverandre. Selv om faren ikke vil ha kontakt med barnet så kan det også være at hans foreldre og søsken ønsker kontakt. Det er muligheter som kan være lurt å utforske etterhvert etter at barnet er født. Anonymkode: 223f8...172
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #48 Skrevet 4. april 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk❤️ Det er oppsiktsvekkende å lese om hvor forhåndsdømmende flere her inne er. HI Anonymkode: 80281...ad9 Hvis du ikke er tåler å høre andres mening er det vel neppe lurt å skrive her inne? Du har bestemt deg og det er bra nok, men jeg tror du likevel bør høre på de som har erfaring. Anonymkode: a6daa...b13
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #49 Skrevet 4. april 2018 21 timer siden, Anonym bruker skrev: 😂😂😂😂😂 Tror du barnet er gratis for mora, altså? Husk at man ikke ernærer dem kun ved amming i 18 år... Anonymkode: daf9c...99a Mor velger å bli mor, mannen er ikke interessert i å bli far. Da må mor ta konsekvensene og betale selv. Anonymkode: 49ab3...f31
Anonym bruker Skrevet 4. april 2018 #50 Skrevet 4. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mor velger å bli mor, mannen er ikke interessert i å bli far. Da må mor ta konsekvensene og betale selv. Anonymkode: 49ab3...f31 Mannen valgte å ha sex, trolig også uten å beskytte seg selv (uten at det betyr så mye, for all prevensjon kan feile), da må han ta konsekvensene av det. Kvinners og menns biologi er ulik, da blir det også ulike konsekvenser av det. Menn som ikke aksepterer virkeligheten er ikke modne eller voksne, og de tar heller ikke ansvar for egne valg - ikke ekte menn, med andre ord... Anonymkode: 223f8...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå