Gå til innhold

Forkle .. jeg bruker forkle og veninner synes jeg er gammeldags .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wow, dette var enstemmig!🤣

Ingen bruker forkle hos oss. Men jeg skifter gjerne tøy før matlaging og husarbeid. Til noe som ikke loer (ullgensere og sånt), og tettsittende tøy som ikke henger ned i maten. Ofte tights og topp.

Men jeg ser ikke helt forskjellen på å skitne og hive til vask et forkle, eller å skitne og hive til vask en genser eller ei t-skjorte? Man må jo uansett vaske et plagg etter baking, matlaging eller vasking. Hvorfor er det bedre å vaske forkleet enn klærne?

Anonymkode: fc975...34d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, dette var enstemmig!🤣

Ingen bruker forkle hos oss. Men jeg skifter gjerne tøy før matlaging og husarbeid. Til noe som ikke loer (ullgensere og sånt), og tettsittende tøy som ikke henger ned i maten. Ofte tights og topp.

Men jeg ser ikke helt forskjellen på å skitne og hive til vask et forkle, eller å skitne og hive til vask en genser eller ei t-skjorte? Man må jo uansett vaske et plagg etter baking, matlaging eller vasking. Hvorfor er det bedre å vaske forkleet enn klærne?

Anonymkode: fc975...34d

De som bruker forkle gjør ikke det. Er ikke det poenget? De tror de slipper vask, og bruker ekkelt forkle til så mangt. 

Anonymkode: b10a1...5f8

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De som bruker forkle gjør ikke det. Er ikke det poenget? De tror de slipper vask, og bruker ekkelt forkle til så mangt. 

Det er da mye mindre å vaske ved å legge et tynt lite bomullsforkle i maskinen sammen med håndklær og sengetøy, sammenlignet med å måtte bytte både genser og bukse. I tillegg blir gensere og bukser fortere slitte og stygge av å måtte vaskes stadig vekk, noe som ikke er særlig problematisk med et forkle. Det er billig, og behøver ikke se pent ut.

Anonymkode: d4291...639

Skrevet

Forkle tror jeg ikke at jeg har brukt siden heimkunnskap på ungdomsskolen. Jeg baker en del og hender jeg får mel på klærne så burde sikkert brukt det men husker aldri på det. Har et nytt og ubrukt liggende i en skuff som jeg fikk i en bokklubb for mange år siden.

Anonymkode: 3074c...514

Skrevet

Bruker forkle når vi har gjester. Da er det bare å ta det av og sette seg til bords, uten å vrenge av toppen for å ta på meg noe annet. 

Har også brukt det ved barnefri ved en anledning. Kun forkle og ikke noe annet var en vinner for mannen. Var ikke baconfett i panna så det fungerte fint for min del også. 

Anonymkode: d2c33...11a

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da mye mindre å vaske ved å legge et tynt lite bomullsforkle i maskinen sammen med håndklær og sengetøy, sammenlignet med å måtte bytte både genser og bukse. I tillegg blir gensere og bukser fortere slitte og stygge av å måtte vaskes stadig vekk, noe som ikke er særlig problematisk med et forkle. Det er billig, og behøver ikke se pent ut.

De jeg kjenner som bruker forkle vasker det (ikke dem), sjeldent...

Skrevet

Jeg bruker ikke forkle, men følte behov for forkle etter jeg flyttet så jeg kjøpte. Kastet de jeh hadde når jeg flyttet siden keg aldri brukte de. Huskerr ikke nå hvorfor jeg hadde behov for forkle, for jeg har ikke brukt det siden. Mulig en av ungene har knabbet det til skolen siden jeg ikke har sett det på en stund. 

Jeg tror det bare er den ene av oldemødrene til ungene som bruker/brukt det i vår familie på alle sider. Jeg kan ikke huske å ha sett noen. Oldemor som bruker var heimkunnskap lærer når jeg gikk på barneskolen, så hun er nok preget derfra 😝

Anonymkode: 3b0e9...ef6

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

De jeg kjenner som bruker forkle vasker det (ikke dem), sjeldent...

Men er det så farlig, da? Tror du fettflekkene drysser av og havner i suppa neste gang du bruker forkleet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...