Gå til innhold

Forkle .. jeg bruker forkle og veninner synes jeg er gammeldags .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er  det virkelig  så gammeldags? 

Jeg bruker det når jeg gjør husarbeid, og på kjøkkenet. 

Anonymkode: 0bff0...47b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså jeg bruker det ikke når jeg gjør husarbeid. Da ligner man en gammel tante fra 50-tallet. Type «Støv på hjernen». 

Men gjerne på kjøkkenet, spesielt i forbindelse med baking. Jeg hater å få mel over alle klærne!

Anonymkode: ed267...e4c

Skrevet

Jeg bruker ikke forkle ved husarbeid. Det gjør ikke moren min heller. Bestemoren min gjorde det.

Ved baking/matlaging bruker jeg det noen ganger. Det kommer an på hva jeg skal gjøre. Rense fisk: Avgjort forkle. Bake brød: Kun forkle om barna er med. Koke saft/syltetøj: Forkle. Skrelle gulrot/poteter: Ikke Forkle. 

Anonymkode: 65e51...115

Skrevet

Fettsprut på klærne er ikke greit, så bruker helt klart forkle når jeg steker ting, særlig ting som freser litt i panna.

Bruker det definitivt ikke når jeg gjør husarbeid, det er 50-talls ;)

Anonymkode: 93f09...65f

Skrevet

Bruker ikke forkle. Barna bruker når de baker. 

Anonymkode: b10a1...5f8

Skrevet

Bruker det kun når jeg står ved komfyren og koker/steker noe som kan sprute.

Anonymkode: 92171...d38

Skrevet

Jeg bruker det når jeg lager mat, men ikke ved annet husarbeid som å vaske gulv og slikt. Bestemoren min gjorde det, hun gikk alltid med forkle.

Skrevet

Bruker alltid forkle på kjøkkenet!

Anonymkode: 2513f...a43

Skrevet

Bruker min avdøde mormors forkle hver gang jeg baker 😊

Skrevet

Bruker forkle ved matlaging og baking.

Setter alltid opp håret i hestehale eller lignende når jeg baker, og tar selvsagt av meg ringer og klokke. 

Hygiene er alfa og omega når man lager mat. 

Skrevet

Kjører samme stil og regime som Nordisk.  Ingen smykker, oppsatt hår og forkle. Jeg har gjerne klær som ikke går i maskin på 60 grader, så forkle er et must. 

Skrevet

Bruker forkle når jeg steker mat som gjerne spruter litt. Har fått ødelagt klær av fettsprut som ikke går bort i vask...

Anonymkode: 33dcb...450

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker forkle når jeg steker mat som gjerne spruter litt. Har fått ødelagt klær av fettsprut som ikke går bort i vask...

Anonymkode: 33dcb...450

Du får det nok vekk med gallesåpe om du har vært uheldig.  Men det er utrolig mye enklere å bruke forkle😊

Skrevet

Jeg bruker ikke forkle når jeg gjør husarbeid. Men jeg bruker det selvfølgelig når jeg lager mat. En ting er at forkleet beskytter mine klær, men enda viktigere at forkleet også beskytter maten mot mine klær.

Skrevet

Håret i hestehale, av med klokke og ringer, brette opp ermene,og forkle dersom jeg har løstsittende klær.(Holder klærne på plass slik at de ikke slenger borti maten). Ellers ikke. Et mer redd for søl fra klærne enn på klærne. Er overrasket over hvor mange som bruker forkle her, fordi jeg opplever stor det er veldig vanskelig å få fatt i forkle her hvor jeg bor i alle fall. Hvor kjøper dere dem? Ønsker slike som man trer over hodet og knytter rundt livet.

Anonymkode: 080ce...ab5

Skrevet

Jeg bruker forkle når jeg steker og gjør ting som spruter og når jeg baker gjærbakst, og så hender det innimellom at jeg skulle ønske at jeg hadde tatt forkle på meg. Alle her i huset bruker forkle når det er fornuftig. 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håret i hestehale, av med klokke og ringer, brette opp ermene,og forkle dersom jeg har løstsittende klær.(Holder klærne på plass slik at de ikke slenger borti maten). Ellers ikke. Et mer redd for søl fra klærne enn på klærne. Er overrasket over hvor mange som bruker forkle her, fordi jeg opplever stor det er veldig vanskelig å få fatt i forkle her hvor jeg bor i alle fall. Hvor kjøper dere dem? Ønsker slike som man trer over hodet og knytter rundt livet.

Anonymkode: 080ce...ab5

Jeg har sydd mitt selv, men en lokal bedrift her hvor jeg bor produserer og selger forklær. Etter et kjapt googlesøk fikk jeg treff på Kid interiør, Princessbutikken på nett, Ellos og mange flere.

Skrevet
1 time siden, Nordisk skrev:

Bruker forkle ved matlaging og baking.

Setter alltid opp håret i hestehale eller lignende når jeg baker, og tar selvsagt av meg ringer og klokke. 

Hygiene er alfa og omega når man lager mat. 

Hygiene? Hehe... er det noe forkle er så er det ikke hygienisk hvertfall. Man tar som regel rene klær hver dag, men forkleet brukes jo i dagesvis. Først til oppdeling av rått kjøtt, så rense fisk og så kakebaking og pynting. Blæh. 

Vaskes det mellom hver bruk så er jeg med, men det praktiseres ikke. 

Anonymkode: b10a1...5f8

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du er lur. Det sparer deg for masse klesvask. Men det står dem jo fritt å grise til tøyet sitt. 

Anonymkode: d4291...639

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker det når jeg gjør husarbeid, og på kjøkkenet. 

Jeg bruker det selv, hører på Edit Piaf gjerne, og bruker ord som omforladels og kassettbånd...er 35...😂👵🏻 Nå går det litt sport i det da, ettersom noen reagerer.

Anonymkode: a0a3f...02a

Skrevet

Jeg elsker forklene mine. Jeg bruker det ikke så mye til husarbeid, siden vi har vaskedame, men når jeg steller med plantene, tar ut av oppvaskmaskinen, kutter grønnsaker, steker ting eller baker. Kjempepraktisk.

Anonymkode: f5709...e8d

Skrevet

Så godt å høre at flere bruker forkle. 

Det at jeg bruker det til husarbeid er mye for at det er lomme, hvor mobilen ligger. For jeg hører på musikk eller lydbok. 

Jeg har kjøpt forkle på KID og har også sydd mitt eget. 

Skrevet

Jeg bruker forkle når jeg lager mat på jobb.

Før jobbet jeg i en barnehage, da brukte vi alle forkle, til og med barn som var med å lage mat.

Nå har jeg en deltidsstilling i en kafe og da bruker jeg forkle også.

Hjemme? Nei. 

Anonymkode: 5b5f3...4ed

Skrevet

Haha, her har tydeligvis alle menneskene som bruker forkle samlet seg i en tråd.

Anonymkode: 5fa78...82d

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, her har tydeligvis alle menneskene som bruker forkle samlet seg i en tråd.

Anonymkode: 5fa78...82d

😂😂.  Jeg etterlyste de jo! Forklemafisn! 

Var på stoff butikk i Oslo og fant mange fine stoffer og har kjøpt mange menter. 5 veninner som har bestilt hos meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...