Gå til innhold

Bryllup uten barn? Vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble overrasket da jeg fikk vite at bryllup uten barn var vanlig, for jeg er vokst opp med å være med i brylluper. Mine foreldre har mange yngre søsken, og jeg var med i alle deres brylluper. Det var flere barn der også, og vi var med til langt på natt sammen med de voksne. Det var alkohol, men jeg har bare gode minner fra disse festene. :) Det var noen som oppførte seg rart ja, men det var bare morsomt. ;)

Men HI, her i landet kan du nok trygt gå ut fra at hvis ikke det står spesifisert at barna er invitert, så er de ikke det.

Anonymkode: 605d9...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke med barna mine i mitt eget bryllup. Kun under vielse og bilder var de der.

Dette da vi skulle servere alkohol i bryllupet og det skal være fest. Det vil si en voksen fest... Da har ikke en 3 åring og en 6 åring noe der å gjøre, er min mening ;)

Men vet at mange har med unger i bryllup, så det er vel 50/50 :)

Anonymkode: 84b99...9f7

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

I Polen familien er viktigere enn fyllefest. Vi klarer ha det gøy sammen. Kanskje vi er rare?

Anonymkode: 76982...111

Polsk bryllup høyres kjekt ut!  I vårt bryllup var det barn, men berre babyar, dei vi var tante/onkel til var med ei stund, og yngre søskenbarn. Men vi hadde ikkje ungar sjølv,e og ikkje eige opplegg for barna, så det kunne nok bli litt langdrygt for enkelte.

Skrevet

helt vanlig her

Anonymkode: aa57c...10e

Skrevet
På 27.3.2018 den 21.34, Anonym bruker skrev:

Da jeg har lært en ny ting i dag også! Likevel forstår jeg ikke hvorfor?

Jeg ser en her skriver det er dyrt og kjedelig med mange timer for barna. I mitt hjemland barna har et rom de leker på, eller er ute om det er område de kan være. Alle passer på alle, voksne bytter naturlig på å passe litt på, og alle er fornøyd.

Kan dere forklare hvorfor, andre enn dyrt?

Anonymkode: 76982...111

Nordmenn er sære. De omgås i «bobler». Dvs. de er kun med de fra jobb, eller de er kun med de fra fotballaget eller den de gikk på videregående med. De liker ikke å mikse boblene. Samme med barn. De har venner som er med barn og venner uten. De pleier ikke å mikse disse vennene. Nordmenn vet ikke hvordan de skal forholde seg til det når barn og barnløse venner blir mixet. Så barna holdes for seg og foreldrenes sosiale liv holdes for seg. Det blir forsterket av det at det blir sett ned på å drikke med barn til stede, og når nordmenn drikker så drikker de seg helst sanseløse. Derfor kan ikke barna være der. Så det er både kulturelt betinget og det er praktisk. Men det er sært, det er det. Nordmenn er jævlig sære. 

Anonymkode: 69885...316

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nordmenn er sære. De omgås i «bobler». Dvs. de er kun med de fra jobb, eller de er kun med de fra fotballaget eller den de gikk på videregående med. De liker ikke å mikse boblene. Samme med barn. De har venner som er med barn og venner uten. De pleier ikke å mikse disse vennene. Nordmenn vet ikke hvordan de skal forholde seg til det når barn og barnløse venner blir mixet. Så barna holdes for seg og foreldrenes sosiale liv holdes for seg. Det blir forsterket av det at det blir sett ned på å drikke med barn til stede, og når nordmenn drikker så drikker de seg helst sanseløse. Derfor kan ikke barna være der. Så det er både kulturelt betinget og det er praktisk. Men det er sært, det er det. Nordmenn er jævlig sære. 

Anonymkode: 69885...316

Dette innlegget sier vel mer om deg enn «nordmenn»( som tydeligvis er en gruppe uten individer).

Anonymkode: f662b...7e4

Skrevet

Bryllup varer jo som regel til 02-03 om natten. Barn skal i seng før det. Og bør ikke omgås en gjeng med voksne som drikker alkohol. 

Anonymkode: 022f3...540

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...