Gå til innhold

Tok abort i desember/jan. Gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi😳😳jeg fikk 3+ da først da jeg var 5+1 uker på vei, 😳

håper du får ordnet med en hastetime, og ul, slik at du får vite hvor langt du er på vei

Anonymkode: 11851...ef9

Det trenger ikke å bety noe. Jeg fikk 3+  12 dager etter eggløsning... noen produserer mye HCG 

Anonymkode: a8c57...696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg 😞 prevensjon er dessverre ikke helt sikker og jeg tror at dette viser at den type fungerer bare dårlig på deg. Skaff en ultralydtime og uansett hva du finner ut at du skal gjøre, når dette er avklart og den eventuelle graviditeten er over ville jeg gått for sterilisering. Helst både deg og mannen. Det koster litt men det er jo verdt det for å unngå slike situasjoner igjen.

Anonymkode: bd0db...d2c

Skrevet

Hvordangår det med deg?

Anonymkode: 77c61...86e

Skrevet

Du kan ha blitt gravid igjen i Januar igjen da. Da vil jo test vise 3+. Jeg hadde SA i desember. Alt var ute 7 Desember. Ble gravid igjen 17 Januar. 

Jeg tenker det er mer trolig enn at aborten var mislykket. 

Alternativ 1 er å ta direkte kontakt med sykehuset som utførte aborten. De må vel sjekke deg?

Alternativ 2 er å reise på en privatklinikk. 

Lykke til. 

Anonymkode: 6317d...007

Skrevet

Hvordan går det med deg?

Anonymkode: bee8c...e0c

Skrevet

Hei alle sammen. 

Kommer med en liten oppdatering. Jeg ringte sykehuset hvor jeg tok abort og fikk komme inn. De syntes fryktelig synd på meg. Jeg er 15+5 uker gravid. Dvs at det er uvisst om det er ny graviditet eller mislykket abort. Sykehuset er selvfølgelig overbevist om det første. Har i såfall blitt gravid 1-2 uker etter aborten. Vi hadde ikke sex før det var gått 3 uker så... Alt så fint ut med foster, som ser ut til å være en gutt :)  Så da blir det et barn til på oss. Det skal nok gå fint :) I mitt hodet er det en som har klamret seg veldig godt fast. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke senabort, men det er totalt uaktuelt. Da snur vi heller på krona når den tid kommer ;) 

Anonymkode: 554ac...edf

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen. 

Kommer med en liten oppdatering. Jeg ringte sykehuset hvor jeg tok abort og fikk komme inn. De syntes fryktelig synd på meg. Jeg er 15+5 uker gravid. Dvs at det er uvisst om det er ny graviditet eller mislykket abort. Sykehuset er selvfølgelig overbevist om det første. Har i såfall blitt gravid 1-2 uker etter aborten. Vi hadde ikke sex før det var gått 3 uker så... Alt så fint ut med foster, som ser ut til å være en gutt :)  Så da blir det et barn til på oss. Det skal nok gå fint :) I mitt hodet er det en som har klamret seg veldig godt fast. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke senabort, men det er totalt uaktuelt. Da snur vi heller på krona når den tid kommer ;) 

Gratulerer med baby på vei! Godt at dere klarer å se lyst på det og er klar for å få babyen! Ønsker dere masse lykke til videre!

Anonymkode: ecb10...3dc

Skrevet

Oi, gratulerer.

Må nesten være en ny graviditet da, siden du var 7 uker på vei da du tok abort i desember?

Anonymkode: be66c...b9a

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi, gratulerer.

Må nesten være en ny graviditet da, siden du var 7 uker på vei da du tok abort i desember?

Jeg fant ut at jeg var gravid i slutten av desember. Tok abort i januar. Måtte vente 3 uker fra jeg ringte til jeg fikk time abort...

Skrevet

Jeg ble gravid 13 des, positiv test slutten av desember og er akkurat 18 uker på vei. Så det er nok ny graviditet for deg. Passer jo akkurat med 15 uker hvis dere hadde sex 3 uker etter aborten 

Jeg bare skriver dette for at ikke noe skal frykte at aborter ikke er endelige..

Anonymkode: 69bb4...847

Skrevet

Wow, hi, du må være fertiliteten sjøl 😅 

Gratulerer så mye med ny baby på vei, synes dere er tøffe og beundringsverdige som går inn i dette med godt mot! Det er jo som du skriver en baby som virkelig ville være med på laget! Masse lykke til med graviditeten videre. 😊 

Anonymkode: 44f15...c10

Skrevet

Gratulerer Hi. Dette er en som virkelig vil komme til dere ;)

Få mannen til å sterilisere seg så fort som mulig slik at dere slipper å risikere et nytt uhell etter at dere har født. Gjør han det nå er han sikker på å ikke befrukte deg etter du har født dette barnet. Ikke la ham utsette det!

Lykke til :)

Anonymkode: 49139...60b

Skrevet

Hei hi. Så kjekt med en oppdatering. Har tenkt på deg 😍😍

Wow... imponerende fruktbar du er 😍

Gratulerer så mye med graviditeten og masse lykke til. Da har du termin i september, det har jeg også 😃😃 jeg er 14+5 😍

Skrevet

Steriliser deg.

Anonymkode: fbfe2...0b5

Skrevet

Gratulerer! Synes dere er en vakker historie! En som virkelig vil komme 😍😍😍😍

Anonymkode: bee8c...e0c

Skrevet

Hvorfor kvinner gjør en abort? Jeg er en stor motstander av det!

Skrevet
3 minutter siden, luke33 skrev:

:sleeping:

Skrevet
36 minutter siden, luke33 skrev:

Det må du gjerne være, men det er vel ikke så mange som er interessert i din mening. 

Skrevet
1 time siden, luke33 skrev:

Du skaffet deg en konto her bare for å si det...? 

Anonymkode: fbfe2...0b5

Skrevet

Men hi...

Hvis du er en uke lengre gravid enn meg så betyr det at du ble gravid/hadde eggløsning 1 uke før meg, altså 27 desember....når ble aborten utført? 

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hi...

Hvis du er en uke lengre gravid enn meg så betyr det at du ble gravid/hadde eggløsning 1 uke før meg, altså 27 desember....når ble aborten utført? 

Hvis du leser fra starten så ser du det...

Anonymkode: 859f1...10e

Skrevet
På 30.3.2018 den 21.05, Anonym bruker skrev:

Hei alle sammen. 

Hvis du var 15+5 på fredag 30/3 så vil det si at Befruktningen skjedde rundt julaften. Når i desember tok du abort da?

Anonymkode: 1c3d2...c8a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis du var 15+5 på fredag 30/3 så vil det si at Befruktningen skjedde rundt julaften. Når i desember tok du abort da?

Ser nå at du skriver at du tok abort i janaur. Og at du hadde sex 3 uker igjen etter aborten.dvs sent i januar Evt begynnelsen av februar.  Vel da kan du ikke være nesten 16 uker på vei med ny baby. 

Ikke for å skremme deg nå, men kan det være at fosteret har tatt skade av det mislykkede abortforsøket og dermed ikke vokser i lengden slik det skal? At dermed så tror de at du er 15+5 på vei? Legen som tok ultralyden nå sist uke må jo ha reagert? Hvis du har blitt gravid på ny i janaur så er det jo helt umulig å være 16 uker på vei. Jeg ville tatt kontakt med lege igjen og få sjekket opp i dette.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan ikke regne seg bakover på den måten. En ultralyd beregner ut fra størrelsen på fosteret hvor lenge man har igjen av svangerskapet, ikke nå man ble befruktet.

Selv folk som har tatt prøverør, eller bare har hatt sex en gang den måneden og vet akkurat når befruktning skjedde kan bli satt frem eller tilbake på ultralyd senere....

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser nå at du skriver at du tok abort i janaur. Og at du hadde sex 3 uker igjen etter aborten.dvs sent i januar Evt begynnelsen av februar.  Vel da kan du ikke være nesten 16 uker på vei med ny baby. 

Ikke for å skremme deg nå, men kan det være at fosteret har tatt skade av det mislykkede abortforsøket og dermed ikke vokser i lengden slik det skal? At dermed så tror de at du er 15+5 på vei? Legen som tok ultralyden nå sist uke må jo ha reagert? Hvis du har blitt gravid på ny i janaur så er det jo helt umulig å være 16 uker på vei. Jeg ville tatt kontakt med lege igjen og få sjekket opp i dette.

Dette

Anonymkode: ee296...57e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...