Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 I desember fant jeg ut at jeg var gravid med spiral. Vi har fem barn sammen. Minste er 7 år og vi har ikke økonomisk kapasitet til flere barn, derav prevensjon. Fornuften seiret og jeg tok abort. Var da i uke 7. Et for meg forferdelig valg, men likevel et riktig valg. Jeg fikk satt inn en p-stav samme dag som aborten ble utført. Siden jeg gjorde det på sykehuset fikk jeg bekreftet når aborten var gjennomført (de sjekker bekken for fosteranlegg). Å teste meg igjen var ikke nødvendig. Aborten var komplett. Jeg har vært mye kvalm de siste ukene og liksom hanglet litt. Vært så utrolig trøtt og sliten. Når jeg i går faktisk kastet opp kjøpte jeg en test. Den er så positiv som det går an. Jeg skjønner jo det at jeg må kontakte lege, men nå er jeg livredd. Tenk om jeg er 17-19 uker på vei? Har jeg blitt gravid på p-stav? Må jeg ta ny abort? Er det rester som ligger igjen og derfor hcg? Jeg har forøvrig ikke hatt mensen etter jeg satt inn p-stav, noe jeg ble fortalt var helt vanlig. Jævla fin påske... Anonymkode: 554ac...edf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Har du blitt gravid på spiral, kan du vel bli det på p-stav også. Jeg ble gravid på spiral, vi valgte og beholde, men mannen skal nok til pers etter fødsel for sterilisering fordi vi vil ikke ha flere barn etter den siste som kommer nå, kanskje det hadde vært noe for dere også? I og med det virker som du blir veldig lett gravid. du må bare ta kontakt med lege og finne ut hvor langt du er på vei og ta et valg derifra. Lykke til:) Anonymkode: cf807...af9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Skrevet 27. mars 2018 Kjøp en for at blue digital. Er det 3+ må du til legen umiddelbart. Hver dag kan telle nå.. Anonymkode: 69bb4...847
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 Har bestilt time til lege. Kommer ikke til før torsdag etter påske. Lenge å vente. Nå er hodet bare kaos. Mannen står forøvrig på venteliste til sterilisering. Er mange måneders ventetid. Skal kjøpe en digital senere. Forhåpentligvis står det 1-2 uker. Da vet jeg i hvert fall hvor langt jeg er på vei. Står det 3+ kan jeg jo være veldig langt på vei... Huff. Anonymkode: 554ac...edf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 Så lenge du ikke kjenner livmoren over skammbeiner er du nok under 12 uker på vei. Du har jo heller ikke vært kvalm så lenge så da er du forhåpentligvis ikke for lengt på vei. Anonymkode: b5d9b...326
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har bestilt time til lege. Kommer ikke til før torsdag etter påske. Lenge å vente. Nå er hodet bare kaos. Mannen står forøvrig på venteliste til sterilisering. Er mange måneders ventetid. Skal kjøpe en digital senere. Forhåpentligvis står det 1-2 uker. Da vet jeg i hvert fall hvor langt jeg er på vei. Står det 3+ kan jeg jo være veldig langt på vei... Huff. Anonymkode: 554ac...edf Jeg trodde at hcg nivået sank etter så lang tid? At den fint kunne vist negativt(evt svakt positiv) om det er hcg fra desember... Jeg vet ikke altså! Men hva med legevakt, kan du ikke dra dit istedenfor å vente så lenge?? Anonymkode: 1c9b4...742
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #7 Skrevet 27. mars 2018 Du kan forresten kontakte sykehus direkte for abort, trenger ikke innom fastlege Anonymkode: 69bb4...847
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så lenge du ikke kjenner livmoren over skammbeiner er du nok under 12 uker på vei. Du har jo heller ikke vært kvalm så lenge så da er du forhåpentligvis ikke for lengt på vei. Anonymkode: b5d9b...326 Jeg klarer ikke kjenne etter, sikkert fordi jeg er så stresset. I det ene øyeblikket kjenner jeg den høyt opp, i neste ikke. Jeg føler jo at jeg kjenner spark nå også, men det er nok bare innbilling. Jeg er helt på tuppa så jeg kan ikke stole på noen ting av hva jeg kjenner. Har vært borte på apoteket nå og kjøpt en digital med ukesindikator. Bør jeg vente til i morgen å ta den kanskje? Den vanlige var sterk postiv. Teststrek var sterkere enn kontrollstreken. Anonymkode: 554ac...edf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kan forresten kontakte sykehus direkte for abort, trenger ikke innom fastlege Anonymkode: 69bb4...847 Jeg vet. Det var det jeg gjorde sist. Men sist måtte jeg vente 3 uker før jeg fikk abort fra jeg ringte. Og helst skulle man være over 7 uker. Jeg var nesten 8 uker. Anonymkode: 554ac...edf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #10 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg klarer ikke kjenne etter, sikkert fordi jeg er så stresset. I det ene øyeblikket kjenner jeg den høyt opp, i neste ikke. Jeg føler jo at jeg kjenner spark nå også, men det er nok bare innbilling. Jeg er helt på tuppa så jeg kan ikke stole på noen ting av hva jeg kjenner. Har vært borte på apoteket nå og kjøpt en digital med ukesindikator. Bør jeg vente til i morgen å ta den kanskje? Den vanlige var sterk postiv. Teststrek var sterkere enn kontrollstreken. Anonymkode: 554ac...edf Bare vent til du ikke har tisset på 4t, så urinen er konsentrert nok (mao ikke drikk literhvis først), så skal du kunne kontrollere når som helst. Anonymkode: 859f1...10e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #11 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Bare vent til du ikke har tisset på 4t, så urinen er konsentrert nok (mao ikke drikk literhvis først), så skal du kunne kontrollere når som helst. Anonymkode: 859f1...10e takk. Da kan jeg ta den nå. Har ikke tisset siden jeg sto opp. Anonymkode: 554ac...edf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #12 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg trodde at hcg nivået sank etter så lang tid? At den fint kunne vist negativt(evt svakt positiv) om det er hcg fra desember... Jeg vet ikke altså! Men hva med legevakt, kan du ikke dra dit istedenfor å vente så lenge?? Anonymkode: 1c9b4...742 Det er ikke «øyeblikkelig hjelp» kriterie å være gravid. Barn som har svelget legoklosser, syreskader på øyet, avkappet finger og astmaanfall derimot DET er det legevakten er til for. Gravid og henv til ul er fastlege oppgave. Eventuelt så får man hastetime der (alle fastleger har lovpålagt x antal åpne øhjelp timer hver dag), eller bestiller seg privat ul. Anonymkode: 859f1...10e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #13 Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: takk. Da kan jeg ta den nå. Har ikke tisset siden jeg sto opp. Anonymkode: 554ac...edf Lykke til. ...sitter her og ammer, og venter spent Anonymkode: 859f1...10e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #14 Skrevet 27. mars 2018 Det ble 3+... Da kan jeg jo faktisk være 17/18 uker på vei da, i verste fall. Kommer også til å tenke på at jeg måtte ha 18 cytotec før jeg blødde og måtte overnatte der siden det tok så lang tid før noe skjedde. Blødde da ut en klump som de sa var fosteranlegg, så ble jeg sendt hjem etter fjerning av spiral og innsett av p-stav. Ikke blødd mer siden. Hadde heller ingen smerter. Når jeg googlet kjemisk abort nå, så ser jeg at det flere ganger har skjedd at abort har vært mislykket. Anonymkode: 554ac...edf
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #15 Skrevet 27. mars 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det ble 3+... Da kan jeg jo faktisk være 17/18 uker på vei da, i verste fall. Kommer også til å tenke på at jeg måtte ha 18 cytotec før jeg blødde og måtte overnatte der siden det tok så lang tid før noe skjedde. Blødde da ut en klump som de sa var fosteranlegg, så ble jeg sendt hjem etter fjerning av spiral og innsett av p-stav. Ikke blødd mer siden. Hadde heller ingen smerter. Når jeg googlet kjemisk abort nå, så ser jeg at det flere ganger har skjedd at abort har vært mislykket. Anonymkode: 554ac...edf Ja, kjemisk abort kjenner jeg til flere som ikke har gått etter planen. Men rart det har klart å klore seg fast selv etter fjerning av spiral osv 🤔 Du kan jo være alt fra 6-17uker da... Hadde bestilt privat ul nå, eller tatt en tur på Volvat, de 1100kr er det verdt. Anonymkode: 859f1...10e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #16 Skrevet 27. mars 2018 Ja, du kan virkelig ikke vente i 9 dager på legetime. Ikke sikkert at du får ultralyd samme dag heller. Blodprøve viser ingenting på dette stadiet. Dette er hvis det faktisk er krise med graviditet Anonymkode: 69bb4...847
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #17 Skrevet 27. mars 2018 Få en hastetime på privatklinikk i morgen. Uansett om det er slik eller sånn må du ha visshet før helligdagene. Anonymkode: be66c...b9a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #18 Skrevet 27. mars 2018 ...og den p-staven bør jo fjernes så raskt som mulig. Anonymkode: 859f1...10e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #19 Skrevet 27. mars 2018 Stakkars deg. Jeg ville ringt rundt helt til jeg fikk time på en privat ul-klinikk. Hvor i landet bor du? Du må ha ul så kjapt som over hodet mulig. Jeg ville vært hysterisk i telefonen og forklart hele historien og presset meg inn i en full timeplan i kveld eller i morgen, hvis mulig. Anonymkode: 61721...868
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #20 Skrevet 27. mars 2018 Bor du i en storby kan du prøve å skaffe time hos privat sykehus eller gynekolog i morgen! Anonymkode: 0efff...b4d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #21 Skrevet 27. mars 2018 Oi😳😳jeg fikk 3+ da først da jeg var 5+1 uker på vei, 😳 håper du får ordnet med en hastetime, og ul, slik at du får vite hvor langt du er på vei Anonymkode: 11851...ef9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #22 Skrevet 27. mars 2018 Skjønner at du har det helt forferdelig nå! Krysser fingre for at du klarer å få det sjekket i morgen! Anonymkode: b79b9...6f6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #23 Skrevet 27. mars 2018 Ring avdelingen du var innlagt på sist? Om aborten ikke virket må de vel følge deg opp? Det kan ha skjedd en haug med skader, både under aborten og under fjerning av spiral, på fosteret. Ville som de andre sier ikke ventet til etter påske, men heller lagt penger i privat om jeg var deg. Kommer jo til å ødelegge alle fridagene med å gå sånn i uvisshet! Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: e2203...fde
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #24 Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ring avdelingen du var innlagt på sist? Om aborten ikke virket må de vel følge deg opp? Det kan ha skjedd en haug med skader, både under aborten og under fjerning av spiral, på fosteret. Ville som de andre sier ikke ventet til etter påske, men heller lagt penger i privat om jeg var deg. Kommer jo til å ødelegge alle fridagene med å gå sånn i uvisshet! Ønsker deg masse lykke til! Anonymkode: e2203...fde Godt tips. Om du ringer avdelingen på sykehuset hvor de tok aborten må det vel skje noe med en gang? Om du ringer i morgen og sier at du fikk gjennomført en abort for 4 mnd siden og satt inn ny pervensjon samtidig, og nå har oppdaget at noe er galt, at du tror du er gravid og er redd fosteret ikke kom ut sist så må de vel ta deg inn til en sjekk? Anonymkode: be66c...b9a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2018 #25 Skrevet 27. mars 2018 Ring sykehuset i morgen tidlig. Det er faktisk en krise om fosteret ligger delvis skadd der i uke 17-18... Anonymkode: 3eef4...ad5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå