Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #26 Skrevet 20. mars 2018 19 minutter siden, sug lut skrev: Det er alt du er verd. Hva er å være verd? Hvis du mener verdtså er det ikke overraskende at en ateist mener at mennesker er verdiløse. Det som derimot et overraskende er at du bryr deg om hva andre gjør mot ungene sine, husker du ikke et av ateismens 10 bud? - Du har ikke fri vilje. Anonymkode: d1693...729
sug lut Skrevet 20. mars 2018 #27 Skrevet 20. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er å være verd? Hvis du mener verdtså er det ikke overraskende at en ateist mener at mennesker er verdiløse. Anonymkode: d1693...729 Du tror du kan ta MEG på språk? https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=verd&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #28 Skrevet 20. mars 2018 27 minutter siden, sug lut skrev: Det er alt du er verd. 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er å være verd? Hvis du mener verdtså er det ikke overraskende at en ateist mener at mennesker er verdiløse. Det som derimot et overraskende er at du bryr deg om hva andre gjør mot ungene sine, husker du ikke et av ateismens 10 bud? - Du har ikke fri vilje. Anonymkode: d1693...729 Kan dere avslutte denne avsporingen. Anonymkode: 41656...b72
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #29 Skrevet 20. mars 2018 Dette var virkelig lavmål HI. Men du innser jo dette selv. Jeg tenker at kanskje er det du som er den utløsende årsaken til at gutten er slik. Veldig leit å lese, det er høyst unormal å gjøre slikt mot barnet sitt. Har dere flere barn? Gir du dette barnet mer oppmerksomhet? Liker du ikke sønnen din? Eller er du kanskje stemoren hans? Jeg har også vært lei og sint på mine barn, det kunne likevel aldri falle meg inn å gjøre de noe fysisk. Du må lære deg å håndtere dette. Virker som du bor med barnets far, gjør en avtale om at du kan forlate huset når det røyner på for deg. Ta på jakke og sko og gå deg en tur. Det gutten din trenger mest er kjærlighet. Elsk meg mest når jeg fortjener det minst er noe som virkelig gjelder barn. Når mine barn er sinte så takker de forbausende ofte ja til en klem når den første frustrasjonen har lagt seg. Anonymkode: ae181...e9b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2018 #30 Skrevet 20. mars 2018 Tipper at gutten din egentlig ønsker mer kos og kjærlighet og at det dessverre kommer til uttrykk på en dum måte. Du har ansvar for å forebygge, ikke slukke brannen med dopapir. Det vil bare forsterke problemet. Si unnskyld, legg deg helt flat og si at du skal jobbe med deg selv. På samme måte som du eksploderte i dag, så gjør han det også med disse ukvemsordene. Det du gjorde er akkurat det samme som han gjør. Han mister kontrollen over følelsene sine og det kan skje daglig med en femåring. Det skal derimot ikke skje med en voksen. Du skal være et godt eksempel. Finn ut hvorfor det trigger deg så fælt og jobb med din egen følelsesregulering. Anonymkode: 512fc...3b1
Gjest KenCreek Skrevet 20. mars 2018 #31 Skrevet 20. mars 2018 Vet du hva? Noen ganger renner bare begeret over. Unger som skjeller og smeller og aldri hører etter og er frekk og ufordragelig, de når en viss grense hos oss voksne. Å bli mor gjør oss ikke automatisk til perfekte pedagoger. Noen ganger går det gærnt. Det er da det er fint å kunne si unnskyld. Det er det som gjør oss til mennesker.
ulenissen Skrevet 20. mars 2018 #32 Skrevet 20. mars 2018 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenker du ikke at å få dopapir i munnen er vold? Det høres ut for meg som at de tiltak bhg og hs har, ikke hjelper. Derfor tror jeg det er veldig viktig å få foreldreveiledning nå. Anonymkode: 665d5...9ec Nei, jeg tenker at det er krenkende adferd ikke vold. Det var da ikke slik at det ble stappet langt inn i munnen hans. Dersom dette er en enkelt hendelse og de allerede får oppfølging av barnehagen og helsestasjon tenker jeg ikke at foreldreveiledning er et must, selv om de aller fleste foreldre burde hatt veiledning for å bli bedre foreldre.Hvor mange barn har du? Hvilken temperament har dine barn? Har du aldri feilet som foreldre og gjort noe du angret på?
👀tante Sofie 👒 Skrevet 20. mars 2018 #33 Skrevet 20. mars 2018 Klem til deg HI, dum trussel,men den ble iallfall gjennomført. Så bra at du fikk bedt om unnskyldning,bruk resten av kvelden godt med masse kos så går nok dette bra🙂 Og IKKE gni inn denne episoden som noe som ble gjort for at han ikke hørte etter..... Hvis dette er et engangstilfelle, og at du ellers klare å behandle gutten bra så er dette ingen katastrofe . Og så regner jeg med at det er opp til flere i dette forumet som har løst konflikter på måter som vi ikke er direkte stolte av.... Håper forøvrig at dere får hjelp hvis dere trenger det .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå