Gå til innhold

Nådde nytt lavmål som mor i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen på 5 er stadig i harnisk. Om vi ikke spiller etter hans pipe kommer ubekvemme ord som perler på en snor. Vi jobber aktivt med dette i samarbeid med barnehage og hs. I dag fikk jeg nok av denne utskjellingen og sa til ham at om han fortsatte og skjelle på meg stappet jeg dopapir i munnen hans fordi jeg ikke ville høre slikt snakk. Han fortsatte - og jeg gjorde det og gikk. 

Jeg ba om unnskyldning i etterkant for hva jeg gjorde, men presiserte nok en gang at slik får ingen holde på her hjemme. Vi andre blir lei oss når han holder på slik. Hadde en fin samtale rundt oppførsel hvor vi snakket om hva som er ok å si og hva som ikke er ok. Og at voksne også har følelser. 

Og jeg er flau! Har vondt langt inni meg. Har all grunn til det, men denne gangen fikk jeg bare nok. 

Sånn, skyt meg!

Anonymkode: bc98e...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke så mye å si om dette her. Kjempedumt, og på over streken. Mulig han har noe å si om det i barnehagen.. 

Lurer jo nesten mest på hvordan du fikk inn dopapiret. Han samarbeidet vel neppe om det.

Anonymkode: a9601...5b4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke så mye å si om dette her. Kjempedumt, og på over streken. Mulig han har noe å si om det i barnehagen.. 

Lurer jo nesten mest på hvordan du fikk inn dopapiret. Han samarbeidet vel neppe om det.

Anonymkode: a9601...5b4

Han hadde munnen åpen og jeg la det på leppene. Dyttet ikke langt inn i munnen. Han sa heller ingenting om det. Ingen gråt e.l. Far tok det ut igjen med det samme. Jeg overreagerte, uten tvil, men jeg orket ganske enkelt ikke mer. 

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Er du helt sprø?

Sannsynligvis.

Skrevet

Jeg jobber som helsesøster og tenker at nå er det behov for at dere får mere hjelp i forhold til samspillet mellom dere foreldre og barnet. Det er veldig veldig bra at du selv ser at dette blir helt feil. Via helsestasjon kan dere få foreldreveiledning og jeg tror det er viktig at du søker hjelp nå for barnet ditt sin skyld. Å få stappet dopapir i munnen er nedverdigende og handlingen er bekymringsverdig, men det er ikke forsent å snu dynamikken mellom dere. Vær åpen og ærlig med helsestasjon slik at dere får best mulig hjelp!

Anonymkode: 665d5...9ec

Skrevet

Jeg jobber som helsesøster og tenker at nå er det behov for at dere får mere hjelp i forhold til samspillet mellom dere foreldre og barnet. Det er veldig veldig bra at du selv ser at dette blir helt feil. Via helsestasjon kan dere få foreldreveiledning og jeg tror det er viktig at du søker hjelp nå for barnet ditt sin skyld. Å få stappet dopapir i munnen er nedverdigende og handlingen er bekymringsverdig, men det er ikke forsent å snu dynamikken mellom dere. Vær åpen og ærlig med helsestasjon slik at dere får best mulig hjelp!

Enig i dette - dere må søke hjelp så fort som mulig, Hi.

Om noen hører om det du gjorde vil jeg tro dere blir meldt til barnevernet, så bedre at dere tar ansvar og ber om hjelp først selv.

Anonymkode: ba5ce...fce

Skrevet

Du gjorde en feil og du har lært, dette gjør du ikke igjen. I tillegg ba du om unnskyldning og poengterer ar det du hadde gjort ikke var greit 👍🏻 Barns får ikke varige men av at foreldre mister besinnelsen så lenge det ikke er noe som skjer ofte, og så lenge vi kan be om oppriktig unnskyldning og fortelle at vi ikke skulle ha gjort det vi gjore. (Så lenge vi ikke snakker vold eller mishandling) Det er mye læring i dette for dere begge!

Skrevet

Fy faen! Dette er et grovt overtramp.

Anonymkode: 0102d...747

Skrevet
6 minutter siden, ulenissen skrev:

Du gjorde en feil og du har lært, dette gjør du ikke igjen. I tillegg ba du om unnskyldning og poengterer ar det du hadde gjort ikke var greit 👍🏻 Barns får ikke varige men av at foreldre mister besinnelsen så lenge det ikke er noe som skjer ofte, og så lenge vi kan be om oppriktig unnskyldning og fortelle at vi ikke skulle ha gjort det vi gjore. (Så lenge vi ikke snakker vold eller mishandling) Det er mye læring i dette for dere begge!

Tenker du ikke at å få dopapir i munnen er vold? Det høres ut for meg som at de tiltak bhg og hs har, ikke hjelper. Derfor tror jeg det er veldig viktig å få foreldreveiledning nå.

Skrevet
4 timer siden, ulenissen skrev:

Dette.

Mye hysterisk moralisering i denne tråden. 

Anonymkode: 9591b...d67

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du ikke at å få dopapir i munnen er vold? Det høres ut for meg som at de tiltak bhg og hs har, ikke hjelper. Derfor tror jeg det er veldig viktig å få foreldreveiledning nå.

Det er ikke vold, nei. Ikke alle ubehagelige hendelser er vold, og barn lever godt med "dårlig vær" innimellom - så lenge de slipper "dårlig klima". 

Når det er sagt, så bør mor skaffe seg litt mer overskudd. Og ikke minst, litt mer autoritet. Det bør ikke være nødvendig å klikke på en femåring. 

Anonymkode: 9591b...d67

Skrevet

Syns det høres ut som at du trenger veiledning fra fagfolk. Ville kontaktet helsesøster eller barnevern og bedt om hjelp. 

Skal love deg at om jeg hadde hørt en femåring si at mamma stapper dopapir i munnen min, så hadde jeg meldt til barnevernet tvert. Det samme håper jeg barnehagen gjør. Er nok bedre om det kommer fra deg, enn fra dem. Da viser du at du forstår at det var galt og at du må gjøre noe med det. 

Anonymkode: b3e23...4c9

Skrevet

Ro dere ned, dib-høner. Hun sier hun la litt dopapir mot leppene hans, ikke at hun holdt han fast og foret ungen med papir mens han skrek.

Hva med å komme ned av deres høye hest og kom med konkrete råd som ikke er «gå til helsesøster»( dvs, «gi ansvaret om oppdragelse til noen andre»).

Den som kan kaste den første steinen, og det der

Anonymkode: 417f7...60d

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ro dere ned, dib-høner. Hun sier hun la litt dopapir mot leppene hans, ikke at hun holdt han fast og foret ungen med papir mens han skrek.

Hva med å komme ned av deres høye hest og kom med konkrete råd som ikke er «gå til helsesøster»( dvs, «gi ansvaret om oppdragelse til noen andre»).

Den som kan kaste den første steinen, og det der

Anonymkode: 417f7...60d

Hi skriver følgende i hovedinnlegget som flere av oss svarte på:

" I dag fikk jeg nok av denne utskjellingen og sa til ham at om han fortsatte og skjelle på meg stappet jeg dopapir i munnen hans fordi jeg ikke ville høre slikt snakk. Han fortsatte - og jeg gjorde det og gikk."

Det er mishandling. At hun rettferdiggjør og forminsker handlingen etterpå er uvesentlig.

Skrevet

Dette kommer han nok til å huske. Akkurat som jeg husker da min mor vasket munnen min med grønnsåpe da jeg var barn og bannet til henne. Jeg lider ikke av det i hverdagen og forholdet til min mor er helt ok, ikke hjertelig men ikke dårlig heller. Jeg sender deg en klem og håper dere kommer over denne kneika, foreldrelivet er ikke enkelt. 

Anonymkode: 61e0b...9a2

Skrevet

Det går bra, hi. Jeg tror ikke barn har vondt av å se at også voksne kan reagere og bli forbanna. Hvordan skal det gå med denne generasjonen hvis de aldri ser menneskers vrede? Bedre at han fikk det fra deg, nå, enn som 19~åring og av sjefen sin på den nye jobben. 

Når det er sagt, dere må bedre forholdet. Fortsett å snakke med han, se han i øynene, lytt og vær der for han. Dette går bra. 

Anonymkode: d7bf5...7ff

Skrevet
10 timer siden, ulenissen skrev:

Enig i dette. Barn har ikke vondt av å lære konsekvenser! 

Anonymkode: 29747...f4f

Skrevet

Hva ville du oppnå med å stappe dopapir i munnen hans? Trodde du noe som helst kom til å løse seg av det? Det gir jo ingen mening.

Du trenger helt klart hjelp med å være forelder, og jeg håper du sørger for å skaffe deg det. Barn trenger klare grenser, men dopapir i munnen kvalifiserer ikke her.

Anonymkode: c0b2e...0a5

Skrevet

Ikke pedagogisk korrekt, men menneskelig. Det går nok bra, så lenge det er en engangshendelse, og ikke beskriver miljøet i huset deres til hverdags. Kanskje han lærte av det? Du har sagt unnskyld, la unnskyldningen lede veien videre. 

Anonymkode: e75f5...0bd

Skrevet

Du vet at om dette kommer fram i bhg er ikke bekymringmelding til barnevernet langt unna? Jeg tror nok det er hjelp dere kan ha bruk for!

Anonymkode: d1ad6...165

Skrevet
50 minutter siden, sug lut skrev:

Hi skriver følgende i hovedinnlegget som flere av oss svarte på:

" I dag fikk jeg nok av denne utskjellingen og sa til ham at om han fortsatte og skjelle på meg stappet jeg dopapir i munnen hans fordi jeg ikke ville høre slikt snakk. Han fortsatte - og jeg gjorde det og gikk."

Det er mishandling. At hun rettferdiggjør og forminsker handlingen etterpå er uvesentlig.

haha, du er dum, du! Sitter og støtter drap på babyer, men å irettesette sønnen sin? Det er ondskap! Fy søren så teit :P

Anonymkode: d1693...729

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

haha, du er dum, du! Sitter og støtter drap på babyer, men å irettesette sønnen sin? Det er ondskap! Fy søren så teit :P

Jøss. Hvilken stein krabbet du fram under?

Skrevet
4 minutter siden, sug lut skrev:

Jøss. Hvilken stein krabbet du fram under?

Er det alt du greier å svare? ;)

Skrevet

Er det alt du greier å svare? ;)

Det er alt du er verd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...