Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #26 Skrevet 19. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Detta vil trigge til at lyging og kjøpe alkohol bak din rygg. Du får ingen info om andre ting en ikkje sannheten. Anonymkode: a7d6a...e26 Lyving skjer bak ryggen din uansett. De er jo ungdommer! His unge har allerede blitt pumpa, hun drikker allerede, hva mer er dere redde for? Dere unngår å sette grenser fordi dere ikke vil at ungen skal gjøre det samme som ungen allerede gjør... Mine foreldre gjorde det, og jeg tenker ikke de gjorde meg noen tjeneste. Jeg tror de selv trodde vi var åpne og ærlige med hverandre, men sånn funker det ikke dessverre. Hadde 15-åringen din fortsatt hatt «hest er best»-plakater på rommet sitt og hatt venner hjemme på pysj- og perlefest i helgene, så hadde du ikke trengt å følge så nøye med, men dessverre er ikke His unge i den gjengen. Anonymkode: c2d9c...1b9
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #27 Skrevet 19. mars 2018 Når har jeg tre som er i festalderen. Førstemann stjal sprit hjemme første gang han drakk. Da var han 16 og ble veldig dårlig. En av kameratene hans ringte meg så han kom trygt hjem. Før vi fikk hentet han, så stupte han på hodet i grøfta, så han har fortsatt arr i ansiktet som minner han om den første fylleturen.Nå er han 22 og har blitt veldig ansvarlig. Drikker på fest, men aldri overstadig. Han lærte av den ene gangen. At det fort kan bikke helt over (bokstavelig talt). De andre to som nå er 18 og 19 har aldri vært noe problem. De har også lært av brorens feil. Så sånn sett så har vi kommet lettvint fra det. Han på 19 begynte vel så smått når han var 17. Født seint på året, så alle i klassa var 18. Hun på 18 har fortsatt ikke kommet hjem full. Sier selv at hun har tatt en cider eller to, men ser ikke full ut når hun kommer hjem. Vi har aldri kjøpt til ungene, sånn sett ikke godtatt at de drikker. Men vi har sagt at HVIS de SKULLE drikke, så ring hjem så vi kan hente de. Ikke sitt på med andre. Og ha snapfiguren åpen på kartet så vi kan finne de hvis noe skulle skje... veldig greit å se at de er der de har sagt og når de er på tur hjem (går buss hvis de er på fest i sentrum). Anonymkode: cb391...9ce
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #28 Skrevet 19. mars 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mener at dere skal sette grenser. Om dere vet at hun skal på en fest der det blir alkohol, så sier dere «Sorry, du får ikke lov til å dra. Jeg har en mistanke om at du kommer til å drikke, og det er ikke lov enda, så da må du heller bli hjemme. Om en stund kan du få ta deg en tur, men da henter jeg deg kl 9. Du kan si til vennene dine at vi hadde planer sammen, så du kan ikke være ute lengre. Om det går bra får du være ute til halv 10 neste gang.» Og så må du hente ungen, vite hvor hun er, stramme inn og løse opp i takt med hva hun får til. Anonymkode: c2d9c...1b9 Tror du svarer feil anonym her. Min datter drikker ikke...ennå..Men hun er sammen med en fyr på 19 år. Han drikker, men hun har ikke fått lov til å være med han på fest. Og etter at de ble sammen, har han ikke vært på fest heller. Det vil jo komme selvsagt, men da vet de begge at hun ikke får være med han. Han er veldig klar over at hun ikke får lov til å drikke, og jeg har overlatt litt av ansvaret her på han. Kommer hun beruset hjem, og jeg finner ut at de har vært på fest sammen, så har spesielt han et problem. Anonymkode: d8f36...37b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #29 Skrevet 19. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du svarer feil anonym her. Min datter drikker ikke...ennå..Men hun er sammen med en fyr på 19 år. Han drikker, men hun har ikke fått lov til å være med han på fest. Og etter at de ble sammen, har han ikke vært på fest heller. Det vil jo komme selvsagt, men da vet de begge at hun ikke får være med han. Han er veldig klar over at hun ikke får lov til å drikke, og jeg har overlatt litt av ansvaret her på han. Kommer hun beruset hjem, og jeg finner ut at de har vært på fest sammen, så har spesielt han et problem. Anonymkode: d8f36...37b Beklager ☺️ jeg blir så forvirra nå når man ikke kan se hele tråden, men bare ett innlegg av gangen i de svarene 🙈 Men da var de svar til hun andre som lurte på hva man skulle gjøre da ☺️ Anonymkode: c2d9c...1b9
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2018 #30 Skrevet 19. mars 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at så lenge du vet han behandler henne bra og at han er interessert i å ha et forhold til dere foreldre og resten av familien. Så vil det gå bra. Ingen ønskesituasjon, men bedre p ha kontroll på situasjonen som du sier. Anonymkode: f890e...ae2 Jeg vet han gjør det. Han har ikke hatt noen problemer med å komme hjem til oss. Hilste høflig og voksent på meg, og pratet veldig fornuftig. Min datter sa at han først hadde trodd hun var 16 da de først møttes, så hun ser (uheldigvis) mer voksen ut for alderen sin. Det er jo ikke så veldig positivt alltid......Men ja, så lenge han kommer på besøk, prater og er interessert i å ha et godt forhold til oss også, så tolker jeg ham som en grei gutt uten skumle hensikter. Anonymkode: d8f36...37b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå