Gå til innhold

Heksejakt på Sylvi Listhaug

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett på sendingene fra stortingsalen du. Det hele kan ende med at Støre nå blir statsminister. En ufin måte å komme til makten på. Har vel knappe 20% oppslutninger, men det passer jo selvsagt flere partier helt fint. For både Sp og KrF kommer jo på denne måten inn i regjering. 

Anonymkode: d68a3...5e4

Selvfølgelig blir han ikke statsminisnter.

Om Listhaug må gå har regjeringen to valg, enten la henne gå eller gå sammen med henne, og jeg føler meg helt sikkert på at denne regjeringen ikke kommer til å gå av for å støtte henne altså. De kommer til å sparke henne langt vekk og fortsette selv. Hun har ikke regjeringens støtte i denne saken.

Anonymkode: eb925...4f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett på sendingene fra stortingsalen du. Det hele kan ende med at Støre nå blir statsminister. En ufin måte å komme til makten på. Har vel knappe 20% oppslutninger, men det passer jo selvsagt flere partier helt fint. For både Sp og KrF kommer jo på denne måten inn i regjering. 

Du har kanskje sett sendingene,  du. Men du har ikke helt forstått hvordan ting henger sammen... 

Anonymkode: 84562...57b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og enda så unngikk du å se en justisminister som ble presset av ALLE partier til å si unnskyld? Hun klarte det ikke selv! Støre hadde ingen spesielt fremtredende rolle i så måte. Høyre klare det på første forsøk og måtte «snakke med» justisministeren flere ganger under veis. Tror du hun har fått direkte ordre fra statsministeren å være vanskelig? 

Dette hadde ikke endt på denne måten hadde bildet blitt fjernet med en unnskyldning med en gang, bildet fjernet med en unnskyldning før i går og om hun hadde sagt unnskyld første gang i går. At både høyre, FrP og justisministeren selv opptrer klønete er ikke Støres skyld. 

Vi får se da hva som skjer, men jeg tipper de ofrer Listhaug. Hun ville sett mye bedre ut om hun sa unnskyld og gikk selv, men der ser du ansvarsfølelsen til justisministeren...

Anonymkode: c06a2...98d

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har kanskje sett sendingene,  du. Men du har ikke helt forstått hvordan ting henger sammen... 

Anonymkode: 84562...57b

Hva er det jeg ikke skjønner?

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og enda så unngikk du å se en justisminister som ble presset av ALLE partier til å si unnskyld? Hun klarte det ikke selv! Støre hadde ingen spesielt fremtredende rolle i så måte. Høyre klare det på første forsøk og måtte «snakke med» justisministeren flere ganger under veis. Tror du hun har fått direkte ordre fra statsministeren å være vanskelig? 

Dette hadde ikke endt på denne måten hadde bildet blitt fjernet med en unnskyldning med en gang, bildet fjernet med en unnskyldning før i går og om hun hadde sagt unnskyld første gang i går. At både høyre, FrP og justisministeren selv opptrer klønete er ikke Støres skyld. 

Vi får se da hva som skjer, men jeg tipper de ofrer Listhaug. Hun ville sett mye bedre ut om hun sa unnskyld og gikk selv, men der ser du ansvarsfølelsen til justisministeren...

Selvsagt blir hun ofret. Uansett hvordan hun hadde unnskyldt seg hadde det ikke vert godt nok for Støre. Er jo han våte drøm dette; å endelig få komme til makten. En mann som sørget for tidenes valgnederlag for AP....

Skrevet

Ap. Null støtte i folket, men landet skal de styre...

Anonymkode: 839fd...9a7

Skrevet

Hvorfor velger Sylvi L å rette innlegget kun mot arbeiderpartiet, når samtlige partier stemte mot forslaget, med unntak av høyre? Hun burde jo egentlig tatt sv fremfor ap, da de stemte mot 26 a også (ville ha straff på minimum 21 år vs 6 år).

Innlegget til Listhaug gir jo ingen mening.  

Anonymkode: 8ee5e...e62

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt blir hun ofret. Uansett hvordan hun hadde unnskyldt seg hadde det ikke vert godt nok for Støre. Er jo han våte drøm dette; å endelig få komme til makten. En mann som sørget for tidenes valgnederlag for AP....

Du er en av dommedagsprofetene ser jeg. Vel, mange har tatt feil av sine tanker om andre før deg. Alltid fascinert meg hvor folk tar slike ideer fra. Krystallkula? Tarotkort?? 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du skal faktasjekke deg selv litt her jeg. 

Det var Rødt som fremmet mistillit. Støre blir ikke statsminister bare fordi Listhaug må gå av, det valget står på regjeringen, om de skal støtte Listhaug eller ikke. Arbeiderpartiet MÅ stå opp mot utsagnet, da det er direkte feil.  

Er ingen fan av Støre selv, men dette er bare så kunnskapsløst og synsete at jeg blir skremt av hvor lite opplyst folk er. Forklarer jo hvorfor det er så mye hat i verden. 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor velger Sylvi L å rette innlegget kun mot arbeiderpartiet, når samtlige partier stemte mot forslaget, med unntak av høyre? Hun burde jo egentlig tatt sv fremfor ap, da de stemte mot 26 a også (ville ha straff på minimum 21 år vs 6 år).

Det gir stor populistisk mening.  Det er som å kaste brød til pirajaer.

Anonymkode: 71a3b...845

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gir stor populistisk mening.  Det er som å kaste brød til pirajaer.

Anonymkode: 71a3b...845

Brød? Unnskyld meg, men eter de brød? 😂

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

FrP har 13,1% på en av de siste målingene.  Just saying.

Anonymkode: 43311...f22

Skrevet

Hun får meg til å tenke på en kvinnelig Trump, skaper fiendebilder og er løs på avtrekkeren i de ekstreme uttalelsene sine.

Når det er sagt, så får jeg likevel litt medfølelse med henne etter de siste dager nå.

Anonymkode: 64748...42a

Skrevet

Det tar jo helt av... Dama sa unnskyld, herre min hatt. De vil tydeligvis slakte dama pga et dumt fb stunt.

Det er til å bli svett av hele greia. Skulle tro ho hadde dratt fram hagla å drept noen på åpen gate. Blir rett og slett for dumt med denne sinnsyke overreageringa.

Anonymkode: c54de...2e4

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tar jo helt av... Dama sa unnskyld, herre min hatt. De vil tydeligvis slakte dama pga et dumt fb stunt.

Det er til å bli svett av hele greia. Skulle tro ho hadde dratt fram hagla å drept noen på åpen gate. Blir rett og slett for dumt med denne sinnsyke overreageringa.

Anonymkode: c54de...2e4

Det er nettopp poenget - hun sa ikke unnskyld før hun forstod at jobben hennes stod i fare, at ingen godtok alle hennes forsøk på å unnskylde at andre ikke likte det hun sa (det er ingen unnskyldning, det fører skylden over på de som ikke liker hennes budskap - enorm forskjell!).

Og det aller viktigste - hennes utsagn er eksakt samme tankegods som fikk Breivik til å drepe77 mennesker og lemleste mange andre 22. juli. Sjekk hvilken retorikk han brukte, og sammenlign det som Listhaug bruker i dag. Det er akkurat det samme. Det vil også si at Listhaug selv ikke trenger å "dra frem hagla for å drepe noen på åpen gate" - hun sørger for at en eller annen annen gærning gjør det for henne, inspirert av at landets justisminister mener det er legalt å fjerne "farlige" element som hun påstår Ap er for landet.

Å ikke forstå hvor farlig Listhaug er når hun fremfører disse falske påstandene sine, det er det som blir for dumt!

Anonymkode: 488d1...d1a

Skrevet

Det er vel ulempen med å være en heks. Av og til er det ildstake-sesong 

Skrevet

Nå har folk begynt å sende henne blomster 🙄 Slik man gjør til syke og døde det der, for bursdag har hun ikke! For en dårlig fantasi folk har!

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du svarer ikke på spørsmålet! Norsk politikk er redusert til personangrep. 

Å avkreve en JUSTISMINISTER et minimum av redelighet er ikke personangrep.

Det er ikke noen menneskerett å være statsråd, vet du. Det er et embete som skal forvaltes med ansvarlighet, aktelse og respekt for landets lover og institusjoner. Det har ikke SL klart, hun har i stedet brukt vervet som en scene for sine egne private peepshow. 

Og det er heller ikke synd på henne når hun spiller martyr. Det er FrP i et nøtteskall, å dyrke sin fornærmethet og sin offerrolle.

Anonymkode: dea8e...bc4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er nettopp poenget - hun sa ikke unnskyld før hun forstod at jobben hennes stod i fare, at ingen godtok alle hennes forsøk på å unnskylde at andre ikke likte det hun sa (det er ingen unnskyldning, det fører skylden over på de som ikke liker hennes budskap - enorm forskjell!).

Og det aller viktigste - hennes utsagn er eksakt samme tankegods som fikk Breivik til å drepe77 mennesker og lemleste mange andre 22. juli. Sjekk hvilken retorikk han brukte, og sammenlign det som Listhaug bruker i dag. Det er akkurat det samme. Det vil også si at Listhaug selv ikke trenger å "dra frem hagla for å drepe noen på åpen gate" - hun sørger for at en eller annen annen gærning gjør det for henne, inspirert av at landets justisminister mener det er legalt å fjerne "farlige" element som hun påstår Ap er for landet.

Å ikke forstå hvor farlig Listhaug er når hun fremfører disse falske påstandene sine, det er det som blir for dumt!

Anonymkode: 488d1...d1a

Spot on. Når den rette gærningen lar seg inspirere, får vi en ny Breivik. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller vi kan spørre oss: hvorfor godtar ikke FrP å bli nedstemt uten å sjikanere sine motstandere? For det var faktisk bare det som skjedde: det var demokrati i praksis.

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og hvordan mener du de "styrer"...? Det er ingen som har prøvd å kaste regjeringen.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har en god del mer støtte enn FrP.

Anonymkode: bd9d1...a85

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Får det dere til å føle dere bedre? 

Tja. Jeg nøt i alle fall å se henne bli mer og mer presset og at hun nå må stå med buksene på knærne og vente på Stortingets nåde. Det føles utrolig deilig å se henne bli ydmyket og irettesatt. 

Anonymkode: 041cf...676

Skrevet

Og lekestue på Stortinget fortsetter, mens norsk råderett over kraftressursene snikes ut bakveien..

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og lekestue på Stortinget fortsetter, mens norsk råderett over kraftressursene snikes ut bakveien..

Ah! Du viser manglende kunnskaper på flere områder ser jeg. 👍☺️

Anonymkode: 5109d...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...