Gå til innhold

Heksejakt på Sylvi Listhaug

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får det dere til å føle dere bedre? 

Anonymkode: 839fd...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde fått meg til å føle meg bedre om jeg visste vi hadde en justisminister ( uavhengig av politisk ståsted)  som visste hvordan hun skulle oppføre seg og som har den nødvendige respekten for rollen hun bekler og ansvaret hun har. 

En justisminister kan rett og slett ikke oppføre seg sånn. Hun skal ha respekt for sin øverste sjef og for embedet.  Ikke holde på som en trassig og ufin fjortis. 

Skrevet
3 minutter siden, amandine skrev:

Det hadde fått meg til å føle meg bedre om jeg visste vi hadde en justisminister ( uavhengig av politisk ståsted)  som visste hvordan hun skulle oppføre seg og som har den nødvendige respekten for rollen hun bekler og ansvaret hun har. 

En justisminister kan rett og slett ikke oppføre seg sånn. Hun skal ha respekt for sin øverste sjef og for embedet.  Ikke holde på som en trassig og ufin fjortis. 

Helt enig!

Anonymkode: b8e20...4e1

Skrevet

Heksejakt du liksom. Dette er en situasjon hun har satt seg godt og grundig i helt selv. Man kan faktisk ikke ture frem som man vil når man sitter som landets justisminister. Og hun har nå, med sin oppførsel, ikle bare satt din egen jobb i fare, men faktisk hele regjeringen. Og fremdeles svært liten ydmykhet å spore. Det er vel rimelig trygt å si at Erna Solberg ikke akkurat er veldig fornøyd med henne nå. 

Anonymkode: 5109d...254

Skrevet

Men du svarer ikke på spørsmålet! Norsk politikk er redusert til personangrep. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du svarer ikke på spørsmålet! Norsk politikk er redusert til personangrep. 

Dette er ikke personangrep.  Dette er å forlange normal forventet respekt og oppførsel. Det er å endelig gjøre noe som skulle vært gjort for lenge siden, si tydelig fra at en slik måte å " kommunisere" ( hennes ord)  på ikke kan tolereres av en justisminister.  Sitter hun hjemme på rommet sitt kan hun være nettroll så lenge hun holder seg innenfor loven, er hun justisminister kan hun ikke det. Da kan hun velge å skjerpe seg om hun vil beholde jobben. 

Skrevet

Det er faktisk helt hårreisende av en justisminister å legge ut noe slikt. En ting er at hun har ekstreme holdninger, men at hun verken har intelligens, nettvett, diplomatiske evner eller sosiale antenner til å innse hvor feil det er å legge ut dette offentlig er helt utrolig. Bare ett snev av én av disse egenskapene ville stoppet henne fra å dumme seg så utrolig ut. 

Anonymkode: 57c8d...13f

Skrevet

Det er da ikke heksejakt. En justisminister som legger ut falske anklager (ja det er faktisk faktafeil det hun la ut) med et bilde hun ikke hadde opphavsrett til, hører da ikke hjemme noe sted.

Jeg har sett alle uttalelsene fra stortinget. Hva er det med folk som ikke bare kan si unnskyld, JEG gjorde en feil. Er så lei av alle de unnvikende svarene. Det gjelder ikke bare listhaug. 

Hun sier da virkelig ikke «unnskyld» eller at hun gjorde feil. Akkurat som Giske. Beklager at du oppfattet det som trakassering. Jeg beklager at du i din situasjon opplevde det som sårende. Det er så total ansvarsfraskrivelse. 

Anonymkode: 8ee5e...e62

Skrevet

Hva sikter du til da, hi? Mediekjøret mot henne? Det har hun fint ordnet selv. Hvis du sikter til at hun mottar hets og trusler, at folk kaller henne stygge ting, er jeg enig i at det er idiotisk. Å kalle folk ting, og å true dem, er uakseptabelt. Men dette mediekjøret mot henne, må hun tåle når hun skriver slike tankeløse ting på facebook.

Anonymkode: 50af9...eaa

Skrevet

Lurer på hvem som startet den jakten....

Greit nok at forslaget hennes møtte motstand i regjeringen og hun ble sur, men å legge ut det innlegget på facebook får henne jo til å fremstå som en tenåring, "Du er ikke enig i at vi kan frata folk statsborgerskap uten å gå rettens vei nei, akkurat, det betyr at du liker terrorister og gjerne vil ha de i landet". Går jo ikke an at et voksent menneske, en statsråd, oppfører seg på den måten.

Anonymkode: eb925...4f1

Skrevet
1 time siden, amandine skrev:

Dette!

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk helt hårreisende av en justisminister å legge ut noe slikt. En ting er at hun har ekstreme holdninger, men at hun verken har intelligens, nettvett, diplomatiske evner eller sosiale antenner til å innse hvor feil det er å legge ut dette offentlig er helt utrolig. Bare ett snev av én av disse egenskapene ville stoppet henne fra å dumme seg så utrolig ut. 

Anonymkode: 57c8d...13f

Stakkars Sylvi som blir så lett misforstått! Alt blir tolket i verste mening, mens hun egentlig bare er litt klønete til å formulere seg!

Vel, dama er tidligere kommunikasjonsrådgiver i First House. Det sier vel det meste.

Hun er ikke et offer, hun er ikke klønete til å formulere seg. Hun er ikke misforstått. Tvert imot. Alle utspillene er nøye kalkulert og planlagt med ett mål for øye: Å dra Norge i en mer separatistisk og fascistisk retning. 

Anonymkode: 36fef...cae

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars Sylvi som blir så lett misforstått! Alt blir tolket i verste mening, mens hun egentlig bare er litt klønete til å formulere seg!

Vel, dama er tidligere kommunikasjonsrådgiver i First House. Det sier vel det meste.

Hun er ikke et offer, hun er ikke klønete til å formulere seg. Hun er ikke misforstått. Tvert imot. Alle utspillene er nøye kalkulert og planlagt med ett mål for øye: Å dra Norge i en mer separatistisk og fascistisk retning. 

Anonymkode: 36fef...cae

Spot on.

Skrevet

Heksejakt? Nei, dette er ikke en heksejakt. Det Listhaug har gjort, og dette er ikke første gangen hun er i fri dressur, er så grovt at om hun hadde hatt en annen jobb er det ikke utenkelig at hun måtte gått. Hun er vår justisminister. Den som er øverste ansvarlige for det som er lov og rett i dette landet, og hun benytter seg av muligheten til å spre hat og løgn på sosiale medier, og når hun blir tvunget til det så "unnskylder" hun seg som en fireåring. Hun sier egentlig "dinskyld". "Beklager at noen ble såret. Beklager at noen tolket det feil". Dette er ikke unnskyldninger. Det er strategisk forkledde forflytninger av skyld. Heldigvis er ikke alle folk rundt henne så dumme at de ikke skjønner forskjellen på det og en oppriktig unnskyldning.

Det som er skummelt med denne hendelsen er jo dessverre at det budskapet hun spredte allerede har festet seg som en sannhet hos mange. Det har festet seg hos folk som ikke er interessert i å grave dypere og se om det hun sier stemmer, for hun er justisminister og da er det sikkert sant. Hun har også profilert seg på en måte som gjør at mange ser på henne som den eneste som gjør en god jobb for dette landet. Hun snakker i store bokstaver og er ikke så opptatt av sannhetsgehalten i det hun sier, og det er dessverre ikke fanskaren hennes heller. De følger og forsvarer henne og kjøper stuntene hennes, og kaller det f.eks "heksejakt" når hun må stå til ansvar for det hun har sagt og gjort. Skremmende. 

Skrevet

Jeg har i alle år stemt AP, men etter i går mistet de min stemme! Ble forbannet når jeg så oppførselen til Støre. Er det mulig å gjøre seg selv så liten. Framstår som en bitter mann. At en slik person skal styre partiet. Skal vurdere å gi de stemmen min den dagen de får inn en ny leder. 

Anonymkode: d68a3...5e4

Skrevet

Målet henne var å spre enda mer hat og fremmedfrykt, og når du leste kommentarene under innlegget klarer hun det også.

Helt utrolig at vi kan ha en slik person i en ministerpost.

Anonymkode: eb925...4f1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har i alle år stemt AP, men etter i går mistet de min stemme! Ble forbannet når jeg så oppførselen til Støre. Er det mulig å gjøre seg selv så liten. Framstår som en bitter mann. At en slik person skal styre partiet. Skal vurdere å gi de stemmen min den dagen de får inn en ny leder. 

Jeg kunne ikke vært mer enig! Listhaug har helt klart trådd feil og må ta konsekvensene av det, men måten Støre har oppført seg på er så langt under hva man kan vente seg av AP lederen. Jeg har ikke vært veldig imponert over hvordan Støre løser utfordrende saker før, men igår nådde han virkelig bunnen og AP får ikke min stemme lenger.

Anonymkode: 521e7...d6e

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne ikke vært mer enig! Listhaug har helt klart trådd feil og må ta konsekvensene av det, men måten Støre har oppført seg på er så langt under hva man kan vente seg av AP lederen. Jeg har ikke vært veldig imponert over hvordan Støre løser utfordrende saker før, men igår nådde han virkelig bunnen og AP får ikke min stemme lenger.

Tvert om. Han var tydelig og med ryggrad, en ryggrad som har vært totalt fraværende SMK før i går. Nok er nok.

Anonymkode: 84562...57b

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tvert om. Han var tydelig og med ryggrad, en ryggrad som har vært totalt fraværende SMK før i går. Nok er nok.

Jeg er meget uenig i din vurdering rundt Støre sin oppførsel igår og den siste uken, så uenig at AP har mistet min stemme ved neste valg.

Skrevet

Vet du...., det kan være lurt innimellom å følge bedre med slik at man ikke lar seg blinde helt av de som skriker høyest. Man kan ikke påstå at alle tar feil, bare ikke jeg, slik du tydelig velger vektlegge saken. Hun har ap, rødt, sv og sp mot seg så langt, samt flere negative røster fra både FrP, høyre og KrF. Hadde dama hatt Norges interesse i tankene nå hadde hun faktisk gått av istedenfor og kanskje dra hele regjeringen med seg i dragsuget 

Anonymkode: c06a2...98d

Skrevet

Og dere som synes Støre overreagere i går. Slutt å lese Facebook/aviser og andres oppfattelse av situasjonen, se møter fra stortingssalen. Hele seansen ligger på NRK. Da ser dere hvorfor FLERE partier nå stiller mistillit. Dette er ikke Støres verk slik noen later til å tro

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og dere som synes Støre overreagere i går. Slutt å lese Facebook/aviser og andres oppfattelse av situasjonen, se møter fra stortingssalen. Hele seansen ligger på NRK. Da ser dere hvorfor FLERE partier nå stiller mistillit. Dette er ikke Støres verk slik noen later til å tro

Dette! Innleggene fra både AP, KrF, SV og Rødt var meget bra. 

Anonymkode: 5109d...254

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kunne ikke vært mer enig. Jeg stemmer ikke Ap, men beundrer Støre for at han var ryddig, og ikke lot seg avfeie med et "unnskyld at dere ble såret". Han viste styrke igår, og det var på tide.

Anonymkode: 084b5...919

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har sett på sendingene fra stortingsalen du. Det hele kan ende med at Støre nå blir statsminister. En ufin måte å komme til makten på. Har vel knappe 20% oppslutninger, men det passer jo selvsagt flere partier helt fint. For både Sp og KrF kommer jo på denne måten inn i regjering. 

Skrevet

Sylvi ass. Nå har du rota det til.

Anonymkode: 50af9...eaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...