Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #26 Skrevet 17. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Denne jenta overspiser. Hun har en spiseforstyrrelse. Vi kan gjerne enes om å ikke kalle det trøstespising. Men uttrykket betegner altså bare at spising maskerer følelser; noe som også er implisitt i begrepet spiseforstyrrelser. Ferdig å kverulere? Anonymkode: e6be3...3e5 Det er jo du som kverulerer og setter diagnoser her Anonymkode: cd937...ea2
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2018 #27 Skrevet 17. mars 2018 Hei Hi. Ikke sikkert dette er relevant, jeg vet du kjenner din datter mye bedre enn meg! For det første, er hun nå "unormalt" stor? Slik at folk kan legge merke til det? Evt. kommentere det? Da jeg var på den alderen utviklet jeg spiseforstyrrelse av den enkle årsak av at en person sparket en ball i meg i gym-tomer og lo mens han sa "åh, så dere det? Det ristet i låret!". Jeg var på det tidspunktet 56 kg og 167 cm. Etter den dagen klusset alt seg til med måltider og mat. Har gått flere år i terapi, men skal sies at det lå mye småting bak. Moren min fikk vite om spiseforstyrrelsen i fjor. Hun kunne aldri forestilt seg at jeg hadde slitt så mye. Hun sa hun ikke kunne se det på meg eller oppdaget noe endret atferd. Jeg hadde masse venner, var aktiv og hadde tusen baller i luften til enhver tid. Jeg ser ikke tilbake på ungdomsårene med skrekk og gru i grunn. Jeg har dessverre ingen gode råd til hva du kan gjøre, men håper og regner med at du er svært forsiktig med hvordan du tilnærmer deg den samtalen. Man er så skjøre på det området når det kommer til mat og vekt i den alderen at det er skummelt. Kan det tenkes at hun noen gang har oppfattet det du har sagt som at hun er feit? Tror du hun kunne hatt godt av å prate med noen? Bare om alt og ingenting? Hvordan har dere det hjemme? Det er ikke lett å være tenåring idag, og om man vil eller ei er det et ekstremt stort kroppspress ute og går. Man kommer desvere ikke i fra det! Anonymkode: 6217c...213
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå