Gå til innhold

Hygiene/ orden til eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

har ett barn på 3 år som bor hos meg 100%, nå er det meningen far skal få mer samvær og også overnatting. Dette er noe jeg ser skeptisk på, ettersom det er problemer hos far mtp. miljø osv. Far prøvde å ha barnet på overnatting denne helgen, og da jeg hentet luktet det innestengt i hele leiligheten, og alt av klær + bamsen måtte vaskes pga lukta. I tillegg fikk jeg en pose med skittentøy som skulle vaskes, nede i posen lå det enda en pose, oppi den var det en bukse og en stillongs som var fullt av avføring! Tok umiddelbart kontakt med far for å høre hva som hadde skjedd, han sier det var en bleie som var så full at det rant over, men har ikke engang tatt seg bryet med å vaske det... Så mange timer senere var dette selvfølgelig umulig å få bort :-( 

I tillegg til dette har jeg tatt opp med far tidligere at han må gjøre noe med hygienen sin, han har alltid fett hår og svettelukten sitter i huset i flere timer etter at han er dratt. Når jeg tok dette opp med han ble han dødelig fornemmet, men det er jo for hans eget beste... mulig dere synes jeg er ufattelig frekk som gjord det, men det har vært slik i flere år. Det ble bedre en liten stund, men nå er det på samme nivå igjen. Jeg fikk sjokk sist jeg kikket bort på han, da jeg oppdaget at det var veldig lenge siden han hadde vasket ørene, det er noe av det verste jeg har sett. 

Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre? Det frister helt ærlig ikke å sende barnet til far, når leiligheten og hygienen er så dårlig som den er. Barnet har også reagert på svettelukt osv. Jeg har som sagt tatt det opp med han ved flere anledninger, men det synker tydeligvis ikke inn... ønsker ikke å sende bekymringmelding eller noe sånn heller, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Virker som om barnet vårt har det fint hos far og trives, men slike ting ødelegger mye synes jeg.... 

Hjelp :-( 

Anonymkode: 9a250...cde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj hvorfor fikk du barn med han ?? Så klart du må be barnevernet om hjelp til å dra opp mannen. 

Anonymkode: 2aed9...7b0

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Æsj hvorfor fikk du barn med han ?? Så klart du må be barnevernet om hjelp til å dra opp mannen. 

Anonymkode: 2aed9...7b0

Samme tenkte jeg... håper han hadde en periode han vasket seg når dere møttes😳

Uansett...jeg tenker mer familievernkontoret i første omgang, hvis han ikke vil høre på deg. Evt venner, familie? 

Anonymkode: 6da30...3be

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Samme tenkte jeg... håper han hadde en periode han vasket seg når dere møttes😳

Uansett...jeg tenker mer familievernkontoret i første omgang, hvis han ikke vil høre på deg. Evt venner, familie? 

Anonymkode: 6da30...3be

Ting var selvsagt annerledes den gangen, men etterhvert har tydeligvis personlig hygiene gått i glemmeboken av en eller annen grunn... Har vært hos familievernkontoret, men har unngått å si for mye om dette pga hans reaksjon (han blir DØDELIG fornermet og tonen vi har oss i mellom blir totalt forandret og ukomfortabel). 

HI

Anonymkode: 9a250...cde

Skrevet

Er det mulig han er deprimert? 

Anonymkode: df1df...537

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til barnevernet. Drøftet saken og sagt at fvk ikke har hatt god effekt.

Tenk at du har hatt sex med denne mannen🤢

Anonymkode: 1d17f...5ac

Skrevet

Jeg hadde ALDRI sendt barnet mitt dit. Han får bare bli så fornærmet han bare vil. Han trenger å få høre hva slags gris han er. 

Anonymkode: 972ec...4fa

Skrevet

Problemet med bærsebleier er uansett snart over regner jeg med. Jan burde nok vasket tøyet, men gjorde det på samme måte som barnehagen. De puttet også slikt tøy i en pose og sender hjem.

Manglende kroppsvask er sjeldent farlig. Ta eventuelt en telefon til faren hans eller en god kamerat og hør om de tror han er deprimert. Han hører sikkert mer på dem enn på deg.

Anonymkode: 93b0d...238

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...