Gå til innhold

Min mann vil ikke ta medisinene sine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann må også gå på smertestillende pga kroniske smerter. Han har gjort det lenge. I perioder har han også misbrukt smertestillende.  Her for en stund siden når han var hos legen, ba jeg han om å spørre etter smertestillende som han ikke kunne bli avhengig av ( han er alkoholiker også). Han fikk da en annen type tabletter. Jeg merker stor forskjell på måten han tar disse tablettene og tidligere tabletter. Han gir selv uttrykk for at dem har god smertelindring. 

Anonymkode: 70656...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så fordi du ikke er blitt avhengig, så blir ingen andre det heller? For en idiotisk påstand, er det mulig å være så nedsnødd

Fra felleskatalogen :

"Tramagetic Retard kan forårsake tretthet og denne effekten kan bli forsterket av alkohol, sovemedisin, beroligende midler, andre smertestillende legemidler eller andre stoffer som har dempende effekt på sentralnervesystemet.
Det er risiko for tilvenning og avhengighet ved langvarig bruk og Tramagetic Retard skal derfor ikke brukes i høyere doser eller over lengre tid enn absolutt nødvendig. "

"Du skal ikke brått avbryte behandlingen med mindre legen ber deg gjøre det. Diskuter det med legen din først dersom du ønsker å avbryte behandlingen. Legen forteller deg hvordan du skal gjøre dette, vanligvis ved å redusere dosen gradvis slik at du ikke får ubehagelige effekter. Abstinenssymptomer som opphisselse, angst, nervøsitet, søvnvansker, hyperaktivitet, skjelving eller urolig mage, kan oppstå dersom du brått avbryter denne behandlingen. "

https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-tramagetic-od-tramagetic-retard-mundipharma-586967

Anonymkode: 632ec...dc5

Jeg følger legens anvisninger. Jeg bruker medisin når jeg har behov, når jeg ikke har behov bruker jeg det ikke. 

Jeg går ut fra at det er felles råd legene gir ut ved den typen medisinering. 

Bruk i korte perioder, da vil det ikke utgjøre stor fare for avhengighet. 

Det var det jeg skulle fram til i det første svaret mitt. 

Følg legens anvisning, dvs ha pauser. 

Anonymkode: 0f8c1...a70

Skrevet
På 13.3.2018 den 12.32, Anonym bruker skrev:

Jeg følger legens anvisninger. Jeg bruker medisin når jeg har behov, når jeg ikke har behov bruker jeg det ikke. 

Jeg går ut fra at det er felles råd legene gir ut ved den typen medisinering. 

Bruk i korte perioder, da vil det ikke utgjøre stor fare for avhengighet. 

Det var det jeg skulle fram til i det første svaret mitt. 

Følg legens anvisning, dvs ha pauser. 

Anonymkode: 0f8c1...a70

Felles råd legene gir? Neppe. Dette høres i grunn rart litt rart ut, da retard medisin ikke skal tas på den måten du beskriver. Har du kanskje vanlige piller, siden du har fått den beskjeden? Som du ser i pakningsvedlegget over her, så skal disse medisinene tas på jevna, og om du ønsker å slutte skal det avtales nedtrappingsplan med legen. Min mann har fått beskjed om å ta alle tre medisinene sine hele tiden. Ingen pauser, da det bare fører til at smertene får tre frem. Problemet mitt er at han ikke hører på legen, eller meg.

Anonymkode: 563b4...f7b

Skrevet

Hvorfor prøver han ikke glukosamin ? Jeg har disse , selv om jeg hadde liten tro på at de skulle virke, så gjorde det det etter 2 md bruk, tar fast 3 stk hver dag. De har ikke rød trekant :) har  tramadol, men tar de veldig sjelden, da bivirkningene er helt forferdelig, med kvalme og oppkast, svimmelhet og treg mage m.m . Forstår godt at mannen din ikke vil bruke de. 

Anonymkode: fcd0b...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...