Gå til innhold

Er han den rette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i snart 2 år og det har skjedd litt saker og ting. Jeg elsker han så utrolig at det gjør vondt. Men er han den rette for meg. Vi har det såklart veldig fint kjempe mye, men han har sine dager virker det som. Han kan bli sinna/irritert for veldig lite, feks jeg skulle kjøre noen en vei også tok det lengre tid enn planlagt og det forklarte jeg såklart til han. Så det endte med at han måtte hente ungene mine å se til dem til jeg kom hjem. Så det ble jo litt irritasjon på meldinger og meldingen endte med at viss jeg ikke slutter nå så trenger jeg kun å kjøpe kleskap til meg selv. Det er ikke første gangen han bruker dette mot meg. At han skal reise ifra meg. For han (som han sier selv) er det kjempe enkelt å bare pakke og reise. Jeg har en guttunge som er i trassalderen. Og guttungen ville ikke høre noenting, så kjæresten tok han i armen og løftet han opp fra gulvet. (Han lå på gulvet Og sparket Og skrek) Og jeg frika jo ut for jeg tenkte Gud om den skulderen går ut av ledd. For han er jo så lita og tynn. (Men det skal jo litt til for at det skjer) så jeg sa jo ifra at han må være forsiktig. Og han ble tydeligvis så irritert at han verken så på meg eller snakka til meg på TO dager. 

Jeg tørr heller ikke å si så mye til han viss det er noe jeg tenker på for viss jeg prøver å forklare og si det så tar han det til seg feil og blir sinna. Så jeg må jo tenke veldig på hvordan jeg skal forklare meg til han før jeg sier noe for at han ikke skal bli irritert. Og det ender opp med at jeg ikke sier noe for jeg vet ikke hvor anderledes jeg kan si det. Og når han er sinna så vil han jo såklart ikke prate til meg så han stikker ut av huset og kommer hjem på natta eller dagen etterpå og da er alt vanlig igjen. Jeg har heller aldri fått en unnskyld fra han, så det får meg til å føle at det alltid er min feil og det er alltid meg som starter disse "kranglene" . For å få slutt på det så sier jeg alltid unnskyld for jeg orker det ikke. Jeg føler meg som verdens værste kjæreste og føler og trur at det alltid er min feil som får han så sinna/irritert. Det verste er jo at han sier at det er så enkelt å bare pakke tinga sine og reise. De orda der er vonde. Dette får meg til å føle og tenke at han kanskje ikke elsker meg så mye som han sier? 

Vi har også planer om å spare penger for vi vil ut å reise til våren. Så vi må være forsiktige med hva vi bruker penger på. Han sier til meg at vi ikke kan bruke så mye penger og må spare. Jeg kjøper ting vi trenger og det er feil i hans øyner. Jeg kjøper ikke for 1000vis altså. Men Han kan fint gå å kjøpe seg ett gopro kamera. Og det får meg til å tenke på hva han sa til meg ang sparing. Det er en ting jeg går å tenker på og vil forklare til han at "at han kan ikke si til meg at vi må være forsiktig med pengene. Også går han å kjøper seg et gopro kamera. Hadde jeg sagt det til han så hadde han blitt irritert. Dette er ett eksempel på en av tingene jeg tenker på og vil forklare han men tørr ikke.

Aner ikke hvor jeg vil med dette. Men det var litt godt å få ut. Kanskje noen har noen råd og ideer om hva jeg kan gjøre med dette? 

Jeg må legge til at vi har mye happy tid også. Men jeg kunne skrevet mye mer om det negative. 

Anonymkode: 5028a...418

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler,men skjønner det et vanskelig å gå. 

Anonymkode: f46a5...614

Skrevet

Nei. Han er ikke den rette for noen. 

Anonymkode: 675b9...db6

Skrevet

Hvis du må spørre deg selv eller andre om han er den rette, så er han ikke det....

Anonymkode: 1c200...966

Skrevet

Første bud for et godt og livslangt forhold er trygghet.

Sammen med sin kjære skal man være trygg, man skal kunne være 100% seg selv og slippe "ta på masken".

Derfor er ikke dette den rett for deg. Du kan ikke være deg selv, du føler deg ikke elsket og trygg, du kan ikke si meningene dine fordi du er redd han skal bli sint osv. Han har ingen respekt for deg, og du er nesten redd han. Sånt blir det ikke et godt forhold av.

Mange ting i et forhold kan man jobbe med, det er jo to forskjellige mennesker som skal tilpasse seg hverandre, og noe gnisninger og irritasjon må man regne med det blir i en slik prosess. Men respekten og tryggheten må være på plass fra første stund, for den kommer ikke av seg selv.

Du føler du må tilpasse deg han, går på glass av frykt for at han skal bli sint, mens han bare turer på og overkjører deg og behandler deg dårlig. Det er ikke mulig å jobbe seg gjennom sånt, det grunnleggende mangler.

Anonymkode: cfa08...ab8

Skrevet

Hva skal til for at man innser det selv når det er slik og at en må bryte ut? Hvordan greie å gå videre? 

Skrevet

Han er jo psykopat. Ikke la sønnen din vokse opp med et slikt menneske! Det er forferdelig vondt for et barn, og kan påvirke ham resten av livet.

Tegn på at han er psykopat:

1) Han får deg til å tro at du er problemet. At det er din skyld hvis han blir sur/mister kontrollen/noe går galt

2) Han bestemmer reglene for familien, og vil ikke høre motspill. Men, reglene gjelder ikke for ham, kun for dere (For eks dette med Gopro-kamera) og ingen får lov å si ham imot eller være uenig

3) Du tør ikke være uenig med ham, fordi du vet ikke hvordan han vil reagere.

4) Han får dere til å gå på eggeskall i eget hus.

5) Han bruker hersketeknikker som trusler om at han går fra deg, for å holde kontrollen over deg.

Du spør hvordan du kan komme deg ut av det. Det er veldig enkelt; Du bestemmer deg for at du fortjener bedre, og ikke minst; Barnet fortjener bedre! Vil du han skal vokse opp i den tro at 1) Hans mening og følelser betyr ingenting, og han skal aldri stå opp for seg selv, eller 2) Han kan, som mann, overkjøre familien sin, behandle kjærester som dritt og være en idiot. ? Det du vil? 

Hvis du ikke går, så sier du at mannen er viktigere enn barnet, og du sier at barnet ditt fortjener å vokse opp i frykt og usikkerhet, og med en mor som ikke tør å kjempe for ham.

Konklusjon: Ta deg sammen, og stikk. Du har det bedre uten ham, og du og barnet ditt vil ha det bedre alene. Tenk så befriende, kun dere to❤️ 

Og IKKE hør på ham når han sier ting som "Du kan ikke klare deg uten meg", eller "Det tør du ikke!", eller annet bullshit. 

Anonymkode: 4646f...a0c

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Første bud for et godt og livslangt forhold er trygghet.

Sammen med sin kjære skal man være trygg, man skal kunne være 100% seg selv og slippe "ta på masken".

Derfor er ikke dette den rett for deg. Du kan ikke være deg selv, du føler deg ikke elsket og trygg, du kan ikke si meningene dine fordi du er redd han skal bli sint osv. Han har ingen respekt for deg, og du er nesten redd han. Sånt blir det ikke et godt forhold av.

Mange ting i et forhold kan man jobbe med, det er jo to forskjellige mennesker som skal tilpasse seg hverandre, og noe gnisninger og irritasjon må man regne med det blir i en slik prosess. Men respekten og tryggheten må være på plass fra første stund, for den kommer ikke av seg selv.

Du føler du må tilpasse deg han, går på glass av frykt for at han skal bli sint, mens han bare turer på og overkjører deg og behandler deg dårlig. Det er ikke mulig å jobbe seg gjennom sånt, det grunnleggende mangler.

Jeg er veldig enig i det du skriver her. I tillegg til dette er mannen manipulerende og kontrollerende, og når han blir gjort oppmerksom på at han gjør noe som kunne ha skadet 3-åringen (selv om han ikke mente å skade gutten) så reagerer han med sinne og å forsvinne i to dager. Dvs. han er ekstremt umoden. Det at han stadig stikker av viser også at han ikke er til å stole på.

Om du ikke hadde hatt barn hadde det bare gått utover deg selv å være sammen med en mann som ødelegger deg, HI. Men du har et barn han også kan ødelegge og gjøre utrygg. Han er ingen god mann for deg og ditt barn.

Du må tro at du fortjener å ha det bra - for hvis du fortsetter sammen med denne mannen så er det noe i deg som mener at du ikke fortjener å ha det bra. Sammen med denne mannen vil du ALDRI få det bra, det kan man ikke når det ikke er en grunnleggende respekt, trygghet og omtanke i forholdet.

Du må rett og slett være villig til å se dette forholdet for det det er - ødeleggende, skadelig, nedpsykende. Og ser du det, så er det ingen tvil om at du må dumpe denne mannen. Slutt å tenke, bare gjør!

Anonymkode: ec6b2...877

Skrevet

Ingen skal behøve å behøve å bekymre sånn som dette💜

Skrevet

Han er IKKE den rette! Dere er liksom nyforelsket fortsatt.. hvordan tror du livet med denne manipulatoren blir i fremtiden!? 

Anonymkode: 6ef68...83e

Skrevet

Tusen takk for svar og råd dere. Dette er vanskelig men det skal jo helst ikke være vanskelig. Har veldig lyst å tilbringe resten av tiden med han på hans gode side. Men når det er en del negativitet så stopper det opp for meg og skjønner jo nå at dette virkelig ikke er bra for meg eller ungen min. Så her må jeg ta det "vanskelige" valget ja :( . Tusen takk for svar. 

HI. 

Skrevet

Er i det samme selv. Send meg gjerne pm om du vil. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar og råd dere. Dette er vanskelig men det skal jo helst ikke være vanskelig. Har veldig lyst å tilbringe resten av tiden med han på hans gode side. Men når det er en del negativitet så stopper det opp for meg og skjønner jo nå at dette virkelig ikke er bra for meg eller ungen min. Så her må jeg ta det "vanskelige" valget ja :( . Tusen takk for svar. 

HI. 

Hold fast i det du innser her!

Denne mannen kommer mest trolig til å forsøke å overtale deg til å ikke gjøre det slutt. Han kan komme til å bruke ulike teknikker for å få deg til å bli. Han kan trygle deg, love deg at alt skal bli så bra (falske løfter). Han kan fortelle deg at hvis bare ikke du var så vanskelig så kunne dere hatt det bra, for da hadde han sluppet å bli så sint på deg (dvs. han tar ikke ansvar for sin egen oppførsel). Han kan begynne å manipulere deg og si at du ikke greier deg uten ham, at ingen andre vil ha deg (han spiller på din frykt og ditt ønske om å være elsket). Han kan si at det er dårlig gjort at du gjør det slutt når han elsker deg så høyt (han forsøker å gi deg (spiller på din samvittighet). Og om du likevel insisterer på at det blir slutt... kan han begynne å true deg.

Det som er din oppgave nå er å holde fokus på det som ER viktig for deg selv og for barnet ditt - nemlig at du må få den mannen ut av livet ditt! Din oppgave nå er å gjøre det slutt med ham og ikke gå tilbake på den beslutningen!

Hvis du gjør det slutt med ham så vil du etterhvert igjen få muligheten til å finne en virkelig god mann, en som gjør deg trygg, en du kan være deg selv sammen med, en som er stabil og ikke blir sint for hver en minste ting, en mann som er moden nok følelsesmessig og står i konflikter - ikke stikker av eller skylder på deg. Hvis du får denne mannen ut av ditt liv gir du både deg selv og barnet ditt muligheten til å bli lykkelige. Med denne mannen blir dere skadet.

Så uansett hva han sier eller gjør fremover - hold på fokuset og gjør det klar for ham at det er slutt mellom dere! Ikke utsett det, bare gjør det. Jo lengre du blir i dette forholdet, jo verre blir det å greie å gå, fordi han ødelegger deg.

Anonymkode: ec6b2...877

Skrevet

Hvordan gpr det HI?

Skrevet

Jeg har reist herfra og er hos min far. Jeg har fortalt dette til min far og han skal hjelpe meg framover nå med flytting osv. 

Han kjæresten tok det ikke så greit nei. Han prøvde å overtale meg til å bli. Det var som det som ble skrevet over her ja om hvordan han kom til å reagere.

Men jeg ble liksom 10 kg lettere nå også. Her kommer ungen min først. Så tusen takk for svar og hjelp alle sammen ❤

HI. 

Skrevet

Så sterk og flink du er! Ønsker deg masse lykke til fremover! Skulle ønske jeg var like sterk som deg og greide det samme!

Skrevet

Så fantastisk!

Nå må du stable deg på beina, bo alene en stund, kjenne hvor sterk du er, kjenne at du klarer deg alene.

Så kan du kanskje finne en mann igjen. Du skal ikke ta til takke med en mann som ikke behandler deg rett bare for å få en mann, du er verdt så mye mer enn det.

Vis barnet ditt at mamma er sterk, mamma klarer å stå på egne ben og mamma klarer å ta vare på deg. Først når du finner den selvtilliten i deg selv kan du finne en mann, for da vil du velge en mann som respekterer deg, da vil du ikke finne deg i sånn oppførsel som du har gjort til nå.

Du er sterk, du er supermamma og du er en flott kvinne, nå er det på tide å innse det selv. 

Lykke til.

Skrevet

Glad du kom deg ut! Hold på dette! Det er det som er utfordringen..

Jeg var over forhold med en psykopat. Kom meg ut og gikk tilbake. Han mishandlet meg, terroriserte meg, voldtok meg, kidnappet min 4 år gamle sønn, og jeg trodde fortsatt det var min egen feil.

Fikk et barn med denne mannen som han rettslig har mistet alle rettigheter for. Vi har flyttet, men jeg ser meg over skuldra, og har vanskelig for å stole på noen.

I mitt tilfelle gikk det alt for langt.. Husker også at jeg barnas forelsket i og så full av beundring for denne mannen at han trollbandt meg fullstendig. Alt dette har skjedd over lang tid!

Ikke gå tilbake!! Barna mine som nå er 9 og 14 har fortsatt traumer.

Anonymkode: 73bb9...221

Skrevet

Glad du kom deg ut! Hold på dette! Det er det som er utfordringen..

Jeg var over forhold med en psykopat. Kom meg ut og gikk tilbake. Han mishandlet meg, terroriserte meg, voldtok meg, kidnappet min 4 år gamle sønn, og jeg trodde fortsatt det var min egen feil.

Fikk et barn med denne mannen som han rettslig har mistet alle rettigheter for. Vi har flyttet, men jeg ser meg over skuldra, og har vanskelig for å stole på noen.

I mitt tilfelle gikk det alt for langt.. Husker også at jeg barnas forelsket i og så full av beundring for denne mannen at han trollbandt meg fullstendig. Alt dette har skjedd over lang tid!

Ikke gå tilbake!! Barna mine som nå er 9 og 14 har fortsatt traumer.

Anonymkode: 73bb9...221

Skrevet

Jeg synes du bør skrive ned hvorfor du ønsker å gå. Du kan sikkert bruke innlegget du skrev her inne, kanskje er det flere episoder. 

Ta dette fram hver gang du tviler, hver gang han lover deg bedre vær. For det kan være lett å 'glemme' - man vil jo helst huske det som er bra. 

Skrevet

Hold ut og ikke gå tilbake ❤️❤️😊👏👏

Anonymkode: ee36d...acb

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det nå HI?

Skrevet
På 12. mars 2018 den 16.52, Anonym bruker skrev:

Hva skal til for at man innser det selv når det er slik og at en må bryte ut? Hvordan greie å gå videre? 

Man skal tenke: dette ødelegger barnet mitt, og det vil jeg ikke! 

Seriøst - man LØFTER ikke et lite barn etter én arm fordi man ikke klarer å holde seg i skinnet når man blir irritert! Man løfter ALDRI et lite barn etter én arm! 

Anonymkode: f000d...104

Skrevet

Som ei lenger opp skrev, denne mannen er psykopat. Han driver med hersketeknikker og skremmer deg til taushet. Han behandler både deg ig sønnen din skremmende dårlig. Kom seg bort, vær så snill! Både du og sønnen din fortjener så mye mye bedre! 

Har selv vært i ett sånt forhold, og vet hvor inderlig vanskelig det er å gå.. man tror til slutt at det er ens egen feil at han reagerer som han gjør. At vis en selv endrer seg bare litt til, så blir alt bra. Blir en slags avhengighet, det må å høste anerkjennelse og gode ord og handlinger fra ett sånt menneske. 

Nå er det 2 år siden brudd i mitt forhold. Og livet mitt er 100 ganger bedre. 

Lykke til ❤️

Anonymkode: ac551...2f0

Skrevet

Heisann. Litt oppdatering her. Jeg og ungen min har det mye bedre nå. Bor fortsatt hos min far og er på utkikk etter en plass og bo. Har kommet i prat med psykolog så jeg får pratet litt og det har hjulpet mye. Har fått en melding fra han og det var noen få dager etter jeg gikk fra han. Og har ikke hørt noe mer fra han siden. Hørt fra andre at han har vært ute med en annen kvinne så tror og håper han har "glemt" meg litt. Men ja alt er bra nå, og nei jeg kommer aldri til å gå tilbake til han uansett hva som skjer.  :) så må si tusen takk til dere som har svart meg her inne også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...