Gå til innhold

samlivbrudd, ny dame/barn og samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eks sa og til meg at om jeg ikke gikk med på 50/50 så kom han til å gå til retten. Så jeg ga meg. Han hadde brutt meg ned psykisk og jeg var underkua. Det er 12 år siden og mitt barn har virkelig lidd av det. Virkelig! IKKE gå med på 50/50, bare ikke gjør det. Du finner ikke en dommer som fratar deg barna med mindre du er uskikket som mor. Og knapt nok da. La han gå til retten, ikke gå på akkord med ungene fordi du er redd han. Tro meg, jeg vet hvor jævlig det er, men jeg ser og hva jeg må slite med nå pga de valgene jeg tok den gang...

Anonymkode: fbcc6...35d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis denne salamier en lokal dame, så kjenner vel barna henne litt fra før og de skal ikke straffes for fars utroskap. De skal få et søsken hos far også, så de bør jo bli kjent med stemoren før barnet kommer. Hvilket samvær det bør være skal jeg ikke synse noe om. Noen barn klarer fint 50/50, andre ikke. Det er en meget spesiell situasjon, men pass på at den ikke blir en maktkamp og at man likevel klarer å sette barna først. Damen er ikke totalt ukjent, heller ikke barna hennes. Og de skal jo også bli kjent med en baby hos far. Kan være lurt å snakke om dette på fvk. At du er usikker på hva som er lurt av samvær og at hele situasjonen gjør det vanskelig å tenke klart. Da viser du i alle fall at du tenker på barna, men synes hele situasjonen er vanskelig. Og det er lov. Alle vil forstå at dette er vanskelig og st det ikke er lettere å ta en avgjørelse på hva som er best når man har så mye følelser rundt det.

Så må man tenke på at det ikke er opp til en mor å LA en far ha samvær. Det er barnas behov man skal se på og mor er ikke eneeier av barna. Selv om foreldre gjør dumme ting og driter seg totalt ut, så er de ikke mindre glad i barna sine.

Anonymkode: 92417...79c

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis denne salamier en lokal dame, så kjenner vel barna henne litt fra før og de skal ikke straffes for fars utroskap. De skal få et søsken hos far også, så de bør jo bli kjent med stemoren før barnet kommer. Hvilket samvær det bør være skal jeg ikke synse noe om. Noen barn klarer fint 50/50, andre ikke. Det er en meget spesiell situasjon, men pass på at den ikke blir en maktkamp og at man likevel klarer å sette barna først. Damen er ikke totalt ukjent, heller ikke barna hennes. Og de skal jo også bli kjent med en baby hos far. Kan være lurt å snakke om dette på fvk. At du er usikker på hva som er lurt av samvær og at hele situasjonen gjør det vanskelig å tenke klart. Da viser du i alle fall at du tenker på barna, men synes hele situasjonen er vanskelig. Og det er lov. Alle vil forstå at dette er vanskelig og st det ikke er lettere å ta en avgjørelse på hva som er best når man har så mye følelser rundt det.

Så må man tenke på at det ikke er opp til en mor å LA en far ha samvær. Det er barnas behov man skal se på og mor er ikke eneeier av barna. Selv om foreldre gjør dumme ting og driter seg totalt ut, så er de ikke mindre glad i barna sine.

Man lar rett og slett ikke barna sine flytte inn til far og "en lokal dame" 50% av tiden. Hadde du latt dine barn bo sammen med en fremmed dame og hennes barn??  Det er ikke snakk om at barna skal straffes for fars utroskap, det er vel heller slik at barna skal beskyttes for at far kun tenker på seg selv.

Skrevet
20 minutter siden, **snuskeluska** skrev:

Man lar rett og slett ikke barna sine flytte inn til far og "en lokal dame" 50% av tiden. Hadde du latt dine barn bo sammen med en fremmed dame og hennes barn??  Det er ikke snakk om at barna skal straffes for fars utroskap, det er vel heller slik at barna skal beskyttes for at far kun tenker på seg selv.

Hva jeg ville la barna mine gjøre hadde jeg basert på hva som er bra for de. Jeg, som mor, skal ikke tillate samvær. Jeg skal se hele situasjonen utenfra og så legge frem hva jeg mener og argumentere for det. Det samme bør en far gjøre. Mor eier ikke barna og det gjør ikke far heller. Man skal gi barna sine trygge og gode oppvekstvilkår og derfor sa jeg også at hvilken samværsordning de skal ha, skal ikke jeg synse noe om, men barna har sikkert noen ønsker de også, og i en sånn situasjon er det vanskelig å se at barna er like glad i pappa som de alltid har vært fordi man ikke er det selv.

Skrevet

Tusen takk for alle svar.

blitt enig med med om anhver torsdag-søndag for alle 3, det kan alle leve med. ja tvillingene til den nye bonusmamma går i klassen til elsde, vi var gode venner før og guttene er venner,mens minsten på 19mnd går i bhg til vår minste,men ikke samme avd

men skal uansett på fvk og snakke. jeg ønsker ikke være bitter, først og fremst for guttene våre sin del

Anonymkode: 1806a...5e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...