Gå til innhold

Må vi ha stebarna i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor dere tror dette er trolling! Det er ikke noe moro at hver sommerferie må vi ha dem her så lenge, i stedet for å kunne planlegge en ordentlig ferie på den tiden da alle andre familier kan kose seg som familie. De får dobbelt opp og vi får ikke noe, det er ikke hyggelig, det var sånn i fjor og da var babyen bare en måned gammel, ikke noe å dra rundt på badestranda og på telttur og fisking og sånt som de to guttene får faren sin med på, og han sier jo ikke nei for han blir jo trilla rundt fingrene av eksen og hun truer med familievern og det som verre er. Hva med VÅR familie, da? Skal vi være andrevalget hver sommer vi da.

Anonymkode: 2be9e...2b9

Men kjære deg, det er ikke du og barnet ditt som er familien til mannen din, det er de to eldste barna, minstebarnet og deg. Barna er selvfølgelig viktigst, alle tre barna!

Dere skal selvfølgelig planlegge ordentlig ferie, og kose dere sammen som familie, på den tiden alle andre har familie. Men dere er ikke en familie på tre, dere er en familie på fem.

Mannen din har tre barn han, og skal selvfølgelig tilbringe ferien med alle tre.

Du mener ikke seriøst at mannen skal skille mellom barna sine, forskjellsbehandle dem? Han har selvfølgelig ikke noe ønske om å reise på ferie med bare et av barna sine når han har tre stykker. Eller trodde du han ville drite i de eldste barna sine når han fikk nr tre? 

Anonymkode: 413b5...4bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten er du et troll eller så er du en drittkjerring. Begge deler er like sjarmerende som sprutoppkast og diaré.

Anonymkode: 24e12...028

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor dere tror dette er trolling! Det er ikke noe moro at hver sommerferie må vi ha dem her så lenge, i stedet for å kunne planlegge en ordentlig ferie på den tiden da alle andre familier kan kose seg som familie. De får dobbelt opp og vi får ikke noe, det er ikke hyggelig, det var sånn i fjor og da var babyen bare en måned gammel, ikke noe å dra rundt på badestranda og på telttur og fisking og sånt som de to guttene får faren sin med på, og han sier jo ikke nei for han blir jo trilla rundt fingrene av eksen og hun truer med familievern og det som verre er. Hva med VÅR familie, da? Skal vi være andrevalget hver sommer vi da.

De får ikke dobbelt opp. De får en splittet familie og en stemor som misliker dem på kjøpet.

babyen deres får dobbelt opp ved å ha begge foreldrene hos seg hele tiden.

Du må virkelig jobbe med deg selv.. 

Anonymkode: fddd6...df9

Skrevet

Hvis dette er sant vil jeg bare si du er OND!! Mannen din har 2 barn som han er glad i og de er glad i han. Selvfølgelig vil han være med barna sine .... du visste godt at dette var situasjonen da du flyttet sammen med ham.

Du må være stemor fra helvete. Stakkars unger.

Anonymkode: 0ef5d...a42

Skrevet

Blir bare trist av å lese innlegget ditt. Stakkars tenåringer, men stakkars baby også som har en mor som er så blottet for det meste. De tenåringene er din manns barn og ditt barns søsken. Du er bare helvete fra nord!

Skrevet

Jeg blir også trist av slike tråder.. 😢

Anonymkode: 3d963...555

Skrevet

Det er slett ikke sikkert dette er trolling ettersom jeg har opplevd det samme fra min eks-stemor. Og HI, om du virkelig mener dette er du en stor haug med dritt!!

Stemoren min tålte ikke at pappa hadde to barn fra tidligere ekteskap. Hadde det vært opp til henne skulle ikke vi vært i livet deres i det hele tatt. Hun var alltid sur når vi var der, så endte med at vi aldri sov der siden vi ikke var velkomne. Vi sov hos farmor istedet og kunne til nød tørre å komme til pappa i håp om at hun ikke var sur. Sommerferie med pappa hadde jeg første gang som 24-åring og hadde egne barn! Vi fikk ikke lov av eksen hans å være med på ferier osv. 

Skjerp deg! Jeg blir så sint når jeg leser om slike dritt-stemødre som deg!!!!

Anonymkode: e4bf6...8da

Skrevet

Så om du hi hadde hatt tre barn hadde du syntes det var helt greit å reise på ferie med bare ett av de? Det er det du forventer at mannen din skal gjøre, sette igjen to av barna sine hjemme og reise på ferie bare med det yngste....

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er aldri så hyggelig når stebarna er her, far har dårlig samvittighet og er masse sammen med dem og finner på ting (de er 14 og 13) og det går masse tid på at han er med dem på ting, i stedet for å finne på noe med babyen vår og meg. Jeg vil virkelig helst ha ferien vår i fred bare oss tre, men far insisterer på at han skal ha tre uker med de barna og da har han ikke mer enn ei uke ferie igjen som er bare oss. Jeg synes ikke det er rettferdig, de har jo en mor å ha ferie med.

Hvis det blir slutt mellom deg og far, så regner jeg med at du synes det er greit at barnet ditt får stemor fra helvete, at barnet aldri føler seg velkommen, føler at det er på besøk, at det er annenrangs, at stemor ikke vil ha han/hun der, at barnet ikke lenger er en del av pappas liv?

Anonymkode: d49de...b3c

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Det er aldri så hyggelig når stebarna er her, far har dårlig samvittighet og er masse sammen med dem og finner på ting (de er 14 og 13) og det går masse tid på at han er med dem på ting, i stedet for å finne på noe med babyen vår og meg. Jeg vil virkelig helst ha ferien vår i fred bare oss tre, men far insisterer på at han skal ha tre uker med de barna og da har han ikke mer enn ei uke ferie igjen som er bare oss. Jeg synes ikke det er rettferdig, de har jo en mor å ha ferie med.

Zzzzzzzz.....

Det dårligste trolleforsøket jeg har sett på leeeeenge. Og det sier litt😂

Skrevet
8 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Zzzzzzzz.....

Det tenkte jeg og først, men så kom jeg på at sånne folk som hi faktisk finnes

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg og først, men så kom jeg på at sånne folk som hi faktisk finnes

Jepp. Se bare mitt svar 4-5 innlegg over her ... :(

Skrevet
16 minutter siden, Darwinia:-) skrev:

Zzzzzzzz.....

Du tror ikke det finnes stemødre som er verre enn i eventyrene?

Da min pappa giftet seg på nytt ble ikke vi barna fra første kull invitert engang, nykona hadde bestemt at de skulle spise middag bare med nærmeste familie. Det betydde hennes søsken, foreldre og barn fra første ekteskap, men ingen fra pappas familie....

Heldigvis er mannen til hi en skikkelig mann, som tar seg av barna også fra første kull og ikke lar nykona bestemme noe annet, men det finnes altså menn som min pappa, som lar "den onde stemor" bestemme at barna fra første ekteskap ikke er noe verd og ikke er en del av kjernefamilien.

Skrevet

Må du være sammen barnet ditt  i sommer? Det hadde vært bedre om du lot besteforeldre  passe ? 

Da hadde du kunne vært en god stemor og gjort noe  som passer for  barn på 13 og 14 år  det er jo utrolig kjedelig for de store og drasse på en liten skriker unge. 

Dumme spørsmål fortjener dumme svar.

håper egentlig noen kjenner deg og viser innlegget til  samboeren din.

Anonymkode: 4ee8c...b50

Skrevet

Og hva var det egentlig du så for deg når du ble sammen med OG fikk barn med en mann med to fra før??!! 

Anonymkode: c17f3...324

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow! Du bør virkelig få premien for årets værste stemor! Det er faktisk barna hans og han elsker de like mye som du elsker ditt barn (det gjør jo han også) Selvfølgelig skal dere ha ferie alle sammen sammen!

Anonymkode: 97692...3cc

Skrevet

DERE ER EN FAMILIE ALLE SAMMEN! Du er virkelig misfornøyd med at mannen din er en god far? 

Anonymkode: 97692...3cc

Skrevet

Det er ikke greit om far hver sommer skal prioritere de største foran den lille HVER sommer, men kan skjønne at det ble slik i fjor når minsten var så liten.

heretter må dere sette dere ned SAMMEN og planlegge årets ferie, en ferie som inkluderer alle 5.

det kunne faktisk ikke falt meg inn i halvsvime engang å planlegge ferien uten bonusen.

Skrevet

Det trenger ikke være trolling det her. Jeg hadde en slik stemor. Dessverre hadde jeg også en far som ikke turde si stemor i mot. Det ble så som så med kontakten med far i ungdommen. Det eneste bra med innlegget, er at faren i dette tilfelle driter i hva stemoren sier. 

Anonymkode: 126a4...2d5

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er slett ikke sikkert dette er trolling ettersom jeg har opplevd det samme fra min eks-stemor. Og HI, om du virkelig mener dette er du en stor haug med dritt!!

Stemoren min tålte ikke at pappa hadde to barn fra tidligere ekteskap. Hadde det vært opp til henne skulle ikke vi vært i livet deres i det hele tatt. Hun var alltid sur når vi var der, så endte med at vi aldri sov der siden vi ikke var velkomne. Vi sov hos farmor istedet og kunne til nød tørre å komme til pappa i håp om at hun ikke var sur. Sommerferie med pappa hadde jeg første gang som 24-åring og hadde egne barn! Vi fikk ikke lov av eksen hans å være med på ferier osv. 

Skjerp deg! Jeg blir så sint når jeg leser om slike dritt-stemødre som deg!!!!

Sånn i kjølvannet av kvinnedagen: du trenger ikke bare være sint på den onde stemoren (kvinnen) her. Du kan også være sint på (ansvarliggjøre) faren din (mannen), som var en tafatt dott.

Anonymkode: a74ae...0f9

Skrevet

Jeg klarer ikke å tro på dette. Ingen er så ond og dum samtidig. Men dersom det skulle være hold i dette skal jeg svare allikevel. 

Jeg regner med både du og mannen er glad i barnet dere har sammen. Akkurat den samme kjærligheten føler din mann for barna han har fra før. Siden tiden med disse barna er knappere enn tiden han har med deres felles barn, blir denselvfølgelig også mye mer verdifull. Det er helt naturlig at han prioriterer dem den stunden de faktisk har sammen. Siden du tydeligvis sliter med å akseptere det, foreslår jeg at du finner på noe koselig med minstemann mens far og tenåringer koser seg. 

Anonymkode: 6d044...9a6

Skrevet

Jeg har en 14 åring og en ettåring! 14 åringen elsker lillebroren sin. Gi guttene en sjanse! 1 åringen har storebror som helt! De leker og koser seg veldig. Lillebror klatrer oppi fanget til storebror for å lese, de herjer med gåbilen og han kan legge lillebror og få han til å sovne med kos og ro! 

Du har 1 familie og den består av 3 barn, deg og mannen. Dere må finne en måte alle kan kose seg i ferien. Hva med en sydentur? Ta med gutta, de kommer til å leke og dille med lillebror.la de få Bli kjent og ikke minst ta vare på dem som dine egne barn.

Anonymkode: b4ecb...c39

Skrevet

synes du rett og slett er utrolig slem hvis dette stemmer.

Jeg selv er stemor til 2 gutter på 16 og 13 ,de har vert i livet mitt i 8 år nå, og jeg elsker de like mye som våre egene, de har fått 3 søsken jente på 5, gutt på 3 og jente på 9mnd. barna forguder storebrødrene sine, og gleder seg alltid til de kommer.

skjønner ikke at det går an og føle slik du gjør, er helt fjernt for meg

Anonymkode: f7eef...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...