Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #1 Skrevet 9. mars 2018 Jeg skulle ønske jeg het noe annet... har et kjedelig navn, type Li eller Berg eller Hagen-aktig. Anonymkode: a0a7a...ece
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #2 Skrevet 9. mars 2018 Ja, det gjør jeg. Det er bare min slekt som har det navnet, vi er under 20 stk med det navnet Anonymkode: c46f9...d12
Superdolly Skrevet 9. mars 2018 #3 Skrevet 9. mars 2018 Ja, jeg liker det. Jeg liker det så godt at jeg nektet å skifte navn da jeg giftet meg, så min mann og jeg har ikke samme etternavn. Nå skal det sies at mitt etternavn er sjelden mens hans er det mange tusen som har. Barna har fått mitt navn som mellomnavn og hans som etternavn. Ingen av dem liker mitt spesielt godt, så de forkorter det til en bokstav der de må ha det med, og dropper det helt så sant de kan.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #4 Skrevet 9. mars 2018 Pikenavnet mitt elsker jeg! Hadde ikke noe ønske om å skifte til hans da vi giftet oss. Men der nektet han plent, endret jeg ikke ble det ikke gidtemål. kan ikke fordra hans etternavn. Søren meg så kjedelig å INGENTING ekstra med det😒 Anonymkode: 1c99b...f71
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 Ja, er veldig fornøyd med det etternavnet jeg tok da jeg gifta meg. Det jeg hadde før kunne jeg ikke fordra. Der har stefar sitt og da het jeg Larsen. Anonymkode: 24369...4c4
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 Ja, veldig glad i etternavnet mitt! Valgte å beholde det da jeg gifta meg (flere grunner til det altså) Anonymkode: bc594...6dc
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pikenavnet mitt elsker jeg! Hadde ikke noe ønske om å skifte til hans da vi giftet oss. Men der nektet han plent, endret jeg ikke ble det ikke gidtemål. kan ikke fordra hans etternavn. Søren meg så kjedelig å INGENTING ekstra med det😒 Anonymkode: 1c99b...f71 Han kan jo ikke nekte deg å beholde ditt eget navn. Hva slags mann er dette, egentlig? Hvis det er viktig for ham at dere har samme etternavn kan jo han ta ditt. Anonymkode: 26730...f4c
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 Elsker etternavnet mitt. Det er veldig spesielt og under 100 personer som har det i Norge. Får ofte kommentarer på at det er spesielt og sjeldent, og mange forbinder det nok med litt status. Ofte klarer ikke folk å uttale det riktig heller 🤣 Hørt mye rart når jeg eller barna blir ropt opp på venterom her og der for å si det sånn. Anonymkode: 6f66f...6d6
**snuskeluska** Skrevet 9. mars 2018 #9 Skrevet 9. mars 2018 Jeg liker etternavnet mitt veldig godt. Jeg er gift, men har beholdt eget etternavn. Barna har mitt etternavn (og faren sitt etternavn som mellomnavn).
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #10 Skrevet 9. mars 2018 Jepp! Har et tradisjonelt og ujålete sen-navn. Alle syntes det var rart at jeg ikke endra til mannens sjeldne etternavn da vi gifta oss. Jeg er mer knytta til mitt etternavn enn et etternavn som stammer fra en bitteliten tidligere husmannsplass langt uti hutaheia som jeg aldri har vært ved engang. Synes det er så komisk med folk som er så opptatt av at etternavn skal være så sjeldne. Føler man seg mer unik da? I så måte blir jo jeg enda mer unik, for alle velger jo vekk de tradisjonelle navnene med forankring i norsk kultur 😊 Anonymkode: 819bd...08b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #11 Skrevet 9. mars 2018 Jeg het Johansen. Det er jo ikke spes kult. Så jeg bytta til mannen sitt når vi fikk barn sammen. Bare to familier i Norge som heter det, i underkant av 60 stk. Så ja. Fornøyd! Om vi en gang skilles tar jeg bestemor sitt pikenavn! Anonymkode: 2b207...304
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #12 Skrevet 9. mars 2018 Elsker etternavnet mitt. Min mann tok det da vi giftet oss, han elsker det også. Barna våre het det før vi giftet oss. Det er sjeldent, og slekten er kjent for å være hardt arbeidende, og svært omsorgsfulle mennesker. Helt klart stolt over navnet. Anonymkode: 91916...322
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #13 Skrevet 9. mars 2018 Jeg liker det, men syns fortsatt etternavnet slekts egentlig hadde var finere/kulere. Min oldefar likte det ikke så han endret navn til stedet han kom ifra, det er fint og ikke så mange som har det heller. Men resten av slekta fikk helt hetta når jeg sa det andre var så fint, det kunne jeg vistnok ikke hete. Mine unger har faren sitt etternavn, men det blir nok borte såfort de blir 16år. De skriver ikke og bruker ikke det etternavnet om de ikke absolutt må. På skolen bruker de bare mellomnavnet, på legitimasjon må de bruke alt noe som har gjort de må skrive underskriften flere ganger når de skal fornye. Faren vet ikke de vil kutte ut navnet, ungene har dårlig kontakt med han og jeg orker ikke den kampen også. Så da får det heller komme som en bombe når de har gjort det. Anonymkode: acebf...f82
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #14 Skrevet 9. mars 2018 Jeg liker godt etternavnet til mannen min som jeg tok da vi giftet oss. Kun 8 stk som heter det i Norge og kun vår familie. I tillegg er det en lang og spennende historie bak navnet. Anonymkode: 7fa36...1ab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #15 Skrevet 9. mars 2018 Ungene har mitt etternavn, ikke så vanlig navn. Liker det ledig godt. Mannen har beholdt sitt sen navn. Anonymkode: c621b...288
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #16 Skrevet 9. mars 2018 Ja, og jeg kommer aldri til å bytte det. Var sjeleglad for at jeg var sta på det da eksen plutselig ville skilles Anonymkode: ce3e6...968
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #17 Skrevet 9. mars 2018 Jeg har et uvanlig etternavn og jeg liker det ikke! Det er med gammeldags utenlandsk staving slik at jeg alltid må forklare hvordan det uttales/staves. Jeg er fornøyd med slekten min, men navnet er ikke pent eller praktisk. Jeg beholdt likevel navnet da vi giftet oss, men det henger sammen med at jeg ikke ser hvorfor det skal være en selvfølge at jeg skal ta hans navn. Da vi snakket om det ble det klart både at han forventet at jeg gjorde det og at det ikke kunne falle ham inn å ta mitt etternavn uansett hva det måtte være. Da var valget enkelt for meg. I tillegg har jeg måttet leve hele livet med det navnet og om jeg liker det eller ikke er det en del av den jeg er. Anonymkode: 3019d...542
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #18 Skrevet 9. mars 2018 Jeg har alltid likt etternavnet mitt, selv om det har vært ganske upraktisk siden jeg nesten alltid må gjenta etternavnet flere ganger. Tror det nettopp bikket 200 som har etternavnet i landet, så nå begynner det jo å bli "mange" Jeg har i tillegg et fornavn som lett forveksles med to som er mer vanlige, så det kan være en utfordring å presentere seg En kommentar til anonym 08b... føler man seg mer unik? Jeg har for såvidt alltid likt at ikke andre heter det samme som meg (nå er det faktisk to til som heter det samme som meg, noe som er ganske pussig sammentreff siden vi ikke er i slekt og mitt fornavn er det også få som har), da slipper man forvekslinger. Men mer unik? Nei, det har jeg aldri følt meg. Navnet mitt er også et navn som slutter på -sen, selv om det altså ikke er en veldig vanlig kombinasjon med -sen. Anonymkode: 9d797...ff2
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #19 Skrevet 9. mars 2018 Sjekket nå og det er 917 personer i Norge som har pikenavnet mitt som etternavn Det er 210 stykker som har etternavnet jeg tok da jeg giftet meg til etternavn. Ingen av dem er altså av de mest brukte, men begge er litt langt og krunglete med mange konsonanter så det var ikke et alternativ å ha begge. Jeg liker etternavnet mitt, men jeg må ofte stave eller rette på uttalelse av det Anonymkode: 616fa...679
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #20 Skrevet 9. mars 2018 Jeg sjekket også og det er 178 personer i verden som har samme etternavn som meg. Jeg har hørt at det er 2 slekter og at begge stammer fra slektsgården med samme navn. Der er jeg forøvrig på besøk hver sommer, da jeg var liten var jeg masse der. Synes navnet mitt er kjempefint og byttet ikke da jeg giftet meg. Eksmannen har et like sjeldent etternavn og han var steil på at barna skulle ha hans, så de har mitt som mellomnavn. Min nåværende samboer sitt navn liker jeg virkelig ikke, han har en veldig rar slekt og han har en far som var skikkelig slem og det man kaller narsissist. Han fikk fengselsstraff pga det han gjorde mot familien sin etter mange år med mishandling. Han har det navnet og jeg kommer til å nekte at det barnet vi planlegger å få skal ha det navnet. Håper virkelig det ikke er viktig for han å videreføre etternavnet sitt. Anonymkode: 88c7e...b0b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #21 Skrevet 9. mars 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, det gjør jeg. Det er bare min slekt som har det navnet, vi er under 20 stk med det navnet Anonymkode: c46f9...d12 Samme her. Anonymkode: 563f0...6ca
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #22 Skrevet 9. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Samme her. Anonymkode: 563f0...6ca Kanskje vi er i slekt Anonymkode: c46f9...d12
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #23 Skrevet 9. mars 2018 Er veldig glad i etternavnet mitt. Ungene har også mitt etternavn. Det var viktig for meg å videreføre mitt samiske etternavn til barna. Mannen har beholdt sitt etternavn og tatt mitt som mellomnavn Anonymkode: bfe34...79f
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #24 Skrevet 9. mars 2018 Veldig glad i etternavnet mitt. Mitt navn har en tilhørighet, mennens navn er det flere tusen som har, og ingen tilknytning til et område. Kjempekjedelige kristiansen. Så våre barn har mitt etternavn, jeg blånekta at de skulle ha hans. Anonymkode: 865a1...d49
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2018 #25 Skrevet 10. mars 2018 Jeg bytter aldri , kan ta mannen sitt , men mitt som mellomnavn ( barnet vårt har mitt som mellomnavn ) vi er kun 4 stykker som heter det navnet . Min far og min tante, jeg og barnet mitt. Ettersom min far og tante er i 70 årene er det bare jeg og barnet som kan ta med navnet videre Anonymkode: 5f59d...251
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå