Superdolly Skrevet 9. mars 2018 #26 Skrevet 9. mars 2018 Du må gjerne vise ham tråden altså, men jeg har mine tvil om det hjelper noe som helst. Han vil kanskje bli sint fordi du har "hengt ham ut på nett". Muligens vil han også si at det er jo bare kvinnfolk som svarer og de vet faktisk ikke hva en mann tenker og føler. Du kan ikke endre ham. Det eneste du kan gjøre er å sette noen grenser for hva du vil finne deg i. Jeg hadde aldri funnet meg i at mannen min prøvde å tvinge meg til å gjemme bind og tamponger slik at han ikke skulle få øye på det. Da hadde jeg ledd ham ut og bedt ham få undersøkt hodet. Så hadde jeg med vilje latt bindpakka ligge framme på badet, bare fordi jeg kan bli temmelig trassig av og til (særlig når jeg har mensen). At han vil sove på sofaen en uke i måneden får nå være hans valg, hadde jeg tenkt. Vår sofa er ikke god å ligge på, så det hadde vært en straff nærmest. Men som sagt: Finn ut hva du synes er greit og hva som ikke er greit, og så forteller du ham dette. Og når han prøver seg med at "alle menn er enige med meg" så kan du slenge tilbake at det er argumenter unger bruker. "Alle andre" - særlig. Han har vel neppe snakket med ALLE menn i Norge om dette heller.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #27 Skrevet 9. mars 2018 Du får si til han at det er ekkelt at han har sæd i ballene og dermed kan du ikke ta i han eller ligge i samme seng som han..trusene han har brukt må han bare gjemme da det kan være sæd flekker i dem 😅 Anonymkode: 1b409...74b
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #28 Skrevet 9. mars 2018 Oi oi. Jeg trodde min mann var litt rar på dette før. Han syns mensen var ekkelt og var litt «redd» for det. Jeg plukket av han det, for å si det slik. Men jeg lar han slippe å tømme bossbøtta ved doen, og vi har ikke sex under mensen. Din mann er jo helt fanatisk! Det er IKKE normalt. Min 16 år gamle jente og hennes like gamle kjæreste har et helt normalt forhold til dette. Jeg har hørt hun si til han «jeg hoppet så mye at tampongem holdt på å dette ut» Anonymkode: 05a7a...233
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #29 Skrevet 9. mars 2018 31 minutter siden, Superdolly skrev: Var sterkt i tvil om jeg skulle svare her, men jeg ser for meg et av disse alternativene: 1. Du troller. 2. Samboeren din har en irrasjonell fobi. 3. Samboeren din er sprøyte gal. For du skjønner, alle vet at kvinner har mensen mer eller mindre regelmessig. Lillebroren min sykla på butikken og kjøpte bind til meg da han var 15 år. Jeg lå sammenkrøllet på sofaen med store smerter og han syntes det var for galt hvis jeg skulle måtte sykle selv. Mannen min har ingen som helst problemer med å kjøpe med tamponger eller bind fra butikken. Han sier heller ikke noe på at pakken med bind ligger fremme på badet noen timer før den havner inne i skapet. Du får anbefale samboeren din å bli homofil, så slipper han hele problemstillingen. Enig i alt Superdolly skriver her. Jeg kjenner kun to menn som er som din mann mtp. kvinners mens, Hi... begge to er homofile. Anonymkode: 5a6a4...425
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #30 Skrevet 9. mars 2018 Tror ikke det er noe du får gjort, dette er jo en angst/fobi. Veldig rart det er kvinnekroppen han som mann har en fobi mot da Men det er overhodet ikke normalt nei, selv om han kanskje ikke er alene om å få helt hetta av tanken på mensen så er det ikke normalt. Lurer på hvordan han ville vært på fødestua? Anonymkode: 97fb7...396
Pobie Skrevet 9. mars 2018 #31 Skrevet 9. mars 2018 Nei, det der er ikke normalt. Vi har ikke sex under mensen, men mest fordi JEG synes det er ekkelt. Mannen bryr seg ikke. Han tar på meg som normalt, kan prate om det uten problemer, og pakker med bind står fullt synlig i skapet. Han har selvfølgelig lov til å synes det er ekkelt, men jeg synes ikke du skal oppføre deg som om du er enig med han, dvs ikke gjem bind og tamponger, ikke prøv å gjemme at du har mensen, og prat om det hvis du vil.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #32 Skrevet 9. mars 2018 Har dere barn? Det er viktlig at hans angst ikke smitter over på barna, mensen er virkelig helt normalt. Det kan snakkes om og selvfølgelig skal bind og tamponger være tilgjengelig og ikke noe å skamme seg over. Jeg har to jenter på 9 og 11 år, selvfølgelig må man snakke om mensen, det skal ikke være skamfullt å kjøpe bind osv. Har jeg kjøpt en pakke bind står den gjerne på kjøkkenbenken til neste gang jeg skal opp på badet osv, det er virkelig ikke noe dere skal lage skam rundt. Anonymkode: 97fb7...396
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #33 Skrevet 9. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke det er noe du får gjort, dette er jo en angst/fobi. Veldig rart det er kvinnekroppen han som mann har en fobi mot da Men det er overhodet ikke normalt nei, selv om han kanskje ikke er alene om å få helt hetta av tanken på mensen så er det ikke normalt. Lurer på hvordan han ville vært på fødestua? Anonymkode: 97fb7...396 Klart man får gjort noe med fobier, men det er en jobb for profesjonelle. Eksponeringsterapi er nok tingen her! Anonymkode: 0b5e9...0a2
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #34 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klart man får gjort noe med fobier, men det er en jobb for profesjonelle. Eksponeringsterapi er nok tingen her! Anonymkode: 0b5e9...0a2 Hahaha, da skulle han vært med meg rett etter fødselen med førstemann. Jeg hadde blødd så mye under fødselen at jeg var skikkelig svimmel og uvel og fikk ikke være alene i tilfelle jeg skulle besvime. Mannen ble derfor med meg inn i dusjen på fødestuen så jeg fikk dusjet meg, jeg sto og holdt meg fast mens han dusjet meg, blodet randt nedover bena mine (renselse rett etter fødsel). Han måtte tørke meg, og siden jeg måtte holde meg fast i noe hele tiden var det han som dro på meg den digre engangstrusa med en bleie i også.... Mannen til hi hadde vel etter en så traumatisk opplevelse aldri kunne være i samme rom som en kvinne igjen Anonymkode: 97fb7...396
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #35 Skrevet 9. mars 2018 Det er da mere ekkelt å våkne med sædflekker på lakenet som man mest sannsynlig har ligget å rullet rundt i på natta. Udrk!!! Uansett, bor man i hus med en velfungerende og flott dame da er det at hun har mensen mest sannsynlig en del av dealen. Det er ham som har problemer, det er ikke du som er ekkel! Jeg tror jeg hadde tatt ham med på fvk, for han kommer mest sannsynlig aldri til å tro ett ord du sier i denne saken. Han må ha det utefra og få hjelp til å se at dette er noe han må jobbe med! Anonymkode: 10433...5c1
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #36 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er da mere ekkelt å våkne med sædflekker på lakenet som man mest sannsynlig har ligget å rullet rundt i på natta. Udrk!!! Uansett, bor man i hus med en velfungerende og flott dame da er det at hun har mensen mest sannsynlig en del av dealen. Det er ham som har problemer, det er ikke du som er ekkel! Jeg tror jeg hadde tatt ham med på fvk, for han kommer mest sannsynlig aldri til å tro ett ord du sier i denne saken. Han må ha det utefra og få hjelp til å se at dette er noe han må jobbe med! Anonymkode: 10433...5c1 Mener du seriøst at dette er et problem som skal tas med på fvk? Herregud, ikke rart det er lang ventetid hvis det kommer sånt noe tull Anonymkode: dccdb...aea
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #37 Skrevet 9. mars 2018 Jeg synes mensen er ekkelt, men derifra til ikke å kunne sove sammen og gjemme bind ol må da være forskjellen på frisk og psyk dame Anonymkode: e5aa1...4ab
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #38 Skrevet 9. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hahaha, da skulle han vært med meg rett etter fødselen med førstemann. Jeg hadde blødd så mye under fødselen at jeg var skikkelig svimmel og uvel og fikk ikke være alene i tilfelle jeg skulle besvime. Mannen ble derfor med meg inn i dusjen på fødestuen så jeg fikk dusjet meg, jeg sto og holdt meg fast mens han dusjet meg, blodet randt nedover bena mine (renselse rett etter fødsel). Han måtte tørke meg, og siden jeg måtte holde meg fast i noe hele tiden var det han som dro på meg den digre engangstrusa med en bleie i også.... Mannen til hi hadde vel etter en så traumatisk opplevelse aldri kunne være i samme rom som en kvinne igjen Anonymkode: 97fb7...396 Haha min mann måtte også dusje meg 😂 Anonymkode: c4860...ac2
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #39 Skrevet 9. mars 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du seriøst at dette er et problem som skal tas med på fvk? Herregud, ikke rart det er lang ventetid hvis det kommer sånt noe tull Anonymkode: dccdb...aea Når det er så ille at han ikke kan fungere normalt i hverdagen med henne hver gang hun har mensen og han ødelegger hennes selvtillit og selvværd ved sin oppførsel så mener jeg det er på sin plass. Hun kan jo også velge å bare gi opp. Men det er jo absolutt ingen god løsning. Mannen ser ikke selv at det er et problem. Dermed er det ingen andre steder å gå for å få hjelp. Det holder på å ødelegge ekteskapet. På hvilken måte er dette for bagatellaktig til å få hjelp på fvk? Herlighet. Små saker blir over tid store saker. Anonymkode: 10433...5c1
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #40 Skrevet 9. mars 2018 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener du seriøst at dette er et problem som skal tas med på fvk? Herregud, ikke rart det er lang ventetid hvis det kommer sånt noe tull Anonymkode: dccdb...aea Jeg synes ikke anonym som foreslo fvk er helt på jordet. Det er jo tydelig at det er langt mer som er dårlig i dette forholdet enn bare det at mannen har denne fobien. I et forhold skal man ikke bygge hverandre ned. Her er det et forhold hvor Hi får høre ca. hver fjerde uke at hun er motbydelig, så motbydelig at mannen ikke en gang greier å ta på henne. Det å så tydelig vise henne at han avskyr henne og ser på henne som skitten og ekkel er forferdelig respektløst. Dette er noe som skaper stor avstand i forholdet, det kan bygge ned HI psykisk. Om han får fortsette slik så er jeg ikke i tvil om at dette forholdet på sikt kommer til å ryke og/eller at HI får større problemer med sitt selvbilde pga. mannen. Hun kan jo ikke være seg selv, hun kan ikke være kvinne, hun må skjule at hun har en kropp som fungerer som den skal, og hun påtvinges en skamfølelse rundt sin kropp. Det mannen gjør er en form for nedpsyking av HI - fordi han selv ikke tar tak i egen psykiske sykdom. Hi - min eks spurte meg en gang "hvorfor har du aldri bedt meg om å kjøpe bind eller tamponger til deg? jeg har ikke noe imot å gjøre det om du trenger det, for det er jo helt normalt". Jeg hadde aldri bedt ham om det fordi jeg hadde husket å kjøpe det selv, men hadde selvfølgelig bedt ham om å gjøre det om jeg hadde glemt det selv. En gang hadde det kommet en bloddråpe på lakenet, da var det han som skiftet og satte på vasken før jeg hadde kommet så langt. Han var alltid ekstra oppmerksom de dagene jeg hadde mensen, vi hadde ikke sex da mensen var på det sterkeste, og da måtte jo nærhetsdosen fylles på annen måte Din mann har psykiske problemer og trolig angst, HI. Som jeg skrev over her et sted, jeg kjenner to menn med en så sterk motvilje mot kvinners mens, og begge er homofile, og de mener jeg kan "unnskyldes" til en viss grad. Anonymkode: 5a6a4...425
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #41 Skrevet 9. mars 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når det er så ille at han ikke kan fungere normalt i hverdagen med henne hver gang hun har mensen og han ødelegger hennes selvtillit og selvværd ved sin oppførsel så mener jeg det er på sin plass. Hun kan jo også velge å bare gi opp. Men det er jo absolutt ingen god løsning. Mannen ser ikke selv at det er et problem. Dermed er det ingen andre steder å gå for å få hjelp. Det holder på å ødelegge ekteskapet. På hvilken måte er dette for bagatellaktig til å få hjelp på fvk? Herlighet. Små saker blir over tid store saker. Anonymkode: 10433...5c1 Jeg tenker at han er mer mat for psykolog enn for fvk Anonymkode: dccdb...aea
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #42 Skrevet 9. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at han er mer mat for psykolog enn for fvk Anonymkode: dccdb...aea Dette. Det er ikke paret som har problemer, det er et individ som har en fobi. Anonymkode: 98e55...362
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #43 Skrevet 9. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette. Det er ikke paret som har problemer, det er et individ som har en fobi. Anonymkode: 98e55...362 Er sikkert ikke noen som er uenig i at det er han som eier problemet. Men saken er jo at han som har angsten/fobien mener han ikke har et problem, og det er et problem for paret. Det er også et problem for paret når hans adferd påvirker paret og Hi negativt. Dermed er fvk et fornuftig sted å begynne. Det er også mer trolig at han vil innse problemet og da kanskje søke hjelp for sitt problem om nøytrale fagpersoner også kommer inn for å hjelp dem. Bruker man din og den andre anonyms logikk så kan man jo si akkurat det samme med de fleste andre parproblemer. Mann som ikke bidrar hjemme - fvk, nei? Det er jo han som har problemer med latskap. Slår mannen - fvk, nei! Det er jo mannen som trenger behandling. Anonymkode: 5a6a4...425
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #44 Skrevet 9. mars 2018 Han her hadde jeg aldri klart å tatt seriøst. Jeg hadde latt bind og tampongpakker ligge rundt, selv når jeg ikke hadde hatt mensen, ertet han om «jentelus» om han ikke turte å ta på meg og ropt ut ting som «MENSEN-ALARM! Weee-oooo-weee-oooo!» hver gang jeg hadde fått det. Prøv å pranke han litt, og gjør narr av ham, ikke la han prøve å få deg til å føle skam. Snakk om mensen, kjøp bind/tamponger når du er sammen med han, legg pakker rundt omkring der han minst venter det. Anonymkode: 8e81e...73e
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #45 Skrevet 9. mars 2018 Min også oppførte seg som en idiot når jeg hadde mensen. En periode vurderte jeg å bo et annet sted. Han kunne bli rasende hvis en innpakket tampong trakk igjennom papiret og han i fullt raseri begynte å skrubbe søppelkassen og lokket. Spilte ingen rolle om det var min tampong eller noen som hadde vært på besøk. Hvis det lå antydning til spor av blod i toalettet etter at det var skyllet ned, startet han med klor og kost å vaske mens han bannet og svor. Dro meg inn på badet og viste meg og spurte om jeg virkelig mente at det skulle se sånn ut.. nå er jeg helt paranoid på blodspor og jeg går ut med søplet med en gang jeg legger noe i bøtta. Noe så nedverdigende og flaut gidder jeg ikke igjen. Anonymkode: 7eacd...dfe
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2018 #46 Skrevet 9. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min også oppførte seg som en idiot når jeg hadde mensen. En periode vurderte jeg å bo et annet sted. Han kunne bli rasende hvis en innpakket tampong trakk igjennom papiret og han i fullt raseri begynte å skrubbe søppelkassen og lokket. Spilte ingen rolle om det var min tampong eller noen som hadde vært på besøk. Hvis det lå antydning til spor av blod i toalettet etter at det var skyllet ned, startet han med klor og kost å vaske mens han bannet og svor. Dro meg inn på badet og viste meg og spurte om jeg virkelig mente at det skulle se sånn ut.. nå er jeg helt paranoid på blodspor og jeg går ut med søplet med en gang jeg legger noe i bøtta. Noe så nedverdigende og flaut gidder jeg ikke igjen. Anonymkode: 7eacd...dfe Han gikk langt over grensen, men å la det være blodspor i toalettet, eller blodige tamponger/bind synlig er ikke delikat i det hele tatt! Det er også nedverdigende og flaut😝 Anonymkode: 4feed...fb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå