Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fine barn og en mann som er alt jeg kan ønske meg, men han ønsker ikke sex lengre. Vi har hatt sex 2 ganger på 2,5 år og jeg ønsker ikke å leve i sølibat. Jeg har prøvd å snakke med han, men han sier bare at han har ikke lyst. Han viser på hele seg at han ikke vil snakke om det. Hva skal jeg gjøre? Jeg kan ikke tvinge han og han er en fantastisk far og en god mann utenom akkurat den biten. Vi er som gode venner som bor sammen 

Anonymkode: 4dec4...395

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne levd uten sex en lengre periode hvis mannen var syk. Men jeg hadde ikke levd uten sex sammen med en mann som hadde null tanke for mine behov, og null ønske til å snakke om årsaken til hans sexnekt og null vilje til å gjøre noe med det.

Da hadde jeg sagt at vi måtte hatt et åpent forhold, men at han da også måtte vurdert risikoen for at jeg fikk følelser for en fast elsker. Kjenner jeg meg selv rett ville det uansett vært begynnelsen på slutten av forholdet.

Du hverken kan eller bør tvinge ham til å ha sex. Men du kan sette grenser for deg selv. Du sier du har en mann som er alt du kan ønske deg. Jeg er uenig. En mann som var alt du kunne ønske deg ville kommunisert med deg, ville ønsket å finne løsninger, snakket om at det manglende sexlivet og manglende nærhet er en trussel mot forholdet. Å ikke gjøre dette vitner for meg om en mann med liten evne til kommunikasjon om viktige ting, om lite respekt for deg, liten vilje til å jobbe for å bevare forholdet...

Få ham med på familievernkontoret?

Anonymkode: e70df...7fb

Skrevet

Takk for råd. Jeg tenker at hvis jeg sier at jeg vil ha et åpent forhold siden han ikke vil ha sex, blir det indirekte å tvinge han til å ha sex. Og som du skriver, jeg hadde garatert fått følelser om jeg hadde hatt en fast elsker. 

Når du skriver det sånn, er jeg helt enig i at han ikke er alt jeg ønsker. Det virker som han har mistet hele behovet for nærkontakt og sex. Å snakke om ting har han aldri vært god til. Jeg er sikker på at han er fornøyd med slik ting er nå.

Jeg har nevnt familierådgivning, men han virker ikke interessert. For han er forholdet topp.

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd han hadde funnet seg ei ny, men det er jeg helt sikker på at han ikke har. Han har ikke vært syk og jeg har heller ikke endret meg slik at jeg ikke lengre er attraktiv. Når jeg en sjelden gang går på byn, blir jeg sjekket opp. Jeg frykter at blir jeg full nok, kommer jeg til å bli med noen hjem

Anonymkode: 4dec4...395

Skrevet

Dette må dere jo bare snakke om, enten med hverandre eller sammen med en terapeut. 

Hvis han tidligere hadde et vanlig sexliv, så er det en grunn til endringen. Det må dere komme til bunns i sammen, og søke hjelp for eventuelle fysiske eller psykiske grunner.

Anonymkode: 01472...904

Skrevet

Men altså. Saken er jo den at selv om han kan bestemme seg for at HAN aldri vil ha sex igjen, så kan han ikke ta den avgjørelsen på vegne av deg. Du har bestemt at du ikke vil leve i sølibat. Så du kan også si at når han nå ikke ønsker sex, så må du ha det med noen andre. Det er for det første ikke synonymt med "åpent forhold", og det er heller ikke noe press på ham - du tar jo ikke fra ham noe han savner! Du gir til noen andre det han ikke vil ha. Om du "får følelser" eller ikke for en fast elsker skal han da drite langt i - ektemannen står da selv fritt til å både dyrke og bryte med det som finnes av følelser i forholdet mellom dere. Hvis all kos, nærhet, kyss, sex og intime samtaler er borte: hva er det da han har grunn til å være sjalu på? At du deler slike ting med en som faktisk vil ha det...? 

Anonymkode: 1e691...29c

Skrevet

Har han vært hos lege? Jeg ville prøvd igjen å snakke om det, men om han ikke vil hadde jeg krevd at han gikk til lege og at han var med på familievernkontoret for å snakke om videre samliv. Han kan ikke få i pose og sekk, han kan ikke nekte sex OG nekte å gjøre noe med det, finne ut om det har årsaker som kan gjøres noe med, etc.

Anonymkode: 84c1c...06d

Skrevet

Jeg er enig med anonym ...29c. Han kan selvsagt bestemme at han ikke vil ha sex mer, men han kan ikke bestemme at du ikke skal ha det. Så hvis han nekter å snakke om det, synes jeg du skal si til ham at du har bestemt deg for å ha sex to ganger i uken, og når han verken vil delta eller snakke om det finner du noen andre å gjøre det med.

Så synes jeg du skal blåse i at han viser med hele seg at han ikke vil snakke om det. Hva så? Han nekter deg noe som er viktig for deg, så da får han enten hoste opp en forklaring og kommunisere, eller så må han innse at denne oppførselen får følger. Ring familievernkontoret og fortell ham når han skal møte opp. Nekter han, så sier du at siden han ikke er villig til å jobbe med forholdet så blir dette mekling.

Skrevet

Dessverre kan jeg forstå hvordan mannen din har det. Jeg har ingen sexlyst (ikke lyst på mannen hvertfall). Det er tungt og vanskelig, og for meg bunner det i en kombinasjon av at jeg er sykt sliten, og at jeg sliter med manglende følelser for mannen. 

Jeg prøver å ha sex av og til, for å se om det kan våkne til liv og pga dårlig samvittighet. Enn så lenge har det ikke blitt bedre. Jeg har vel hatt det sånn over ett år. 

Jeg synes likevel ikke dette er nok for å splitte opp familien. Men det gjenstår å se om mannen orker dette. Samholdet forsvinner når man slutter å ta på hverandre synes jeg. 

For din del blir det jo et valg om du vil leve slik for barnas skyld, eller om du vil gå og få det bedre med deg selv. En elsker hadde ikke vært et alternativ for min del, men vi er forskjellige. 

Anonymkode: 4f621...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...