Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #26 Skrevet 7. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt arbeidstrening i butikk, jeg var kun ekstra bemanning for dem. ingen som fikk mindre timer pga jeg var der, og de synes det var fint å ikke stresse seg ihjel på dager de fikk varer. kan jeg spørre om du jobber i coop kjeden? obs? Anonymkode: 9aa7e...8f0 Spurte du de andre ansatte om det? Om. Det var noe kutt for de? Vi snakker ikke om det til de som er på arbeidstrening hos oss. Anonymkode: b517a...6b1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #27 Skrevet 7. mars 2018 Jeg jobber ikke i de kjedene, men konkurrent.. Tar selvfølgelig de "nye" godt i mot. Hjelper dem, viser osv... Alle har hatt de kjipe første dagene på jobb og vet hvor fælt det kan være. Men når ukene går og du har mindre timer.. Kan ikke ta de nye, ikke deres feil.. Så kan du starte en diskusjon med sjefen, garantert ikke ekstra timer! Anonymkode: f8f0d...43e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #28 Skrevet 7. mars 2018 Det systemet der er jo bare tull. Vår tids slaveri. Spesielt når det viser seg at de som har vært i arbeidstrening via Nav har dårligere odds enn de som "bare" har vært arbeidsledige. Hvor lenge var det hun unge tobarnsmora gikk og spadde grus for kommunen for luselønn? To-tre år? Anonymkode: e40f9...dad
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #29 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Akkurat!!! Jeg har jobbet det dobbelt så mange prosent i lang tid.. Nå er jeg satt til ansettelseprosent, mens praktikanter jobber... Anonymkode: f8f0d...43e Hvis du har jobbet mange flere timer de siste 12 mnd kan du kreve høyere stilling. Ta kontakt med fagforeningen din for hjelp. Dersom du jobber noen timer ekstra nå og da betyr det at du har takker ha til ekstravakter uten at det er noen forpliktelse i det fra hverken den ansatte eller arbeidsgiver. Anonymkode: 60367...fd3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #30 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei,de kan ikke «styre» butikken alene. Det bruker de som regel ikke og gjøre for sjefen er på jobb..men de bruker nav fremfor faste ansatte😔 når de 3-4-5-6 mnd er over, har de ikke jobb til praktikanten. Og nav finner ny plass til dem. Anonymkode: b517a...6b1 Jeg tror jeg hadde gitt et lite tips til Nav om at butikken utnytter praktikantene? Er det arbeidsløse, eller folk på AAP det er snakk om her? Anonymkode: 13da2...5ba
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #31 Skrevet 8. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Så lenge de bare har kontrakt på 20% stilling eller 15 timer i uka FKS, kan sjefen kutte alt utenom. I de fleste butikker har man kontrakt på mye mindre enn hva man jobber. Anonymkode: b517a...6b1 Det stemmer. Anonymkode: 7e1b4...cdf
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #32 Skrevet 8. mars 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror jeg hadde gitt et lite tips til Nav om at butikken utnytter praktikantene? Er det arbeidsløse, eller folk på AAP det er snakk om her? Anonymkode: 13da2...5ba De vi har hatt er arbeidsløse,fleste sliter med angst Anonymkode: b517a...6b1
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2018 #33 Skrevet 8. mars 2018 Synes det er hårreisende at de kan holde på slik. Et nav-tiltak burde bare vare noen mnd, ikke årevis. Når du i tillegg får stort ansvar i butikken og lærer opp nyansatte mens du selv jobber for knappenåler og glansbilder, er det noe som ikke stemmer. https://www.tv2.no/a/9547612/ Anonymkode: 2fada...e0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå