Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #1 Skrevet 7. mars 2018 Jeg lurer egentlig på hvor mange av dere som er butikkmedarbeidere, som evt har fått redusert stilling, timeantall ol. Pga av butikken har tatt inn folk på arbeidstrening? Anonymkode: f8f0d...43e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #2 Skrevet 7. mars 2018 Det er vel ikke vanlig? Vi har hatt en dame siste månedene, men hun får jo lønna si fra nav så hun går på toppen av oss andre. Vi er rett og slett bedre bemannet pga henne og det er deilig. Anonymkode: 38706...c98
Attpåklatten4 Skrevet 7. mars 2018 #3 Skrevet 7. mars 2018 Skulle ønske det var samme hos oss.. Ja de skal gå som "ekstra", men hos oss er det nå tre stykker.. Vi blir overflødig og så kutter de våres vakter pga budsjett!!!
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #4 Skrevet 7. mars 2018 3 minutter siden, Attpåklatten4 skrev: Skulle ønske det var samme hos oss.. Ja de skal gå som "ekstra", men hos oss er det nå tre stykker.. Vi blir overflødig og så kutter de våres vakter pga budsjett!!! Det bør dere varsle Nav om, for det er vel egentlig ikke helt lovlig. Anonymkode: 74c94...c13
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #5 Skrevet 7. mars 2018 Personer på arbeidstrening skal ikke gå inn i orfinær turnus. Derved således enkelt å sjekke benanningdplsben og se om det er førre ansatte på jobb nå enn tidligere. Hvis dere får redusert stilling må det foreligge en endringsoppsigelse. Og den skal være saklig. Dersom du mener oppsigelsen skyldes at vaktene tas av folk på arbeidstrening må du bestride oppsigelsen. Anonymkode: 60367...fd3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #6 Skrevet 7. mars 2018 Nei er nok ikke det!!! Men jeg får vel tvilsomt vaktene mine tilbake om jeg varsler... 😏 Står mellom barken og veden. Trenger timene selv, men ønsker selvsagt at flere skal komme tilbake /få seg jobb. Anonymkode: f8f0d...43e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #7 Skrevet 7. mars 2018 Er ikke oppsigelse. De sier: pga av budsjett må vi stramme inn på timeantall. MEN!!! de timene jeg hadde onsdager i kassa, er nå overtatt av en "naver" mens jeg går hjemme.. Anonymkode: f8f0d...43e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #8 Skrevet 7. mars 2018 Hadde 2 "praktikanter" i arbeidsutprøving i vel 1,5 år der dem stakkars sto og pakket ut varer dag ut og dag inn..fikk ikke lært seg noen ting! Sjefen utnyttet den gratise arbeidakraften til det maksimale. Fikk se tekst meldinger sjefen hadde sendt til den ene av dem...det sto "hvor i helvette er du" da var stakkarsen påtur til møte med nav som han selfølgelig hadde informert om i forkant. Og en mld sto det" du er fan ikke syk" da hadde stakkaren influensa. Han var aldri borte til vanlig! Anonymkode: b8feb...479
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #9 Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde 2 "praktikanter" i arbeidsutprøving i vel 1,5 år der dem stakkars sto og pakket ut varer dag ut og dag inn..fikk ikke lært seg noen ting! Sjefen utnyttet den gratise arbeidakraften til det maksimale. Fikk se tekst meldinger sjefen hadde sendt til den ene av dem...det sto "hvor i helvette er du" da var stakkarsen påtur til møte med nav som han selfølgelig hadde informert om i forkant. Og en mld sto det" du er fan ikke syk" da hadde stakkaren influensa. Han var aldri borte til vanlig! Anonymkode: b8feb...479 De sluttet begge 2 etter 1,5 år! Anonymkode: b8feb...479
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #10 Skrevet 7. mars 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke oppsigelse. De sier: pga av budsjett må vi stramme inn på timeantall. MEN!!! de timene jeg hadde onsdager i kassa, er nå overtatt av en "naver" mens jeg går hjemme.. Anonymkode: f8f0d...43e Det er ikke noe som heter å «stramme inn på timeantall». Du har krav på det timetallet elker den stillingsstørrelsen dom står i kontrakten din Anonymkode: 60367...fd3
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #11 Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe som heter å «stramme inn på timeantall». Du har krav på det timetallet elker den stillingsstørrelsen dom står i kontrakten din Anonymkode: 60367...fd3 Det er veldig vanlig i butikkbransjen å ha kontrakt på mye færre timer enn man faktisk jobber Anonymkode: 38706...c98
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #12 Skrevet 7. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er veldig vanlig i butikkbransjen å ha kontrakt på mye færre timer enn man faktisk jobber Anonymkode: 38706...c98 Akkurat!!! Jeg har jobbet det dobbelt så mange prosent i lang tid.. Nå er jeg satt til ansettelseprosent, mens praktikanter jobber... 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe som heter å «stramme inn på timeantall». Du har krav på det timetallet elker den stillingsstørrelsen dom står i kontrakten din Anonymkode: 60367... Anonymkode: f8f0d...43e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #13 Skrevet 7. mars 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Akkurat!!! Jeg har jobbet det dobbelt så mange prosent i lang tid.. Nå er jeg satt til ansettelseprosent, mens praktikanter jobber... Anonymkode: f8f0d...43e Beklager skrivefeil... Det er sent og på tlf 😉 Anonymkode: f8f0d...43e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #14 Skrevet 7. mars 2018 Desverre kan bedriften kutte ned til det dere har på kontrakten, så lenge nav praktikant ikke er alene på jobb er det ikke noe og melde fra om til nav..da kan dere ikke «bevise» noe😔 syns det er kjempesynd når de utnytter systemet på den måten..jobber selv i butikk Anonymkode: b517a...6b1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #15 Skrevet 7. mars 2018 Men har disse praktikantene lov å jobbe alene? Er de ikke på arbeidstrening for å se hvor mye de klarer å jobbe? Eller er de der fordi de klarer å jobbe, men ikke klarer å skaffe seg jobb? Uansett bør nav få vite at deres klienter i arbeidstrening bli utnyttet. Det burde vært en klar regel på slikt. Trening i 3 mnd, vil du forlenge, så ansett personen selv. Anonymkode: 0725d...e63
Attpåklatten4 Skrevet 7. mars 2018 #16 Skrevet 7. mars 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Desverre kan bedriften kutte ned til det dere har på kontrakten, så lenge nav praktikant ikke er alene på jobb er det ikke noe og melde fra om til nav..da kan dere ikke «bevise» noe😔 syns det er kjempesynd når de utnytter systemet på den måten..jobber selv i butikk Anonymkode: b517a...6b1 Det er akkurat det... Ingenting å slå i bordet med, men er feil for alle parter, utenom butikksjef.. 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er veldig vanlig i butikkbransjen å ha kontrakt på mye færre timer enn man faktisk jobber Anonymkode: 38706...c98 Akkurat!!! Jeg har jobbet det dobbelt så mange prosent i lang tid.. Nå er jeg satt til ansettelseprosent, mens praktikanter jobber... 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ikke noe som heter å «stramme inn på timeantall». Du har krav på det timetallet elker den stillingsstørrelsen dom står i kontrakten din Anonymkode: 60367...
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #17 Skrevet 7. mars 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men har disse praktikantene lov å jobbe alene? Er de ikke på arbeidstrening for å se hvor mye de klarer å jobbe? Eller er de der fordi de klarer å jobbe, men ikke klarer å skaffe seg jobb? Uansett bør nav få vite at deres klienter i arbeidstrening bli utnyttet. Det burde vært en klar regel på slikt. Trening i 3 mnd, vil du forlenge, så ansett personen selv. Anonymkode: 0725d...e63 Nei,de kan ikke «styre» butikken alene. Det bruker de som regel ikke og gjøre for sjefen er på jobb..men de bruker nav fremfor faste ansatte😔 når de 3-4-5-6 mnd er over, har de ikke jobb til praktikanten. Og nav finner ny plass til dem. Anonymkode: b517a...6b1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #18 Skrevet 7. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei,de kan ikke «styre» butikken alene. Det bruker de som regel ikke og gjøre for sjefen er på jobb..men de bruker nav fremfor faste ansatte😔 når de 3-4-5-6 mnd er over, har de ikke jobb til praktikanten. Og nav finner ny plass til dem. Anonymkode: b517a...6b1 Og de ansatte får tilbake timene sine Anonymkode: 0725d...e63
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #19 Skrevet 7. mars 2018 Å butikken tar inn en ny eller to på arbeidstrening, så fort en har avsluttet. Gratis arbeidskraft, kjipt for ansatte og den som har vært "utplassert" Anonymkode: f8f0d...43e
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #20 Skrevet 7. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Og de ansatte får tilbake timene sine Anonymkode: 0725d...e63 Nei, da kommer ny naver inn! Anonymkode: 91638...807
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #21 Skrevet 7. mars 2018 48 minutter siden, Attpåklatten4 skrev: Skulle ønske det var samme hos oss.. Ja de skal gå som "ekstra", men hos oss er det nå tre stykker.. Vi blir overflødig og så kutter de våres vakter pga budsjett!!! Å nedbemanne ansatte på dette grunnlaget mener jeg at vil være ulovlig oppsigelse. Anonymkode: 7e1b4...cdf
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #22 Skrevet 7. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, da kommer ny naver inn! Anonymkode: 91638...807 Og da må de ansatte trå til å lære opp naveren og får timene sine en av tre mnd. Hyggelig det da. Kjipt å basere seg på en lønn man egentlig ikke har også Anonymkode: 0725d...e63
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #23 Skrevet 7. mars 2018 Vêr om mange butikker i Norge i min kjede som ikke hadde klart seg uten nav, pga timekutt kontra det som kreves av de:/ Anonymkode: b517a...6b1
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #24 Skrevet 7. mars 2018 Jeg har hatt arbeidstrening i butikk, jeg var kun ekstra bemanning for dem. ingen som fikk mindre timer pga jeg var der, og de synes det var fint å ikke stresse seg ihjel på dager de fikk varer. kan jeg spørre om du jobber i coop kjeden? obs? Anonymkode: 9aa7e...8f0
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #25 Skrevet 7. mars 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Å nedbemanne ansatte på dette grunnlaget mener jeg at vil være ulovlig oppsigelse. Anonymkode: 7e1b4...cdf Så lenge de bare har kontrakt på 20% stilling eller 15 timer i uka FKS, kan sjefen kutte alt utenom. I de fleste butikker har man kontrakt på mye mindre enn hva man jobber. Anonymkode: b517a...6b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå