Gå til innhold

50/50 eller ikke ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for alle svar

8 og 6 åringen gråter hver kveld for de savner far, så er barna jeg tar 50/50 for tilfelle.

far må være rask på jobb, så kan derfor ikke bo 40 minutter unna, ringer de han trenger de han på 5-10 minutter,og da kan han ikke bo så langt unna.

Bil har jeg ikke råd til og ikke far ennå heller, så det får man ta når økonomien blir mer stabil.

Far og jeg er enig om 2500 i mnd frem til han begynner og tjene mer da øker vi til 6000 i mnd, han har 3mnd prøvetid først.

barna går alltid først uansett både for meg og far

Anonymkode: 59b5d...a06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men viss far skal være raskt på jobb, hvem skal ta seg av barna om de bor hos han?

 

Hva om han må raskt på jobb torsdag-mandag når han har barna? Hvordan skal han frakte barna til skole Og barnehage disse dagene og så komme seg på jobb i rett tid?

 

Skal han ta fri hver torsdag-mandag når han har barna? 

Dersom dere er så gode venner og setter barna i fokus bør barna bo i huset deres hele tiden, så får far komme hjem til dere og ha samvær når det er skole dagen etter og så ta de til sin leilighet i helger og ferier. Far får enten bo på gjesterommet eller så får du flytte til leiligheten til far mens han har samvær.

 

det er veldig få jobber som krever at folk er på jobb 5 minutter etter at de får beskjed. Har han ikke fast arbeidstid? Selv som vikar skjønner arbeidsgiver at folk har reisevei til jobb. Hva slags jobb er dette?

Anonymkode: 4d9cf...390

Skrevet

Ingen arbeidsgiver kan med loven i hånd kreve at arbeidstakere stiller på urimelig kort varsel. Man kan ha, i en begrenset periode, avtalt at man ikke skal oppholde seg lenger unna enn at man kan overholde en responstid på en time. Da får man også klekkelig betalt for å være så tilgjengelig. 

Det du gjør her er og forsvare hvorfor far må få i pose og sekk. Om han ikke kan bo i nærheten av ungene så de kan få det trygt og godt og stabilt, så må han finne en annen jobb eller finne seg i å ha de mindre. 

De kommer ikke til å ha det bra ved å bo sånn. Uansett hvor mye de gråter og savner faren sin, så er det ikke til det beste for de. Les litt om 50/50, hva det krever og hvor godt det egentlig er. Vi lager oss en falsk sannhet om at det er til det beste for barna, men det er tull. Tro jeg, jeg har gjort det samme! Og hadde jeg visst da det jeg vet nå så hadde jeg aldri noensinne gått med på det. Mitt barn har hatt og har det utrolig tøft nå, i kjølevannet av en 50/50 deling JEG trodde hun ønsket. Hun ønsket kun det hun trodde var riktig... 

Anonymkode: 0946e...581

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen arbeidsgiver kan med loven i hånd kreve at arbeidstakere stiller på urimelig kort varsel. Man kan ha, i en begrenset periode, avtalt at man ikke skal oppholde seg lenger unna enn at man kan overholde en responstid på en time. Da får man også klekkelig betalt for å være så tilgjengelig. 

Det du gjør her er og forsvare hvorfor far må få i pose og sekk. Om han ikke kan bo i nærheten av ungene så de kan få det trygt og godt og stabilt, så må han finne en annen jobb eller finne seg i å ha de mindre. 

De kommer ikke til å ha det bra ved å bo sånn. Uansett hvor mye de gråter og savner faren sin, så er det ikke til det beste for de. Les litt om 50/50, hva det krever og hvor godt det egentlig er. Vi lager oss en falsk sannhet om at det er til det beste for barna, men det er tull. Tro jeg, jeg har gjort det samme! Og hadde jeg visst da det jeg vet nå så hadde jeg aldri noensinne gått med på det. Mitt barn har hatt og har det utrolig tøft nå, i kjølevannet av en 50/50 deling JEG trodde hun ønsket. Hun ønsket kun det hun trodde var riktig... 

Anonymkode: 0946e...581

Klem til deg 🌸 

Jeg vurderer å flytte til en annen by for å unngå fars manipulasjon av barns og stadig mas på dem om 50/50. Det er en elendig grobunn for en god oppvekst om barn skal være til for å tilfredsstille foreldres behov for å være god forelder. Det er det 50/50 handler om i mange tilfeller. Barn skal bære til for seg selv. Leke, danse, være med venner, henge rundt. Skilsmisse og lokking fra foreldre som ikke barnet bor fast med er så mye mere ødeleggende enn folk aner.

Anonymkode: 1ef1e...488

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

8 og 6 åringen gråter hver kveld for de savner far, så er barna jeg tar 50/50 for tilfelle.

far må være rask på jobb, så kan derfor ikke bo 40 minutter unna, ringer de han trenger de han på 5-10 minutter,og da kan han ikke bo så langt unna.

Bil har jeg ikke råd til og ikke far ennå heller, så det får man ta når økonomien blir mer stabil.

Far og jeg er enig om 2500 i mnd frem til han begynner og tjene mer da øker vi til 6000 i mnd, han har 3mnd prøvetid først.

barna går alltid først uansett både for meg og far

Anonymkode: 59b5d...a06

Dette henger jo ikke på greip.

Om han sitter hjemme i sin nye leilighet med en 6 og 8 åring og får telefon fra jobb så må han stille på 5 minutter? Hva skal han gjøre med barna da? Om han først må følge barna til barnehage/skole og så tilbake på jobb vil det ta 1,5 til 2 timer før han er på jobb. Det vil ta kortere tid for han å komme seg på jobb om han bor i nærheten av barnas barnehage og skole så han bare kan levere de på vei til jobb og slippe reise frem og tilbake.

Anonymkode: d3eff...9a7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

8 og 6 åringen gråter hver kveld for de savner far, så er barna jeg tar 50/50 for tilfelle.

far må være rask på jobb, så kan derfor ikke bo 40 minutter unna, ringer de han trenger de han på 5-10 minutter,og da kan han ikke bo så langt unna.

Bil har jeg ikke råd til og ikke far ennå heller, så det får man ta når økonomien blir mer stabil.

Far og jeg er enig om 2500 i mnd frem til han begynner og tjene mer da øker vi til 6000 i mnd, han har 3mnd prøvetid først.

barna går alltid først uansett både for meg og far

Anonymkode: 59b5d...a06

Jeg skjønner ikke dette, hvordan har får tenkt å løse det? Hvordan skal det gå i praksis? Det er jo ikke å sette barna først?

Anonymkode: 0e955...120

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

8 og 6 åringen gråter hver kveld for de savner far, så er barna jeg tar 50/50 for tilfelle.

far må være rask på jobb, så kan derfor ikke bo 40 minutter unna, ringer de han trenger de han på 5-10 minutter,og da kan han ikke bo så langt unna.

Bil har jeg ikke råd til og ikke far ennå heller, så det får man ta når økonomien blir mer stabil.

Far og jeg er enig om 2500 i mnd frem til han begynner og tjene mer da øker vi til 6000 i mnd, han har 3mnd prøvetid først.

barna går alltid først uansett både for meg og far

Anonymkode: 59b5d...a06

Dette blir bare mer og mer merkelig. Jeg har ALDRI hørt om slike jobbsituasjoner som han skal ha (bortsett fra enkelte jobber, der man har vaktperioder. Vaktperiodene er da avløst av lange perioder uten vakt, og det er godt betalt!). Er du sikker på at han ikke fører deg bak lyset og forteller deg usannheter? Du fremstår som veldig godtroende (i mangel på et bedre ord som ikke sårer).

Som de andre svarer, far kan ikke ha NOE samvær på ukedager, der det er nødvendig med transport. Dere utsetter jo barna for forferdelig lange reiseveier (med offentlig transport??). 

Har dere noe veiledning/hjelp i livssituasjonen deres? Dere har jo ingenting i orden.... 

Anonymkode: 2727a...68b

Skrevet

det blir jo bare slik mens han er på prøvetid de 3 første mnd, hvis han får fast jobb, Jobber han fra 6-15, så vi ble enig på fvk at han har de anhver helg og en gang i uka, så gjør vi det annderles om noe år i steden, da skal han få 50/50, men tenker det blir om 5-6 år da minsten er større, sånn at de 2 elsde får dratt til skolen med yngste mens far er på jobb,men far kan besøke oss når han vil, vi er gode venner.

Anonymkode: 59b5d...a06

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

det blir jo bare slik mens han er på prøvetid de 3 første mnd, hvis han får fast jobb, Jobber han fra 6-15, så vi ble enig på fvk at han har de anhver helg og en gang i uka, så gjør vi det annderles om noe år i steden, da skal han få 50/50, men tenker det blir om 5-6 år da minsten er større, sånn at de 2 elsde får dratt til skolen med yngste mens far er på jobb,men far kan besøke oss når han vil, vi er gode venner.

Anonymkode: 59b5d...a06

Høres ut som en god plan, og mye kan skje på de årene. Kanskje tar han lappen, kanskje synes han reiseveien er verdt det for egen del og flytter nærmere så han kan ha barna mer på ettermiddagen og følge de opp med fritidsaktiviteter osv.

Det er jo helt klart han som bør ta byrden med reisevei og flytte nærmere deg så han kan bo i barnas nærmiljø og heller ha litt reisevei til jobb. Barna bør slippe den reiseveien, jo eldre de blir jo viktigere blir det å være i samme område som vennene sine, men det finner dere forhåpentligvis ut av etterhvert.

Anonymkode: d3eff...9a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...