Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #51 Skrevet 6. mars 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men, og dette vet du selv, at hvis man møter en familie som er for eks: Far-Johnny, Mor-Laila, Datter-Chanel Jeanette og sønnene Kent Roger og Tony Ronny, så ser man ikke for seg høyt utdannede mennesker. Navn og sosial status har sammenheng, om vi liker det eller ikke. Nei, jeg gjør ikke det. Anonymkode: c4332...621
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #52 Skrevet 6. mars 2018 Kevin blir ofte brukt av litt ressurssvake, defor er nok de fleste med det navnet litt utafor . Er jo ikke navnet sitt skyld, men opphavet Anonymkode: c19a2...2a2
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #53 Skrevet 6. mars 2018 På 5.3.2018 den 18.59, ma(G)ma med to små skrev: Så enkelt er det faktisk ikke. Så klart, det er ikke navnet i seg selv som er problemet, men man kommer ikke unna at noen navn i hovedsak blir brukt av foreldre med lav sosioøkonomisk status, og at det påvirker ungene. I all hovedsak er folk som gir barna sine navn som Kevin, Chris, Robin og «alt» med Andre som mellomnavn foreldre som passer inn i denne gruppen, og det får følger for barna. I tillegg er det dessverre sånn at mange voksne ubevisst danner seg et bilde av barn basert på førsteinntrykket, og at det påvirker hvordan de barna blir møtt avde voksne. Det er synd, og det burde ikke bære sånn, men sånn er det. På det viset kan man også si at et navn med lav sosioøkonomisk status faktisk kan være en belastning i seg selv, på lik linje med klær med superheltmotiv eller kammo-mønster. Hjelpes meg. Er klær med supermann-motiv belastende?! Hæ? LOL... Så hvis du ser en liten tass med superheltmotiv på Cubus-genseren tenker du automatisk at han er fra et dårlig møblert hjem? I motsetning til hva da, lille hipster-Trym med selebukse, hjemstrikka strømper og sixpence ? 😂 Flirer. Så enkle er ikke folk nei. Hilsen ressurssterk godt voksen mamma med rotnorske navn på avkommet. Er enig i at superheltklærne er stygge, men stigmatiserende er de neppe. Som sagt kjenner jeg en kjekk kar ved navn Kevin. Han skulle du møtt, om ikke annet for å få smadret noen fordommer.....😉 PS... hva er kammo-mønster? Anonymkode: d74a0...3bc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #54 Skrevet 6. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes meg. Er klær med supermann-motiv belastende?! Hæ? LOL... Så hvis du ser en liten tass med superheltmotiv på Cubus-genseren tenker du automatisk at han er fra et dårlig møblert hjem? I motsetning til hva da, lille hipster-Trym med selebukse, hjemstrikka strømper og sixpence ? 😂 Flirer. Så enkle er ikke folk nei. Hilsen ressurssterk godt voksen mamma med rotnorske navn på avkommet. Er enig i at superheltklærne er stygge, men stigmatiserende er de neppe. Som sagt kjenner jeg en kjekk kar ved navn Kevin. Han skulle du møtt, om ikke annet for å få smadret noen fordommer.....😉 PS... hva er kammo-mønster? Anonymkode: d74a0...3bc Godt å se at det er flere som tenker sånn. Kammo-mønster er kamuflasje mønster Anonymkode: c4332...621
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #55 Skrevet 6. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt å se at det er flere som tenker sånn. Kammo-mønster er kamuflasje mønster Anonymkode: c4332...621 Ja selvfølgelig...takk for oppklaring. Må konfiskere tenåringsjentenes gensere da skjønner jeg. Hjelper ikke at de kler dem, må jo ikke ødelegge framtida, jobbsjanser mm... 😜 Har en veteran kassebil vi skal lakke opp. Syns jeg hadde en god ide når jeg foreslo å lakke den i «kammo» men der røyk den også...risikerer vel å komme på « Norske rednecks» da 😉 Anonymkode: d74a0...3bc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #56 Skrevet 6. mars 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja selvfølgelig...takk for oppklaring. Må konfiskere tenåringsjentenes gensere da skjønner jeg. Hjelper ikke at de kler dem, må jo ikke ødelegge framtida, jobbsjanser mm... 😜 Har en veteran kassebil vi skal lakke opp. Syns jeg hadde en god ide når jeg foreslo å lakke den i «kammo» men der røyk den også...risikerer vel å komme på « Norske rednecks» da 😉 Anonymkode: d74a0...3bc Jepp, nå er dere lavstatus familie altså. Helt utrolig at man kan være så sneversynt Anonymkode: c4332...621
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #57 Skrevet 6. mars 2018 Navnet i seg selv har ingen betydning. Men det er en forskjell på hva folk kaller ungene sine. Har du barna Michelle, Savannah og Kevin så har du en annen bakgrunn enn om du har en Magne, Sigrid og Eivind. Anonymkode: f4de1...cb3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #58 Skrevet 6. mars 2018 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes meg. Er klær med supermann-motiv belastende?! Hæ? LOL... Så hvis du ser en liten tass med superheltmotiv på Cubus-genseren tenker du automatisk at han er fra et dårlig møblert hjem? I motsetning til hva da, lille hipster-Trym med selebukse, hjemstrikka strømper og sixpence ? 😂 Flirer. Så enkle er ikke folk nei. Hilsen ressurssterk godt voksen mamma med rotnorske navn på avkommet. Er enig i at superheltklærne er stygge, men stigmatiserende er de neppe. Som sagt kjenner jeg en kjekk kar ved navn Kevin. Han skulle du møtt, om ikke annet for å få smadret noen fordommer.....😉 PS... hva er kammo-mønster? Anonymkode: d74a0...3bc Enkel sa du? 🙄 Anonymkode: 1ae3f...c31
sug lut Skrevet 6. mars 2018 #59 Skrevet 6. mars 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes meg. Er klær med supermann-motiv belastende?! Hæ? LOL... Så hvis du ser en liten tass med superheltmotiv på Cubus-genseren tenker du automatisk at han er fra et dårlig møblert hjem? I motsetning til hva da, lille hipster-Trym med selebukse, hjemstrikka strømper og sixpence ? 😂 Flirer. Så enkle er ikke folk nei. Hilsen ressurssterk godt voksen mamma med rotnorske navn på avkommet. Er enig i at superheltklærne er stygge, men stigmatiserende er de neppe. Som sagt kjenner jeg en kjekk kar ved navn Kevin. Han skulle du møtt, om ikke annet for å få smadret noen fordommer.....😉 PS... hva er kammo-mønster? Anonymkode: d74a0...3bc Hvor ressurssterk er du egentlig når du mener at svogerforskningen din har verdi?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #60 Skrevet 6. mars 2018 3 minutter siden, sug lut skrev: Hvor ressurssterk er du egentlig når du mener at svogerforskningen din har verdi? Svogerforskning? Så vidt jeg kan bedømme er det ikke bedrevet noe annet enn svogerforskning så langt i denne tråd. Men regner med at nivået heves atskillige hakk nå som du er kommet på banen 😜 Anonymkode: d74a0...3bc
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #61 Skrevet 6. mars 2018 Det er tendenser når det gjelder navn. Heter du Astrid og er 5 år så har du andre foreldre enn Angelica på samme alder. Det betyr ikke at mange Keviner og andre med amerikanskinspirerte navn ikke kan klare seg helt utmerket. Anonymkode: f4de1...cb3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #62 Skrevet 6. mars 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Kevin er også et lavstatusnavn i England (og flere land). Som er synd fordi det er opprinnelig et irsk navn med en fin betydning, det betyr vakker eller kjekk. (Men hva med Kjetil/Ketil som et alternativ i navnepotten? ) Anonymkode: b6767...547 Er det? Jeg tenker bare på Kevin Costner og Danser med ulver <3 Anonymkode: 62451...3a2
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #63 Skrevet 6. mars 2018 For meg er Kevin et navn som alle andre. Ikke et navn jeg ville valgt selv, men har ingen negative referanser til det. Kjenner få som heter det, så tenker på Kevin Costner, Kevin Keegan, Kevin Bacon osv, og ingen av dem er vel tapere. Navn som Ronny, Roger, Inge og Frank derimot, der får jeg negative grøssninger. Spesielt Frank, veldig vanlig navn en periode her, og samtlige jeg kjenner med det navnet er usympatiske og på kant med både lov og omgivelser. Men ingen regel uten unntak. Liker dere Kevin, så bruk det. Ellers liker jeg godt Storm og Olav av de du foreslår. Anonymkode: e17b7...bed
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2018 #64 Skrevet 6. mars 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg er Kevin et navn som alle andre. Ikke et navn jeg ville valgt selv, men har ingen negative referanser til det. Kjenner få som heter det, så tenker på Kevin Costner, Kevin Keegan, Kevin Bacon osv, og ingen av dem er vel tapere. Navn som Ronny, Roger, Inge og Frank derimot, der får jeg negative grøssninger. Spesielt Frank, veldig vanlig navn en periode her, og samtlige jeg kjenner med det navnet er usympatiske og på kant med både lov og omgivelser. Men ingen regel uten unntak. Liker dere Kevin, så bruk det. Ellers liker jeg godt Storm og Olav av de du foreslår. Anonymkode: e17b7...bed Joa, men de som kaller ungen for Frank i dag er jo kule. Anonymkode: f4de1...cb3
amandine Skrevet 7. mars 2018 #65 Skrevet 7. mars 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Svogerforskning? Så vidt jeg kan bedømme er det ikke bedrevet noe annet enn svogerforskning så langt i denne tråd. Men regner med at nivået heves atskillige hakk nå som du er kommet på banen 😜 Anonymkode: d74a0...3bc Hva kaller du det om ikke svogerforskning når du slår i bordet med det knallharde argumentet " jeg kjenner en kjekk Kevin "?
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #66 Skrevet 7. mars 2018 54 minutter siden, amandine skrev: Hva kaller du det om ikke svogerforskning når du slår i bordet med det knallharde argumentet " jeg kjenner en kjekk Kevin "? Det er vel ikke noe mer svogerforskning enn de fleste andre her og bedriver Anonymkode: c4332...621
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2018 #67 Skrevet 7. mars 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er tendenser når det gjelder navn. Heter du Astrid og er 5 år så har du andre foreldre enn Angelica på samme alder. Det betyr ikke at mange Keviner og andre med amerikanskinspirerte navn ikke kan klare seg helt utmerket. Anonymkode: f4de1...cb3 Vi vet ikke om hi har lav, middels eller høy sosioøkonomisk status. Det vi kan si med rimelig sikkerhet er at hvis hun kaller sønnen sin Kevin så vil hun fremdeles ha samme sosioøkonomiske status. Og Kevin vil ha nøyaktig samme fremtidsutsikter som hvis han ble hetende Peder eller Olav. Helt uavhengig av hvordan andre Kevin'er har klart seg. Et navn har ikke makt til å endre et barns fremtidsutsikter. Ergo er ikke Kevin "farlig" annet enn i folks fordommer. På samme måte blir ikke flertallet av den norske befolkning del av eliten selv om store deler av bermen nå om dagen velger etternavn av typen von Adelsteen. Anonymkode: 43a89...1d3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2018 #68 Skrevet 11. mars 2018 Det er så mange navn å velge mellom, så jeg ville rett og slett bare funnet et annet navn, uavhengig av deres sosioøkonomiske status. Kevin, Liam, Matheo osv. er sikkert helt ålreite navn, men greit å styre unna. Dere kan være flotte foreldre, og gutten kan være smart og snill, men en del mennesker VIL tenke annerledes om han som førsteinntrykk selv om det ikke er riktig at det skal være slik. Ikke noe navn er så fint eller så viktig at det bør komme foran barnas beste. Anonymkode: 749d7...6ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå