Gå til innhold

Kevin...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud hva feiler det folk? Kevin er ikke ett grusomt navn, hvilke huler er det dere kryper ut av? Kevin er et pent og internationalt navn. tenk kevin macallister i hjemme alene, kevin bacon ect.. synes navnet er flott og hvis du liker det best så kall gutten din for kevin. ☺️ du slipper aldri unnna troll, enten på nett eller på gata. lykke til med lille prinsen.

Anonymkode: fad6b...a11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deres gutt, dere velger navnet dere synes er finest.

Jeg liker ikke Kevin så godt, men det er fordi jeg liker en annen "navnestil". Jeg liker navn som Olav, Sverre, Bjørn, Vegard, Håkon, Lars, Ole osv. 

Men igjen ditt barn og liker dere Kevin så velger dere Kevin. 

Lykke til med fødsel og barsel!

Anonymkode: d9b2f...c0a

Skrevet

Kevin er harry. Grusomt harry!

Olav er et staut, flott navn, og i en helt helt annen gate enn Kevin. 

Anonymkode: 6f90a...75b

Skrevet

Kevin er et fint navn.

Glem det folk sier om "bøllenavn" og lavstatusavn". Det har noe med frekvens å gjøre. For våre barns generasjon er det helt andre navn som kommer til å ha denne statusen (les: Topp 10-navnene).

Anonymkode: 43a89...1d3

Skrevet

Kjenner tre Kevin. Søte og hyggelige gutter, men under barnevern grunnet omsorgssvikt. Det må være spesielle mennesker som kaller ungene sine Kevin, tenker derfor jeg

Anonymkode: 65da1...d89

Skrevet

Helt greit å hete Kevin om du er amerikaner.. Bor du i Gudbrandsdalen med mor og far Hansen er det noe helt annet..

Anonymkode: eb43a...7d3

Skrevet

Jeg har jobbet i skolen i mange år, og har derfor møtt veldig mange barn med ulike navn. Jeg har enda tilgode å møte en Kevin som det har gått bra med.

Av de 6 vi har hatt på vår skole er 3 under barnevernet, og de andre tre burde ha vært det. 

Samtlige kom fra hjem med mangelfull omsorg, samtlige sleit enten med adferd eller psykisk (eller begge deler), ingen av dem har fullført vgs.

Kevin er et av de mest belastede navnene som finnes, og jeg vil på det sterkeste anbefale dere å finne et annet navn.

De andre du nevner er mye bedre.

Skrevet

Kjenner 3 Kevin. Alle er flotte gutter/ menn. Ingen er under barnevernet. Kall gutten Kevin. Navnet trenger å løftes opp.

Anonymkode: b50d2...97a

Skrevet
7 timer siden, ma(G)ma med to små :) skrev:

Jeg har jobbet i skolen i mange år, og har derfor møtt veldig mange barn med ulike navn. Jeg har enda tilgode å møte en Kevin som det har gått bra med.

Av de 6 vi har hatt på vår skole er 3 under barnevernet, og de andre tre burde ha vært det. 

Samtlige kom fra hjem med mangelfull omsorg, samtlige sleit enten med adferd eller psykisk (eller begge deler), ingen av dem har fullført vgs.

Kevin er et av de mest belastede navnene som finnes, og jeg vil på det sterkeste anbefale dere å finne et annet navn.

Jeg synes du uttaler deg ganske utleverende her. Dette er Internett, og folk som kjenner til skolen du jobbet på kan kanskje kjenne igjen noe. Du må ta taushetsplikten på alvor.

Anonymkode: 6f287...5a7

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du uttaler deg ganske utleverende her. Dette er Internett, og folk som kjenner til skolen du jobbet på kan kanskje kjenne igjen noe. Du må ta taushetsplikten på alvor.

Anonymkode: 6f287...5a7

Tro meg, ingen kjenner meg igjen her inne 😂 Dessuten har jeg jobbet på veldig mange skoler 😉

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kevin er et fint navn.

Glem det folk sier om "bøllenavn" og lavstatusavn". Det har noe med frekvens å gjøre. For våre barns generasjon er det helt andre navn som kommer til å ha denne statusen (les: Topp 10-navnene).

Enig! Kjenner en ung Kevin, og han er meget ressurssterk! 

Anonymkode: d74a0...3bc

Skrevet

Kevin er fint - på engelsk.

På norsk klinger det ikke så bra, i tillegg til at det nok er blitt et lavstatusnavn. (Men å kalle ham Kevin vil ikke gjøre ham kriminell)

Anonymkode: 62451...3a2

Skrevet
9 timer siden, ma(G)ma med to små :) skrev:

Du som jobber i skolen vet sikkert (forhåpentligvis) at det ikke er navnet i seg selv som avgjør om et barn får gode eller dårlige utsikter? Du forstår at dette har med statistikk å gjøre - at når er navn er mye brukt så vil dette også gjøre utslag på ulike statistikker - også kriminalstatistikken? Og motsatt, at når et navn brukes lite - som Kevin nå til dags - så vil ikke navnet være belastet i den kommende generasjonen?

Lukas, Mathias og Matheo vil være blandt de nye, belasta navna, rett og slett fordi flere heter dette.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du som jobber i skolen vet sikkert (forhåpentligvis) at det ikke er navnet i seg selv som avgjør om et barn får gode eller dårlige utsikter? Du forstår at dette har med statistikk å gjøre - at når er navn er mye brukt så vil dette også gjøre utslag på ulike statistikker - også kriminalstatistikken? Og motsatt, at når et navn brukes lite - som Kevin nå til dags - så vil ikke navnet være belastet i den kommende generasjonen?

Lukas, Mathias og Matheo vil være blandt de nye, belasta navna, rett og slett fordi flere heter dette.

Så enkelt er det faktisk ikke. Så klart, det er ikke navnet i seg selv som er problemet, men man kommer ikke unna at noen navn i hovedsak blir brukt av foreldre med lav sosioøkonomisk status, og at det påvirker ungene. I all hovedsak er folk som gir barna sine navn som Kevin, Chris, Robin og «alt» med Andre som mellomnavn foreldre som passer inn i denne gruppen, og det får følger for barna.

I tillegg er det dessverre sånn at mange voksne ubevisst danner seg et bilde av barn basert på førsteinntrykket, og at det påvirker hvordan de barna blir møtt avde voksne. Det er synd, og det burde ikke bære sånn, men sånn er det.

På det viset kan man også si at et navn med lav sosioøkonomisk status faktisk kan være en belastning i seg selv, på lik linje med klær med superheltmotiv eller kammo-mønster. 

Skrevet
13 minutter siden, ma(G)ma med to små :) skrev:

Så enkelt er det faktisk ikke. Så klart, det er ikke navnet i seg selv som er problemet, men man kommer ikke unna at noen navn i hovedsak blir brukt av foreldre med lav sosioøkonomisk status, og at det påvirker ungene. I all hovedsak er folk som gir barna sine navn som Kevin, Chris, Robin og «alt» med Andre som mellomnavn foreldre som passer inn i denne gruppen, og det får følger for barna.

I tillegg er det dessverre sånn at mange voksne ubevisst danner seg et bilde av barn basert på førsteinntrykket, og at det påvirker hvordan de barna blir møtt avde voksne. Det er synd, og det burde ikke bære sånn, men sånn er det.

På det viset kan man også si at et navn med lav sosioøkonomisk status faktisk kan være en belastning i seg selv, på lik linje med klær med superheltmotiv eller kammo-mønster. 

"Bermen" følger de med høy sosioøkonomisk status når det gjelder trender. Derfor vil topp-ti navnene finnes i begge leire. Kevin er så lite brukt nå at jeg tviler på at det er statistisk sannsynlig at dette navnet blir overrepresentert i de negative statistikkene... dagens populære navn derimot...

Uansett: du kommer ikke unna at hvis ressurssterke og oppegående Kari og Ola gir sønnen sin navnet Kevi, så vil ikke det navnet ha noen som helst "effekt" på gutten. Det er bakgrunnen, ikke navnet, som avgjør hvordan det går for et barn. Derfor blir det helt dustete å fraråde hi å bruke det navnet fordi det liksom er "belasta". Våre barn kommer ikke til å ha de samme konnotasjonene til navn som vår generasjon har, og de aller, aller færreste dømmer et barn på bakgrunn av navnet.

Skrevet

Olav og Trym var fine. Kevin er belastet.

Anonymkode: 87143...bb8

Skrevet

Kevin er bøllenavn. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

"Bermen" følger de med høy sosioøkonomisk status når det gjelder trender. Derfor vil topp-ti navnene finnes i begge leire. Kevin er så lite brukt nå at jeg tviler på at det er statistisk sannsynlig at dette navnet blir overrepresentert i de negative statistikkene... dagens populære navn derimot...

Uansett: du kommer ikke unna at hvis ressurssterke og oppegående Kari og Ola gir sønnen sin navnet Kevi, så vil ikke det navnet ha noen som helst "effekt" på gutten. Det er bakgrunnen, ikke navnet, som avgjør hvordan det går for et barn. Derfor blir det helt dustete å fraråde hi å bruke det navnet fordi det liksom er "belasta". Våre barn kommer ikke til å ha de samme konnotasjonene til navn som vår generasjon har, og de aller, aller færreste dømmer et barn på bakgrunn av navnet.

Jo, navnet vil allikevel kunne være en belastning, siden Kevin vil risikere å bli møtt annerledes av voksne i oppveksten sin, og av fremtidige arbeidsgivere når han blir voksen.

Men sett bort fra det, hvem ønsker vel å gi barnet sitt et navn som får folk til å tenke «de er nok ressurssvake»?

Gjest Snøogjul
Skrevet

Jeg liker navnet, Kevin og har lyst til å bruke det selv. Tenker mest på Kevin i Bsb og så har vi jo hjemme alene filmen med Kevin.

Skrevet
1 time siden, ma(G)ma med to små :) skrev:

Men sett bort fra det, hvem ønsker vel å gi barnet sitt et navn som får folk til å tenke «de er nok ressurssvake»?

Sånne sneversynte folk som du gjør nok det. Jeg gjør ikke. Dømmer aldri et menneske ut fra et navn, så smålig er jeg ikke. Tragisk hvis det er den holdningen du møter elevene dine med, de blir stemplet fra første sekund av deg da

Anonymkode: c4332...621

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånne sneversynte folk som du gjør nok det. Jeg gjør ikke. Dømmer aldri et menneske ut fra et navn, så smålig er jeg ikke. Tragisk hvis det er den holdningen du møter elevene dine med, de blir stemplet fra første sekund av deg da

Har jeg sagt at JEG møter elevene med disse holdningene? Selv om jeg observerer (og har lest forskning som viser) at både navn, utseende og klesstil spiller inn på hvordan barn blir møtt i samfunnet, betyr vel ikke det at jeg selv møter barn med disse fordommene?

Det betyr vel heller tvert imot at siden jeg er bevisst på det har jeg muligheten til å jobbe med mine egne ubevisste fortolkninger for å motvirke slik forskjellsbehandling.

Med din logikk vil det jo si ar man er rasist dersom man anerkjenner at rasisme finnes 🙄

Skrevet

Kevin er ikke et navn jeg har så mye med og gjøre , tenker bare på kvein i hjemme alene filmene, og synes det kanskje det er finere på engelsk enn norsk :) men ikke noe galt med det navnet :)

hva med :

Emil

Noah

Sindre

Sondre

Birk

Even

martinius

Martin

Mario

Jesper 

Silas

Ferdinand

Gabriel

Marius

synes også Trym og Odin av dine er flotte :)

Anonymkode: bbe8e...bb5

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, særlig. Uansett hvem man er, så har man hemmelige fordommer. Enten mot navn, religion, interesser, livsstil, etnisitet, whatevs. Alle har dem. Ingen, selv ikke Mor Theresa, gikk ut i samfunnet uten en eneste fordom i kroppen. Ingen av oss ser mennesker 100% objektive. Det er rett og slett ikke mulig. 

Du velger kanskje ikke å ha forforståelser Ang navn. Men da har du det kanskje på andre områder.. som alle andre. 

Men, og dette vet du selv, at hvis man møter en familie som er for eks: Far-Johnny, Mor-Laila, Datter-Chanel Jeanette og sønnene Kent Roger og Tony Ronny, så ser man ikke for seg høyt utdannede mennesker. Navn og sosial status har sammenheng, om vi liker det eller ikke. 

Skrevet

Kevin er et nydelig navn, men jeg har dessverre også erfaring med at gutter med det navnet ikke klarer seg så bra. Jeg har ingen forklaring eller teori om hvorfor det er sånn, men jeg ville ikke brukt det på mitt barn.

Anonymkode: affd7...a09

Skrevet
På 3/5/2018 den 17.30, Anonym bruker skrev:

Kevin er fint - på engelsk.

På norsk klinger det ikke så bra, i tillegg til at det nok er blitt et lavstatusnavn. (Men å kalle ham Kevin vil ikke gjøre ham kriminell)

Anonymkode: 62451...3a2

Kevin er også et lavstatusnavn i England (og flere land). Som er synd fordi det er opprinnelig et irsk navn med en fin betydning, det betyr vakker eller kjekk. 

(Men hva med Kjetil/Ketil som et alternativ i navnepotten? :))

Anonymkode: b6767...547

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...