cherry coke Skrevet 27. februar 2018 #26 Skrevet 27. februar 2018 Kanskje, men bare kanskje hadde jeg tenkt at det var litt rart om Ida og oda er søstre. Men søskenbarn?? Dette er virkelig en ikke-sak.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #27 Skrevet 27. februar 2018 Hva er problemet? De er jo ikke like i det hele tatt! Det er jo bare a-en på slutten som er lik... Anonymkode: 97ef1...ca4
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #28 Skrevet 27. februar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Min bror har nettopp blitt pappa til ei lita jente. Jeg har også en datter, som heter Ida. I alle år har min svigerinne hatt et navn klart hvis hun fikk jenta. Vi har visst om navnet og alle synes det var kjempefint. Men nå sier de at de har ombestemt seg, og at de vil kalle henne for Oda. Jeg tenker, av alle navn i hele verden, hvorfor velge omtrent identisk navn som sin kusine?? Vi er heller ingen stor familie, så jeg synes det er veldig rart. Har ikke sagt noe til dem, de må jo få gjøre som de vil. Men jeg kan ikke la være å tenke at dette egentlig er litt irriterende. Anonymkode: 74ee8...a9c Det er ikke ditt barn. Foreldrene står frie til å velge hvilket navn de vil. Så i stedet for å glede deg på deres vegne velger du heller å sutre over navnevalg. Ser ikke du lyst på livet så vet ikke jeg. Neste gang får du levere en liste over navn de bør holde seg unna da. Anonymkode: 73467...189
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #29 Skrevet 27. februar 2018 Ikke noe problem...i alle dager 🤦🏼♀️ La foreldrene bestemme navnet til jenta iten at du skal være muggen Anonymkode: 60cf9...fbe
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #30 Skrevet 27. februar 2018 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva er problemet? De er jo ikke like i det hele tatt! Det er jo bare a-en på slutten som er lik... Anonymkode: 97ef1...ca4 Ha ha, nei, det er bare første vokalen som er ulik 😂 Men HI, ikke bruk krefter på dette. Anonymkode: 09e79...025
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #31 Skrevet 27. februar 2018 Jeg hadde virkelig ikke brydd meg, de er jo bare kusiner, Ida og Oda er fine navn på hver sin måte. Anonymkode: 46a51...852
Mrs. Kaizer Skrevet 27. februar 2018 #32 Skrevet 27. februar 2018 Omg! Da har du lite problemer i livet ditt når du gidder å irritere deg over dette! Get over it! Jentene synes sikkert det er morsomt å nesten hete det samme når de blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2018 #33 Skrevet 27. februar 2018 I motsetning til mange andre her, skjønner jeg litt at du er irritert. Det finnes jo uendelig mange jentenavn. Men likevel er det nå de andre foreldrene som velger navn til sitt barn, så du bør holde irritasjonen inni deg og vente til den går over. Anonymkode: cda1b...11a
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #34 Skrevet 28. februar 2018 Verre med to søskenbarn jeg vet om: Anne-Lise og Ann-Elise Anonymkode: 92080...708
Yellow Brick Road Skrevet 28. februar 2018 #35 Skrevet 28. februar 2018 Oj, jeg visste ikke at man måtte spørre andre om hva slags navn man kan gi barnet sitt for at alle andre skal være fornøyd. Ei heller at det er problematisk å forandre mening om et navn når familien forøvrig allerede har godtkjent det. Hva er EGENTLIG problemet her?
MTF Skrevet 28. februar 2018 #36 Skrevet 28. februar 2018 Nei, dette hadde jeg virkelig ikke sett på som et problem. Oda og Ida er jo to forskjellige navn, og de er bare kusiner, ikke søstre. Min søster valgte et navn til sin jente som er ganske likt jenta vårt sitt navn, men jeg har aldri tenkt over at det er et problem i det hele tatt.
Fru Banderas Skrevet 28. februar 2018 #37 Skrevet 28. februar 2018 Oda er oteren i den barnefilmen, mens Ida er "enveis" på spansk. To helt forskjellige ting, mao.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #38 Skrevet 28. februar 2018 31 minutter siden, Fru Banderas skrev: Oda er oteren i den barnefilmen, mens Ida er "enveis" på spansk. To helt forskjellige ting, mao. Anonymkode: f24d4...88b
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #39 Skrevet 28. februar 2018 Syns ikke de er for like, ville nok ikke plaget meg. Jeg har to søskenbarn som heter det samme, dobbeltnavn. Altså foreldrene deres er søsken, og min ene forelder er også en del av den søskenflokken. De har begge et dobbeltnavn var veldig vanlig på den tiden, som for eksempel Anne Marie. De vokst ikke opp på samme plass, men allikevel litt rart. Anonymkode: c9bd2...e42
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2018 #40 Skrevet 28. februar 2018 Snakk om å lage et stort problem av en ørliten bagatell... I overskriften skriver HI "... til irritasjon i familien" (min understreking). I innlegget går det tydelig fram at denne irritasjonen nok kun er HI sin. Drama queen much, er min umiddelbare reaksjon, regner med at HI nok har altfor lite å bruke hjernen sin på. Navnene er ikke engang like! Anonymkode: 94691...cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå