Gå til innhold

Skuffet over mannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er det bare hun som skal stå for?

Hun sier jo at det ikke er noen krise for henne om hun blir gravid nå, selv om hun egentlig ønsker å vente litt til. Mannen derimot, han sier han ikke vil ha flere barn og at blir hun gravid får hun ta abort. Det viser at han mener bare hun er ansvarlig for "planleggingen", han har ikke tenkt å ta ansvar. Hvis han ikke gjør alvor av planene sine om å sterilisere seg, da... men det tar jo tid før han kan ha sex uten å risikere å gjøre henne gravid, og vil han ikke ha flere barn er det han som har hovedansvaret for å beskytte seg selv.

Men jeg er enig i at de begge burde være delaktige i planleggingen. Det er jo tydelig at de ikke kommuniserer godt nok.

Anonymkode: 361c1...a4a

Han har jo tenkt å sterilisere seg. 

Og det er faktisk ikke så uvanlig å synes at abort er en helt ok løsning. Hvis man er kristen el lign så skjønner jeg jo at man har dypfølte holdninger om dette. Men hvis ikke, så er det da virkelig ikke konas oppgave å dosere omkring hvilke moralske kvaler mannen "burde" føle for å kvalifisere til hennes gunst? 

Anonymkode: 189b6...d2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men er fortsatt skuffet over hans holdning! 

Hi

Anonymkode: dacdf...8f0

Som et tenkt eksempel: hva hvis mannen din ble vegetarianer og begynte å utbasunere at han var skuffet over holdningen din fordi du fortsatt syns det var greit å spise kjøtt? Har han rett til å dømme dine holdninger? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som et tenkt eksempel: hva hvis mannen din ble vegetarianer og begynte å utbasunere at han var skuffet over holdningen din fordi du fortsatt syns det var greit å spise kjøtt? Har han rett til å dømme dine holdninger? 

Jeg utbasunerer ingenting til han, og dømmer ikke hans holdninger, men kjenner på skuffelsen over at han synes det er helt naturlig at jeg skal ta abort, selv om han vet jeg er imot abort. Om han blir vegetarianer og er skuffet over at jeg spiser kjøtt blir ikke sammenlignbart. Kunne kanskje sammenlignes med om han ble vegetarianer og jeg skulle prøve å tvinge han til å spise kjøtt, selv om jeg tydelig vet at det er mot hans overbevisning. Da hadde han vært i sin fulle rett til å dømme mine holdninger!

Hi

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg utbasunerer ingenting til han, og dømmer ikke hans holdninger, men kjenner på skuffelsen over at han synes det er helt naturlig at jeg skal ta abort, selv om han vet jeg er imot abort. Om han blir vegetarianer og er skuffet over at jeg spiser kjøtt blir ikke sammenlignbart. Kunne kanskje sammenlignes med om han ble vegetarianer og jeg skulle prøve å tvinge han til å spise kjøtt, selv om jeg tydelig vet at det er mot hans overbevisning. Da hadde han vært i sin fulle rett til å dømme mine holdninger!

Hi

Han har ikke tvunget deg til å ta abort. Du er skuffet på et rent tankenivå. 

Jeg spår at dette ekteskapet er over før det er gått 5 år. Du er rett og slett for rettshaversk og high-maintenance. Ingen ønsker å leve sammen med tankepolitiet.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han har ikke tvunget deg til å ta abort. Du er skuffet på et rent tankenivå. 

Jeg spår at dette ekteskapet er over før det er gått 5 år. Du er rett og slett for rettshaversk og high-maintenance. Ingen ønsker å leve sammen med tankepolitiet.

Enig. Føler meg innestengt bare jeg leser innleggene hennes.

Anonymkode: 51ce5...5af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...