Gå til innhold

Skuffet over mannen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 6 dager forsinket med mensen. Fortalte mannen dette og sa at jeg var bekymret. Han reagerte ikke, sa bare "okei" og fortsatte med sitt. Nå har jeg begynt å blø og kjenner jeg er veldig lettet, for jeg veit at han ikke vil ha et tredje barn, i hvert fall ikke nå, og så er minste veldig liten fortsatt. Fortalte han dette og fikk som svar: "det var jo egentlig ikke noen være bekymret for, det er jo bare å ta abort" 

Jeg har lyst på 3 barn, noe han er veldig klar over. Jeg kjenner jeg er så skuffet over hvordan han ser på abort, at han tar så lett på det! Jeg ser selv at det passer dårlig med et barn til nå, men hadde selvfølgelig tatt i mot det med åpne armer! Hadde aldri vurdert abort engang! Nå føler jeg meg bare tom...

Anonymkode: dacdf...8f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud. Du forventer at han skal være tankeleser og følge deg på alle ups and downs i følelseslivet når du frykter å være gravid med et barn du ikke vil ha - og deretter er skuffa over å ikke være det, for du vil ha flere barn senere?!

Anonymkode: 189b6...d2e

Skrevet

Det skal ikke være lett å være mann, heller. Enig Ivar han tok lett på abort. Men han kan ikke vite hva dit enkle om hele situasjonen her.

Anonymkode: 13645...a46

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Å herregud. Du forventer at han skal være tankeleser og følge deg på alle ups and downs i følelseslivet når du frykter å være gravid med et barn du ikke vil ha - og deretter er skuffa over å ikke være det, for du vil ha flere barn senere?!

? Tror ikke du helt forsto innlegget mitt! Jeg er skuffet fordi han tar så lett på abort! Akkurat som abort er en så enkel ting å gjøre! 

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal ikke være lett å være mann, heller. Enig Ivar han tok lett på abort. Men han kan ikke vite hva dit enkle om hele situasjonen her.

Anonymkode: 13645...a46

Jeg var visst dårlig på å forklare meg. Jeg kan gjerne tenke meg et barn til, gjerne nå med en gang, men ser at det ikke passer helt nå. Hadde gjort det beste ut av det dersom jeg var gravid. Jeg var bekymret fordi jeg var redd for hans reaksjon, siden han ikke vil ha flere barn nå. Hadde bare aldri tenkt at hans reaksjon skulle være så nonchalant og at hans "løsning" skulle være abort. Så for meg frustrasjon, bekymring, redsel, krisemaksimering, "hvordan skal dette gå?" osv, ikke bare avfeiing med at det bare er å ta abort. Føler meg tom fordi jeg ble satt ut av holdningen hans. 

Hi

Skrevet

Spørsmålet er kanskje hva du gjør med ditt ønske om flere barn når han så tydelig ikke ønsker flere.

At ikke han steriliserer seg er meg en gåte

Anonymkode: 17104...8d6

Skrevet

Dere er tydeligvis enig i at dere ikke skal ha et barn til nå, at det kkke passer med et barn til nå, at det ikke er ønskelig med graviditet nå.

DU ønsker deg et barn til I FRAMTIDEN. DU ville tatt imot et nytt barn DERSOM du ble gravid nå. DU så ikke for deg abort som en løsning. 

Har du tenkt på hans ønsker? Har dere diskutert mulige scenarier? Selv om du ønsker deg et barn til i framtiden er det mulig at han ønsker ble annet?

Set er jammen ikke lett å være mann når kvinnen forventer et helt bestemt reaksjonsmønster.....

Anonymkode: 33c8b...b64

Skrevet

Det var kanskje noe han svarte i farta. Er det kanskje sånn at du til tider er litt dramaqueen, at han blir litt lei? 

Anonymkode: 0e8d3...264

Skrevet

Han burde kappe strengen, så slipper dere problemet...

Anonymkode: 746b7...85e

Skrevet

Men du er jo ikke gravid? Hvorfor er du skuffet over at mannen ville aborterte et barn som ikke finnes? 

Anonymkode: b880a...fef

Skrevet

Hadde ikke tatt sjansen på å ha sex med en mann som tar så lett på abort. 

Anonymkode: 8f114...dc1

Skrevet

Dere trenger en skikkelig prat rundt temaet abort. Om han ikke ønsker flere barn, bør han både ta prevensjon på alvor og vite at det ikke er noen opplagt lettvint løsning dersom du likevel blir gravid. 

Skrevet

Ikke sikkert han tar lett på abort hvis dere plutselig står i den situasjonen. På ekte.

Anonymkode: c2816...684

Skrevet

Jeg ønsker heller ikke fler barn, far ønsker seg flere, men jeg har sagt at hvis jeg blir gravid er abort eneste riktige. Må vel lov å ha ulike meninger uten at du blir skuffa? 

Anonymkode: fc096...f10

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme tenker jeg. Hadde mistet helt tenningen på ham - spesielt siden man har grunn til å tro at han ikke akkurat er påpasselig med å beskytte seg slik at han ikke gjør kona gravid. Det er for meg en mann som ikke tar ansvar, som har lite kunnskap om kroppen og hva det vil si fysisk og psykisk for en kvinne å gå gjennom en abort, og det er for meg en mann som har for dårlige empatiske evner.

Om det var en ubetenksom kommentar i farta så hadde jeg regnet med å få forklaring på det når vi snakket sammen etterpå. Hadde forventet at vi tok en ordentlig samtale om familie, antall barn, forventninger og abort. Men om han fortsatte å mene at abort er så lettvint, da hadde jeg nok dessverre mistet tenningen på ham for uoverskuelig framtid.

Anonymkode: 361c1...a4a

Skrevet

Har snakket med han nå. Han mener fortsatt at det bare er å ta abort, og det var derfor han ikke hadde reagert da jeg nevnte det. Han mener at jeg burde ha skjønt det da han sa at han ikke ville ha fler barn... vi har snakket om antall barn før, og han sa da at han ikke ville ha fler ENDA, ikke at han var helt ferdig! Vi har aldri snakket om uventet svangerskap, men jeg har flere ganger sagt at jeg er imot abort, og forklart synspunktet mitt. Han har derfor hatt flere anledninger til å lufte sitt syn! Så det er egentlig ganske rart at han så rolig og automatisk gikk ut i fra at jeg skulle ta abort ved en uventet graviditet. Nå prater han om å sterilisere seg, noe jeg synes er litt trist egentlig, men allikevel er det like greit at han gjør det! 

Hi

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

? Tror ikke du helt forsto innlegget mitt! Jeg er skuffet fordi han tar så lett på abort! Akkurat som abort er en så enkel ting å gjøre! 

Hi

Men - du tok jo ikke abort.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men å selv ta ansvar for prevensjon er ikke et alternativ...? Hvis det er HUN som aldri kunne tenke tanken på abort, bør hun ikke sørge for å aldri ta sjanser, i stedet for å forlange at mannen skal endre verdisyn? 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var visst dårlig på å forklare meg. Jeg kan gjerne tenke meg et barn til, gjerne nå med en gang, men ser at det ikke passer helt nå. Hadde gjort det beste ut av det dersom jeg var gravid. Jeg var bekymret fordi jeg var redd for hans reaksjon, siden han ikke vil ha flere barn nå. Hadde bare aldri tenkt at hans reaksjon skulle være så nonchalant og at hans "løsning" skulle være abort. Så for meg frustrasjon, bekymring, redsel, krisemaksimering, "hvordan skal dette gå?" osv, ikke bare avfeiing med at det bare er å ta abort. Føler meg tom fordi jeg ble satt ut av holdningen hans. 

Hi

Du vil at hele hans følelsesliv skal speile en premenstruell kvinnes. 

Lykke til de neste 30 år...

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men å selv ta ansvar for prevensjon er ikke et alternativ...? Hvis det er HUN som aldri kunne tenke tanken på abort, bør hun ikke sørge for å aldri ta sjanser, i stedet for å forlange at mannen skal endre verdisyn? 

Hun ønsker seg flere barn, han gjør det ikke. Ganske logisk hvem som bør være mest opptatt av å sikre seg...

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun ønsker seg flere barn, han gjør det ikke. Ganske logisk hvem som bør være mest opptatt av å sikre seg...

Hun ønsker det jo ikke nå. Familieplanlegging innebærer jo, eh altså, planlegging! 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun ønsker det jo ikke nå. Familieplanlegging innebærer jo, eh altså, planlegging! 

Jeg ønsker det nå, men planlegger det ikke fordi det ikke passer så bra nå. Jeg vil også at mannen min skal være med på planleggingen. Men man kan ikke planlegge alt! 

Hi

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men - du tok jo ikke abort.

Nei, men er fortsatt skuffet over hans holdning! 

Hi

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det er det bare hun som skal stå for?

Hun sier jo at det ikke er noen krise for henne om hun blir gravid nå, selv om hun egentlig ønsker å vente litt til. Mannen derimot, han sier han ikke vil ha flere barn og at blir hun gravid får hun ta abort. Det viser at han mener bare hun er ansvarlig for "planleggingen", han har ikke tenkt å ta ansvar. Hvis han ikke gjør alvor av planene sine om å sterilisere seg, da... men det tar jo tid før han kan ha sex uten å risikere å gjøre henne gravid, og vil han ikke ha flere barn er det han som har hovedansvaret for å beskytte seg selv.

Men jeg er enig i at de begge burde være delaktige i planleggingen. Det er jo tydelig at de ikke kommuniserer godt nok.

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vil at hele hans følelsesliv skal speile en premenstruell kvinnes. 

Lykke til de neste 30 år...

Dette er ikke akkurat bare premenstruell tankegang. Jeg så for meg disse reaksjonene hos han, siden jeg kjenner han godt (trodde jeg) og har sett lignende reaksjoner tidligere når han får vite at noe skal skje som han ikke ønsker skal skje.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...