Gå til innhold

Hva er det verste du har spist kun for å være hyggelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Darwinia:-)
12 minutter siden, Marriet skrev:

Haha, neh, men brukte samme spisemetode. Drøvtyggingsmetoden. Ned og opp. Gulp.

Å herre, nå lo jeg høyt! Ser det for meg🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ferskt blod rett fra kua.

Anonymkode: b27a0...63a

Så hyggelig tror jeg aldri jeg blir.

Anonymkode: 8183f...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladegrøt. Tror jeg var ca 13 år da. Husker ikke hvordan dette smakte, men det var en smak jeg ikke klarte å like.  Har i voksen alder fått servert noe der det ikke har vært andre alternativer. 

Anonymkode: bc23d...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekake med appelsinsmak og gryterett med hvalkjøtt. 

Forsynte meg ikke igjen, men grusomt var det ikke. Har nok vært heldig ser jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ferskt blod rett fra kua.

Anonymkode: b27a0...63a

Høres ut som et jaktritual. Men man jakter vel ikke på ei ku? Hva var begrunnelsen for å servere dette? 

Anonymkode: 45ee4...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som et jaktritual. Men man jakter vel ikke på ei ku? Hva var begrunnelsen for å servere dette? 

Anonymkode: 45ee4...986

Det er vel en masai-tradisjon?

Anonymkode: 8183f...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinat... hos en gammel tante. Jeg var rundt 10 år. Tvang det ned og da det endelig var tomt ble hun veldig begeistret for at jeg likte det og øste oppå mer. Helt forferdelig! 

 

Anonymkode: feaf4...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir anonym, men jeg klarer ikke å spise noe jeg ikke liker for å være hyggelig. Maten vokser i munnen og jeg brekker meg med en gang. Forsøker å unngå situasjoner der det kan bli et tema, men jeg unnskylder heller min kresenhet enn å sitte å brekke meg å måtte løpe på toalettet. 

Ja, jeg vet dette høres ufattelig uhøflig ut for majoriteten her. 

Anonymkode: 74502...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hos ei svensk venninne av ei venninne.. Det var en form for pai, i flere lag.. Og innimellom der var det reker, hvor saften på rekene hadde trekt igjennom paien og alt var dvassent og smakte salt og råttent.

Herregud som jeg strevde med og ikke brekke meg noe kollosalt å lage en scene. Jeg drakk sikkert 4 glass hvitvin for et stykke.

Har gåsehud bare av å skrive det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Twintipp skrev:

Det var hos ei svensk venninne av ei venninne.. Det var en form for pai, i flere lag.. Og innimellom der var det reker, hvor saften på rekene hadde trekt igjennom paien og alt var dvassent og smakte salt og råttent.

Herregud som jeg strevde med og ikke brekke meg noe kollosalt å lage en scene. Jeg drakk sikkert 4 glass hvitvin for et stykke.

Har gåsehud bare av å skrive det.

Smörgåstårta? Det er nasty! Og enda verre slik du beskriver det. Skjønner at du hadde problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marriet skrev:

Smörgåstårta? Det er nasty! Og enda verre slik du beskriver det. Skjønner at du hadde problemer.

Ja, det het det.

Gode Gud, aldri mer😩😩🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere spist noe dere absolutt ikke liker, kun for å ikke skuffe verten? 

Anonymkode: d1fb7...906

Gresshoppe og maggot, stekt i peanøtt olje. Bøy meg sterkt imot, men å avstå ville kunne oppfattes som åvære uhøflig så da spiste jeg noen skjeer. Smakte Ok, bare uvant. 

Ellers så har jeg gjemt unna mange tørre kakestykker i lomma etter besøk når jeg jobbet i hjemmesykepleien... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en annen her skrev, så er smörgåstårta det verste jeg har spist. Jeg er ganske kresen på pålegg fra start, så en kombinasjon av kjøttboller, kremost, salami, reker, leverpostei, majones etc, er virkelig ikke noen højdare! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utlandet: Rå kråkebolle, ikke fordi det var ille på smak, men fordi dyret levde og det kjente jeg når jeg hadde det i munnen. Svelget det helt, hadde ikke hjerte til å tygge i det. Her i landet: Vassgraut. Synes lite om grøt til vanlig. Men denne varianten var ille, fikk det hos noe slekt da jeg var barn, de elsket det, og jeg spiste og svelget med tårer i øynene husker jeg. Men jeg spiste opp. Ikke sikkert jeg hadde syntes det var fullt så ille nå .

Anonymkode: 16040...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang servert et kakestykke, med det som helt åpenbart var et kjønnshår inni 😳 Jeg pillet det diskret ut og spiste kaken. Jeg var 16 år, og ville ikke lage noe styr. 

Anonymkode: 6d9b4...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatbrød som hadde ligget i en kjele med ribbefett og blitt helt vassent. Fy f, som jeg slet!

Anonymkode: e5ddd...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som et jaktritual. Men man jakter vel ikke på ei ku? Hva var begrunnelsen for å servere dette? 

Anonymkode: 45ee4...986

Lang historie. Endte opp i en masaileir i Tanzania, langt utenfor allfarvei. Måtte overnatte der.

Anonymkode: b27a0...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr kalkun. Det var jo ikke vondt på smak, men den stakkars kalkunen hadde dødd forgjeves for den var så tørrstekt at det var som å spise sand. Hadde det enda vært mye saus eller grønnsaker tilgjengelig, som kunne bidratt med noe fuktighet, så kunne det ha gått greit, men det var det ikke, så jeg tygde og tygde og skylte ned med vin, og en bit klarte jeg å "miste" i servietten og gjemme i veska. Det er sjelden jeg har slitt så i et selskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flatbrød som hadde ligget i en kjele med ribbefett og blitt helt vassent. Fy f, som jeg slet!

Anonymkode: e5ddd...305

Ååå, mølje! Stor slager hos svigerfamilien. Fett, kraft og bløtt møljebrød...*grøss*. Heldigvis er ikke mannen noe glad i det heller, så vi takker pent nei om vi blir invitert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alt jeg haha men fløyelsgrøt og rømmegrøt klarer jeg ikke mer enn en skje av !  🤢Jeg blir irritert hver gang jeg må spise svigermors riskrem. Den har så lite sukker! Alt hun lager med krem er uten sukker.smaker pjuk. 

Anonymkode: 3d775...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget tørr lever, uten noe særlig tilbehør. Tygget og tygget, fikk det aldri ned. Fikk dette servert hos besøksfamilie jeg bodde hos i Ukraina. Men de stod rundt og så på at jeg spiste... Det var tydelig at de hadde servert noe de synes var bra, og brukte penger på retten til meg, så jeg måtte jo spise... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 skulle jeg spise middag hjemme hos kjæresten min for første gang. Jeg var ekstremt nervøs,  og redd for at de ikke ville like meg, så jeg forsynte meg godt av maten. 

Men så viste det seg at salaten inneholdt oliven, noe jeg virkelig ikke kunne fordra. Jeg husker at vurderte frem og tilbake hva jeg skulle gjøre.  Ikke kunne jeg la dem ligge (Jeg ville ikke at de skulle tro jeg var kresen). Ikke kunne jeg dele dem opp (da ville smaken bli tydeligere). Så jeg endte opp med at det var best å svelge dem hele. Noe jeg da gjorde, og følte var en ok løsning. 

Helt til min kommende svigerfar kommenterte noe ang om det ikke var stein i mine oliven... 

Da hadde jeg lyst til å grave meg ned av flauhet, jeg ble så flau som bare en nyforelsks tenåring kan bli. 😂

 

Nå elsker jeg oliven (og er god venn med svigerfar). Og har spist verre ting av høflighet, som sjøpølse, kråkebolle (hvor man KUN spiser kjønnsorganene....), cornflakes laget med lunket vann og melkepulver osv. Men det er likevel olivene som er det jeg alltid vil huske best. 

Anonymkode: 69e6c...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...