Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #26 Skrevet 25. februar 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har det nesten sånn, kunne nok strammet inn litt på mat men ellers går mye til faste utgifter. Med to barn på SFO ryker 6700 kroner bare i barnepass pr mnd. Denne mnden kom kommunale avg på over 7000,-, dyr strøm på 2500,- og så røyk jeg på 7300,- på tannlege i februar - krise. Vi har 100 000,- "ekstra" i rammelån så jeg låner tannlegeregninga der. Er heldig og har foreldre som har stabil og god økonomi så om jeg skulle ryke på en smell kan jeg alltids spørre de om hjelp men har sluppet så langt. Vi har ingen stor buffer, spart tilsammen 90 tusen til ungene som vi jo kunne ha brukt i stor krise. Og pr idag er det 18 000,- i pluss på regningskontoen. Anonymkode: 94fae...ce1 Hvis dere har 90.000 på sparekonto, og 18.000 på regningskonto, så lever dere IKKE fra måned til måned!!! Anonymkode: 11581...ae7
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #27 Skrevet 25. februar 2018 Jeg har det sånn, HI. Her er det INGENTING å spare! Har fått støtte til livsopphold noen ganger også... Jeg har et barn med en diagnose som gjør at det er vanskelig (dvs. umulig) for meg å være i jobb. Lever på os, barnetrygd og bidrag... Anonymkode: 11581...ae7
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #28 Skrevet 25. februar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror ikke jeg hadde klart å slappe av i den situasjonen? Hvorfor velger dere å leve sånt i istedenfor å skaffe dere en buffer? Anonymkode: 66bec...b59 Oh, the bliss of ignorance... Anonymkode: aaaa5...bc0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #29 Skrevet 25. februar 2018 Ja, vi lever sånn. Det er egentlig ikke et valg vi har tatt. Vi er veldig unge og har etablert oss tidlig med barn, hus, bil og på et ganske dyrt sted. Vi kunne kanskje ha flyttet, men da må vi begge bytte jobber og flytte langt unna alt av familie. Vi klarer oss fint likevel. Vi betaler ned på lån hver måned som vi skal, dropper utgifter vi ikke trenger, barna får alt de trenger av klær og utstyr og har både en bil og et hjem. Er veldig fornøyd med livet selv om det selvfølgelig hadde vært lettere med mer penger. Det blir deilig når gjelden krymper såpass at vi får mer å bruke. Samtidig har dette blitt en vane for oss. Barna har penger, men disse er gaver fra familie så det rører vi ikke. Anonymkode: afd45...3c0
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2018 #30 Skrevet 25. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kanskje noe du trøster deg med men jeg kjenner ingen uten buffer. Anonymkode: 2c396...257 Trøster meg med? Jeg har mye peng på bok. Og vet at mange rundt meg lever slik som HI. Du sier at du kjenner ingen uten buffer, har du vert innpå kontoen til vennene dine? Så klart skryter folk at dei har penger.. ingen vil framstå som «fattig» i 2018 🤪 Anonymkode: 09e7f...f35
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2018 #31 Skrevet 26. februar 2018 Jeg har hatt det slikt i over 4 år nå. Har hatt buffer inni mellom, men den forsvinner fort. Er alene med et barn og som sliter med å få fast jobb. Har jobbet vikariat etter vikariat i over 4 år, dette har gjort min inntekt ustabil og umulig og få spart opp midler. Det verste av alt, jeg er så vant med det at jeg gikk en måned i uvisshet om jeg fikk noe å leve av i mars uten og være nervøs. (Løste seg etterhvert) Flott for dere som har nesten 100 000 på bok så dere kan bruke i nøden, men det halvparten av min forventede inntekt i år... Anonymkode: 0b964...baf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå