Gå til innhold

Jeg ble 50% sykmeldt pga samvlivsbrudd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tillegg til at jeg har hatt noen tøffe mnd i forkant av bruddet. Jeg har en hard salgsjobb og jobber med omtrent kun menn. Har aldri vært sykmeldt før og jeg synes selv det er litt pinlig, men kjenner veldig på at jeg ikke har kapasitet til mer. Er alene med to barn da ekssamboer har bestemt seg for å flytte langt bort. Fikk en kommentar fra en av ringrevene i dag at «;det er da ikke grunn til å bli sykmeldt? Tåler man så lite burde man kanskje tenke på å bytte karriere om ikke annet. «. Kjente lufta gikk ut av ballongen og vurderte ett øyeblikk å ringe legen å si at jeg føler meg 100% :(

Anonymkode: f763d...bcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke rart å trenge en sykemelding i den situasjonen du er i nå. Den eneste det er noe galt med er den idiotiske kollegaen din 😑🔫

Anonymkode: 72a74...0ab

Skrevet

Mange menn som er tøffere enn toget, i kjeften, men det kan smelle for dem også. Drit i han, ta vare på deg selv.

Livet er langt, og at du en liten periode nå trener en liten timeout er ikke et nederlag eller noe du skal skamme deg over. Du kommer sterkere tilbake.

Anonymkode: 42394...73e

Skrevet

De færreste menn sitter igjen med hele foreldreansvaret, derfor er det enkelt å si at man bare må bli litt mer tykkhudet. Dessuten følger ikke et brudd en standard prosedyre som utspiller seg likt hos alle. Tror du bare må velge å sperre ignorante kommentarer ute. 

Anonymkode: 3249c...aa5

Skrevet

Takk alle!😄

Anonymkode: f763d...bcf

Skrevet

Det er veldig lett for andre å synse og mene noe, men de vet ikke noe om hva du går igjennom. Samlivsbrudd er tøft og om du trenger tid nå for å komme deg igjen så gjør du det!

Skrevet

Opplevde samlivsbrudd i sommer, jobbet 110% og var plutselig alene med tre barn som skulle følges opp med lekser og aktiviteter. Har jobbet hele veien. Hold på å gå på en skikkelig smell før jul. Var totalt overarbeidet og gikk ned til 100% (av diverse grunner måtte jeg jobbe litt overtid for å få litt ekstra inntekt, men det gikk ikke mer da). Skulle ha gått til legen og blitt sykemeldt jeg også. 

Det er virkelig ikke verdt å slite seg sånn ut. Du kan bli skikkelig utbrent av det og da tar det mye lenger tid å komme seg på. Drit i han kollegaen din! Han aner nok ikke hva han snakker om! Du er smart som roer ned litt!

Nå er det gått et halvt år og ting har roet seg. Samvær er på plass, nye rutiner etablert så det går mye bedre. Håper det roer seg hos deg snart også. 

Stor klem til deg😃

Anonymkode: 0d5ab...ebe

Skrevet

Samlivsnrudd er ikke sykmeldingsgrunn. Du er psykisk syk, sannsynlig vis utløst av sammlivssbruddet.

Anonymkode: 08fd7...5fe

Skrevet

Jeg ble sykemeldt i forbindelse med skilsmissen. Jeg prøvde å gå på jobb dagen etter at det var endelig avgjort, men etter å ha tilbragt halvannen dag gråtende på toalettet, innså jeg at de ikke gikk og sykemeldte meg. Var hjemme resten av uka og fikk tid til å gråte, snakke med venninner og søsken på telefon osv. Det gjorde godt, og det var helt nødvendig. Den kollegaen din viser ikke bare mangel på folkeskikk, men også på empati. Gi pokker i ham og ta godt vare på deg selv! En skilsmisse er en livskrise, det skal man ikke ta lett på. Hev deg over det! 

Anonymkode: ca129...372

Skrevet

En typisk kommentar fra et fjols som aldri har opplevd en psykisk knekk. Du har ikke opplysningsplikt ang diagnose ovenfor dine kollegaer. Håper du føler deg bedre så snart som mulig 💞

Anonymkode: f9770...e9b

Skrevet

snakk om og drite seg ut, man sykmelder seg ikke pga et samslivbrudd, spesielt

Anonymkode: c55a5...9cf

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er synd at det finnes voksne mennesker som føler seg så dritt selv at de må rakke ned på andre som allerede er nede for å hevde seg selv. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samlivsnrudd er ikke sykmeldingsgrunn. Du er psykisk syk, sannsynlig vis utløst av sammlivssbruddet.

Eh.. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er synd at det finnes voksne mennesker som føler seg så dritt selv at de må rakke ned på andre som allerede er nede for å hevde seg selv. 

ler

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Årets empatipris går til deg. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke spesielt i det hele tatt. Derimot ganske vanlig. Det er helt normalt å trenge litt tid for å rearrangere livet og hodet etter et samlivsbrudd. 

Trodde det var noe alle voksne forsto.

Skrevet

Det som noen prøver å si er at leger kan ikke sette samlivsbrudd som årsak på sykemeldingen.. 

Anonymkode: b2974...3be

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det som noen prøver å si er at leger kan ikke sette samlivsbrudd som årsak på sykemeldingen.. 

Anonymkode: b2974...3be

Det stemmer og det da, det finnes ingen kode for det. Det betyr ikke at man ikke blir sykmeldt for det, men at det må føres en diagnosekode

Anonymkode: 63553...b8d

Skrevet

Man får gjerne en situasjonsbetinget psykologisk diagnose på sykemeldingen, det er ikke samlivsbruddet som er sykemeldingsgrunnen, men kroppens reaksjon på situasjonen.

Anonymkode: 42394...73e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh.. 

"Eh.." hva?

Det er gaske normalt å få en akutt psykisk sykom i forbindelse med samlivsbrudd. Det er det ikke noe rart i, men det er sykdommen og ikke samlivsbruddet som kan gi sykmelding.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Eh.." hva?

Det er gaske normalt å få en akutt psykisk sykom i forbindelse med samlivsbrudd. Det er det ikke noe rart i, men det er sykdommen og ikke samlivsbruddet som kan gi sykmelding.

Å Jesus. Så hvis noen sier de er sykmeldt på grunn av en trafikkulykke, så skynder du deg å rette på dem ved å si "nei, du er sykmeldt på grunn av en SKADE du pådro deg i en trafikkulykke, for ulykken kan ikke gi grunnlag for sykmelding." 

Enhver idiot skjønner jo hva hun mener. Bare flisespikkende kverulanter går inn og korrigerer på den måten.

Anonymkode: d93e8...09a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å Jesus. Så hvis noen sier de er sykmeldt på grunn av en trafikkulykke, så skynder du deg å rette på dem ved å si "nei, du er sykmeldt på grunn av en SKADE du pådro deg i en trafikkulykke, for ulykken kan ikke gi grunnlag for sykmelding." 

Enhver idiot skjønner jo hva hun mener. Bare flisespikkende kverulanter går inn og korrigerer på den måten.

Anonymkode: d93e8...09a

Da skriver de fleste at de er sykmeldt på grunn av en skade. I tillegg er det alt for mange som tror de har rett på sykmelding hver gang det skjer noe ubehageig. 

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Spesielt", faktisk. Man sykemelder ikke på grunn av bilkjøring heller, men om den bilen treffer en lyktestolpe og du brekker alle bein i kroppen kan det hende du får en 50-prosent, faktisk. HI sitt ekteskap har truffet den lyktestolpen.

Og forøvrig: gjenkjennelig dumskap fra gudhjælpemeg annenhver tråd her. Har du ikke noen flere tv-show å droppe spoilere til?

Skrevet

Det er ikke uten grunn at sosiale og økonomiske forhold IKKE gir rett på sykepenger...Man må være syk for å ha  rett på sykepenger - det er det viktigste inngangsvilkåret..

Jeg skjønner godt at kollegaene reagerer om HI går rundt og sier hun er sykemeldt grunn av samlivsbrudd.. Hadde  vært noe helt annet om hun sa hun var deprimert eller psykisk i ubalanse.. 

Om man ikke er syk får man bruke fridager eller avspasering for å hente seg inn. Velferdsstaten knaker i sammenføyningene og vi risikerer at det blir enda strengere for å redusere kostnadene for staten.. Det går tilslutt ut over alle...

Anonymkode: e0d6b...109

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke uten grunn at sosiale og økonomiske forhold IKKE gir rett på sykepenger...Man må være syk for å ha  rett på sykepenger - det er det viktigste inngangsvilkåret..

Jeg skjønner godt at kollegaene reagerer om HI går rundt og sier hun er sykemeldt grunn av samlivsbrudd.. Hadde  vært noe helt annet om hun sa hun var deprimert eller psykisk i ubalanse.. 

Om man ikke er syk får man bruke fridager eller avspasering for å hente seg inn. Velferdsstaten knaker i sammenføyningene og vi risikerer at det blir enda strengere for å redusere kostnadene for staten.. Det går tilslutt ut over alle...

Anonymkode: e0d6b...109

Du har aldri gått gjennom ett samlivsbrudd før? Sorgen kan visst sammenlignes (for enkelte) med å miste noen (død). Hadde det vært skikkelige folk HI jobbet med hadde de vist litt omtanke og empati. Jeg vil tør å påstå at folk blir sykmeldt for mindre. Og dessuten; det er ikkE HI som kan bestemme sykmelding eller ikke, det er legen hennes. Vil anta at de har litt greie på hva som er ok sykmeldingsgrunn og ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...