Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #1 Skrevet 18. februar 2018 ....på Facebook. Tar du de seriøst når de søker etter leilighet feks? Hadde sett hvor tåpelig det ser ut, så hadde de aldri gjort det 😬 Anonymkode: c697c...f1d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #2 Skrevet 18. februar 2018 Kommer an på hvor gamle de er det. Er de 20, så er jo ikke det unormalt, men voksne på 30+ ville jeg ikke tatt seriøst Anonymkode: daef6...adb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #3 Skrevet 18. februar 2018 Ja, jeg velger å tro de synes det er gøy, og ikke tenker på sure stalkere som deg :-) Anonymkode: 19286...c50
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #4 Skrevet 18. februar 2018 Sur? Nei langt derifra. Dette er snakk om voksne 30+ , om ikke 40+. Ser uheldig ut med slike filter. Anonymkode: c697c...f1d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #5 Skrevet 18. februar 2018 Enig, HI. Ser latterlig ut. Anonymkode: 1f770...017
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #6 Skrevet 18. februar 2018 Syns det ser helt latterlig ut, både på 20åringer og 40åringer. Klarer ikke å ta dem seriøst. Men enda verre er det kanskje med dem som spør på Facebook om noen kan redigere BORT kaninørene på bildet deres, slik at de på magisk vis har fått tynnere ansikt og større øyne og ser så sukkersøte ut. Lurer på hvorfor de gjør det, men de kan jo ikke ha selvtillit i det hele tatt stakkars. Anonymkode: 3fc7c...879
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #7 Skrevet 18. februar 2018 Som leder søker jeg opp folk på fb ved søknad. Og kaninfjes får ikke den beste starten av hva intrykk gjelder, for å si det sånn. Anonymkode: 2017d...9bd
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #8 Skrevet 18. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som leder søker jeg opp folk på fb ved søknad. Og kaninfjes får ikke den beste starten av hva intrykk gjelder, for å si det sånn. Anonymkode: 2017d...9bd Gjør man virkelig det? Jeg bruker ikke Facebook til noe. Har et par bilder der, men helt sperret profil. Jeg har kaninører på det ene, men det er et sånt jeg tok sammen med datteren min på 16. Et tullebilde, men likevel koselig for vi har ikke så mange bilder av oss sammen. Hva tenker du om sperret profil? Synes det er ekkelt at Facebooking og googling ikke bør avgjøre hva en leder tenker, selv om jeg vet det er mer og mer vanlig. Har googlet meg selv og heldigvis er det ikke noe spennende der, men likevel... det er tragisk om man velger å ekskludere noen fra et intervju med bakgrunn i et bilde på Facebook Anonymkode: daef6...adb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #9 Skrevet 18. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjør man virkelig det? Jeg bruker ikke Facebook til noe. Har et par bilder der, men helt sperret profil. Jeg har kaninører på det ene, men det er et sånt jeg tok sammen med datteren min på 16. Et tullebilde, men likevel koselig for vi har ikke så mange bilder av oss sammen. Hva tenker du om sperret profil? Synes det er ekkelt at Facebooking og googling ikke bør avgjøre hva en leder tenker, selv om jeg vet det er mer og mer vanlig. Har googlet meg selv og heldigvis er det ikke noe spennende der, men likevel... det er tragisk om man velger å ekskludere noen fra et intervju med bakgrunn i et bilde på Facebook Anonymkode: daef6...adb Jeg har også vært med på å sortere kjapt ut av søknadsbunken folk som på fb og andre plattformer ikke framstår forenlige med den bedriften de søker jobb hos, vi vil ikke ha umodne festbilder, kaninører, rasistvitser, homohatere, osv. og det er det første vi gjør, så snart vi har navn på søkere og før vi vurderer resten. Jeg fatter ikke at ikke folk skjønner det selv. Anonymkode: a01a9...73d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #10 Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også vært med på å sortere kjapt ut av søknadsbunken folk som på fb og andre plattformer ikke framstår forenlige med den bedriften de søker jobb hos, vi vil ikke ha umodne festbilder, kaninører, rasistvitser, homohatere, osv. og det er det første vi gjør, så snart vi har navn på søkere og før vi vurderer resten. Jeg fatter ikke at ikke folk skjønner det selv. Anonymkode: a01a9...73d Som sagt, så er min Facebook veldig privat. De som ikke er venn med meg og søker meg opp, får bare opp to bilder. Det jeg har som profilbilde og et bilde datteren min har tatt av oss med disse ørene. Utenom det, er det ikke noe offentlige statuser eller noe. Profilbildet mitt er et bilde andre har tatt av meg da jeg var i bryllup. Helt filterfritt. Anonymkode: daef6...adb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #11 Skrevet 18. februar 2018 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som leder søker jeg opp folk på fb ved søknad. Og kaninfjes får ikke den beste starten av hva intrykk gjelder, for å si det sånn. Anonymkode: 2017d...9bd du ville ikke heller søkt de opp på linkedin, da? sånn om du jobbet for et seriøst firma, tenker jeg. Anonymkode: 9ce1a...71b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #12 Skrevet 18. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: du ville ikke heller søkt de opp på linkedin, da? sånn om du jobbet for et seriøst firma, tenker jeg. Anonymkode: 9ce1a...71b Jeg søker selvfølgelig opp kandidater både på LinkedIn og Facebook. Og tar et kjapt google søk på de for å se hva som dukker opp. Anonymkode: 935c5...e23
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #13 Skrevet 18. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg søker selvfølgelig opp kandidater både på LinkedIn og Facebook. Og tar et kjapt google søk på de for å se hva som dukker opp. Anonymkode: 935c5...e23 Men hva er ok og ikke når man googler da? Jeg har ikke bilde en gang på LinkedIn og på Google kommer det bare opp to avisartikler der jeg blir intervjuet og gule sider. Hørt at det å ha lite om seg selv på disse kanalene er like ille som det å ha for mye Anonymkode: daef6...adb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #14 Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hva er ok og ikke når man googler da? Jeg har ikke bilde en gang på LinkedIn og på Google kommer det bare opp to avisartikler der jeg blir intervjuet og gule sider. Hørt at det å ha lite om seg selv på disse kanalene er like ille som det å ha for mye Anonymkode: daef6...adb Slett ikke. Med mindre man søker forskere som må ha publikasjoner, selvsagt. Anonymkode: a01a9...73d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #15 Skrevet 18. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Slett ikke. Med mindre man søker forskere som må ha publikasjoner, selvsagt. Anonymkode: a01a9...73d Så om en søker har helt stengt profil på Facebook, så tenker du ikke «hva er det du skjuler?» Anonymkode: daef6...adb
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #16 Skrevet 18. februar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så om en søker har helt stengt profil på Facebook, så tenker du ikke «hva er det du skjuler?» Anonymkode: daef6...adb Tror ingen tenker noe negativt om en som har en lukka profil. Men de man helst vil utelukke er kanskje dem som skriker høyt inne i mannegruppa Ottar og kommer med rasistiske ytringer i kommentarfeltet på VG. Til dette er det genialt å bruke Google. Anonymkode: 3fc7c...879
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #17 Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Tror ingen tenker noe negativt om en som har en lukka profil. Men de man helst vil utelukke er kanskje dem som skriker høyt inne i mannegruppa Ottar og kommer med rasistiske ytringer i kommentarfeltet på VG. Til dette er det genialt å bruke Google. Anonymkode: 3fc7c...879 Jeg har ikke noe skriblerier der. Men jeg er jobbsøker og derfor lurer jeg. Var noen som sa til meg at en lukket profil på Facebook ville trigge spørsmålet om hva jeg skjuler. Sannheten er jo at jeg ikke skjuler noe, men at jeg egentlig ikke bruker Facebook til noe som helst annet enn gruppe for skoleklassene til barna og idrettene de driver med. Anonymkode: daef6...adb
LisK Skrevet 18. februar 2018 #18 Skrevet 18. februar 2018 Jeg er nå 27 år og ser en hel haug på min alder har det. Tenker at inntil 18-20 år, joda det er jo så populært og bla bla bla (forstår det, men klarer ikke å sette meg inn i det likevel 🙄) når folk på 30+ har det lurer jeg dessverre veldig på hva som foregår i hodet på vedkommende OM det ikke er fordi bildet er med datter e.l som syns dette er koselig. Litt gråsoner her da, men samtidig ingen ting jeg gidder å tenke mye over. Har forsåvidt vært borti det som nevnes angående jobb og slike ting selv og kan forstå det, men er det noe potensiell arbeidsgiver lurer på/er undrende negativt på burde faktisk de ta seg tid til å sende en sms eller lignende å spørre. Jeg er modell og fikk ikke en jobb kun grunnet to bilder på min facebookprofil; et fra nyttårsaften der jeg var tilnærmet edru med cowboyhatt, skjorte som var knytt rett under bh, igjenkneppet til presentabel da jeg ikke er komfortabel med å vise for mye bryster og olabukse. Med andre ord; jeg viste litt mage... andre er med en kort topp som viser det samme som om man har bh på og igjen bukse foran en hvit bakgrunn. Jeg har ingen mer utfordrende bilder på min profil, og kommer aldri til å ha det da det nettopp er en plattform som i dag dessverre er en presentasjon av "deg" jeg VET få arbeidsgivere praktiserer slik, men når jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk jobb grunnet at "en slik lett person" ikke hadde noe på et gamlehjem å gjøre svarte jeg ingen ting da jeg var rimelig sjokkert..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #19 Skrevet 18. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Gjør man virkelig det? Jeg bruker ikke Facebook til noe. Har et par bilder der, men helt sperret profil. Jeg har kaninører på det ene, men det er et sånt jeg tok sammen med datteren min på 16. Et tullebilde, men likevel koselig for vi har ikke så mange bilder av oss sammen. Hva tenker du om sperret profil? Synes det er ekkelt at Facebooking og googling ikke bør avgjøre hva en leder tenker, selv om jeg vet det er mer og mer vanlig. Har googlet meg selv og heldigvis er det ikke noe spennende der, men likevel... det er tragisk om man velger å ekskludere noen fra et intervju med bakgrunn i et bilde på Facebook Anonymkode: daef6...adb Du vil bli forundret over hvor mye som ligger ute på nett og skal du ansette tar du en sjekk. Sier seg selv at en masse partybilder, lettkledde bilder osv ikke gir samme inntrykk som kanoturer, fjellturer og andre "sunne" aktiviteter. Anonymkode: 2569a...99b
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #20 Skrevet 18. februar 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vil bli forundret over hvor mye som ligger ute på nett og skal du ansette tar du en sjekk. Sier seg selv at en masse partybilder, lettkledde bilder osv ikke gir samme inntrykk som kanoturer, fjellturer og andre "sunne" aktiviteter. Anonymkode: 2569a...99b Enig, en skulle begynne med google seg selv og se hva en finner. Det ER mye om en er av "glade" typen som er der hvor det skjer. HI Anonymkode: c697c...f1d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #21 Skrevet 19. februar 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke noe skriblerier der. Men jeg er jobbsøker og derfor lurer jeg. Var noen som sa til meg at en lukket profil på Facebook ville trigge spørsmålet om hva jeg skjuler. Sannheten er jo at jeg ikke skjuler noe, men at jeg egentlig ikke bruker Facebook til noe som helst annet enn gruppe for skoleklassene til barna og idrettene de driver med. Anonymkode: daef6...adb Jeg har også nylig vært leder med personalansvar og sjekket også jobbsøkere div SoMe og Google. En av de tingene som gjør at jeg gjør dette, er for å vurdere dømmekraften til kandidaten. Det å ha kaninørebilde som profilbilde når man aktivt søker jobb er i de aller fleste tilfeller tegn på dårlig dømmekraft. Anonymkode: 37d1f...5f1
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #22 Skrevet 19. februar 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig, en skulle begynne med google seg selv og se hva en finner. Det ER mye om en er av "glade" typen som er der hvor det skjer. HI Anonymkode: c697c...f1d Du mener "typen med dårlig dømmekraft generelt". Anonymkode: a01a9...73d
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #23 Skrevet 19. februar 2018 Mannen min har et sjeldent etternavn, så da vi giftet oss tok jeg hans navn. Det jeg ikke visste, og han overhodet ikke tenkte på var at at han har en tremenning med samme fornavn som meg... Så googler du meg er det bare to stykker i landet som har samme navn, og vi bor i samme by... Så det kan være vanskelig å vite om det er meg eller tremenningen til mannen du leser om Vi har av alle ting også samme yrke.... Anonymkode: 2569a...99b
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #24 Skrevet 19. februar 2018 herlighet har det noe og si ? Anonymkode: 35f47...3b0
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #25 Skrevet 19. februar 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også nylig vært leder med personalansvar og sjekket også jobbsøkere div SoMe og Google. En av de tingene som gjør at jeg gjør dette, er for å vurdere dømmekraften til kandidaten. Det å ha kaninørebilde som profilbilde når man aktivt søker jobb er i de aller fleste tilfeller tegn på dårlig dømmekraft. Anonymkode: 37d1f...5f1 kaninører på linedin er dårlig dømmekraft, men kaninører på facebook? really? tenker dere står i fare for å sile ut folk som har en puls om dere er så snever i perspektivet. Anonymkode: 9ce1a...71b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå