Gå til innhold

Hvor skal dere på ferie i sommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skriv gjerne også hvorfor dere har valgt stedet, og hva dere tenker gjøre der. Trenger inspirasjon :)

Endret av Winterlady.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal det samme vi alltid gjør. Telttur i Norge. Vi får se så utrolig mye fint i vårt langstrakte land. Vi reiser fra Østlandet og dit nesa peker. Antakelig nordover i år. Og Vestlandet på veien nedover. Veldig mange flotte plasser i Trøndelag og enda fler bortgjemte perler nedover møre og Romsdal. 

Anonymkode: 90b83...71b

Skrevet

Vi ender som oftest opp i Sør-øst England. Har litt familie der, men mest pga de flotte strendene og alle de koselige landsbyene. Mer enn nok å finne på i 14 dager. 

En annen plan vi lurer på er telttur nedover Europa, med middelhavet som mål. Vi er ikke camping-turister (syns alt som har med campingutstyr og bobil fort blir stusselig og slitsomt), men en roadtrip-ferie der vi kombinerer skikkelig back-to-basics telt, sovepose og bål ved Land Rover'n, og noen netter på skikkelige hotell innimellom, kan kanskje være noe for oss.

Anonymkode: 298e2...308

Skrevet

Sim alltid: Fotballcup i Sverige! ⚽️ 

Én uke i Östersundi telt på Frösö Camping. En gjeng supportermammaer og pappaer samt småsøsken. Fotballspillerne er innlosjert på en skole. Vi gleder oss veldig! Spesielt han på 11 som endelig er stor nok til å delta.

Ellers i ferien blir det sikkert en tur rundt i Norge dor å besøke familie. (Lillehammer, Oslo, Horten ++)

Vi har konfirmant i vår, så det blir ingen utenlandstur dette året. Men neste år planlegger vi en tur til Russland. Moskva og St Petersburg. 

Skrevet

Her skal ungene på 4 ukers seilferie i inn og utland med sin far , jeg og eldstemann tar en uke ved middelhavet sammen og så reiser vi alle 4 på 3 ukers ferie til middelhavet hvor vi leier feriehus. Minste og mannen reiser på fotballtur til høsten😊 vi gleder oss. Vi er glad i sol, varme, kultur og god mat.

Skrevet
Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her skal ungene på 4 ukers seilferie i inn og utland med sin far , jeg og eldstemann tar en uke ved middelhavet sammen og så reiser vi alle 4 på 3 ukers ferie til middelhavet hvor vi leier feriehus. Minste og mannen reiser på fotballtur til høsten😊 vi gleder oss. Vi er glad i sol, varme, kultur og god mat.

Og glemte helt å si at jeg og mannen drar ei uke alene til ett annet sted i middelhavet 😊 Dette gjør vi hvert år og gjør underverker for kjærligheten 

Skrevet

Skal på camping i Sverige, 1 uke til Japan, 2 uker i Frankriket og 1 uke til familie i Nederland

Anonymkode: 6d51c...dc0

Skrevet

Vi skal 2 uker til Kreta og resten av ferien skal vi ha på hytta på Sørlandet.  Mulig mannen tar en tur til legoland med yngste.

Anonymkode: 3a45c...cea

Skrevet

En uke på Stavern og områder rundt. 

Jeg skal ha første uke alene med barna, er det sol og varme så er Trøndelag mer enn bra nok😊

Anonymkode: 9bc0c...439

Skrevet
14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Og glemte helt å si at jeg og mannen drar ei uke alene til ett annet sted i middelhavet 😊 Dette gjør vi hvert år og gjør underverker for kjærligheten 

Selvfølgelig gjør dere det. Du vet..mange er heldige og er i forhold med barnefar og da er det ikke alltid lett å stikke avgårde en uke uten barn. 

Anonymkode: 2cc0c...667

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig gjør dere det. Du vet..mange er heldige og er i forhold med barnefar og da er det ikke alltid lett å stikke avgårde en uke uten barn. 

Anonymkode: 2cc0c...667

Selvsagt er det flott å være sammen med barnefar! Siden det ikke alltid er slik at det fungerer med barnefar er det flott at man kan være lykkelig med en annen. Det er ikke alltid det er lett å være lenge borte fra ungene men siden de har like mye rett til å se sin far som de har rett til å se meg resulterer det i mye tid uten barna. Da velger vi å nyte den tiden . 

Skrevet

Vi skal til Tyrkia i to uker 😊

Anonymkode: f5802...dd5

Skrevet

I år blir det kanskje ikke noe særlig til ferie..

Vi forsøker å få økonomien over fra gul til grønn sone 😊 Og det innebærer å legge av penger til nødvendige og uforutsette ting.

Datteren vår er vant til at det skjer mye hele sommeren. I år blir det en uke på hjemstedet mitt og kanskje 4 uker hjemme. Jeg forberedte henne på det.. og hun da at det viktigste var at vi hadde tid sammen. At vi jo kunne gå på kino, på stranden, i svømmehallen..

Usikker på om hun bare forsøker å skjule skuffelsen.. håper ikke det.. 

Anonymkode: f5c85...b50

Skrevet

Jøss, så mye dere farter! Blir det ikke slitsomt å ha så mye planer og reiser i ferien? Og ikke særlig miljøvennlig med flere flyturer heller akkurat. Blir sliten av å dra på mer enn én tur jeg. Har små barn, så her blir det 4-5 uker på campingen i Sverige. Det blir topp!

Anonymkode: 732fd...e58

Skrevet

Sannsynligvis ingen steder...

Anonymkode: b75b1...cfb

Skrevet

Først skal vi til Trøndelag med mulig mellomlanding i Gudbrandsdalen for å skjerme minste fra lang kjørevei. Der skal vi besøke familie til min mann deriblant oldemor til barna da vi venter en gutt når som helst nå. Etter rundt ei uke der setter vi nesa til Sortland og min farmor og farfar der vi også skal innom grava til min far med mellomlanding i Mosjøen hos min onkel, igjen for å skjerme minste mot lang reisevei. Rundt 4 dager der før vi kanskje kjører 3 timer til Tromsø for å besøke min søster og svoger. Samme rute hjem, 2.5-3 uker med ro og en tur til Notodden til min mormor i slutten av ferien. 

Skal sies at vi aldri hadde vurdert det med et så lite nurk om ikke både farmora mi og mormora mi er syk og har lite tid igjen... ❤

Skrevet

Fjelltur i norge og badeferie i Montenegro😊

Anonymkode: 58c34...869

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, så mye dere farter! Blir det ikke slitsomt å ha så mye planer og reiser i ferien? Og ikke særlig miljøvennlig med flere flyturer heller akkurat. Blir sliten av å dra på mer enn én tur jeg. Har små barn, så her blir det 4-5 uker på campingen i Sverige. Det blir topp!

For vår del elsker vi å reise og det kan aldri bli for mye. Vi liker alle forskjellige ferieformer og det ene er ikke mer riktig enn det andre😊 personlig gjør tanken på en eneste natt på campingplass meg svett men min beste venninne elsker det og jeg gleder meg selvsagt på hennes vegne til ferien hun ser frem til. Jeg tror alle har sin egen fasit på hva som er den perfekte ferie😊

Skrevet

Kreta og Norwaycup

Anonymkode: 98287...4a0

Skrevet
5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

For vår del elsker vi å reise og det kan aldri bli for mye. Vi liker alle forskjellige ferieformer og det ene er ikke mer riktig enn det andre😊 personlig gjør tanken på en eneste natt på campingplass meg svett men min beste venninne elsker det og jeg gleder meg selvsagt på hennes vegne til ferien hun ser frem til. Jeg tror alle har sin egen fasit på hva som er den perfekte ferie😊

Ja, men tenker du ikke på miljøet når du farter 5-6 turer til og fra middelhavet på noen måneder liksom? Er det samme faen så lenge du får alle luksusturene dine?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men tenker du ikke på miljøet når du farter 5-6 turer til og fra middelhavet på noen måneder liksom? Er det samme faen så lenge du får alle luksusturene dine?

Politisk ukorrekt som jeg er så... Nei det tenker jeg faktisk ikke så mye på når jeg velger ferieform . Jeg velger ferier etter hva vi har lyst og økonomi til

Skrevet

I år blir det nok å ta fergen til Danmark og bile opp igjen gjennom Sverige, har lovet ungene en tur til Legoland.

Bor på sørlandet et par hundre meter fra sjøen og har båt, så vi har ikke behov for å reise så mye om sommeren, men pleier ta en liten uke.

Bruker heller penger på høst eller vinterferie vi.

Anonymkode: f0bee...4f8

Skrevet
23 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Politisk ukorrekt som jeg er så... Nei det tenker jeg faktisk ikke så mye på når jeg velger ferieform . Jeg velger ferier etter hva vi har lyst og økonomi til

Tenkte meg det, du skryter jo fælt av det her inne. Hørt om ferieplanene dine mange ganger allerede. Bra ikke alle holder på som deg da, går an å tenke på de neste generasjonene etter deg som også skal leve på denne planten. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenkte meg det, du skryter jo fælt av det her inne. Hørt om ferieplanene dine mange ganger allerede. Bra ikke alle holder på som deg da, går an å tenke på de neste generasjonene etter deg som også skal leve på denne planten. 

Hvis mine reisevaner får deg til å føle deg som ett bedre menneske så er det noe jeg kan leve godt med. Ha forøvrig en flott ferie når den tid kommer😊

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Turismen er det som holder liv i folk i store deler av verden. Så ta en chill pill..

Hun kan få min kvote for vi flyr aldri..

Anonymkode: f5c85...b50

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...