Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #26 Skrevet 18. februar 2018 Min bror passet minste da han var 6 uker i 4 timer,slik at jeg og mannen kunne gå på en avslutningskonsert med et band vi liker. Ingen av oss drakk, kjørte begge veier og alt gikk bra hjemme. Minste både spiste og sov. Jeg tenker at vi ikke alltid vet grunner for hvorfor folk gjør som de gjør. Som noen sier så kan det være en depresjon inne bilde, eller annen sykdom.... Anonymkode: cec43...2ce
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #27 Skrevet 18. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: som etter under en måned må ut å feste? Og behovet for å legge det ut på sosiale medier for å vise hvor «spreke og freshe» de er? Hadde det vært meg, hadde jeg vært flau! Fokuset på å ta vare på seg selv osv, men er det ikke litt drøyt å sette barn til verden når man i løpet av de første seks månedene har vært ute minst ti ganger, og første gang innen babyen var to uker? Jeg sletter slike folk, men stusser over holdningene, og til venner som kommenterer «hot mama», «spreking», «velfortjent med en tur ut nå» osv. Jeg mener IKKE at man skal sitte inne til ingen er 20, men klarer man ikke å la det være de første månedene engang? Anonymkode: 57cce...04a Hvorfor skal man sitte inne de månedene...? Babyer sover jo en del, syns du man blir en bedre mor av å glo på et sovende barn? Det kan da far gjøre... Anonymkode: faaab...fa8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #28 Skrevet 18. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, da trenger babyen så mye kontakt med mamma som mulig. Har gått og bært min (mest hud mot hud) de første to-tre mnd. -Var så vidt ute og gikk «knask eller knep» med eldstemann når yngste var 2mnd. Nå er han bikket 4 mnd og blitt utrygg om jeg var langt unna. Hver sin lyst, jeg har ikke slike venner som hi beskriver -heldigvis. Og er alt for gammel til å være «partyprinsesse» 😂 takk og lov. (Heia nettflix og to glass vin) Anonymkode: 0d1d9...0c5 Lurer på hvordan ditt eldste barn har det... Snakk om å bli detronisert! Anonymkode: faaab...fa8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #29 Skrevet 18. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er enig med deg. Samtidig så lurer jeg på hvor gammel du og din omgangskrets er. Og hvor i landet dere bor. Jeg har aldri opplevd slike mødre jeg. Anonymkode: bf48e...3c6 Syns også dette høres ut som "ung mor i drabantby" hvis hele bekjentskapskretsen er full av dem... Anonymkode: faaab...fa8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #30 Skrevet 18. februar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: som etter under en måned må ut å feste? Og behovet for å legge det ut på sosiale medier for å vise hvor «spreke og freshe» de er? Hadde det vært meg, hadde jeg vært flau! Fokuset på å ta vare på seg selv osv, men er det ikke litt drøyt å sette barn til verden når man i løpet av de første seks månedene har vært ute minst ti ganger, og første gang innen babyen var to uker? Jeg sletter slike folk, men stusser over holdningene, og til venner som kommenterer «hot mama», «spreking», «velfortjent med en tur ut nå» osv. Jeg mener IKKE at man skal sitte inne til ingen er 20, men klarer man ikke å la det være de første månedene engang? Anonymkode: 57cce...04a la vær og bry deg hva andre gjør du... alle er forskjellig... er så teit og blande seg i alt hva andre gjør Anonymkode: 2fbad...908
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #31 Skrevet 18. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Synes synd på din eldste når du overdriver så voldsomt med babyen. Eldste blir jo virkelig plassert på sidelinjen av sin lillesøster/lillebror. Det er jo bare en utrolig misforståelse fra mor sin side å tro at hun er så uunnværlig. Regner med at barna har en far? Om du er alene med dem kan jeg til en viss grad forstå, dersom det er en high need baby. Men synes uansett det er skivebom fra din side og synes synd på eldste. Anonymkode: 9abec...1fb High need mother, heller... Anonymkode: faaab...fa8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #32 Skrevet 18. februar 2018 Jeg festet og hadee barnevakt da nr en var to uker. Skulle egentlig ikke blitt født før 8 uker etter (født 10 uker for tidlig), og festen var lenge planlagt, så da ble det sånn. Med de to andre har jeg ikke festet noe særlig annet enn noen 30 årslag og et og annet bryllup og nå 40 årslag. Anonymkode: 78bab...82d
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #33 Skrevet 18. februar 2018 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg festet og hadee barnevakt da nr en var to uker. Skulle egentlig ikke blitt født før 8 uker etter (født 10 uker for tidlig), og festen var lenge planlagt, så da ble det sånn. Med de to andre har jeg ikke festet noe særlig annet enn noen 30 årslag og et og annet bryllup og nå 40 årslag. Anonymkode: 78bab...82d Wow....... Anonymkode: 255c0...5f3
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #34 Skrevet 18. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Wow....... Anonymkode: 255c0...5f3 Hva er det som er så wow med det? Anonymkode: 78bab...82d
Anarkali Skrevet 18. februar 2018 #35 Skrevet 18. februar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: som etter under en måned må ut å feste? Og behovet for å legge det ut på sosiale medier for å vise hvor «spreke og freshe» de er? Hadde det vært meg, hadde jeg vært flau! Fokuset på å ta vare på seg selv osv, men er det ikke litt drøyt å sette barn til verden når man i løpet av de første seks månedene har vært ute minst ti ganger, og første gang innen babyen var to uker? Jeg sletter slike folk, men stusser over holdningene, og til venner som kommenterer «hot mama», «spreking», «velfortjent med en tur ut nå» osv. Jeg mener IKKE at man skal sitte inne til ingen er 20, men klarer man ikke å la det være de første månedene engang? Anonymkode: 57cce...04a Jeg fatter ikke at du bryr deg om hva andre gjør rett og slett! Om barnet er hjemme og sover og med far eller annen omsorgsperson så skjønner jeg ikke helt hva som er problemet? Kanskje vedkommende har hatt ett forferdelig svangerskap og trenger å freshe seg opp og gå ut av huset ett par timer? Eller rett og slett bare har behov for å ha det gøy ett par timer etter svangerskap og fødsel? Jeg var ute første gang når babyen var 4 mnd og hjemme med far. Hadde ett såkalt perfekt svangerskap helt uten plager og var like sosial som vanlig. Venninnen min var mye dårlig, hadde bekkenplager, sov dårlig og var sjeldent noe annet sted enn hjemme og på jobb som hun etterhvert ble sykemeldt fra pga bekken. Hun var ute første gang når babyen var 6 uker i bestevenninnens 30 års lag mens babyen var trygt hjemme med pappaen og sov de timene hun var ute. Kunne ikke falle meg inn å tenke noe annet enn å unne henne dette. Alle er vi forskjellige og du skal være forsiktig med å sette deg som dommer over andre mennesker!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #36 Skrevet 18. februar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg synes det er ugreit at de slenger ungene til barnevakt mens de er ute og drikker selv. Min yngste er to år, og jeg har vært ute, men ikke så tidlig etter fødsel. Og de gjør det som jeg skriver i HI kun for å vise hvor freshe de er. Men du følte deg tydeligvis truffet. Anonymkode: 57cce...04a Nå håper jeg virkelig ikke du sikter til barnefar som barnevakt... Var selv ut en veldig liten tur når mellomste var 3-4 uker og tok 2 øl før jeg dro hjem, og da hadde jeg pumpet melk på forhånd som pappaen ga Anonymkode: 3e381...c78
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #37 Skrevet 18. februar 2018 For meg var det ikke naturlig å la babyen hjemme for at jeg kunne feste. Jeg liker ikke å gå på fester mens mine tanker er ett annet sted(hjem og babyen). En del mine venninner har gjort det og da var det en av to ting: 1. De var unge da de fikk barn og måtte få fester ut av systemet. Egentlig var det tid til fest og ikke til barnet. Mormødre steppet inn og det gikk forholdsvis greit. Ei venninne fikk tredjemann nå nylig og gjør ting helt annerledes enn før. 2. Venninna som var over 35 men ikke fikk reist nok i ungdommen. Foreldre var vanskeligstilte,hun avsluttet universitet og det var stort. Hun var sulten rett og slett,penger,reiser,å ha råd,ha ting. Hun ønsket ett eller ingen barn,fikk ett. Det barnet ble nesten oppdratt av faren for mora måtte ha toppjobb med mye reising,høy lønn,måtte få bonuser,barnet skulle ikke stoppe henne i å leve osv. Jeg må si at hun er nå arbeidsløs,over 45, og angrer på at hun aldri fikk flere barn. Anonymkode: 12492...922
Anarkali Skrevet 18. februar 2018 #38 Skrevet 18. februar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg synes det er ugreit at de slenger ungene til barnevakt mens de er ute og drikker selv. Min yngste er to år, og jeg har vært ute, men ikke så tidlig etter fødsel. Og de gjør det som jeg skriver i HI kun for å vise hvor freshe de er. Men du følte deg tydeligvis truffet. Anonymkode: 57cce...04a Så det er ett problem for deg at de, iflg deg, kun gjør dette for å vise hvor freshe de er? Jealous much?? Hvorfor er det er problem om en nybakt mor ser og føler seg fresh? Ingenting galt i å ta vare på seg selv gjennom en graviditet og føle seg bra etter fødselen. At du i det hele tatt nevner dette sier mye om deg som person.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #39 Skrevet 18. februar 2018 12 minutter siden, Anarkali skrev: Så det er ett problem for deg at de, iflg deg, kun gjør dette for å vise hvor freshe de er? Jealous much?? Hvorfor er det er problem om en nybakt mor ser og føler seg fresh? Ingenting galt i å ta vare på seg selv gjennom en graviditet og føle seg bra etter fødselen. At du i det hele tatt nevner dette sier mye om deg som person. En sånn kommentar gidder jeg ikke en gang å gi tilbakemelding på. Prøv igjen. Anonymkode: 57cce...04a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #40 Skrevet 18. februar 2018 HI her. Noen forstår hva jeg mener, andre overdriver. Som jeg skrev tidligere, jeg mener ikke ÉN enkelt hendelse hvis noen skal det(feks bryllup, stor fest, jubileer, osv), men de som stadig drar ut på byen og fester og legger ut bilder og videoer kun for å få tilbakemeldinger på hvor spreke mødre de er. Som har et behov for å vise at de både kan ha en baby og feste, men jeg tenker at en sprek mor venter med helgefyll til barnet er litt eldre. Jeg snakker ikke om å ta seg noen timer «fri», men å dra på fylla. Det er heller ikke mine venner det er snakk om, men tidligere og nåværende kolleger, studievenner og den ene er eks-svigerinne. HI Anonymkode: 57cce...04a
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #41 Skrevet 18. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: HI her. Noen forstår hva jeg mener, andre overdriver. Som jeg skrev tidligere, jeg mener ikke ÉN enkelt hendelse hvis noen skal det(feks bryllup, stor fest, jubileer, osv), men de som stadig drar ut på byen og fester og legger ut bilder og videoer kun for å få tilbakemeldinger på hvor spreke mødre de er. Som har et behov for å vise at de både kan ha en baby og feste, men jeg tenker at en sprek mor venter med helgefyll til barnet er litt eldre. Jeg snakker ikke om å ta seg noen timer «fri», men å dra på fylla. Det er heller ikke mine venner det er snakk om, men tidligere og nåværende kolleger, studievenner og den ene er eks-svigerinne. HI Anonymkode: 57cce...04a Fremdeles like uinteressant og bedrevitende. Anonymkode: 48b1c...c45
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #42 Skrevet 18. februar 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: For meg var det ikke naturlig å la babyen hjemme for at jeg kunne feste. Jeg liker ikke å gå på fester mens mine tanker er ett annet sted(hjem og babyen). En del mine venninner har gjort det og da var det en av to ting Anonymkode: 12492...922 Oj, oj, oj... Her var det mye mom shaming. Du klarer ikke å tenke på annet enn babyen, det gjør deg visst til et bedre menneske enn dem som klarer det. Og kun to gyldige grunner til å ønske seg ut av huset altså? Anonymkode: faaab...fa8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #43 Skrevet 18. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fremdeles like uinteressant og bedrevitende. Anonymkode: 48b1c...c45 Enig. Anonymkode: faaab...fa8
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #44 Skrevet 18. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Oj, oj, oj... Her var det mye mom shaming. Du klarer ikke å tenke på annet enn babyen, det gjør deg visst til et bedre menneske enn dem som klarer det. Og kun to gyldige grunner til å ønske seg ut av huset altså? Anonymkode: faaab...fa8 Nei,faktisk...jeg synes at jeg overdriver. Jeg kan ikke slappe av på fester. Jeg ble invitert mange ganger gjennom årene men klarte ikke å dra. Ønsker ikke. Jeg ble litt isolert av kollegaer pga det. Om dagen gikk jeg turer mellom ammingene mens mora mi passet. Det virket mer avslappende enn fylla. Anonymkode: 12492...922
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #45 Skrevet 18. februar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi jeg synes det er ugreit at de slenger ungene til barnevakt mens de er ute og drikker selv. Min yngste er to år, og jeg har vært ute, men ikke så tidlig etter fødsel. Og de gjør det som jeg skriver i HI kun for å vise hvor freshe de er. Men du følte deg tydeligvis truffet. Anonymkode: 57cce...04a Går det utover DEG at de «slenger» babyene sine til barnevakt ?? Anonymkode: 8baab...7b1
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #46 Skrevet 18. februar 2018 Hvorfor bruker man så mye tid på å henge ut andre på dette forumet? Noen tar dårlige valg. Noen har kanskje depresjoner og vanskelige følelser som ligger til grunn. Andre har bare litt færre hjerneceller å tenke med. Men hvorfor skal vi flotte oss så veldig med at VI aldri ville gjøre noe så dumt? Da blir det bare selvskryt. Anonymkode: 6243c...950
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2018 #47 Skrevet 18. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei,faktisk...jeg synes at jeg overdriver. Jeg kan ikke slappe av på fester. Jeg ble invitert mange ganger gjennom årene men klarte ikke å dra. Ønsker ikke. Jeg ble litt isolert av kollegaer pga det. Om dagen gikk jeg turer mellom ammingene mens mora mi passet. Det virket mer avslappende enn fylla. Anonymkode: 12492...922 Og da er du et bedre menneske enn de som slapper av med å ta en fest. Point taken. Anonymkode: faaab...fa8
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #48 Skrevet 19. februar 2018 På 18.2.2018 den 8.44, Anonym bruker skrev: Fordi jeg synes det er ugreit at de slenger ungene til barnevakt mens de er ute og drikker selv. Min yngste er to år, og jeg har vært ute, men ikke så tidlig etter fødsel. Og de gjør det som jeg skriver i HI kun for å vise hvor freshe de er. Men du følte deg tydeligvis truffet. Anonymkode: 57cce...04a Fordi jeg synes..... Det er ikke sikkert de som fester eller andre synes det er viktig hva du synes. Deg om det. Og de gjør det .... for å vise hvor... Her er du ute å snakker om andre menneskers motivasjon for å gjøre noe. Du er ikke i hodet på andre mennesker. Da er det bedre at du snakker om hva du mener, som punktet over, istedenfor det her. Anonymkode: 7aaa9...409
Pobie Skrevet 19. februar 2018 #49 Skrevet 19. februar 2018 På 2/18/2018 den 17.44, Anonym bruker skrev: Fordi jeg synes det er ugreit at de slenger ungene til barnevakt mens de er ute og drikker selv. Min yngste er to år, og jeg har vært ute, men ikke så tidlig etter fødsel. Og de gjør det som jeg skriver i HI kun for å vise hvor freshe de er. Men du følte deg tydeligvis truffet. Anonymkode: 57cce...04a Det er vel når de er nyfødte at de bryr seg aller minst om hvem som passer dem? Jeg ser ikke noe problem i at de vil ha seg en tur ut. Jeg fester ikke og er aldri ute og drikker, men skjønner at dette er viktig og en del av livet for veldig mange og når de ikke har kunnet gjøre dette på mange måneder kan man vel unne dem en tur ut? Spesielt i nyfødtperioden som for veldig mange blir veldig ensom og hvor de ellers bare blir sittende hjemme og babyen bare ligger og sover.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2018 #50 Skrevet 19. februar 2018 I mitt tredje og siste svangerskap fikk jeg heftig symfyseløsning i uke 15. Jeg hadde så vondt, så jævlig vondt!! Klarte knapt å gå, og jeg våknet HVER gang jeg snudde meg på natta, av smerter, ut hele svangerskapet. Jeg måtte føde mens mannen holdt beinet mitt fordi jeg ikke klarte det selv, pga smerter i bekkenet og symfysen. Jeg MÅTTE jo tråkke rundt etter 2 andre unger i hele svangerskapet, hente i bhg, følge i bursdager, handle mat etc etc. Jeg var sååå bundet til sofaen og senga at jeg holdt på å spy!!! Virkelig! Jeg har aldri, verken før eller siden hatt så vondt. Jeg måtte gå med krykker for å gå på do, bare for å avlaste litt. Ungen ble født, jeg dro hjem etter 4 timer og vasket hele huset! Endelig funka kroppen min!!! Når ungen var 2 uker gammel åpnet det seg en mulighet for meg til å dra på festival. Og jeg skal love deg at jeg dro! Herreguuuuuuud som jeg kosa meg!! Jeg kunne gå igjen!!!! Jeg var der i hele 4 timer, mens oldemor var hjemme og passet barn. Det var så deilig!! Jeg la tilogmed ut bilde på facebook, så crazy var jeg! Anonymkode: 4a02c...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå