Gå til innhold

Hva ville du savnet hvis du bodde i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinterferien skal vi besøke en vennefamilie som bor utenlands. Mange timer flyreise herfra. Jeg har spurt om vi skal ta med oss noe spesielt, men har ikke fått svar. Hva ville dere savnet mest hvis dere bodde i et annet land? Melkesjokolade er nokså selvsagt, barna vil ha med det til vennene sine, men hva annet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utfra overskriften ville jeg sagt allemannsretten, men den er vanskelig å få ut av landet. Så da blir det lista mi fra vi bodde ute:

Vaniljesukker, geitost, seigmenn, rørte tyttebær, melkesjokolade, røkelaks (vi har pleid å ha med ei hel side røkelaks til venner utenlands), stabburmakrell i tomat. Og skikkelig brød...

Skrevet

Jeg ville savnet brunost, vestlandslefse, makrell i tomat og kaviar. Og selvfølgelig melkesjokolade!

Anonymkode: 17fc2...846

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Utfra overskriften ville jeg sagt allemannsretten, men den er vanskelig å få ut av landet. Så da blir det lista mi fra vi bodde ute:

Vaniljesukker, geitost, seigmenn, rørte tyttebær, melkesjokolade, røkelaks (vi har pleid å ha med ei hel side røkelaks til venner utenlands), stabburmakrell i tomat. Og skikkelig brød...

Stabburmakrell i tomat? 😂 

Unnskyld, ikke meningen å mobbe noen, men det var litt vittig bare. 

Anonymkode: 10ada...a71

Skrevet
3 minutter siden, sug lut skrev:

Jeg vet de akkurat nå ville sagt snø også, i tillegg til natur og allemannsrett. Vanskelig å pakke. 

Røkelaks er lurt, er jo vakuumpakket også, så det gjør jo ikke noe om man flyr en stund. Takk! Vaniljesukker får man overalt eller? 

Skrevet

Laks. Tyttebær. Fenalår. Flatbrød. Kaviar på tube. Lefser. Pondus. 

Anonymkode: e120e...2ad

Skrevet

Norvegia 

Anonymkode: e967b...2b8

Skrevet

Vaniljesukker,  som i norsk vaniljesukker, får du ikke tak i overalt. Jeg elsker knekkebrød, og alle typer er ikke like lett tilgjengelig (i hvert fall ikke særlig grove varianter). Ellers er skandinavisk godteri det eneste spiselige på jord, både når det gjelder sjokolade og vingummi. 

Ja, og så kjøper jeg Solo - det er en helt nydelig brus. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stabburmakrell i tomat? 😂 

Unnskyld, ikke meningen å mobbe noen, men det var litt vittig bare. 

Anonymkode: 10ada...a71

Sånn går det når man retter underveis :)

Skrevet

Tyrkisk pepper,  mormor sendte tyrkisk pepper og brunost til meg da jeg var ute-student😍

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dyne

Anonymkode: c6e83...15c

Helt enig. Bodde utenlands en periode. Hadde med meg dyne hjemmefra - lureste jeg noen gang har gjort! Da jeg flyttet hjem til Norge igjen ga jeg bort dynen min til en venn av meg som var blitt helt betatt av den i løpet av tiden jeg bodde der. Ellers pleide jeg å få dette i «kose-pakke» hjemmefra:

Melkesjokolade, røkelaks, gulost, kaviar, Regia Kakao, makrell i tomat, salt lakris og leverpostei (gul boks).

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dyne

Anonymkode: c6e83...15c

JAAAAAA!

Skrevet

gul boks med leverpostei
sjokolade
ordentlig brød

Anonymkode: 02d64...023

Skrevet
Akkurat nå, MammantilNurket skrev:

Helt enig. Bodde utenlands en periode. Hadde med meg dyne hjemmefra - lureste jeg noen gang har gjort! Da jeg flyttet hjem til Norge igjen ga jeg bort dynen min til en venn av meg som var blitt helt betatt av den i løpet av tiden jeg bodde der. Ellers pleide jeg å få dette i «kose-pakke» hjemmefra:

Melkesjokolade, røkelaks, gulost, kaviar, Regia Kakao, makrell i tomat, salt lakris og leverpostei (gul boks).

De har vel dyner i andre land og. Hva er forskjellen, hva er det jeg ikke skjønner nå :D?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De har vel dyner i andre land og. Hva er forskjellen, hva er det jeg ikke skjønner nå :D?

Tro meg ... vi har _veldig_ gode dyner i Norge. De er passe varme, lette og fluffy. 

I noen land har de laken med teppe  over *grøss*. I Tyskland har de ofte veldig tunge dyner - man bli nesten helt flat! :)

Skrevet

Tomatsuppe og ertesuppe fra Toro ;)

Morrpølse, men det tror jeg ikke er lov å ta med.

Makrell i tomat, som andre har skrevet.

Anonymkode: 05a60...2f3

Skrevet

Kaldrøkt laks fra King Mikal

Solo

Idun Ketchup

Anonymkode: 6a63d...72b

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tomatsuppe og ertesuppe fra Toro ;)

Morrpølse, men det tror jeg ikke er lov å ta med.

Makrell i tomat, som andre har skrevet.

Her inne blir du stemplet som en dårlig mor hvis du faktisk liker Toro tomatsuppe og tør å si det høyt :P

Anonymkode: b7304...440

Skrevet

Lomper, multesyltetøy og smågodt inklusive salt lakris i alle former. Flatbrød og type røkt elg- og reinpllse og slikt som jeg syntes det var stas å servere venner i utlandet. 

Anonymkode: 9f320...a9b

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her inne blir du stemplet som en dårlig mor hvis du faktisk liker Toro tomatsuppe og tør å si det høyt :P

Anonymkode: b7304...440

Ha-ha, ja blir vel det. Saken er den at jeg ikke tåler tomatsuppe, men jeg hadde vært villig til å ta ubehaget om jeg bodde i utlandet og noen tok med noen poser.

Ellers støtter jeg vel Toro med sånn ca. tre poser ertesuppe i året. Og det tør jeg si høyt ;) 

Bruker ikke noe annet av tørrfor, så jeg er vel innafor ellers :P

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

tørrfor

Tørrforr, tenker mest på hunde-og kattemat jeg da :legrine: Er visst på tide å legge seg nå kjenner jeg :D

Skrevet

Dyne kan jeg skrive under på! Har bodd i USA, Italia og Sør Afrika og normale dyner finnes ikke.

makrell i tomat, mills majones, tyrkisk pepper 

Skrevet

Salt lakris, som mange andre sier. Kvikk lunsj, Jarlsbergost, Bergbys sennep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...