Iiiiik Skrevet 14. februar 2018 #1 Skrevet 14. februar 2018 I vinterferien skal vi besøke en vennefamilie som bor utenlands. Mange timer flyreise herfra. Jeg har spurt om vi skal ta med oss noe spesielt, men har ikke fått svar. Hva ville dere savnet mest hvis dere bodde i et annet land? Melkesjokolade er nokså selvsagt, barna vil ha med det til vennene sine, men hva annet?
sug lut Skrevet 14. februar 2018 #2 Skrevet 14. februar 2018 Utfra overskriften ville jeg sagt allemannsretten, men den er vanskelig å få ut av landet. Så da blir det lista mi fra vi bodde ute: Vaniljesukker, geitost, seigmenn, rørte tyttebær, melkesjokolade, røkelaks (vi har pleid å ha med ei hel side røkelaks til venner utenlands), stabburmakrell i tomat. Og skikkelig brød...
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #3 Skrevet 14. februar 2018 Jeg ville savnet brunost, vestlandslefse, makrell i tomat og kaviar. Og selvfølgelig melkesjokolade! Anonymkode: 17fc2...846
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #4 Skrevet 14. februar 2018 3 minutter siden, sug lut skrev: Utfra overskriften ville jeg sagt allemannsretten, men den er vanskelig å få ut av landet. Så da blir det lista mi fra vi bodde ute: Vaniljesukker, geitost, seigmenn, rørte tyttebær, melkesjokolade, røkelaks (vi har pleid å ha med ei hel side røkelaks til venner utenlands), stabburmakrell i tomat. Og skikkelig brød... Stabburmakrell i tomat? 😂 Unnskyld, ikke meningen å mobbe noen, men det var litt vittig bare. Anonymkode: 10ada...a71
Iiiiik Skrevet 14. februar 2018 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2018 3 minutter siden, sug lut skrev: Utfra overskriften ville jeg sagt allemannsretten, men den er vanskelig å få ut av landet. Så da blir det lista mi fra vi bodde ute: Vaniljesukker, geitost, seigmenn, rørte tyttebær, melkesjokolade, røkelaks (vi har pleid å ha med ei hel side røkelaks til venner utenlands), stabburmakrell i tomat. Og skikkelig brød... Jeg vet de akkurat nå ville sagt snø også, i tillegg til natur og allemannsrett. Vanskelig å pakke. Røkelaks er lurt, er jo vakuumpakket også, så det gjør jo ikke noe om man flyr en stund. Takk! Vaniljesukker får man overalt eller?
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #6 Skrevet 14. februar 2018 Laks. Tyttebær. Fenalår. Flatbrød. Kaviar på tube. Lefser. Pondus. Anonymkode: e120e...2ad
beef sister Skrevet 14. februar 2018 #8 Skrevet 14. februar 2018 Vaniljesukker, som i norsk vaniljesukker, får du ikke tak i overalt. Jeg elsker knekkebrød, og alle typer er ikke like lett tilgjengelig (i hvert fall ikke særlig grove varianter). Ellers er skandinavisk godteri det eneste spiselige på jord, både når det gjelder sjokolade og vingummi. Ja, og så kjøper jeg Solo - det er en helt nydelig brus.
sug lut Skrevet 14. februar 2018 #9 Skrevet 14. februar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stabburmakrell i tomat? 😂 Unnskyld, ikke meningen å mobbe noen, men det var litt vittig bare. Anonymkode: 10ada...a71 Sånn går det når man retter underveis
amandine Skrevet 14. februar 2018 #10 Skrevet 14. februar 2018 Tyrkisk pepper, mormor sendte tyrkisk pepper og brunost til meg da jeg var ute-student😍
MammantilNurket Skrevet 14. februar 2018 #13 Skrevet 14. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dyne Anonymkode: c6e83...15c Helt enig. Bodde utenlands en periode. Hadde med meg dyne hjemmefra - lureste jeg noen gang har gjort! Da jeg flyttet hjem til Norge igjen ga jeg bort dynen min til en venn av meg som var blitt helt betatt av den i løpet av tiden jeg bodde der. Ellers pleide jeg å få dette i «kose-pakke» hjemmefra: Melkesjokolade, røkelaks, gulost, kaviar, Regia Kakao, makrell i tomat, salt lakris og leverpostei (gul boks).
sug lut Skrevet 14. februar 2018 #14 Skrevet 14. februar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dyne Anonymkode: c6e83...15c JAAAAAA!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #15 Skrevet 14. februar 2018 gul boks med leverpostei sjokolade ordentlig brød Anonymkode: 02d64...023
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #16 Skrevet 14. februar 2018 Akkurat nå, MammantilNurket skrev: Helt enig. Bodde utenlands en periode. Hadde med meg dyne hjemmefra - lureste jeg noen gang har gjort! Da jeg flyttet hjem til Norge igjen ga jeg bort dynen min til en venn av meg som var blitt helt betatt av den i løpet av tiden jeg bodde der. Ellers pleide jeg å få dette i «kose-pakke» hjemmefra: Melkesjokolade, røkelaks, gulost, kaviar, Regia Kakao, makrell i tomat, salt lakris og leverpostei (gul boks). De har vel dyner i andre land og. Hva er forskjellen, hva er det jeg ikke skjønner nå ? Anonymkode: 02d64...023
MammantilNurket Skrevet 14. februar 2018 #17 Skrevet 14. februar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De har vel dyner i andre land og. Hva er forskjellen, hva er det jeg ikke skjønner nå ? Anonymkode: 02d64...023 Tro meg ... vi har _veldig_ gode dyner i Norge. De er passe varme, lette og fluffy. I noen land har de laken med teppe over *grøss*. I Tyskland har de ofte veldig tunge dyner - man bli nesten helt flat!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #18 Skrevet 14. februar 2018 Tomatsuppe og ertesuppe fra Toro Morrpølse, men det tror jeg ikke er lov å ta med. Makrell i tomat, som andre har skrevet. Anonymkode: 05a60...2f3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #19 Skrevet 14. februar 2018 Kaldrøkt laks fra King Mikal Solo Idun Ketchup Anonymkode: 6a63d...72b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #20 Skrevet 14. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tomatsuppe og ertesuppe fra Toro Morrpølse, men det tror jeg ikke er lov å ta med. Makrell i tomat, som andre har skrevet. Anonymkode: 05a60...2f3 Her inne blir du stemplet som en dårlig mor hvis du faktisk liker Toro tomatsuppe og tør å si det høyt Anonymkode: b7304...440
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #21 Skrevet 14. februar 2018 Lomper, multesyltetøy og smågodt inklusive salt lakris i alle former. Flatbrød og type røkt elg- og reinpllse og slikt som jeg syntes det var stas å servere venner i utlandet. Anonymkode: 9f320...a9b
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #22 Skrevet 14. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her inne blir du stemplet som en dårlig mor hvis du faktisk liker Toro tomatsuppe og tør å si det høyt Anonymkode: b7304...440 Ha-ha, ja blir vel det. Saken er den at jeg ikke tåler tomatsuppe, men jeg hadde vært villig til å ta ubehaget om jeg bodde i utlandet og noen tok med noen poser. Ellers støtter jeg vel Toro med sånn ca. tre poser ertesuppe i året. Og det tør jeg si høyt Bruker ikke noe annet av tørrfor, så jeg er vel innafor ellers Anonymkode: 05a60...2f3
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2018 #23 Skrevet 14. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: tørrfor Tørrforr, tenker mest på hunde-og kattemat jeg da Er visst på tide å legge seg nå kjenner jeg Anonymkode: 02d64...023
Blondzilla Skrevet 14. februar 2018 #24 Skrevet 14. februar 2018 Dyne kan jeg skrive under på! Har bodd i USA, Italia og Sør Afrika og normale dyner finnes ikke. makrell i tomat, mills majones, tyrkisk pepper
Himmel og hav Skrevet 14. februar 2018 #25 Skrevet 14. februar 2018 Salt lakris, som mange andre sier. Kvikk lunsj, Jarlsbergost, Bergbys sennep.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå