Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #26 Skrevet 15. februar 2018 42 minutter siden, sug lut skrev: Selvsagt er man en byrde. Nøyaktig hvordan er en som lever på sosialpenger et pluss, mener du? Med en barnefar som også går uten jobb? Og de velger å sette et barn til verden uten en eneste konkret mulighet til å forsørge seg selv eller ungen? Hvis du klarer å lese, så ser du at han ønsker å JOBBE. Selv om hun får sosialstønad nå, så kan det faktisk skje at hun også kommer seg ut i JOBB, nå har hun et lite barn. Søplekjerring. Anonymkode: 3efda...cc5
amandine Skrevet 15. februar 2018 #27 Skrevet 15. februar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: At både hun og barnet er en ren byrde for landet vårt? Mener du også at menneskers verdi kun kan måles i hvor mye skatt man kan betale? At barn(!) av fattige foreldre bare er en ren byrde? Eller er du bare en av Sug lut’s rævsleikere? Man er ikke bare en byrde selv om man er arbeidsledig. Menneskets verdi måles i mer enn bare penger. HI; snakk med NAV, de er bedre skikket til å hjelpe deg enn de hovmodige kaklehønene her inne. Lykke til med jobbsøknader 👍 Anonymkode: 4a779...db6 Absolutt ikke at man ikke har verdi ut over hva man bidrar med økonomisk. Men å sette seg i en situasjon der man utelukkende er avhengig av sosial hjelp er rett og slett ikke ok. Spesielt med tanke på at HI bringer et barn inn i dette. Man kan ikke basere seg på at andre skal trå til i en slik situasjon, det må være lov å ha flere tanker i hodet på én gang.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #28 Skrevet 15. februar 2018 1 time siden, sug lut skrev: Selvsagt er man en byrde. Nøyaktig hvordan er en som lever på sosialpenger et pluss, mener du? Med en barnefar som også går uten jobb? Og de velger å sette et barn til verden uten en eneste konkret mulighet til å forsørge seg selv eller ungen? Er ikke alle på sosialstønad som kan jobbe. De har vært uheldige med nav generelt. Og derfor ikke fått de stønader de burde fått med tanke på arbeidsevne. Så slutt å døm folk du vet svært lite om. Anonymkode: 3c44d...46a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #29 Skrevet 15. februar 2018 Kan han ikke få et d-nr da? Kan jobbe om man har det. Anonymkode: c19c2...747
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #30 Skrevet 15. februar 2018 11 timer siden, amandine skrev: Det er nå sant det hun sier! For et menneskesyn. Anonymkode: 3376b...45a
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #31 Skrevet 15. februar 2018 Selvsagt er det ikke noe pluss å leve på sosialen, hvem vil leve på den? Nei jeg har ikke tenkt å leve på sosialen og ja jeg har tenkt og vil jobbe når barnet er stort nok til å begynne i barnehagen. Klarer fint å forsørge oss nå så jeg er ikke urolig for den biten der 😉 Så å komme her å si at man ikke kan få lov til å sette unger til verden eller er uheldige pga at folk går på sosialen og tydeligvis ikke klarer og forsørge familien sin blir veldig feil. Dere har jo faktisk ikke peiling på min eller andres inntekt og det har faktisk ingen ingenting med 😜😁😁😁 så i give a shit. Å nå ordner det seg faktisk på skattekontoret for mannen min også. Takket være dere som svarte på det jeg lurte på. Takk for meg 😄 Anonymkode: 6866b...292
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #32 Skrevet 15. februar 2018 4 timer siden, sug lut skrev: Selvsagt er man en byrde. Nøyaktig hvordan er en som lever på sosialpenger et pluss, mener du? Med en barnefar som også går uten jobb? Og de velger å sette et barn til verden uten en eneste konkret mulighet til å forsørge seg selv eller ungen? Selvfølgelig ikke. Her bør du lese deg opp. Det ligger økonomisk gevinst for samfunnet i det at kvinner får barn tidlig. Nåværende økonomisk status sier dessuten ingenting om fremtidig økonomisk status. Anonymkode: 5a570...5a1
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2018 #33 Skrevet 15. februar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er det ikke noe pluss å leve på sosialen, hvem vil leve på den? Nei jeg har ikke tenkt å leve på sosialen og ja jeg har tenkt og vil jobbe når barnet er stort nok til å begynne i barnehagen. Klarer fint å forsørge oss nå så jeg er ikke urolig for den biten der 😉 Så å komme her å si at man ikke kan få lov til å sette unger til verden eller er uheldige pga at folk går på sosialen og tydeligvis ikke klarer og forsørge familien sin blir veldig feil. Dere har jo faktisk ikke peiling på min eller andres inntekt og det har faktisk ingen ingenting med 😜😁😁😁 så i give a shit. Å nå ordner det seg faktisk på skattekontoret for mannen min også. Takket være dere som svarte på det jeg lurte på. Takk for meg 😄 Anonymkode: 6866b...292 Så bra det ordnet seg for mannen. Lykke til i jobbsøkingen hans Anonymkode: e3ae6...413
Lizzz Skrevet 16. februar 2018 #34 Skrevet 16. februar 2018 På 14.2.2018 den 20.30, sug lut skrev: Med andre ord, du er en ren byrde, barnet deres blir en ren byrde og du mener Norge bør bøye seg baklengs for å ta inn mannen i tillegg? En "byrde" ?? Barnet blir nok et selvstendig individ med egne tanker, meninger og valg...Og et helt eget liv i denne verden. Ha litt EQ! Nå var det allerede gjort. De har barn..... Hva hjelper det å skrive dette nå?!!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #35 Skrevet 17. februar 2018 På 14.2.2018 den 20.30, sug lut skrev: Med andre ord, du er en ren byrde, barnet deres blir en ren byrde og du mener Norge bør bøye seg baklengs for å ta inn mannen i tillegg? Merkelig nok hadde du nok aldri sagt dette om noen av ikke Europeisk herkomst. Anonymkode: 0f375...808
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #36 Skrevet 17. februar 2018 Spørs jo på hvilket grunnlag han har fått opphold. Er det EU-borgerskap har han lov og rettighet å søke jobb i Norge i opptil 6 måneder. Det han ikke har krav på er ytelser fra NAV. Er han arbeidsledig kan han få arbeidsledighetestrygd fra hjemlandet (noe som i regel ikke er nok til å overleve i Norge da). Vil han få opphold pga familiegjenforening må HI dokumentere at hun kan forsørge ham. Det er faste minstebeløp og over sosialstønad, så det fungerer neppe. Anonymkode: a458d...01a
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #37 Skrevet 17. februar 2018 På 2/15/2018 den 8.21, amandine skrev: Absolutt ikke at man ikke har verdi ut over hva man bidrar med økonomisk. Men å sette seg i en situasjon der man utelukkende er avhengig av sosial hjelp er rett og slett ikke ok. Spesielt med tanke på at HI bringer et barn inn i dette. Man kan ikke basere seg på at andre skal trå til i en slik situasjon, det må være lov å ha flere tanker i hodet på én gang. Da er man mer enn bare en byrde! Det er unødvendig å trykke mennesker som av ulike grunner er avhengige av NAV ned i «du er KUN en byrde-søla». Hva hjelper i så fall det, tenker du? Skal man presse alle på NAV til abort om de blir gravide? Vet du, kanskje barnet til HI en dag vinner en Nobelpris, eller viktigere; blir et empatisk menneske som gleder de rundt seg. Hvis du bare skal tenke økonomi (så kvalmt), kan det hende barnet til HI kommer til å bidra med langt mer skatt i fremtiden enn du noen gang har gjort. Det kan til og med gjelde HI selv. En nåværende tilstand trenger ikke være en permanent tilstand. Jeg er for å hjelpe mennesker når de trenger det. Anonymkode: 4a779...db6
amandine Skrevet 17. februar 2018 #38 Skrevet 17. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Da er man mer enn bare en byrde! Det er unødvendig å trykke mennesker som av ulike grunner er avhengige av NAV ned i «du er KUN en byrde-søla». Hva hjelper i så fall det, tenker du? Skal man presse alle på NAV til abort om de blir gravide? Vet du, kanskje barnet til HI en dag vinner en Nobelpris, eller viktigere; blir et empatisk menneske som gleder de rundt seg. Hvis du bare skal tenke økonomi (så kvalmt), kan det hende barnet til HI kommer til å bidra med langt mer skatt i fremtiden enn du noen gang har gjort. Det kan til og med gjelde HI selv. En nåværende tilstand trenger ikke være en permanent tilstand. Jeg er for å hjelpe mennesker når de trenger det. Anonymkode: 4a779...db6 Selvfølgelig skal man hjelpe folk som trenger det. Og det min kommentar henviste til var sug lut sitt utsagn. Vi kjenner jo henne som en person med relativt skarp tunge, av og til godt over streken og uten filter men man forstår godt hva hun mener. Og jrg er enig i at et utgangspunkt der HI er på sosialen, får barn med en mann uten jobb og norsk personnummer, og med en tanke om at NAV fikser biffen, det er ugreit. Selvfølgelig skal man hjelpe, men man må kunne forlange en viss form for ansvarsfullhet og evne til løsningsorienterte fra personer som er foreldre. HI sier jo for eksempel at hun vil jobbe så fort barnet er "stort nok" så vidt jeg husker, har du ikke opparbeidet deg permisjonsrettigheter er ikke det en luksus du og familien har at dere kan vente til barnet er et år. Sånn er det. Fryktelig kjipt men sånn er det.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2018 #39 Skrevet 17. februar 2018 25 minutter siden, amandine skrev: Selvfølgelig skal man hjelpe folk som trenger det. Og det min kommentar henviste til var sug lut sitt utsagn. Vi kjenner jo henne som en person med relativt skarp tunge, av og til godt over streken og uten filter men man forstår godt hva hun mener. Og jrg er enig i at et utgangspunkt der HI er på sosialen, får barn med en mann uten jobb og norsk personnummer, og med en tanke om at NAV fikser biffen, det er ugreit. Selvfølgelig skal man hjelpe, men man må kunne forlange en viss form for ansvarsfullhet og evne til løsningsorienterte fra personer som er foreldre. HI sier jo for eksempel at hun vil jobbe så fort barnet er "stort nok" så vidt jeg husker, har du ikke opparbeidet deg permisjonsrettigheter er ikke det en luksus du og familien har at dere kan vente til barnet er et år. Sånn er det. Fryktelig kjipt men sånn er det. Hun mener ikke at nav skal ordne biffen. Hun etterspør hvordan han får et idnr så han kan få en jobb. Det er en reell mulighet å få seg en jobb i dette landet. Anonymkode: 3efda...cc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå