Gå til innhold

Hva hjelper mot din migrene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Betablokker, rutiner (legge seg til fast tid, stå opp til fast tid, måltider til fast tid), tar Ibux eller voltaren 30 min før jeg skal på noe eller til et sted som jeg vet kan trigge migrene (familieselskap, kjøpesentre, folkemengder som foreldremøter, avslutninger, cuper, 17. mai osv) og så har jeg lært at jeg må starte å medisinere meg ved minste antydning til hodepine.

Anonymkode: 96b89...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke funnet noen medisiner jeg responderer bra på utenom morfin tabletter. 

Har derimot færre anfall når jeg spiser til faste tidspunkt, legger meg/står opp til samme tidspunkt, ha dempet belysning inne, solbriller når det er overskyet men skarpt lys med eller uten sol, gå turer ute når det er kaldt. For å nevne noe :)

Anonymkode: 45cc6...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du i det lange løp, eller akutt.

Jeg bruker en medisin som heter Cataflam (reseptbelagt) sammen med en paracett, den fungerer veldig bra for meg.

Ellers som har et kosthold med lite karbohydrater gjort at jeg har gått fra flere anfall i uken til en 2-4 i måneden

Anonymkode: 1f560...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betablokker, rutiner (legge seg til fast tid, stå opp til fast tid, måltider til fast tid), tar Ibux eller voltaren 30 min før jeg skal på noe eller til et sted som jeg vet kan trigge migrene (familieselskap, kjøpesentre, folkemengder som foreldremøter, avslutninger, cuper, 17. mai osv) og så har jeg lært at jeg må starte å medisinere meg ved minste antydning til hodepine.

Anonymkode: 96b89...026

Dette, og i med kombo av botox fungerer ok hos meg. Istedet for 15+ anfall i mnd, så er jeg nede i 5 dager :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenker du i det lange løp, eller akutt.

Jeg bruker en medisin som heter Cataflam (reseptbelagt) sammen med en paracett, den fungerer veldig bra for meg.

Ellers som har et kosthold med lite karbohydrater gjort at jeg har gått fra flere anfall i uken til en 2-4 i måneden

Anonymkode: 1f560...3de

Jeg tenker på begge deler. Er så sliten av å ha migrene så mye, at jeg er desperat etter å finne noe som fungerer.

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Cura skrev:

Sumatriptan hjelper stort sett. Som oftest holder det med tabletter, men noen ganger kjenner jeg at det må ei sprøyte til.

Er sumatriptan det samme som imigran?

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Betablokker, rutiner (legge seg til fast tid, stå opp til fast tid, måltider til fast tid), tar Ibux eller voltaren 30 min før jeg skal på noe eller til et sted som jeg vet kan trigge migrene (familieselskap, kjøpesentre, folkemengder som foreldremøter, avslutninger, cuper, 17. mai osv) og så har jeg lært at jeg må starte å medisinere meg ved minste antydning til hodepine.

Anonymkode: 96b89...026

Voltaren har jeg ikke prøvd, takk for tips :)

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke funnet noen medisiner jeg responderer bra på utenom morfin tabletter. 

Har derimot færre anfall når jeg spiser til faste tidspunkt, legger meg/står opp til samme tidspunkt, ha dempet belysning inne, solbriller når det er overskyet men skarpt lys med eller uten sol, gå turer ute når det er kaldt. For å nevne noe :)

Anonymkode: 45cc6...757

Morfintabletter høres så heftig ut, blir du slått ut av de? Kanskje jeg burde nevne det for fastlegen, verdt å prøve :)

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pæddan skrev:

Dette, og i med kombo av botox fungerer ok hos meg. Istedet for 15+ anfall i mnd, så er jeg nede i 5 dager :D

For en lykke, migrene er pyton :( Desverre så har ikke botox noe særlig virkning på meg :(

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxalt ga meg et nytt liv! Har tidigere brukt immigran, som fungerte greit noen ganger. Maxalt fungerer så godt som alltid.

Anonymkode: 5aec8...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er sumatriptan det samme som imigran?

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Ja, det er vel det. Det er det jeg får når jeg har resept på Imigran.

Anonymkode: bb9c6...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker topimax hver dag. Det hjelper på både anfallshyppighet og anfallsintensitet. Betablokker hadde ingen effekt hos meg  

Ved anfall bruker jeg relpax. Den virker fantastisk hvis jeg tar den tidlig nok. 

Anonymkode: 918c0...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Morfintabletter høres så heftig ut, blir du slått ut av de? Kanskje jeg burde nevne det for fastlegen, verdt å prøve :)

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Det er heftig, ikke noe jeg kan ta under hvert anfall, jeg har hortons hodepine så anfallene kan bli endel sterkere og da er det bedre med morfin i tablettform enn en tur til sykehuset. Har uansett opplevd færre anfall med å holde meg til mye av det samme som med migrene. :)

Anonymkode: 45cc6...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er vel det. Det er det jeg får når jeg har resept på Imigran.

Anonymkode: bb9c6...7d7

Nå ble jeg litt flau når jeg sjekket mine imigranmedisiner, står visst sumatriptan på de ja. Har ikke lagt merke til det jeg :blush:

hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg litt flau når jeg sjekket mine imigranmedisiner, står visst sumatriptan på de ja. Har ikke lagt merke til det jeg :blush:

hi

Anonymkode: a7fcc...848

He he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker på begge deler. Er så sliten av å ha migrene så mye, at jeg er desperat etter å finne noe som fungerer.

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Slutte med p piller ! Fra å ha anfall hver dag siden oktober, har jeg ikke tatt imigran på en hel uke nå. 😁

Anonymkode: d94a1...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå ble jeg litt flau når jeg sjekket mine imigranmedisiner, står visst sumatriptan på de ja. Har ikke lagt merke til det jeg :blush:

hi

Anonymkode: a7fcc...848

Det står sumatriptan på imigran ja, men jeg tåler ikke den som bare heter sumatriptan😣

Anonymkode: d94a1...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det står sumatriptan på imigran ja, men jeg tåler ikke den som bare heter sumatriptan😣

Anonymkode: d94a1...bb6

Så det er forskjell, hvilken bruker du? Hvordan reagerer du på sumatriptan?

hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er forskjell, hvilken bruker du? Hvordan reagerer du på sumatriptan?

hi

Anonymkode: a7fcc...848

Eneste anfallsmedisinen jeg tåler er imigran Radis , ikke bare imigran. Radisen funker kjempebra. Virker fort.

Anonymkode: d94a1...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar Betablokkere (Metoprolol) 100mg hver kveld forbyggende. 2 Naproxen og 400mg Ibumetin med en gang jeg kjenner et anfall er på vei. Hjelper ikke det er må jeg ta Paralgin forte el Petidin supp. Funker ikke det heller er det på sykehuset.

Anonymkode: fb568...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tar Betablokkere (Metoprolol) 100mg hver kveld forbyggende. 2 Naproxen og 400mg Ibumetin med en gang jeg kjenner et anfall er på vei. Hjelper ikke det er må jeg ta Paralgin forte el Petidin supp. Funker ikke det heller er det på sykehuset.

Anonymkode: fb568...a6f

Hva gir de deg på sykehuset? Morfin? Er det legevakten du er på da?

Hi

Anonymkode: a7fcc...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...