Gå til innhold

Kan man møte en mann som


Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker til å være «den rette» på svært kort tid. Den rette i den forstand at du føler du endelig ‘kom hjem’ i mangel på bedre ord. For så å bli litt(og da mener jeg litt.) i tvil på bakgrunn av fortiden hans. Kan det hende det bare er fornuft eller hva man skal si som nå jobber litt imot, at han alikevel er den rette? 

Min største frykt her i verden er å mislykkes i et forhold igjen, har blitt forlatt ved alteret tidligere, og det stengte meg av følelsesmessig. I ettertid brukte jeg kun menn til sex. Så møtte jeg denne mannen da, og det smalt skikkelig. Og jeg føler vi to er på en helt annen bølgelengde enn jeg har gjort tidligere med noen andre. Han kjennes IT til å være min sjelevenn, og Dette er et ord jeg aldri har skjønt betydningen av før nå etter jeg ble med han. Men så kommer denne tvilen, tvilen jeg ikke har kjent på før jeg fant ut av hans fortid.(fortiden innebærer kortere fengselsopphold for mindre overtredelser samt at mannen har dårlig økonomisk sans, da han har pådratt seg gjeld som ikke er på bakgrunn av hus eller bil kjøp) 

Noen med gode eller kloke ord? 

Litt fortvilet her😞

Anonymkode: 17372...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei. "Mindre overtredelser" og at han har "pådratt seg gjeld" tidligere kan ha med umodenhet å gjøre. Altså at han VAR umoden, men ikke er det nå lenger. Men det finner du jo ut :-) Hvis det føles som den rette og han nå er fornuftig så syns jeg du skal høre på hva du føler og hva mage følelsen forteller deg. Gjør det du føler er riktig, og bra at du er fornuftig o tenker over sånt syns jeg :)

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Gå rolig frem er mitt råd:) Bli godt kjent og ikke fall. Klem fra anonym dame 

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gå rolig frem er mitt råd:) Bli godt kjent og ikke fall. Klem fra anonym dame 

Anonymkode: 74e64...640

Dette. Har dårlig erfaring med sånne ting selv. Man ønsker så inderlig å se de fine tingene, for de bekrefter og forsterker forelskelsen. Mens det en burde gjøre er å se litt etter det som ikke bekrefter dette. For i et langvarig forhold vil de sidene GARANTERT dukke opp senere. Så det er bare å gjøre seg selv en bjørnetjeneste å falle som en stein, helt blindet av følelser. 

Er du skeptisk og bruker litt tid, og det ikke var grunn til det så vet du det faktisk. Det var ikke bare et lykketreff liksom at du ikke trengte å være skeptisk. 

Anonymkode: 2dcfe...2b9

Skrevet

I noen tilfeller hender det at det VAR ren umodenhet.

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Alle har sine sider fra fortiden. Sånn er det bare. Noen velger å fortelle om dem, andre ikke. 

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Hvis du klarer å være logisk og rasjonell så skal det gå bra:) Da blinder ikke forelskelsen noe særlig. 

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Hvis jeg skal snakke av erfaring så er det egentlig litt lurt å legge unna følelser med " den rette" man har så god kjemi med. 

Brukfornuften, logikken, prøv å vær rasjonell og vurder litt hvordan det blir langsiktig og fokuser på hvordan det er nå. Det er bare sunnt å være skeptisk. Følg mage følelsen. Sier den nei eller ja? Og ta et valg. 

Forelskelse er en fin ting men jeg tror det finnes mange " den rette" med den rette kjemien..

Jeg holder meg langt unna mine rette hvertfall! 😂

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Å, forresten ikke undertrykke følelsene heller altså! Snakk sammen om dem samtidig. 

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Takk for svar dere damer:) 

Jeg er svært rasjonell og høyst oppegående. Så akkurat den tror jeg skal gå bra, men samtidig kan man aldri vite. På samme tid vil jeg ikke at jeg skal overtenke og spolere dette for meg selv nettopp for at jeg er kritisk. 

Mannen satt inne som 20 åring i 3-4 mnd. Og har etter det satt inne 3-4 ganger i glattcelle(frem til han var 25 år, er 30 år den dag i dag) så er noen år siden. 

Forbruksgjelden han har pådratt seg er ca 370.000kr. 

 

Jeg er stormforelsket. Han er fantastisk. Han har ett barn og jeg har ett barn. Fantastisk far med godt forhold til sin eks. Vi har pratet om det å flytte sammen og en fremtid sammen, barna kommer godt overens.

Mannen sa i starten av forholdet at han hadde sjekket ut om å få time til sterilisering da han ikke ønsket å få flere barn, pga frykt for å ikke la barnet vokse opp sammen med både mor å far. 

Nå, etter vi er blitt skikkelig kjent, og begge føler det svært sterkt for hverandre har mannen endret mening og sier han svært gjerne ønsker at vi stifter familie sammen og får barn sammen. Og dette ønsker han gjerne i nermeste fremtid(bli gravid innen ett år)

Jeg ønsker også gjerne ett barn til, og jeg ønsker det med han! Samtidig kjenner jeg da på en anelse av denne tvilen.

hi

Anonymkode: 17372...10d

Skrevet

Ja, synes det høres ut som han har modnet men at han kanskje er en fyr som lar seg rive litt med.. :P

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Hvorfor har han sittet inne da? Hvis han har sittet inne for vold, så hadde jeg nok vært litt skeptisk

Anonymkode: 1adcf...0b5

Skrevet

Hvis dere har kommet så langt syns jeg ikke det er noe å kaste bort:-)

Så lenge en av dere har bena godt planta på jorda skal det nok gå bra ;)

Ser du skriver at han er en fantastisk far osv også og at han jo nå er i 30 årene, som jo er en helt ny fase av livet. 

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

" mindre overtredelser" - Hva er det?.. 

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Masse lykke til kjære dame!

Jeg tror du velger det som er riktig for dere ut fra det du skriver. 

 

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Stol på magefølelsen din! Den sier at dette ikke er fornuftig.. Er han satt inn for fyll og spetakkel? Vold? 370 000 er heller ikke småpenger.. Du er stup forelsket, allikevel er det noe som sier deg at du ikke burde.. vær din tanke (eller fornemmelse) tro! 

Anonymkode: 829f3...7ad

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar dere damer:) 

Jeg er svært rasjonell og høyst oppegående. Så akkurat den tror jeg skal gå bra, men samtidig kan man aldri vite. På samme tid vil jeg ikke at jeg skal overtenke og spolere dette for meg selv nettopp for at jeg er kritisk. 

Mannen satt inne som 20 åring i 3-4 mnd. Og har etter det satt inne 3-4 ganger i glattcelle(frem til han var 25 år, er 30 år den dag i dag) så er noen år siden. 

Forbruksgjelden han har pådratt seg er ca 370.000kr. 

 

Jeg er stormforelsket. Han er fantastisk. Han har ett barn og jeg har ett barn. Fantastisk far med godt forhold til sin eks. Vi har pratet om det å flytte sammen og en fremtid sammen, barna kommer godt overens.

Mannen sa i starten av forholdet at han hadde sjekket ut om å få time til sterilisering da han ikke ønsket å få flere barn, pga frykt for å ikke la barnet vokse opp sammen med både mor å far. 

Nå, etter vi er blitt skikkelig kjent, og begge føler det svært sterkt for hverandre har mannen endret mening og sier han svært gjerne ønsker at vi stifter familie sammen og får barn sammen. Og dette ønsker han gjerne i nermeste fremtid(bli gravid innen ett år)

Jeg ønsker også gjerne ett barn til, og jeg ønsker det med han! Samtidig kjenner jeg da på en anelse av denne tvilen.

hi

Anonymkode: 17372...10d

Hva han satt inne for er vesentlig i mine øyne. Og hvor mye av gjelden er nedbetalt? Har han 370 000 i forbruksgjeld nå? Eller er det nedbetalt og ute av verden? 

Hvor lenge har du kjent ham? Hvor lenge har dere vært sammen? Høres ikke ut som dere bor sammen, så om han evt har sittet inne for vold og gjelden er 370 000kr idag ville jeg nok ikke vurdert barn med det første akkurat...

Anonymkode: 2dcfe...2b9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Stol på magefølelsen din! Den sier at dette ikke er fornuftig.. Er han satt inn for fyll og spetakkel? Vold? 370 000 er heller ikke småpenger.. Du er stup forelsket, allikevel er det noe som sier deg at du ikke burde.. vær din tanke (eller fornemmelse) tro! 

Anonymkode: 829f3...7ad

Hvorfor har han det så travelt med å få barn med deg!? 

Anonymkode: 829f3...7ad

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har han det så travelt med å få barn med deg!? 

Anonymkode: 829f3...7ad

Innen et år!? Dere bor ikke sammen engang!? Nei, her er det mye som skurrer! Er begrenset hvor moden man blir mellom 25 og 30 år, og noen blir bare ikke voksen og moden noen gang! Å få barn med deg før dere i det hele tatt har bodd ilag er et tydelig teng på at han fortsatt er fjortis, spør du meg! 

Anonymkode: 829f3...7ad

Skrevet

De tre siste kommentarene er virkelig noe å tenke over først. Ja, hvordan er han/situasjonen nå? Var det på grunn av vold eller var det andre mindre overtredelser ? 

Skrevet

Får meg til å tenke på tråden om hun som har kjæreste som ønsker å kjøpe seg inn i huset hennes. Han hadde også en pen sum i forbruksgjeld og hastverk.

Anonymkode: 2dcfe...2b9

Skrevet

Lurt å vente med barn etter bare 1 år... :)

Anonymkode: 74e64...640

Skrevet

Det er ikke SÅ lenge siden han satt inne, da.... og flere ganger? Her ville jeg gått veldig rolig fram og brukt et par år på å utvikle forholdet før du bestemmer deg for å få barn med han. Var det du som skrev tråden om han som ville flytte inn hos deg? Som hadde forbruksgjeld? 

Anonymkode: 20729...d8c

Skrevet

Hi her. 

Når mannen var 19 år datet han en jente som var rett under 16 år. De hadde sex og han ble anmeldt av foreldrene. Derfor satt han inne de mnd. De gangene på glattcellen etterpå var nettopp pga at folk slang med leppa pga det som skjedde som 19 åring, så de sloss på fylla, dermed glattcelle. 

Vi har kjent hverandre i 14 mnd, vært sammen i snart 9 mnd. Vi bor ikke sammen, men er mye sammen da han jobber her jeg bor. Han pendler da han selv bor en time fra hvor jeg bor, dermed har det blitt slik at han heller har vært mye hos meg. 

 

Anonymkode: 17372...10d

Skrevet

Fyll og vold, altså.. kjære vene, ikke gjør det.. ! Du har barn! 

Anonymkode: 829f3...7ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...