Gå til innhold

Hvordan har dere det hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et hus fra tidlig nittitallet. Vi pusset opp alt bortsett fra badet, da det var nytt året før vi kjøpte i 2010. Har kun oppgradert kjøkkenet med ny benkeplate og integrert ovn med induksjonstopp. Skal selge om ett år og da skal vi male litt og fikse et gulv først.

Når vi da flytter blir det splitter nytt hus som skal være ferdig i januar 2019. Orket ikke tanken på et syttitallshus (som det er mest av her). Begynne å pusse opp fra bunn av, nei takk. Og hvis noen har pusset opp noe så er det bare sånn oppussing som er av dårlig kvalitet, for å trekke flere kjøpere etc.

Anonymkode: 0a70f...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i et hus som er bygd i 2000.Flyttet inn i ‘09.Har pusset opp alle rommene bortsett fra boden.Har også bygd en svær terrasse og utvidet tomta kraftig+malt huset utvendig og satt opp garasje.Alt er gjort skikkelig,siden mannen er håndverker.Veldig fornøyd med resultatet og snart klar for runde to😂

Skrevet

Bor i et hus fra 2001. Alltid noe med et hus og vi tar ting underveis. Pusset opp vaskerommet og barnas rom og malt endel rom. Bygget terrasse og vinterstue. Mannen er detalj-freak så alt ser veldig ordentlig ut. De som er her for første gang spør alltid om huset er helt nytt. Kunne aldri flyttet inn i et oppussingsobjekt, men bygger gjerne hus igjen. ( vi bygde et hus før vi kjøpte huset vi bor i nå). 

Anonymkode: 7ddb4...fae

Skrevet

Bor i et eldre hus fra 50 tallet og har pusset opp siden vi kjøpte for vel 10 år siden. Alt er tatt, også det man ikke ser... Skulle jeg flyttet nå hadde jeg heller kjøpt nytt enn og måtte ta samme runden igjen. 10 år i eget hus er ok, men jeg tror også jeg hadde kviet meg for å kjøpe 10 års gammelt kjøkken/bad etc andre hadde pusset opp. Ikke fordi det ikke er bra nok, men fordi jeg hadde vært redd for å få oppussingshelvete raskere enn jeg hadde orker. Så slitsomt å bo i slikt rot! 

Anonymkode: 4e8fe...24c

Skrevet

Vi bygde huset vårt selv for 15 år siden, og har pusset opp jevnt etter som unger vokser og behovet endrer seg..... her er det nok gått noen 100 liter maling og gulv gitt 😂😂 kjøkken og bad er fortsatt som ved bygging i hovedsak. Prioriterte mye penger på de rommene og peisen- det som er dyrest å renovere og bør sånnsett være tidløst, slitesterk og ting du ikke blir lei av. Uteområdene oppdateres også jevnlig. 

Anonymkode: c63d1...dae

Skrevet

Bor i en loftsleilighet som sikkert kunne blitt et råflott designleilighet med innsats. Men ikke av oss.

Tanken på å pusse opp et kjøkken som absolutt ikke ser moderne ut, men er feilfritt og funksjonelt appellerer ikke til meg.

Vi hadde hatt råd, men miljøaspektet ved denne bruk-kast mentaliteten gjør meg uvel.

Samme med møbler. Å bytte ut spisemøblementet fra mørk tre til noe annet skjer ikke bare for utseendet del.

Anonymkode: 56e38...e79

Skrevet

Bor i en eldre enebolig. Alt elektrisk er byttet og nytt, stue og fire soverom/gang pusset opp. Kjøkken fra 90 tallet som ikke ser særlig bra ut, og badet er ikke særlig lekkert. Likevel aldri trivdes bedre i et hus før :)

Anonymkode: cd5a7...9f8

Skrevet

Jeg tror en del misforstod meg. Jeg har ingen problemer at de ønsker og pusse opp planen var det samme for oss og vi gjorde det jevnt og trutt med dyre ting først som vanledning tak osv. Dette står selvsagt beskrevet i både annonse og takst. Det jeg synes er rart at det var mange på visning og forhåndsvisning som mener at det er for mye å gjøre, hvorfor komme da?? Man må jo lese taksten.

Anonymkode: 68f1b...e43

Skrevet

Det lønner seg med et malingsstrøk når man vil selge, evtl enkel oppussing. Det anbefales ikke å pusse opp bad eller kjøkkenet da man ikke får igjen pengene man brukte på oppussing.

Vi bor i hus fra 1998 som vi bygde selv den gangen. Vi valgte tidløs stil på kjøkkenet f.eks. Vi har byttet glasstopp mot induksjon og kjøleskap samt benkeplate, men ellers er det ikke behov for oppussing. Badet har vi bevisst valgt i hvitt. Vi bruker massevis med farge, altså håndkler, baderomsteppe, småting.

Vi er begge konservativ i stil, har Chesterfield i stua f.eks. Vi velger kvalitet, noe som koster, til gjengjeld bruker vi tingene våre i flere tiår. Vi har ingen ønske om å ha det mest modern og nyest.

Anonymkode: 20bbc...124

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...