Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #1 Skrevet 11. februar 2018 Ja hvordan har dere det egentlig hjemme? Føler at alle bor i fullstendig nyoppussede hus. Vi selger ett hus nå og tilbakemeldingen fra alle er at det er jo så mye å gjøre... mye er gjort men vi har jo bodd der både på kjøkken og bad i ti år uten problemer. Så fortell meg har alle helt nytt hjemme? Er ikke noe som er litt eldre bra nok? Anonymkode: 68f1b...e43
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #2 Skrevet 11. februar 2018 Bor i en stor enebolig fra 60 tallet, men alt innvendig er pusset opp. Alt fra vannrør til elektrisk ☺️ Nytt kjøkken, nye bad. Ser nytt ut innvendig ☺️ Anonymkode: 5062e...6a4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #3 Skrevet 11. februar 2018 Begge badene er snaut 2 år gamle, rommene ble malt for 12 år siden og kjøkkenet nærmer seg 30 år. Her er det mye som kan gjøres, men pusser ikke opp bare for å være moderne. Interiør gir meg ingenting. Men jeg ser det er enklere å selge et sminket hus, hvor farge og stil trumfer kvalitet. Bare veggene er hvite/grå og gulvene er i gråtone, så ser de ikke dårlig listverk og skjeve gulv. Anonymkode: de235...b07
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #4 Skrevet 11. februar 2018 For 11 år siden målte vi badene. Da var de pusset opp på syttitallet. Kjøkkenet er ganske nytt, men med unntak av litt maling er det ikke gjort noe spesielt på 40 år. Alt fungerer fint og vi trives godt. Vi har ikke noen plan om mer oppussing nå. Anonymkode: fc9b5...920
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #5 Skrevet 11. februar 2018 Hus fra 60-tallet. Driver å pusser opp nå. Var ferskenfarget tapet i stua og grønne fliser på bad og kjøkken da vi kjøpte. Ga skambefengt og fikk kjøpe for det da vi var eneste som ga bud på de 4 mnd de hadde det ute for salg Anonymkode: 2cd53...9f6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #6 Skrevet 11. februar 2018 Flyttet for litt siden. Det er fra 87 men er totalrenovert og fremstår som helt nytt. Begge bad,kjøkken, alle overflater,gulv etc etc er fra 2016/2017. Huset vi bodde i før er fra 1999 og absolutt ikke gammelt. Kjøkkenet var nytt men alle flater var ikke nyoppusset. Anonymkode: a769e...09b
Pobie Skrevet 11. februar 2018 #7 Skrevet 11. februar 2018 Huset vi bor i var nyoppusset 3-4 mnd før vi kjøpte det for 4 år siden, så alt er nytt. Jeg kunne godt kjøpt et hus som trenger litt oppussing nå, men da må dette vises på prisen. Betaler selvfølgelig ikke like mye for et hus som må pusses opp som et som er nyoppusset. For 4 år siden ville vi absolutt ikke kjøpt et hus som trengte oppussing. Den perioden var vi overhodet ikke interessert i å pusse opp, vi ville flytte inn i ferdig hus.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #8 Skrevet 11. februar 2018 Bor i et hus fra 2010. Er et tradisjonelt hus, og var ferdig oppsatt før vi kjøpte det. Hadde ingen påvirkning på farge og materialvalg. Ser derfor ikke «nytt» ut. Er ikke grå parkett, ikke skuffer og minimalistisk stil hverken på bad eller kjøkken. Kjedelig flisvalg. Men det er nytt likevel (eller var hvertfall da vi kjøpte det) og vi trives godt i det. Har små barn og kommer ikke til å pusse opp før vi har slitt det ut maksimalt noen år til. Anonymkode: a19b0...68d
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #9 Skrevet 11. februar 2018 Hus fra 1952. Har stort sett pusset opp hele, fra innerst til ytterst. Nytt elektrisk anlegg, nytt røropplegg/kloakk, nye vinduer, ny kledning, drenert rundt huset ute, 2 nye bad, lagt parkett eller heltre gulv i hele huset, gipset og helsparklet tak og vegger, maling og tapet på vegger, ny stor veranda. Eneste vi ikke har tatt enda er kjøkkenet, det ble pusset opp av forrige eier på slutten av 70-tallet og de satte inn innredning i heltre eik og benkeplate i heltre eik. Da vi tok over la vi nytt gulv der, malte veggene, skiftet knotter på innredningen til noe mer moderne, pusset ned og behandlet benkeplaten på nytt og la nye fliser i skvettsonen. Skal rive det helt ned og bygge det opp igjen i løpet av noen år. Anonymkode: e0db5...6e4
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #10 Skrevet 11. februar 2018 Bor i nytt hus fra 2017, kunne aldri klart å bodd i noe gamle greier igjen etter å ha kjøpt nytt 😉 Anonymkode: ac44e...694
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #11 Skrevet 11. februar 2018 Stort hus fra 2007. Har pusset opp utleiedelen, to stuer, kjøkken, hall og gjesterom de to siste årene. I 2018 skal to bad, vaskerom og 3 soverom pusses opp. Anonymkode: 96c46...bd2
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #12 Skrevet 11. februar 2018 Huset er 30 år. Har pusset opp to bad, to soverom, kjøkkenet og lagt nye gulv og malt stue, trapp og gang. Skiftet alle dører, minus ene ytterdøra. Skal begynne på vinduene til sommeren, pluss en terrassedør, den er sliten. Anonymkode: 48786...7ec
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #13 Skrevet 11. februar 2018 Rekkehus fra 70-tallet. Måtte pusse opp badet før vi kunne flytte inn, men resten har vi tatt etterhvert. Ser på ingen måte helt nytt og fancy ut, og det mangler litt lister her og der. Men vi pusser opp og tilpasser etterhvert som vi vil og trives her. Anonymkode: 6371d...39b
Mandala Skrevet 11. februar 2018 #14 Skrevet 11. februar 2018 Hus fra -79. Kjøkkenet er originalt, bortsett fra byttet benkeplate og vask. Samt gjort plass for oppvaskmaskin. Badene er gamle, fra 90-tallet et sted. Malt strie på veggene, bortsett fra yttergangen der strien er uberørt (og fiiin i mine øyne). Mye panel, men der er mesteparten malt, for det ble litt mørkt. Mange av gulvene er kork fra byggeår. Så her er mye veldig gammelt. De fleste ville pusset opp omtrent alt. Jeg trives veldig godt, stort sett. Ønsker å gjøre enkelte ting, men ser ikke at det er noe must.
Mandala Skrevet 11. februar 2018 #15 Skrevet 11. februar 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor i nytt hus fra 2017, kunne aldri klart å bodd i noe gamle greier igjen etter å ha kjøpt nytt 😉 Anonymkode: ac44e...694 Både jeg og samboer flyttet fra nye leiligheter til huset vi har nå. Jeg liker åpenbart gamle ting som ikke er "perfekte", for det var aldri noe problem å gå fra splitter nytt til så brukt 😄
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #16 Skrevet 11. februar 2018 100 år gammelt hus😁 Det er skeivt og ikkje i tipp topp stand. Men tar litt etter litt. Alt er heilt og fint så stresser ikkje Anonymkode: 2b2bb...329
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #17 Skrevet 11. februar 2018 Bor i leilighet. Slitt kjøkken men ikke utgammelt. Badet er vel ca 10 år gammelt. Resten av leiligheten ble overflateoppusset ca 5-6 år siden. Anonymkode: 80074...54b
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #18 Skrevet 11. februar 2018 Vårt hus er fra 80-tallet en gang. Men de vi kjøpte av har pusset opp bad, kjøkken og egentlig det meste etter det. Men det er ikke på noen måte nytt her, og litt hakk og sår i overflater osv. For meg er interiør minusviktig. Jeg er glad for at det meste ser ordentlig ut, men mistenker at hvis ikke det hadde gjort det hadde vi ikke brydd oss nevneverdig. Vi har god plass, og alt virker Det er viktig. Hvordan ting ser ut er IKKE viktig for oss, og det blir ikke pusset opp før vi eventuelt må. Anonymkode: 32b0b...2e1
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #19 Skrevet 11. februar 2018 Hus fra 70-tallet her. Flyttet hit for 14 år siden. Da var soverommene malt, malte gang, stue og kjøkken. Pusset opp badet før vi flyttet inn. Har utvidet og pusset opp kjøkkenet, og vi har bygget kjeller med bad etter at vi flyttet inn. Har malt stue, gang og soverom også i løpet av disse 14 årene, tror det er 2-3 år siden vi malte stua og byttet lister rundt vinduer og dør til stua, det er det siste vi gjorde. Har byttet vinduer på soverommene for kanskje 8-9 år siden, og trenger nok å bytte vinduer i stua også, men det blir sikkert ikke i løpet av de første årene (de er fra 70-tallet). Huset ser greit ut, ikke siste skrik, men har ingen planer om å gjøre stort nå, alt ser greit ut. Har heller ikke siste skrik av møbler. Anonymkode: e51a0...5c6
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #20 Skrevet 11. februar 2018 52 minutter siden, Mandala skrev: Både jeg og samboer flyttet fra nye leiligheter til huset vi har nå. Jeg liker åpenbart gamle ting som ikke er "perfekte", for det var aldri noe problem å gå fra splitter nytt til så brukt 😄 Så bra for dere da. Jeg hadde motsatt opplevelse, kjøpte et gammelt hus og der dukket diverse overraskelser opp som sopp, råte, mus, vannlekkasjer osv. Så aldri i livet om jeg kjøper noe gammelt igjen, for stor risiko. Anonymkode: ac44e...694
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #21 Skrevet 11. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Stort hus fra 2007. Har pusset opp utleiedelen, to stuer, kjøkken, hall og gjesterom de to siste årene. I 2018 skal to bad, vaskerom og 3 soverom pusses opp. Anonymkode: 96c46...bd2 Vi bygde nytt hus i 2007. Har malt en vegg i stuen, ellers er resten 11 år gammelt.. Det er nymalt utvendig... Anonymkode: 7a9c7...b3f
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #22 Skrevet 11. februar 2018 Hvis huset er «utdatert» hjelper det ikke om dere har bodd der i mange år uten problemer. BI kjøpte hus hvor badet hadde brune fliser og oransje toalett. Alt fungerte helt gret og fint men hi ønsket selvfølgelig ikke å beholde en stil fra 70-tallet. Et vennepar kjøpte hus hvor stilen var utpreget 80-tall ned karnapper og dus rosa innredning på badet. Ikke helt inn det heller og det ef helt naturlig ar kjøpere ønsker å gjøre noe med sånt. Anonymkode: 5b396...d60
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #23 Skrevet 11. februar 2018 Bor i 120 år gammel leilighet, har pusset opp kjøkken, bad, gjestetoalett, revet av gipsplater og funnet gammel panel osv. Mye jobb, men elsker å bo her med stukkatur, rosetter og 3,5 meter under taket. Hadd dog ikke gått på tilsvarende oppussing igjen men kjøpt like gammel leilighet som allerede var satt ordentlig i stand. Anonymkode: 3f053...d35
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #24 Skrevet 11. februar 2018 Bor i påbygd hus. Ene halvdelen er 80 år gammel, men renovert innenfor siste ti år. Andre halvdel er nybygg. Har selv en hang til det gamle. Synes nye bygg er så sjelløse. Men vi er gode til å male, og ikke så mye mer. Så for oss er dette en bra løsning. Anonymkode: d159c...a10
Blondzilla Skrevet 11. februar 2018 #25 Skrevet 11. februar 2018 Bor i enebolig fra 1985. To av fire bad er fra byggeår, og de andre er fra 2000. Resten av huset og kjøkkenet er pusset opp i 2000. Tre barnerom ble malt i 2016, ellers er ikke noe særlig gjort her siden 2000 som var før vi flyttet inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå