Gå til innhold

Orker ikke mer av denne vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vinteren er uansett den verste årstiden for meg, men i år er det ekstra håpløst. Her har det vært dårlig med måking og strøing, og kommunebudsjettet har sprukket. I byen er det umulig å gå og vanskelig å parkere. Har måtte ha hjelp av NAF, fordi store svingninger i temperatur har i løpet av et døgn gjort at det har blitt holke under hjulene, og hvis man da står i en bakke... Det har vært mange dager hvor det har gått fra -10 til +2 over natta. Jeg hater vinter og jeg hater snø! 

Gleder meg til våren, som er den desidert beste tiden på året! 

Anonymkode: aec34...98d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så enig hi, gleder meg til våren :) hadde det vert stabilt med masse snø og -4 til - 7 grader hadde det vert fint,men det er så ustabilt og derfor er jeg også dritt lei

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruk tau og klatresele. Det er ikke så vanskelig å sikker seg. Hvis huset står i fare for å rase på grunn av snøtyngden er det rimeig tafatt å bare stå å se på.

Anonymkode: 4af85...c66

Ja, for det er noe alle har liggende :roll:

Anonymkode: a2fb6...c3a

Skrevet

Er så lei. Lengste vinteren noen gang føles det ut som...

Anonymkode: d89f0...463

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er selverklært snøhater og ski i alle former er det desidert kjipeste jeg vet. Har bodd mange år i Oslo og vinter i Oslo sentrum er noe jeg virkelig ikke savner. Lunsjprat fra desember til mars var et kontinuerlig gnål om gårsdagens, dagens og morgendagens skitur. Snobbesport nr. 1 i Norge er langrenn (understreket av pallen i OL med Røa, Lyn og Lyn).

Nei, nå er vi heldigvis straks halvveis i februar og våren kryper nærmere. Så jeg er i mitt rette habitat her på Vestlandet.

Anonymkode: c0c15...edd

42 år siden sist gang en fra Lyn tok OL-gull, så "snobbeklubben" har vel ikke akkurat dominert norsk langrenn ...

Anonymkode: ad2cd...0c2

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, for det er noe alle har liggende :roll:

Anonymkode: a2fb6...c3a

Det kan man leie eller låne. Men selvsagt, hvis man ikke har klatresele og ikke kan skaffe et tau, så er det mye bedre å stå og se på at snøen på taket ødelegger huset. Helt klart. Man får ikke igjen noe særlig på forsikringen hvis det skjer og man ikke har måkt taket heller, men det spiller sikkert ingen rolle da?

Det finnes faktisk løsninger. Og de fleste løsninger er bedre enn å stå og se på.

Lei klatresele. Bestill folk til å gjøre jobben. Ja, det er venteliste, men før eller senere blir det din tur. Lei en lift og brukt vaier (sperr av området så ingen får raset i hodet).

Eller selvsagt, vent på at taket klapper sammen og huset blir ødelagt. Det er jo også et valg man kan ta. Tafatt og lite løsningsorientert, synes jeg, men et mulig valg.

Skrevet

Så jævelig lei all snø. Trafikkkaos annenhver dag, brøytekanter, måking.... Holder nå!  Vil ha vår.

Holder fullstendig med en annen her; langrenn er en snobbesport og folk skryter om løyper og km hit og dit. Halvparten labber jo bare runt i sporet med riktigt utstyr da selvsagt.

Anonymkode: 60205...e49

Skrevet

Møkkalei snø og vinter selv. Har for små barn til at vi kan få noe glede av vinteren enda. De griner når vi skal kle på 100 lag og blir i elendig humør før vi i det hele tatt kommer oss ut av døra, så klarer de ikke å gå i snø selv, må bære unger og akebrett. Blir utslitt av en liten aketur.  Lengter etter vår!

Anonymkode: c12d1...8c0

Skrevet

Gleder meg til våren. Jeg er alltid på det sykeste om vinteren, så jeg bor jo egentlig i feil land.

Anonymkode: 643cd...a7d

Skrevet
5 timer siden, Superdolly skrev:

Det kan man leie eller låne. Men selvsagt, hvis man ikke har klatresele og ikke kan skaffe et tau, så er det mye bedre å stå og se på at snøen på taket ødelegger huset. Helt klart. Man får ikke igjen noe særlig på forsikringen hvis det skjer og man ikke har måkt taket heller, men det spiller sikkert ingen rolle da?

Det finnes faktisk løsninger. Og de fleste løsninger er bedre enn å stå og se på.

Lei klatresele. Bestill folk til å gjøre jobben. Ja, det er venteliste, men før eller senere blir det din tur. Lei en lift og brukt vaier (sperr av området så ingen får raset i hodet).

Eller selvsagt, vent på at taket klapper sammen og huset blir ødelagt. Det er jo også et valg man kan ta. Tafatt og lite løsningsorientert, synes jeg, men et mulig valg.

Takk for at jeg slapp å skrive dette! Å ikke måke taket, men heller vente på at det knekker - så tafatt er det vel ikke mulig å være!?!

Anonymkode: 6795f...c13

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så jævelig lei all snø. Trafikkkaos annenhver dag, brøytekanter, måking.... Holder nå!  Vil ha vår.

Holder fullstendig med en annen her; langrenn er en snobbesport og folk skryter om løyper og km hit og dit. Halvparten labber jo bare runt i sporet med riktigt utstyr da selvsagt.

Anonymkode: 60205...e49

Nå er langrenn en av den mest folkelige sporten vi har, og den er tilgjengelig for alle så sant det er snø nok til å kjøre løyper. Skiutstyr kan man ha i mange år, og det koster ingenting å bruke løypene. Skal du påstå at noe er en snobbesport så må du omtale en sport som ikke er lett tilgjengelig for alle. Dressur er f.eks en snobbesport da de fleste ikke har økonomi til å holde på med den sporten.

Anonymkode: 8550f...5a4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er langrenn en av den mest folkelige sporten vi har, og den er tilgjengelig for alle så sant det er snø nok til å kjøre løyper. Skiutstyr kan man ha i mange år, og det koster ingenting å bruke løypene. Skal du påstå at noe er en snobbesport så må du omtale en sport som ikke er lett tilgjengelig for alle. Dressur er f.eks en snobbesport da de fleste ikke har økonomi til å holde på med den sporten.

Anonymkode: 8550f...5a4

De bruker jo bare «snobbesport» som en unnskyldning for å sitte inne og syte og klage 😂

Anonymkode: 5df49...bf5

Skrevet

Så enig hi! Og nå snør det igjen, så blir det sikkert regn igjen i morgen.. Ahh, dritt lei! Vil ha SOL og varme! 

Anonymkode: ccfe4...666

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Møkkalei snø og vinter selv. Har for små barn til at vi kan få noe glede av vinteren enda. De griner når vi skal kle på 100 lag og blir i elendig humør før vi i det hele tatt kommer oss ut av døra, så klarer de ikke å gå i snø selv, må bære unger og akebrett. Blir utslitt av en liten aketur.  Lengter etter vår!

Anonymkode: c12d1...8c0

Har de arvet humøret til mora kanskje? 😝 Våre har vært ute og aket og lekt med bøtte og spade osv i snøen fra 1—års alder, muligens litt før. Blir hva man gjør det til tror nå jeg! 

Anonymkode: c7565...c1c

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Langrenn snobbesport? Hvilken stein bor du under?

Med den holdningen din skjønner jeg at du har verdens kjipeste liv. 

Jeg elsker vinter! Jeg elsker snø! Og jammen skal jeg ta med gutten min ut og gå på ski i dag!

Anonymkode: 5df49...bf5

Jeg har det utmerket jeg, selv om jeg ikke liker snø og ski. Jeg bor på Vestlandet og holder meg i lavlandet, så snø er så og si aldri et hinder for å komme seg ut. Det er bare i Norge man lever i villfarelsen om at man MÅ like ski for å ha et fullverdig liv. I dag har jeg og gutta vært 3 timer på skøyter så vi har hatt en fin fastelavensdag. Det er mange med kjipe liv i verden om bare skigående skielskende mennesker lever lykkelige.

Anonymkode: c0c15...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...