Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #1 Skrevet 10. februar 2018 Enorme mengder snø. Så blir det mildt og holke, så nye enorme mengder snø. Glatt og fælt, nesten umulig å parkere i gatene, alt er så tungvint. Jeg er dritt lei, nå er det nok! Flere? Anonymkode: da449...386
sug lut Skrevet 10. februar 2018 #2 Skrevet 10. februar 2018 Slett ikke enig. Supervinter er flott! Jada, det koster litt jobb, men du så fint!
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 10. februar 2018 #3 Skrevet 10. februar 2018 Dere er heldige! Her i Bergen er jo været helt på bærtur😫 På onsdag snødde det og det har ble så fint ute med snø, natt til torsdag begynte det å regne og det ble slaps og vått før omtrent alt snøen forsvant i løpet av torsdagen. Fredag, altså i går begynte det å snø masse, så begynte det å regne i natt og nå sludder det. Og med 3 grader ute så er det bare slaps😫 Misunner dere som har masse snø
Mumua Skrevet 10. februar 2018 #4 Skrevet 10. februar 2018 Jeg koser meg jeg altså, iallefall når det endelig snør. Fyr i peisen, tente telys, kakao i koppen, ligge på sofaen og se film med ungene i de 2.5 minuttene de aksepterer å være i ro, leke i snøen. Vinterkropp har jeg og, så vår og sommer kan godt vente litt
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #5 Skrevet 10. februar 2018 Jeg er heller ikke noe glad all snøen. Vanskelig å komme frem med vogna. Anonymkode: d6f37...ad1
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #6 Skrevet 10. februar 2018 Det er nok snø nå. Vi snør snart inne. Østlandet. Anonymkode: 6795f...c13
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #7 Skrevet 10. februar 2018 Elsker snøen, men kan betakke meg for hålkeisen og slapset som alternerer annethvert døgn😖 Anonymkode: a1c67...802
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #8 Skrevet 10. februar 2018 Vel, nå er det faktisk så mye snø her at sameiet er redd for at taket kan knekke. Og man seiler med bilen i stedet for å kjøre, det er dritskummelt! Vi pusser opp nytt hus og kjører flyttelass, og barna er barnehagebarn og syke annenhver dag. Anonymkode: da449...386
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #9 Skrevet 10. februar 2018 23 minutter siden, ღTyrkiskPepperღ skrev: Dere er heldige! Her i Bergen er jo været helt på bærtur😫 På onsdag snødde det og det har ble så fint ute med snø, natt til torsdag begynte det å regne og det ble slaps og vått før omtrent alt snøen forsvant i løpet av torsdagen. Fredag, altså i går begynte det å snø masse, så begynte det å regne i natt og nå sludder det. Og med 3 grader ute så er det bare slaps😫 Misunner dere som har masse snø Her på Sørlandet og, bare dritt. Så blir det vel snart isholka oppå blytung snø. Anonymkode: a2fb6...c3a
Lessismore Skrevet 10. februar 2018 #10 Skrevet 10. februar 2018 Digger det, jeg! Fantastisk med 1,5 meter brøytekanter. Hålke- og sørpeproblematikken tar vi i mars.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #11 Skrevet 10. februar 2018 Støtter deg fullt ut, drittlei og deprimert i Oslo! Anonymkode: 2d41f...704
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #12 Skrevet 10. februar 2018 3 minutter siden, Lessismore skrev: Digger det, jeg! Fantastisk med 1,5 meter brøytekanter. Hålke- og sørpeproblematikken tar vi i mars. Jeg misunner deg , bytter gjerne med sørpeværet her. Hvilket kant av landet bor du Anonymkode: a2fb6...c3a
sotosmor Skrevet 10. februar 2018 #13 Skrevet 10. februar 2018 Snø som blir liggende er fint, men her oppe er det is og holke overalt omtrent. Og slik har det vært så og si hele vinteren. Den her vinteren er jeg også utrolig lei av. Og jeg er ganske så lei av media sitt ensidige fokus på at det er glatt i Oslo, landet består ikke bare av Oslo faktisk. her hadde jeg gjerne tatt sørpevær, i stedet for all isen som er her.
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #14 Skrevet 10. februar 2018 Og derfor drar vi alltid til varmere strøk i vinterferien. Man er alltid lei vinteren på det tidspunktet og kommer tilbake til vår og mars. Anbefales. Anonymkode: d827c...782
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #15 Skrevet 10. februar 2018 Man kan synes synd i seg selv, sukke og okke og klage over årstidene, men det er lite vi får gjort med dem. Da er det bedre å bare akseptere at slik er det nå. Sørpete - javel, støvler funker bra. Glatt - brodder er suverent. Mye snø - ekstra trim. Vekslende mellom alt dette - blir i hvert fall ikke kjedelig. Anonymkode: cfa1b...243
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2018 #16 Skrevet 10. februar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vel, nå er det faktisk så mye snø her at sameiet er redd for at taket kan knekke. Og man seiler med bilen i stedet for å kjøre, det er dritskummelt! Vi pusser opp nytt hus og kjører flyttelass, og barna er barnehagebarn og syke annenhver dag. Anonymkode: da449...386 Men hvorfor måker dere ikke taket da? Anonymkode: 4af85...c66
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #17 Skrevet 11. februar 2018 He he vi flyttet nå (den dagen alt stod) midt i verste snøstormen på toppen av en bakke som er på toppen av en ennå større bakke🤣 så kan mildt si jeg er dritt lei. Men foreløpig har jeg bare stått fast med bilen en dag litt stolt av det da he he Anonymkode: 874f4...273
sug lut Skrevet 11. februar 2018 #18 Skrevet 11. februar 2018 (endret) 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Og derfor drar vi alltid til varmere strøk i vinterferien. Man er alltid lei vinteren på det tidspunktet og kommer tilbake til vår og mars. Anbefales. Anonymkode: d827c...782 Nei, det er "man" ikke. På dette tidspunktet drar "man" til skogs og til fjells så ofte "man" kan. Altså funker ikke pronomenet ditt spesielt godt. Endret 11. februar 2018 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #19 Skrevet 11. februar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Og derfor drar vi alltid til varmere strøk i vinterferien. Man er alltid lei vinteren på det tidspunktet og kommer tilbake til vår og mars. Anbefales. Anonymkode: d827c...782 Her er det ikke vår i mars. Kanskje i slutten av april om vi er heldige. Anonymkode: b10d9...e70
Superdolly Skrevet 11. februar 2018 #20 Skrevet 11. februar 2018 (endret) Jeg elsker det! I fjor var det omtrent ikke snø her, men i år har vi masse. Skiløypene er perfekte og alt er hvitt og vakkert og lyst. Visst må vi måke litt, men det er bare å se på det som trim. Bikkja er glad, ungene er glade, jeg er glad. Vi kan kjøre akebrett og gå på ski. Edit: Ja, og så er slalåmbakken åpen. Det var den omtrent ikke i fjor, men i år er den det. Endret 11. februar 2018 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #21 Skrevet 11. februar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor måker dere ikke taket da? Anonymkode: 4af85...c66 Det er altfor farlig å gå opp dit selv - det er høyt, bratt og isete. Og det er umulig å få tak i noen til å gjøre det pga stor pågang Anonymkode: da449...386
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #22 Skrevet 11. februar 2018 Jeg er selverklært snøhater og ski i alle former er det desidert kjipeste jeg vet. Har bodd mange år i Oslo og vinter i Oslo sentrum er noe jeg virkelig ikke savner. Lunsjprat fra desember til mars var et kontinuerlig gnål om gårsdagens, dagens og morgendagens skitur. Snobbesport nr. 1 i Norge er langrenn (understreket av pallen i OL med Røa, Lyn og Lyn). Nei, nå er vi heldigvis straks halvveis i februar og våren kryper nærmere. Så jeg er i mitt rette habitat her på Vestlandet. Anonymkode: c0c15...edd
*Miss Marple* Skrevet 11. februar 2018 #23 Skrevet 11. februar 2018 Snø er flott. Regn, sludd, frost og så sludd igjen er jeg ikke fullt så glad i.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #24 Skrevet 11. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er selverklært snøhater og ski i alle former er det desidert kjipeste jeg vet. Har bodd mange år i Oslo og vinter i Oslo sentrum er noe jeg virkelig ikke savner. Lunsjprat fra desember til mars var et kontinuerlig gnål om gårsdagens, dagens og morgendagens skitur. Snobbesport nr. 1 i Norge er langrenn (understreket av pallen i OL med Røa, Lyn og Lyn). Nei, nå er vi heldigvis straks halvveis i februar og våren kryper nærmere. Så jeg er i mitt rette habitat her på Vestlandet. Anonymkode: c0c15...edd Langrenn snobbesport? Hvilken stein bor du under? Med den holdningen din skjønner jeg at du har verdens kjipeste liv. Jeg elsker vinter! Jeg elsker snø! Og jammen skal jeg ta med gutten min ut og gå på ski i dag! Anonymkode: 5df49...bf5
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2018 #25 Skrevet 11. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er altfor farlig å gå opp dit selv - det er høyt, bratt og isete. Og det er umulig å få tak i noen til å gjøre det pga stor pågang Anonymkode: da449...386 Bruk tau og klatresele. Det er ikke så vanskelig å sikker seg. Hvis huset står i fare for å rase på grunn av snøtyngden er det rimeig tafatt å bare stå å se på. Anonymkode: 4af85...c66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå