Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #1 Skrevet 9. februar 2018 Herregud. På fb har vi slike familiechatter, hvor jeg inviterte svigersene i bursdag i helgen. Så svarer svigermor at : morsdag til mamma i ******.Hele familien skal samles der. Så da kommer dere ikke spurte jeg. Fikk til svar at hun kunne komme innom en tur litt tidligere.. Ble irritert, og svarte at : okei, det er jo bare 30 årsdagen til sønnen din så. For min mann fyller 30 år, og datteren vår er blitt 9 år, og de bruker å feire sammen. Såklart ble det storholoi av dette, ikke uventet. Men, cluet er at denne mamman er død, men likevel skal hun hjem til henne å feire morsdag. Altså, feire morsdag til en død person, istedet for å feire stordag til sønnen og barnebarnet sitt. Bare meg som syns det er merkelig?? Anonymkode: 0bb98...9b6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #2 Skrevet 9. februar 2018 Og som om at ikke dette var nokk, så tok hun screenshot av chatten hvor dette ble skrevet, og la ut på storyen sin på fb. Svigermor altså! Anonymkode: 0bb98...9b6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #3 Skrevet 9. februar 2018 Nå er slik at du inviteter rett før, da har hun allerede sakt ja takk til noen andre. Er frekt å avlyse ting fordi en fpr et bedre tilbud, så ser ikke at hun kunne sakt nie annet. Du må enten invitete litt før neste gang eller bare ta en annen dag. Anonymkode: 10d11...996
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #4 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nå er slik at du inviteter rett før, da har hun allerede sakt ja takk til noen andre. Er frekt å avlyse ting fordi en fpr et bedre tilbud, så ser ikke at hun kunne sakt nie annet. Du må enten invitete litt før neste gang eller bare ta en annen dag. Anonymkode: 10d11...996 Men altså, jeg inviterte i går til søndag, og hun er ikke invitert av noen andre. Som sagt er denne personen død! Og så skrev hun at hele familien skulle samles, men da er vi tydeligvis ikke en del av familien, for vi hadde ikke fått noen invitasjon. Da hadde vi selvsagt ikke invitert til selskap selv. Anonymkode: 0bb98...9b6
litekreativtbrukernavn Skrevet 9. februar 2018 #5 Skrevet 9. februar 2018 Ja, det de gjør er sært, men tipper dette er tradisjon? Du svarer også veldig passivtagresivt, det er jo helt unødvendig (og veldig barnslig). For deg er det bare en død person, men for henne er det nok sårt. Du skulle bare ha trukket deg ut av samtalen, og latt sønnen ta en Tlf til sin mor.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #6 Skrevet 9. februar 2018 Du fremsto antakeligvis veldig barnslig. Kan godt forstå de reagerte. Og seriøst, hvem inviterer til en 30-års dag kun 3 dager før dagen?! I vår familie hadde det vært planlagt lenge før. Anonymkode: ef596...0fa
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #7 Skrevet 9. februar 2018 Enig med deg hi. Dette ER en merkelig ting. Hun kan jo ha denne minnestunden sin tidligere på dagen og så feire barn og barnebarn som faktisk lever. Helt greit å sørge, og ha minnestund, men ærlig talt en morsdag er ikke store greiene syns jeg. Mer naturlig å gjøre sånt på fødselsdagen til moren og dødsdsdagen, evt dagen hun ble gravlagt. Å skyve unna barnet sitt og barnebarn for dette er bare skikkelig teit! Anonymkode: 447fc...4de
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #8 Skrevet 9. februar 2018 Syns bilde sv samtalen og legge ur på feeden sin var det som var ikle i denne storyen... Anonymkode: c8c53...445
MerraSomGår Skrevet 9. februar 2018 #9 Skrevet 9. februar 2018 Uenig med de andre at du burde invitert før. Her er vi alle klar over barna våres bursdag, også de voksne barna. Da antar vi at det blir en eller annen samling den dagen. Om foreldrene til min mann hadde planlagt en samling for en død person den helgen han ble tretti år hadde jeg lurt på det var noe snikende demens inni bildet.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #10 Skrevet 9. februar 2018 Hva med at du neste gang skriver: Åja, det falt på morsdag. Ikke helt klar over dette. Men om du rekker begge deler så er det hyggelig? Ellers så finnes det kakerester på mandag. det kan neppe være første gang hun skal feire morsdag med sin døde mor eller? Og er hvis det er første gang er det en naturlig del av sorgprosess. Ev så kommer hun ikke da. Når situasjoner er slik så er det som regel en grunn til det. Hjelper ikke å svare henne slik. Screenshot underbygger det jeg sier om «grunner» Anonymkode: 47595...ddc
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #11 Skrevet 9. februar 2018 Du overreagerer. Det er ikke normalt å invitere til lag 3 dager før, da må man anta at andre har lagt planer. Jeg kan også forstå at å holde en tradisjon ved like for en død person er viktig. Anonymkode: 94650...574
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #12 Skrevet 9. februar 2018 39 minutter siden, mirakela skrev: Uenig med de andre at du burde invitert før. Her er vi alle klar over barna våres bursdag, også de voksne barna. Da antar vi at det blir en eller annen samling den dagen. Om foreldrene til min mann hadde planlagt en samling for en død person den helgen han ble tretti år hadde jeg lurt på det var noe snikende demens inni bildet. Men ikke alle feirer. Ikke alle feirer med mamma hver gang heller. Når mine blir 30 tar ikke jeg det som en selvfølge at det å drikke kaffe med sin mor er første pri når det kommer til feiring. Så uten invitasjon kommer jeg til å ta en telefon på dagen og heller dra innom med gave før ellet etter dagen. Anonymkode: 10d11...996
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #14 Skrevet 9. februar 2018 Wow, du er passiv aggressiv! Jeg synes du overreagerer. Og inviter nå til selskaper før Anonymkode: 410fa...1eb
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #15 Skrevet 9. februar 2018 Ja, du overreagerer. Inviter tidligere neste gang. Selv om personen er død, så kan det kanskje tenkes at de benytter morsdagen for å samle familie og ha det hyggelig denne familien? At dere ikke er invitert, kan kanskje ha noe med deg å gjøre om den oppførselen du hadde her er vanlig mot henne? Anonymkode: 22eea...4d5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #16 Skrevet 9. februar 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig med deg hi. Dette ER en merkelig ting. Hun kan jo ha denne minnestunden sin tidligere på dagen og så feire barn og barnebarn som faktisk lever. Helt greit å sørge, og ha minnestund, men ærlig talt en morsdag er ikke store greiene syns jeg. Mer naturlig å gjøre sånt på fødselsdagen til moren og dødsdsdagen, evt dagen hun ble gravlagt. Å skyve unna barnet sitt og barnebarn for dette er bare skikkelig teit! Anonymkode: 447fc...4de Jeg er veldig uenig med deg! Hverken du eller hi kan definere hva som er viktig for svigermor, og at du synes morsdag er teit er totalt uinteressant. Svigermoren ønsker å markere morsdagen selv om moren er død, og dette har nok for henne vært planlagt lenger enn 3 dager før. Hi burde sendt ut invitasjon før og når hun da fikk svar fra svigermor at hun hadde andre planer skulle svaret vært "ok, håper du får tid til å komme en liten tur", og ikke det mugne svaret hun gav. Hi sitt svar viser liten respekt for svigermor og svigermor sine følelser og ønsker. Hi må faktisk bare innse at hun har valgt å invitere til bursdag med altfor kort varsel, og da må hun forvente at ikke alle kan komme. Anonymkode: 824fd...750
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #17 Skrevet 9. februar 2018 Jeg syns ikke du overdriver! Svigermor høres jo helt skrullete ut! Hun vet når sønn og barnebarn har bursdag, og velge bort det for å feire den døde morens morsdag? Og legger det ut på fb? Folk her må være gale som mener hi er på villspor! Anonymkode: 442fb...ff4
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #18 Skrevet 9. februar 2018 Synes det høres ut som dere er akkurat like gale, og ikke minst akkurat like selvsentrerte. Når to stykker begge mener de er senter i universet er det nødt til å bli kræsj på et eller annet tidspunkt. Anonymkode: 31a3d...ba9
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #19 Skrevet 9. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns ikke du overdriver! Svigermor høres jo helt skrullete ut! Hun vet når sønn og barnebarn har bursdag, og velge bort det for å feire den døde morens morsdag? Og legger det ut på fb? Folk her må være gale som mener hi er på villspor! Anonymkode: 442fb...ff4 Enig! Man velger ikke bort barn og barnebarn for å feire en død mor! Anonymkode: f5240...ee1
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #20 Skrevet 9. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Enig! Man velger ikke bort barn og barnebarn for å feire en død mor! Anonymkode: f5240...ee1 Men når man ikke har hørt noen ting om at barn og barnebarn skal feires og kanskje da går ut fra at feiringen tas neste helg eller noe siden det er morsdag og fastelaven denne helgen og derfor inviterer en del familie selv så skal man droppe alle sine egne planer fordi man får en invitasjon i siste liten? Det er jo tydelig at svigermor allerede har invitert en del familie som sto hennes mamma nær, kanskje søsken osv, skal hun ringe rundt til de å avlyse da, fordi svigerdatteren finner ut tre dager før at hun skal ha en stor familiefest som hun bare har glemt å informere svigermor om før? Det er kanskje sært å feire morsdag for en død mor, men svigermor forteller jo at hun har invitert en del familie selv, og skal ha et eget familieselskap denne dagen, derfor passer det ikke. Hi har ingen rett til å bli sur for det når hun er så sent ute med å innvitere selv. Anonymkode: 31a3d...ba9
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #22 Skrevet 9. februar 2018 Hun er litt sprø.og du driter deg ut med å svare på den måten Anonymkode: e5f29...5cc
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #23 Skrevet 9. februar 2018 Hvis «hele familien» skal samles der, hvorfor har hun ikke invitert sønnen din med familie?? Anonymkode: 6a365...c4d
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2018 #25 Skrevet 9. februar 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis «hele familien» skal samles der, hvorfor har hun ikke invitert sønnen din med familie?? Anonymkode: 6a365...c4d Endelig noen som med seg alle detaljene. Det lurte vi også på. Anonymkode: 0bb98...9b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå