Pobie Skrevet 8. februar 2018 #26 Skrevet 8. februar 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og Storbritannia og Australia. Men der er det ikke sånn at de SKAL skrive det sånn. Men det er ikke galt i storbritania, USA og Australia å bruke mnd/dag/år, heller ikke uvanlig Anonymkode: 04a2e...9cf Nei, UK og Australia skriver ikke datoer slik. Jeg har bodd i begge land og har slekt i begge land, så det vet jeg 100% sikkert.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #27 Skrevet 8. februar 2018 6 minutter siden, Pobie skrev: Nei, UK og Australia skriver ikke datoer slik. Jeg har bodd i begge land og har slekt i begge land, så det vet jeg 100% sikkert. Det samme har jeg. Og jeg vet det motsatte. Vel, jeg er fra et av de og da vi lærte å skrive dato, feks i brev, skrev vi «May 24 2018» like mye som «24 May 2018» Anonymkode: 04a2e...9cf
sug lut Skrevet 8. februar 2018 #28 Skrevet 8. februar 2018 28 minutter siden, Pobie skrev: Nei, UK og Australia skriver ikke datoer slik. Jeg har bodd i begge land og har slekt i begge land, så det vet jeg 100% sikkert. 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det samme har jeg. Og jeg vet det motsatte. Vel, jeg er fra et av de og da vi lærte å skrive dato, feks i brev, skrev vi «May 24 2018» like mye som «24 May 2018» Anonymkode: 04a2e...9cf https://en.wikipedia.org/wiki/Date_format_by_country
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #29 Skrevet 8. februar 2018 Uansett hvordan datoen skrives, så er nok HI den samme sjuke kjerringa som stadig synes disse støgge jallahuene er sexy, spreke og gudene vite hva! Anonymkode: 10e00...67e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #30 Skrevet 8. februar 2018 Uansett hva som skjedde den dagen så tror jeg ikke på at flyet alene førte til at Wold Trade Center kollapset. Og så kollapset det så rett og "perfekt". Mange vitner som sa de hørte sprengstoff før bygningen kollapset... Anonymkode: c65aa...c04
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #31 Skrevet 8. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Joda, det var sikkerhetskontroller før dette også. Det har vært flykapringer før dette også, men i i takt som at terroristene blir mer kreative blir sikkerhetskontrollene strengere. Derav forbud med å ha med seg flytende og body X-ray. Før denne hendelsen var det ikke påbudt med låst cockpitdør. Det er det nå. Det er kanskje det viktigste sikkerhetstiltaket som ble iverksatt. Anonymkode: 1b35f...1fe Flymannskap var tidligere trent til og samarbeide med kaprere, Før 9/11 så var standarden at alle flykaprere truet pilotene med og lande flyet og krevde en pengesum før de lot mannskap og passasjerer bli sluppet fri. Aldri før 9/11 så hadde kaprerne tatt over som pilot av flyet og brukt det som en bombe eller våpen. Det var faktisk påbudt at døren til cockpiten skulle være låst under flyging også før 9/11, Flyvertinner hadde før 9/11 en kodebrikke som nøkkel til cockpitdøren men det var standard at pilotene først ringte kabinpersonalen eller at kabinpersonalen ringte til pilotene dersom de lurte på noe. Kabinpersonalene hadde ikke lov til og entre cockpiten under flyging uten pilotenes tillatelse. Etter 9/11 så har cockpitdørene blitt mye tykkere og sterkere, Også går det en alarm hvis noen åpner cockpitdøren uten at pilotene har trykket inn knappen for åpning av døren til cockpiten. Også en annen ting det var faktisk lovlig og ha med seg kniver ombord på fly før 9/11! denne regelen ble det straks endret på i sikkerhetskontroller etter terrorangrepet i 2001. Anonymkode: f0385...3ae
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #32 Skrevet 8. februar 2018 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uansett hva som skjedde den dagen så tror jeg ikke på at flyet alene førte til at Wold Trade Center kollapset. Og så kollapset det så rett og "perfekt". Mange vitner som sa de hørte sprengstoff før bygningen kollapset... Anonymkode: c65aa...c04 Jo, Det var flyene alene som førte til kollapsen av begge tårnene. Hovedårsaken til hvorfor begge tårnene kollapset var en kombinasjon av de materielle skadene på den indre fasaden i etasjene der hvor flyene traff, Og at eksplosjonene som kom i sammenstøtet med flyene sprengte/blåste vekk brannsikkerheten i etasjene som ble truffet, Noe som førte til at bærebjelkene ble bøyd av varmen og vekten av overetasjene resulterte i at begge tårna tilslutt kollapset. Anonymkode: f0385...3ae
Pobie Skrevet 8. februar 2018 #33 Skrevet 8. februar 2018 (endret) 1 time siden, sug lut skrev: https://en.wikipedia.org/wiki/Date_format_by_country Som du ser er det kun USA som skriver dato med måned først. UK og Australia bruker samme format som Norge. Endret 8. februar 2018 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #34 Skrevet 8. februar 2018 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, Det var flyene alene som førte til kollapsen av begge tårnene. Hovedårsaken til hvorfor begge tårnene kollapset var en kombinasjon av de materielle skadene på den indre fasaden i etasjene der hvor flyene traff, Og at eksplosjonene som kom i sammenstøtet med flyene sprengte/blåste vekk brannsikkerheten i etasjene som ble truffet, Noe som førte til at bærebjelkene ble bøyd av varmen og vekten av overetasjene resulterte i at begge tårna tilslutt kollapset. Anonymkode: f0385...3ae Samt mellom 5 og 10 tonn fuel som brant som bare rakkeren. Anonymkode: ac71b...467
sug lut Skrevet 8. februar 2018 #35 Skrevet 8. februar 2018 34 minutter siden, Pobie skrev: Som du ser er det kun USA som skriver dato med måned først. UK og Australia bruker samme format som Norge. Nemlig.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #36 Skrevet 8. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Og Storbritannia og Australia. Men der er det ikke sånn at de SKAL skrive det sånn. Men det er ikke galt i storbritania, USA og Australia å bruke mnd/dag/år, heller ikke uvanlig Anonymkode: 04a2e...9cf Og Ungarn ! Anonymkode: 31b8b...635
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #37 Skrevet 8. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og Ungarn ! Anonymkode: 31b8b...635 Så nå at Ungarn har året først men måned og dag skrives på samme måte altså omvendt av det Norge gjør Anonymkode: 31b8b...635
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #38 Skrevet 8. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Uansett hvordan datoen skrives, så er nok HI den samme sjuke kjerringa som stadig synes disse støgge jallahuene er sexy, spreke og gudene vite hva! Anonymkode: 10e00...67e Atte hæ?? Anonymkode: b8c2e...606
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #39 Skrevet 8. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Samt mellom 5 og 10 tonn fuel som brant som bare rakkeren. Anonymkode: ac71b...467 Hvert fly hadde mellom 37.000 og 44.000 liter med flybensin ombord. Anonymkode: f0385...3ae
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #40 Skrevet 8. februar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvert fly hadde mellom 37.000 og 44.000 liter med flybensin ombord. Anonymkode: f0385...3ae Jaha? Hadde de nettopp tatt av? Jeg var under den oppfattelse av at de kom fra Atlanteren og skulle til å lande. Normalt har et fly omtrent mellom 2 og 7 tonn drivstoff ved landing, litt ettersom hva slags flytype vi snakker om. Anonymkode: ac71b...467
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #41 Skrevet 8. februar 2018 16 timer siden, sug lut skrev: Men vi er ikke i USA. Norsk, vettu. "9/11" er en internasjonal betegnelse for de samlede terrorangrepene 11.09.2001. Og det vet du selvsagt, men du hadde lyst til å krangle litt og rakke ned på noen. Lurer ofte på hva slags menneske du kan være, som år etter år har glede av sånt. Anonymkode: 5e1d3...04c
sug lut Skrevet 8. februar 2018 #42 Skrevet 8. februar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: "9/11" er en internasjonal betegnelse for de samlede terrorangrepene 11.09.2001. Og det vet du selvsagt, men du hadde lyst til å krangle litt og rakke ned på noen. Lurer ofte på hva slags menneske du kan være, som år etter år har glede av sånt. Anonymkode: 5e1d3...04c Nei, 9/11 er en amerikanisme som vi ikke på noe vis er avhengige av å adoptere. I Norge på norsk kalles det ellevte september, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #43 Skrevet 8. februar 2018 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jaha? Hadde de nettopp tatt av? Jeg var under den oppfattelse av at de kom fra Atlanteren og skulle til å lande. Normalt har et fly omtrent mellom 2 og 7 tonn drivstoff ved landing, litt ettersom hva slags flytype vi snakker om. Anonymkode: ac71b...467 Flyene som ble kræsjet inn i WTC hadde tatt av fra Boston (dvs ikke så langt fra New York) og skulle fly til Los Angeles (dvs en flytur på mellom 6 og 7 timer). https://no.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_11 Anonymkode: f1ae0...0c7
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #44 Skrevet 8. februar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Flyene som ble kræsjet inn i WTC hadde tatt av fra Boston (dvs ikke så langt fra New York) og skulle fly til Los Angeles (dvs en flytur på mellom 6 og 7 timer). https://no.wikipedia.org/wiki/American_Airlines_Flight_11 Anonymkode: f1ae0...0c7 Ja, se der, du. Da har jeg gått i 17 år og trodd at de kom fra Europa. (Må begynne å følge med litt mer. 🙈) Uansett, det brant bra, om det var 4 tonn eller 30... Takk for oppklaringen. Anonymkode: ac71b...467
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #45 Skrevet 8. februar 2018 5 timer siden, sug lut skrev: https://en.wikipedia.org/wiki/Date_format_by_country 👏🏻👏🏻👏🏻 Ser du fant den sikreste kilden i verden. Wikipedia 😂 Anonymkode: 6f1a5...d96
Yellow Brick Road Skrevet 8. februar 2018 #46 Skrevet 8. februar 2018 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Hendelsen er gitt et navn. 9/11. Akkurat som at vi, her i Norge har kalt 22. juli 2011 for Oslo-utøya. At det fikk navn etter en dato gjør ikke navnet hendelsen er gitt annerledes. Man kan oversette og man kan ikke oversette. Ingen av de er egentlig feil. Anonymkode: 04a2e...9cf Hvem er det som har bestemt at det heter Oslo-Utøya? Hvor står det? Og jeg vil ha et bevis på at det offentlig bestemt at Terrorangrepet 11. september 2001 heretter skal hete 9/11. Jeg er tydeligvis ikke flink nok til å google det fram.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #47 Skrevet 8. februar 2018 6 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Hvem er det som har bestemt at det heter Oslo-Utøya? Hvor står det? Og jeg vil ha et bevis på at det offentlig bestemt at Terrorangrepet 11. september 2001 heretter skal hete 9/11. Jeg er tydeligvis ikke flink nok til å google det fram. Jøss for et gnav du er Anonymkode: 35c33...89a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #48 Skrevet 8. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, se der, du. Da har jeg gått i 17 år og trodd at de kom fra Europa. (Må begynne å følge med litt mer. 🙈) Uansett, det brant bra, om det var 4 tonn eller 30... Takk for oppklaringen. Anonymkode: ac71b...467 Jeg vil anta at 80% av all flybensinen brant opp i eksplosjonene etter sammenstøtet, Og at resten av flybensinen var helt utbrent innen 10-15 min. etter sammenstøtet. Men det forårsaket kraftige og intense branner og interiøret i i de 10-12 etasjene hvor flyene traff. Her er en videosnutt som viser det 2 flyet styrte inn i det søndre tårnet, ildkulen som du ser etter at flyet har styrtet inn i tårnet er flybensinen som eksploderer. Anonymkode: f0385...3ae
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #49 Skrevet 8. februar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil anta at 80% av all flybensinen brant opp i eksplosjonene etter sammenstøtet, Og at resten av flybensinen var helt utbrent innen 10-15 min. etter sammenstøtet. Men det forårsaket kraftige og intense branner og interiøret i i de 10-12 etasjene hvor flyene traff. Her er en videosnutt som viser det 2 flyet styrte inn i det søndre tårnet, ildkulen som du ser etter at flyet har styrtet inn i tårnet er flybensinen som eksploderer. Anonymkode: f0385...3ae Ja, fy altså, det er helt brutalt når jetfuel brenner. Som denne B737’en i Japan i 2007. Anonymkode: ac71b...467
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #50 Skrevet 8. februar 2018 Her er 2 videoklipp som forklarer årsaken til at hvorfor de to tårnene kollapset .Her er en video av nyere dato hvor etterforskerne forklarer årsaken bak kollapsen. Anonymkode: f0385...3ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå