Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #1 Skrevet 7. februar 2018 Vi vet alle at det var to fly som styrtet inn i de to tårnene i New York, Men ble de kapret av Arabiske terrorister? Jeg så nylig denne dokumentaren som omhandler terrorangrepet 9/11, Og denne historien virker bare utrolig til å være sann. Anonymkode: f0385...3ae
sug lut Skrevet 7. februar 2018 #2 Skrevet 7. februar 2018 Niende november skjedde nok en hel del. Men jeg vil tro du snakker om 11/9.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #3 Skrevet 7. februar 2018 3 minutter siden, sug lut skrev: Niende november skjedde nok en hel del. Men jeg vil tro du snakker om 11/9. Herregud, du skjønte jo hva hun mente Anonymkode: 35c33...89a
Yellow Brick Road Skrevet 7. februar 2018 #4 Skrevet 7. februar 2018 Nå gidder ikke jeg å se filmen, har sett nok fra den hendelsen. Men hva er det som er for utrolig til å være sant?
sug lut Skrevet 7. februar 2018 #5 Skrevet 7. februar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud, du skjønte jo hva hun mente Anonymkode: 35c33...89a Hvilket ikke er god nok grunn til å skrive datoen feil.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #6 Skrevet 7. februar 2018 2 minutter siden, sug lut skrev: Hvilket ikke er god nok grunn til å skrive datoen feil. I USA (og mange andre steder) skriver de datoen slik så slutt å pirk. Anonymkode: 1b254...33b
sug lut Skrevet 7. februar 2018 #7 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I USA (og mange andre steder) skriver de datoen slik så slutt å pirk. Anonymkode: 1b254...33b Men vi er ikke i USA. Norsk, vettu.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #8 Skrevet 7. februar 2018 Akkurat nå, sug lut skrev: Men vi er ikke i USA. Norsk, vettu. Ikke vær dum nå Anonymkode: 35c33...89a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #9 Skrevet 7. februar 2018 6 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Nå gidder ikke jeg å se filmen, har sett nok fra den hendelsen. Men hva er det som er for utrolig til å være sant? Det holder hvis du bare ser de første 30 min. av dokumentaren. Jeg synes at denne hendelsen bare virker så surrealistisk og at noen arabere bare kunne gå inn i cockpiten på flyene for og siden overmanne pilotene. Anonymkode: f0385...3ae
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #10 Skrevet 7. februar 2018 3 minutter siden, sug lut skrev: Men vi er ikke i USA. Norsk, vettu. Har du lite å gjøre? haha.. Anonymkode: f0385...3ae
Yellow Brick Road Skrevet 7. februar 2018 #11 Skrevet 7. februar 2018 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det holder hvis du bare ser de første 30 min. av dokumentaren. Jeg synes at denne hendelsen bare virker så surrealistisk og at noen arabere bare kunne gå inn i cockpiten på flyene for og siden overmanne pilotene. Anonymkode: f0385...3ae Hva er det som er så surrealistisk med det? Hva er det du har gått rundt og trodd at har skjedd?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #12 Skrevet 7. februar 2018 39 minutter siden, sug lut skrev: Men vi er ikke i USA. Norsk, vettu. Selve hendelsen kalles nine/eleven, så det er blitt et navn på hendelsen, og navn endres ikke selv om vi er i Norge. Anonymkode: 04a2e...9cf
Yellow Brick Road Skrevet 7. februar 2018 #13 Skrevet 7. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selve hendelsen kalles nine/eleven, så det er blitt et navn på hendelsen, og navn endres ikke selv om vi er i Norge. Anonymkode: 04a2e...9cf Det er feil, den kalles egentlig ikke noe i det hele tatt, men omtales som Nine-eleven eller September eleven. Oversatt til norsk: 11. september.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #14 Skrevet 7. februar 2018 7 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Det er feil, den kalles egentlig ikke noe i det hele tatt, men omtales som Nine-eleven eller September eleven. Oversatt til norsk: 11. september. Nei. Hendelsen er gitt et navn. 9/11. Akkurat som at vi, her i Norge har kalt 22. juli 2011 for Oslo-utøya. At det fikk navn etter en dato gjør ikke navnet hendelsen er gitt annerledes. Man kan oversette og man kan ikke oversette. Ingen av de er egentlig feil. Anonymkode: 04a2e...9cf
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #15 Skrevet 7. februar 2018 Før dette var det jo ikke sikkerhetskontroller slik det ble etterpå. Leverte billett og gikk på flyet. Ingen som sjekka hva du hadde av håndbagasjen, og dør til cockpiten var ikke låst. Anonymkode: 1b254...33b
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #16 Skrevet 7. februar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Hendelsen er gitt et navn. 9/11. Akkurat som at vi, her i Norge har kalt 22. juli 2011 for Oslo-utøya. At det fikk navn etter en dato gjør ikke navnet hendelsen er gitt annerledes. Man kan oversette og man kan ikke oversette. Ingen av de er egentlig feil. Anonymkode: 04a2e...9cf Aldri hørt om det. Uansett, om du googler "hva skjedde 9 11" så vil du stort sett bare få opp "terrorangrepet 11. september", med få unntak (om du ser bort fra useriøse kilder). På norsk blir det riktigst å bruke 11. september, fordi vi ikke har noen tradisjon med å sette måned før dag, og det å si 9/11 på engelsk midt i en norsk setning kan by på en rekke misforståelser. Enda mer misforståelser om man bare sier ni/elleve. Anonymkode: b80e9...447
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2018 #17 Skrevet 7. februar 2018 Wow.. Dette interjuvet var litt skremmende. Anonymkode: f0385...3ae
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #18 Skrevet 8. februar 2018 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Aldri hørt om det. Uansett, om du googler "hva skjedde 9 11" så vil du stort sett bare få opp "terrorangrepet 11. september", med få unntak (om du ser bort fra useriøse kilder). På norsk blir det riktigst å bruke 11. september, fordi vi ikke har noen tradisjon med å sette måned før dag, og det å si 9/11 på engelsk midt i en norsk setning kan by på en rekke misforståelser. Enda mer misforståelser om man bare sier ni/elleve. Anonymkode: b80e9...447 Korrekt. Det samme skjer nok om du googler 9/11 også. På samme måte får du opp info om en film om du googler tittelen (navnet) på den. Det var et terrorangrep 11. September og det kalles 9/11. Hadde de ikke hatt noen forbindelse til hverandre, så hadde det ikke kommet opp noe annen enn «engelsk dato» Anonymkode: 04a2e...9cf
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #19 Skrevet 8. februar 2018 Hva tror du selv skjedde? Skal du komme med en eller annen vill konspirasjonsteori nå? Anonymkode: 155b0...6bb
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #20 Skrevet 8. februar 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Før dette var det jo ikke sikkerhetskontroller slik det ble etterpå. Leverte billett og gikk på flyet. Ingen som sjekka hva du hadde av håndbagasjen, og dør til cockpiten var ikke låst. Anonymkode: 1b254...33b Joda, det var sikkerhetskontroller før dette også. Det har vært flykapringer før dette også, men i i takt som at terroristene blir mer kreative blir sikkerhetskontrollene strengere. Derav forbud med å ha med seg flytende og body X-ray. Før denne hendelsen var det ikke påbudt med låst cockpitdør. Det er det nå. Det er kanskje det viktigste sikkerhetstiltaket som ble iverksatt. Anonymkode: 1b35f...1fe
Pobie Skrevet 8. februar 2018 #21 Skrevet 8. februar 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: I USA (og mange andre steder) skriver de datoen slik så slutt å pirk. Anonymkode: 1b254...33b Nei, det er faktisk kun USA som skriver datoen slik.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #22 Skrevet 8. februar 2018 5 minutter siden, Pobie skrev: Nei, det er faktisk kun USA som skriver datoen slik. Og Storbritannia og Australia. Men der er det ikke sånn at de SKAL skrive det sånn. Men det er ikke galt i storbritania, USA og Australia å bruke mnd/dag/år, heller ikke uvanlig Anonymkode: 04a2e...9cf
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #23 Skrevet 8. februar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Joda, det var sikkerhetskontroller før dette også. Det har vært flykapringer før dette også, men i i takt som at terroristene blir mer kreative blir sikkerhetskontrollene strengere. Derav forbud med å ha med seg flytende og body X-ray. Før denne hendelsen var det ikke påbudt med låst cockpitdør. Det er det nå. Det er kanskje det viktigste sikkerhetstiltaket som ble iverksatt. Anonymkode: 1b35f...1fe Paradoksalt nok, så var nettopp låst cockpitdør årsaken til Germanwings-styrten. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/germanwings-styrten/etterforskerne-annenpiloten-styrtet-germanwings-flyet-med-vilje/a/23423825/ Klarer aldri å sikre seg mot alt. Anonymkode: 3aba7...870
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #24 Skrevet 8. februar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Paradoksalt nok, så var nettopp låst cockpitdør årsaken til Germanwings-styrten. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/germanwings-styrten/etterforskerne-annenpiloten-styrtet-germanwings-flyet-med-vilje/a/23423825/ Klarer aldri å sikre seg mot alt. Anonymkode: 3aba7...870 Det er sant. Men dette var ikke terrorisme, det var selvmord. Og i denne saken kom det også frem at denne piloten var sykemeldt pga depresjon, men hadde ikke levert sykemeldingen til arbeidsgiver. Etter denne ulykken er det også iverksatt tiltak i form av at legen skal sende kopi av sykemelding dersom en pilot etter en vurdering ikke er skikka til å føre et fly. Det må gjerne ulykker til før en iverksetter tiltak. Problemet med flyulykker er at de ofte er fatale. Anonymkode: 1b35f...1fe
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2018 #25 Skrevet 8. februar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er sant. Men dette var ikke terrorisme, det var selvmord. Og i denne saken kom det også frem at denne piloten var sykemeldt pga depresjon, men hadde ikke levert sykemeldingen til arbeidsgiver. Etter denne ulykken er det også iverksatt tiltak i form av at legen skal sende kopi av sykemelding dersom en pilot etter en vurdering ikke er skikka til å føre et fly. Det må gjerne ulykker til før en iverksetter tiltak. Problemet med flyulykker er at de ofte er fatale. Anonymkode: 1b35f...1fe Det ble også en regel om at dersom en pilot gikk ut skulle en annen av crewet gå inn, slik at aldri en pilot ble sittende alene i cockpit. Dette er det mange flyselskaper som har droppet dog. Anonymkode: 1b35f...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå