Gå til innhold

Tatovering for å hedre barna, under bikinitrusa?

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uaktuelt å ha tatovering på synlig sted. Ankel og føtter synes hele sommeren. Skulderblad og nakken synes jeg er tramp stamp. Liker egentlig ikke tatoveringer, men føler for å gjøre noe liksom. 

Anonymkode: 75d0a...12b

Hvorfor det, egentlig? 

Anonymkode: d9d64...4bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er barna døde? Hvorfor gjør det noe at andre ser en minnetattoo? 

Synes du skal minnes dem i hodet, ikke i trusekanten. Men, din kropp - ditt valg!

Anonymkode: ddc39...300

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Joda, men tenker seansen og det å ta den blir en slags terapi. Er derfor mange tar minne-tatoveringer. Forskjellen er at jeg ikke vil vise min. 

Hva med å ha den på siden, ved hoften?

Anonymkode: d38d9...5fd

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uaktuelt å ha tatovering på synlig sted. Ankel og føtter synes hele sommeren. Skulderblad og nakken synes jeg er tramp stamp. Liker egentlig ikke tatoveringer, men føler for å gjøre noe liksom. 

Men da foreslår jeg at du gjør akkurat det du føler for. Nå har flertallet her sagt at trusekanten er "tramp stamp", men hvis du skal ha tatovering og det er der du skal ha den så spiller det ingen rolle hva andre her inne mener. Du har fått mange gode råd og anbefalinger, men velger å se bort fra samtlige. Det får meg til å undre på hvorfor du har spurt i utgangspunktet?

Skrevet
5 timer siden, Pobie skrev:

Rett under trusekanten er uansett ikke "tissen". Det er magen.

Sa hun i bestemortruser🤣😂

Anonymkode: 7101e...674

Skrevet
56 minutter siden, Marriet skrev:

Men da foreslår jeg at du gjør akkurat det du føler for. Nå har flertallet her sagt at trusekanten er "tramp stamp", men hvis du skal ha tatovering og det er der du skal ha den så spiller det ingen rolle hva andre her inne mener. Du har fått mange gode råd og anbefalinger, men velger å se bort fra samtlige. Det får meg til å undre på hvorfor du har spurt i utgangspunktet?

Jeg har ikkevalgt å se bort fra samtlige? Men det er da JEG som må avgjøre dette? 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikkevalgt å se bort fra samtlige? Men det er da JEG som må avgjøre dette? 

Av de andre forslagene jo, det har du. Men det er uansett ikke noe poeng å diskutere. Du har jo bestemt deg.

Skrevet

Still deg spørsmålet om og hvor du hadde syntes det var greit din egen mor har en tatovering med ditt navn.

Jeg syns det finnes knapt noe mer harry enn slike tatoveringer, men så mener jeg generelt at jeg har til gode å se et menneske som ser bedre ut med tatovering enn uten.

Anonymkode: c0e2a...cc7

Skrevet
43 minutter siden, Marriet skrev:

Av de andre forslagene jo, det har du. Men det er uansett ikke noe poeng å diskutere. Du har jo bestemt deg.

?? Du mener dere skal bestemme??? Jeg spør hva folk mener, så tar jeg valget mitt etter å ha sett på helheten. Det er da slik forum funker? 

Skrevet

Hm nei. Tatoveringer i det området forbinnes med kjæreste, og det blir jo bare helt feil.

En ny partner vil i hvert fall få en uventet nyhet  .

Anonymkode: ae55f...945

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Still deg spørsmålet om og hvor du hadde syntes det var greit din egen mor har en tatovering med ditt navn.

Jeg syns det finnes knapt noe mer harry enn slike tatoveringer, men så mener jeg generelt at jeg har til gode å se et menneske som ser bedre ut med tatovering enn uten.

Anonymkode: c0e2a...cc7

Ja, jeg er litt enig, tatoveringer er ikke så pent. Men det er litt for å gjøre noe for å hedre englebarna mine. Så i mitt tilfelle vil de jo aldri se den. 

Skrevet

Du må selvfølgelig gjøre det du føler for, HI. Det skal være riktig for deg, ingen andre.

Men, jeg må innrømme at jeg er litt enig med de andre. Min første tanke var - nei, nei, nei. Men jeg kan på en måte følge tanken din litt også. Hvis du velger å gjøre det ville jeg laget tatoveringene så små som mulig og hatt dem på ovensiden av keisersnittarret. Selv tenker jeg at selve arret er langt bedre markering enn en tatovering noengang kan bli. Hvis du tar tatoveringene, tenk grundig gjennom hvordan du tror en ev. ny partner vil reagere, det kan dessverre være litt feil for noen å bli minnet om dine døde barn når dere skal ha sex. Arret vil da være en markering, som man ser og kan ha respekt for, men tatovering av barnas navn kan gjøre at en ev. ny mann synes det er litt vanskelig - selv om han har medfølelse med deg og respekterer det du har gått gjennom. Skal du i svømmehall eller legges inn på sykehus blir den jo også synlig for andre. Videre ville jeg tenkt gjennom hvordan det vil være å ha en tatovering der når du blir eldre. Og ikke minst - hvis du skulle angre på plasseringen av tatoveringene så kan det oppleves som traumatisk å ev. fjerne dem, eller at du føler det ble negativt med det som skulle bli en, for deg, fin minnemarkering. Men igjen, hva jeg og andre mener betyr lite, det er deg det skal bety noe for, deg det skal være riktig for.

Du skriver at du føler for å gjøre noe... Slik jeg forstår deg var begge barna dine døde ved fødsel eller døde kort tid etterpå? Kanskje det er andre ting du kan gjøre for å hedre dem og minnes dem? Jeg ville følt glede i å f.eks. samle inn penger til forskning på årsaken til at de døde, eller til barn som kanskje overlever samme diagnoser/tilfeller, eller til støttegrupper for de som opplever det samme. Kanskje dra igang en innsamlingsaksjon i lokalmiljøet og på sosiale media og gi alle innsamlede penger til en av de tingene jeg nevnte over, og gjøre det til dine barns minne. Det hadde gledet meg, for da hadde jeg visst at andre fikk glede ut av egen sorg og de to små som ikke fikk leve videre. Vi er alle forskjellige, men jeg tenker det hadde vært en flott måte å minne de to, med å gi andre glede eller støtte forskning som forhåpentligvis kan forhindre at andre må gjennom det samme.

Men gjør det som føles riktigst for deg, det er det viktigste <3

Anonymkode: 2ed09...35f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

?? Du mener dere skal bestemme??? Jeg spør hva folk mener, så tar jeg valget mitt etter å ha sett på helheten. Det er da slik forum funker? 

Nei... jeg tror du misforstår meg. Og jeg mistenker at du gjør det med vilje. 

Det er ikke noe poeng å be om andres meninger dersom du allerede har bestemt deg. Jeg synes ikke du skal ta avgjørelsen utifra hva folk på et anonymt forum mener, men hvis du skulle ha gjort det så er det ganske tydelig hva flertallet her synes og det er jo ikke i din interesse uansett. 

Skrevet

Synes du det hadde vært alright om pappan dems hadde tatovert barnens navn rett ved kjønnsorganet sitt?

Anonymkode: aafae...829

Skrevet
5 minutter siden, Marriet skrev:

Nei... jeg tror du misforstår meg. Og jeg mistenker at du gjør det med vilje. 

Det er ikke noe poeng å be om andres meninger dersom du allerede har bestemt deg. Jeg synes ikke du skal ta avgjørelsen utifra hva folk på et anonymt forum mener, men hvis du skulle ha gjort det så er det ganske tydelig hva flertallet her synes og det er jo ikke i din interesse uansett. 

Omg. Du er passe kranglete

Skrevet

Jeg kan ikke fordra tatoveringer i all enkelhet, men jeg forstår hva du tenker og hvorfor du tenker sånn, HI. Hadde jeg vært i dine sko kunne kanskje jeg også tenkt i de baner. Jeg går ut fra at du har mistet to barn ganske umiddelbart etter fødsel( med forbehold om at jeg ikke har lest hele tråden) ? Da hadde jeg, tror jeg, rett og slett laget en tatovering hvor keisersnittet inngår i tatoveringen og er en del av den. Det er jo bare du som skal se den. Jeg skjønner ikke dere som blander inn hva en ny partner skulle ha å si om det? Å miste to barn setter spor. Hvilke spor vet man ikke om man ikke har opplevd det selv.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hallo? For at ikke andre skal se den, som jeg skrev. Eneste stedet ikke folk kan se den er der undertøy/bikini dekker.

Kommer til å bli sett når du ender på seniorsenteret og noen må skifte undertøy på deg, da. Voila, under bleien står det; Liam og Leandra, navnene på de femtito og femtifem år gamle "ungene" som støtt og stadig stikker innom. 

Anonymkode: 0638e...2d3

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du det hadde vært alright om pappan dems hadde tatovert barnens navn rett ved kjønnsorganet sitt?

Anonymkode: aafae...829

Helt sammenliknbart....

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kommer til å bli sett når du ender på seniorsenteret og noen må skifte undertøy på deg, da. Voila, under bleien står det; Liam og Leandra, navnene på de femtito og femtifem år gamle "ungene" som støtt og stadig stikker innom. 

Anonymkode: 0638e...2d3

Og så?? Og de kommer jo ikke innom da. De er døde. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og så?? Og de kommer jo ikke innom da. De er døde. 

Beklager virkelig:-( Unødvendig harsellerende kommentar, så ikke at barna var døde, tror du burde ha presisert det i HI så hadde du sluppet så mange ufine kommentarer. Mener seniorsenterkommentaren, men da selvfølgelig om ungene vokser opp!! Blir helt annerledes når ungene ikke er her lenger, da forstår jeg ønsket ditt godt. Hva med første bokstav på hver av like over arret? Sender et <3 til deg i stedet!

Skrevet
3 minutter siden, Sisyfos skrev:

Beklager virkelig:-( Unødvendig harsellerende kommentar, så ikke at barna var døde, tror du burde ha presisert det i HI så hadde du sluppet så mange ufine kommentarer. Mener seniorsenterkommentaren, men da selvfølgelig om ungene vokser opp!! Blir helt annerledes når ungene ikke er her lenger, da forstår jeg ønsket ditt godt. Hva med første bokstav på hver av like over arret? Sender et <3 til deg i stedet!

(anonym 2d3 over her)

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sa hun i bestemortruser🤣😂

Anonymkode: 7101e...674

Går i helt vanlige truser som akkurat når over kjønnshåret. Der kjønnshåret begynner er fremdeles mage. 

Skrevet

Jeg synes denne tråden har blitt ekkel å lese. Jeg er en som selv lo av dette. Vi visste ikke at barna er døde, selv trodde jeg det var en tattovering for barna som bor hos deg. Du burde skrevet om det i HI. Jeg mener fortsatt at plasseringen er feil, men det er mange andre steder du kan ta den som ikke er like «intimt», og jeg tror det er det de fleste reagerer på.

Anonymkode: 9feca...822

Skrevet

Litt viktig kanskje å legge til fakta om at barna faktisk er gått bort❤️ Meeen, om du absolutt skulle gjort noe skriver jeg under på forslaget om tatovering på ribbeina (under der bh stroppen treffer deg, eller på hofta (der siden på trusen ligger) 

Anonymkode: a2563...667

Skrevet

Med det du har vært gjennom,(to barn døde), så tenker jeg du skal gjøre akkurat det som føles riktig for deg, som kan gi deg litt ro hvis mulig. Tatover hva du vil hvor du vil.  Det er min oppriktige mening.. Men uten infoen om barna dine, er jeg enig med flere andre i at det er et underlig sted du har valgt.For min del kunne jeg ikke tatovert noe som helst ved ks-arret, det går like i hårkanten og er veldig stygt. Ville vært helt upassende på meg.  

Anonymkode: 0bf11...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...